Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 18:27
trekpop
trekpop is offline
hoi,

heb laatst ipod 10gig gekocht, allemaal heel leuk en aardig maar van die dopjes word ik ook niet echt vrolijk... nu had ik zo'n nekband ding gekocht, maar als ik daar sochtends 2 uur lang mee rond fiets voelen m'n oortjes ook niet echt fijn meer...

en geluid natuurlijk, nu schijnen die sennheiser dingen wel aardig goed te zijn, dus ben ik wat rond gaan zoeken ik kwam uit op de volgende modelletjes :

- Sennheiser HD 210
- Sennheiser HD 270
- Sennheiser HD 500

maar dit zijn behoorlijk grote koptelefoons, KAN hier wel goed geluid uit komen als ik hem aan m'n ipod hang? ik bedoel, zuipen die krengen niet ongelooflijk stroom ofso?

dit is de max output van de ipod :
Maximum output power: 60 mW rms (30 mW per channel)

naja ik hoor het wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 20:25
]{ing
]{ing is offline
waar je naar moet kijken is hoeveel Ohm weerstand ze bieden..

sowieso zou ik nooit meer een Sennheiser kopen, vooral niet voor buitenshuis.. meerdere malen kapotte aansluitingen gehad en niet gereperareerde hoofdtelefoons terug van Sennheiser. ik heb er 3, maar 2 zijn weer terug in reparatie..

de Pioneer DJ5000 klinkt erg goed, en ziet er niet lomp uit.. maar hij is niet goedkoop (+-125 euro)

http://www.partydj.be/images/pioneersedj-5000.jpg

frequency range: 5~28,000 Hz
impedance: 55 Ohm
max. input: 3,000 mW
output sound level: 105 dB /mW
unit type: Ø 50 mm dome

Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:56
trekpop
trekpop is offline
tot hoeveel ohm kun je gaan voor bijvoorbeeld een ipod?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:55
trekpop
trekpop is offline
iemand?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 00:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Dan moet je de output impendantie van die ipod weten..

Misschien zijn Grado koptelefoons ook wel wat? de SR-80 (weet ik niet meer precies) is veel genoemd om zijn erg goede prijs kwaliteit verhouding..
Alleen jammer dat die dingen op je oren zitten in plaats van er omheen.. Sja, ga eens luisteren/kijken bij een dealer..

AKG, Sennheiser en Stax zijn wel wat gerenommeerde namen.. Volgens King is Sennheiser niet zo goed kwa aansluitingen, en daar moet ik hem toch wel een beetje gelijk op geven.. Die stekkertjes die in de koptelefoon gaan kan je niet zelf in elkaar flanzen, zodat je je eigen snoer kan maken..

Ook een optie: Zelf maken.. Ik heb nog een keer eentje met 0,0 budget gemaakt.. 10 cm speakers uit een PC geval.. heh

Maar als iemand weet waar je goeie koptelefoon drivers kan kopen (reserveonderdelen van de sennheiser hd600 ?) geef dan even een gil..
Oud 07-02-2003, 04:38
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
Maar als iemand weet waar je goeie koptelefoon drivers kan kopen (reserveonderdelen van de sennheiser hd600 ?) geef dan even een gil..
Als ik voor de (fluwelen, dat dan weer wel) oorkapjes al bijna 15 euro p/s kwijt ben wil ik niet weten wat de drivers los moeten kosten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:54
trekpop
trekpop is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
Dan moet je de output impendantie van die ipod weten..

kun je hier wat mee?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:26
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
trekpop schreef:

kun je hier wat mee?
nee niet dus, vermogen is niet hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Als ik voor de (fluwelen, dat dan weer wel) oorkapjes al bijna 15 euro p/s kwijt ben wil ik niet weten wat de drivers los moeten kosten
Hmm.. Sja nouja.. 't zal aan de prijs zijn, maar ergens ander geschikte drivers vinden is zo lastig..

Wat die iPod betreft, best slim van die apple-guys dat ze een _firewire_ aansluiting hebben gebruikt, en geen low-speed, low-cost usb poort.. (Firewire is bedoeld voor hoge snelheden, en usb niet)..

Maargoed, die koptelefoon.. Volgens mij is het mogelijk ook redelijk hoogohmige koptelefoons te gebruiken..
Volgens de apple site zitten er standaard dopjes bij met een impedantie van 32 ohm..
Het versterkertje dat in die iPod heeft een maximum voltage, en ook een maximum stroom (vermenigvuldigd ongeveer 30mW)..
Volgens mij is dat voltage ongeveer tussen de 5 en de 8 Volt (te zien aan het voltage wat uit de lader komt).
Als je dan een hoogohmige (600 ohm) koptelefoon aansluit, dan zal dat voltage gelijk blijven, maar de stroom zal minder worden (hogere weerstand).

Dit is niet erg, aangezien de spreekspoel van het speakertje meer wikkelingen bevat.. Dit geeft netto ongeveer hetzelfde volume dus.. En het is alleen maar mooi dat er minder stroom loopt, want zoveel zal die maximale stroom niet kunnen wezen..

In het kort: Geen laagohmige koptelefoons aansluiten (onder de 32 ohm)..
Reageren

Regels voor berichten