Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben niet zo op te hoogte van de nieuwste media... kan best dat er 40x CD-R's zijn inmiddels. (Ik weet ook niet wanneer Crazy G zijn broer deze tests gedaan heeft.)
Uiteenspatten kan ook met een olifant als iemand daar een raket tegenaan schiet, maar dat is besides the point. Als een CD uit elkaar spat, zal de CD fabrikant altijd de CD-ROM fabrikant de schuld geven en vice versa. Waar het werkelijk aan ligt, weet niemand. CD-R's die niet geschikt zijn boven een bepaalde snelheid geschreven te worden, spatten wel degenlijk uit elkaar tijdens het schrijven. En ik zei dan ook niet dat het altijd gebeurt. |
![]() |
||||
Citaat:
Ik heb hier thuis 32x liggen, snellere zijn er vast ook wel...aangezien er ook 48x branders zijn ![]() Citaat:
Voor zover ik weet spatten CD's uit elkaar als ze met zeer hoge snelheid rondgedraaid worden (48x + denk ik) en ze hun evenwicht verliezen zeg maar...dat zal ook wel tijdens het schrijven kunnen misschien, maar over het algemeen worden CD's sneller gelezen dan geschreven. Ook is het zeker niet specifiek voor CD-R's. Citaat:
|
ik zou voor een Lite-On gaan
ik heb dr zelf ook 1tje (is nu bijna 2 jaar oud) en heb nog geen enkele cd van mislukt die ik ermee heb gebrand
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Op 52-voudige snelheid branden levert inderdaad een gegevensstroom op van 52 x 150 = 7.800Kb/sec op. Dat is dus ongeveer 8 Mb per seconde. Je harde schijf moet dus mínstens 8 Mb per seconde continu kunnen lezen. Als je een gangbare 7200rpm schijf hebt, zal dat geen probleem zijn. Let er wel op dat je tijdens het branden op 52x geen andere dingen doet, en dan ook echt géén. Ook niet Internet Explorer opstarten ofzoiets. Dat kan al fataal zijn. Je moet er wel iets voor overhebben.
![]() Hoe snel je proc moet zijn weet ik niet. Ik gebruik zelf 'n Pentium-4 1.5GHz met 256Mb geheugen en een Maxtor D740X 7200rpm schijf en dat levert een CPU-load van ongeveer 20% op. |
![]() |
|
Ik heb nog geen media gezien die gecertificeerd is voor 52 speed.
Ik brand zelf op 32-speed, op mijn 48-speed brander. Dit omdat geschreven media op 32-speed van betere kwaliteit is dan media die op 48-speed is geschreven. In hoeverre zit ook echt zo is weet ik niet, maar 32-speed is snel genoeg voor mij. ![]() Let er wel op: alle snelheden boven de 16x is CAV (of wat het nou CLV? verwar die twee altijd ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, ook cool dat Plextor weer SCSI-branders is gaan fabriceren. Mochten ze nog eens met een SCSI-lezer op de markt komen, dan ga ik toch echt een Plextor-pretcombo aanschaffen :> |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() gege... Ik heb trouwens gewoon een philips 12x, (De tweede, want toen ik hem nieuw kreeg, zat er een fabrieksfout in, en had ik steeds last van een 'Buffer Underrun'. Totaal ongeveer 20 CD's verprutst... Terug naar de winkel, en een nieuwe gekregen, en nu heb ik er al 2 jaar ongeveer geen problemen meer mee!!) Philips is dus wel goed, op de uitzonderingen met fabrieksfout na dan... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb binnenkort een 1.8Ghz Pentium IV. met 2 20GB schijven van 5400rpm. (raid) dus dan moet 52x lukken. ik ben benieuwd. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Op de brander in m'n andere PC (een HP cd-writer cd16r IDE) schrijf ik een CD'tje van 80 minuten helemaal vol in iets meer dan vijfeneenhalve minuut. Op 52x duurt het welgeteld tweeëneenhalve minuut, maar iets meer dan twee keer zo snel dus...de meeste tijd gaat immers zitten in het schrijven van de lead-in en lead-out, en dat kan nauwelijks versneld worden. |
![]() |
|
Plextor is wel een goed merk. Maar toch ga ik liever voor Lite-Ons, erg goedkoop en presteren erg goed. Ook kan Lite-On meer kopiëerbeveiligingen omzeilen dan Plextor (met CloneCD).
Service van Plextor schijnt wel goed te zijn, maar als dat ding stuk gaat binnen garantie dan stuur ik em gewoon terug, voor mij geen probleem.
|
|