Advertentie | |
|
![]() |
|
waar je naar moet kijken is hoeveel Ohm weerstand ze bieden..
sowieso zou ik nooit meer een Sennheiser kopen, vooral niet voor buitenshuis.. meerdere malen kapotte aansluitingen gehad en niet gereperareerde hoofdtelefoons terug van Sennheiser. ik heb er 3, maar 2 zijn weer terug in reparatie.. de Pioneer DJ5000 klinkt erg goed, en ziet er niet lomp uit.. maar hij is niet goedkoop (+-125 euro) ![]() http://www.partydj.be/images/pioneersedj-5000.jpg frequency range: 5~28,000 Hz impedance: 55 Ohm ![]() max. input: 3,000 mW output sound level: 105 dB /mW unit type: Ø 50 mm dome Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 20:28. |
![]() |
||
Citaat:
Wat die iPod betreft, best slim van die apple-guys dat ze een _firewire_ aansluiting hebben gebruikt, en geen low-speed, low-cost usb poort.. (Firewire is bedoeld voor hoge snelheden, en usb niet).. Maargoed, die koptelefoon.. Volgens mij is het mogelijk ook redelijk hoogohmige koptelefoons te gebruiken.. Volgens de apple site zitten er standaard dopjes bij met een impedantie van 32 ohm.. Het versterkertje dat in die iPod heeft een maximum voltage, en ook een maximum stroom (vermenigvuldigd ongeveer 30mW).. Volgens mij is dat voltage ongeveer tussen de 5 en de 8 Volt (te zien aan het voltage wat uit de lader komt). Als je dan een hoogohmige (600 ohm) koptelefoon aansluit, dan zal dat voltage gelijk blijven, maar de stroom zal minder worden (hogere weerstand). Dit is niet erg, aangezien de spreekspoel van het speakertje meer wikkelingen bevat.. Dit geeft netto ongeveer hetzelfde volume dus.. En het is alleen maar mooi dat er minder stroom loopt, want zoveel zal die maximale stroom niet kunnen wezen.. In het kort: Geen laagohmige koptelefoons aansluiten (onder de 32 ohm)..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[algemeen]Ipod... Laydiee | 74 | 27-01-2005 22:04 |