Advertentie | |
|
![]() |
|
hmmz...
Ik heet nu al bijna 17 jaar (over een maandje of 2) Jorn. En hoewel het me gigantisch irriteert dat ik Joris, John, Bjorn, Björn, Jörn of iets dergelijks genoemd word (dagelijks) ben ik toch wel tevreden met mijn iewat excentrieke naam. Zeg nu zelf, "Jorn" kom je niet zo snel tegen. Gelukkig. Verder geen doopnamen, dus ik ben snel klaar als ik mijn volledige naam op moet schrijven. Heerlijk. En nu over mijn internetnamen:
En hoewel Type toch een redelijk standaard en veel voorkomende naam zou moeten zijn, (onder computerdudes dan) ben ik hem nog niet bijster veel tegengekomen...
|
![]() |
Nou ja, kijk, Majesteit klinkt wat verheven he. En ik voelde me dan ook verheven toen mijn broertje mij een zetel schonk, namelijk een eigen plekje op de forum van zijn site. Ga vooral niet naar dat forum toe, want ik ben er na een berichtje mee opgehouden, maar als dank aan mijn aan mijn geliefde broeder hier dan toch zijn adres **** waar mijn even koninklijke broeder zetelt. Laat uw stempel in zijn gastenboek achter! En forumbazen, vergun mij deze uiting van dank, haal het niet weg als ongewenste reclame, ik smeek het u!
Dus, die naam Majesteit heb ik gewoon aangehouden, vond ik lollig. Mijn echte naam is Marijke. Eerst woonden we in Westervoort en daar was die naam vrij zeldzaam, maar helaas, nu heb ik er al weer een heleboel ontdekt. 't Is ook nogal Nederlands he. Ik ben vernoemd naar een vrouw die mijn moeder op haar 16e ontmoette en ze was zo onder de indruk van haar vriendelijkheid dat ze vanaf toen besloot dat een eventuele dochter Marijke zou heten. Met de wens dat die net zo vriendelijk werd. Ik ben over het algemeen ook de vriendelijkheid zelve, vandaar die groeten hieronder, en aangezien je als hare Majesteit in het meervoud over jezelf spreekt werd het *wij groeten u*. Ik vind het overigens geweldig, deze topic. Heel gaaf idee. En LUH-3417, als je niet gauw met uitleg komt ga ik springen! Nee, helemaal niet nieuwsgierig, lijkt maar zo. ![]() edit by ieke: Ja, geen reclame maken hè, ik moet het toch weghalen. Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 08:46. |
![]() |
|
IRL heet ik Nina. (tweede naam Maria) Op zich niks mis mee, alleen dat je standaard afgekort wordt als "Nien" vind ik een beetje minder. Dat vond een vriend van mij ook en die maakte er Nieni van, maar ook wel Nini of Nienini. Dus zo kom ik eigenlijk aan mijn nick...
In mijn klas zit trouwens ook een Nina, echt vervelend is dat. Ik reageer nauwelijks meer op school als ze Nina zeggen, omdat "die andere" echt wel een stuk populairder is...*gelukkig* Moet er niet aan denken...laat mij maar lekker dromen!
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
De origine van mijn naam is niet bijster origineel of schokkend te noemen. In het echte leven heet ik Sander, maar ik ben gedoopt als Alexander Wilhelmus. Toen ik mij op een grijze aprildag (het kan ook een stralende geweest zijn, maar grijs klinkt veel leuker
![]() ![]() Nu weten jullie alles over mijn geschiedenis met nicknames. Use it to your own advantage ![]()
|
Nouw, ik heet in het echt Jeroen, happy day
![]() Ik heb altijd al anders willen heten ![]() Op een gegeven moment ging ik me bij de een of andere chatbox aanmelden, en kon maar geen naam verzinnen.... Ik was toen een beetje gefascineerd door Rufus Shinra uit Final Fantasy 7, dus ik besloot iets met Rufus te doen ![]() Alleen Rufus was natuurlijk weer bezet ![]() Toen gingen een paar vrienden van me zich aanmelden met een Lee achter hun naam (Rocky Lee, Bruce Lee, Marten Lee, Lullo Lee ![]() Dus toen bedacht ik: Hey, ik word gewoon Rufus Lee!! ![]() ![]() en zo was Rufus Lee geboren, de nick die ik nog steeds op vele sites gebruik ![]() en effe voor degenen die het willen weten, m'n andere gebruikte nicks zijn: - Rufus Shinra - Wesker - Amiboshi - Kazuya - Superdesupersaiyanmetoogschaduw - Zoot-kloon 2001 - OneWingedAngel - TwoWingedAngel - ThreeWingedAngel - Winglessangel tot zover ![]()
Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 09:42. |
![]() |
|
![]() |
in het echt heet ik Pauline af gekort door vriendinnen tot paul pline plientje paultje erg fijn. mijn forum naam komt eigenlijk uit het niks wou een keer een vriendin die lid was van het forum beet nemen dus moest ik jongen worden. aangezien ik zelf helemaal gek ben van skateboards, niet om zelf te doen maar om te zien skatboards
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Hmm...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
heey ik zit bij een Jorn in de klas!
![]() en verder heet ik Yan (en dat kan me niets schelen.. ook al moet ik het altijd spellen) en is Tampert het eerste wat in me opkwam (en ach.. Het was ook wel een geniale jiskefet-serie)... andere forumnicks verzin ik meestal ter plekke...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
In het echt heet ik David.
Mijn moeder noemde mij als baby altijd 'Davy', 'Davytje' of 'Davyboy' met gevolg dat ik de gehele basisschool 'Davy' heb geheten. Mijn broer en zus hadden er al snel 'Davy-baby'. Toen ik mij ging opgeven voor de middelbare school besefte ik dat er iets moest veranderen. Mijn hele leven sprak men mij al aan met het (in mijn ogen (toen)) kinderachtige 'Davy' en dat kon natuurlijk niet wanneer ik een grote sotere held zou gaan worden op de middelbare school. Maar om dan meteen maar de naam David te gaan dragen leek mij een stap te ver. De middenweg was snel gevonden en dus heet ik nog een aantal maanden 'Dave'. Eenmaal op de universiteit heet ik David en dan waarschijnlijk uitgsproken als Deevid maar ben daar nog niet helemaal uit. Ik heet 'van Hasselt' met mijn achternaam en ik ben van adel (lang, heel lang geleden is mijn voorvader tot de adelstand verheven). Goed we hebben geen grote landerijen en kastelen (meer) in de familie maar we hebben nog wel de mogelijkheid een zegelring te dragen met ons familiewapen. Vandaar dat mijn naam 'Heer van Hasselt' is geworden. De naam maakt meteen duidelijk dat niemand het hoeft te proberen met mijn persoon te spotten daar mijn zwaard weliswaar oud is maar nog steeds vlijmscherp is en altijd los in de schede hangt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn naam behoort LUH3417 te zijn en komt uit de film die eerst 'THX1138: 4EB Electronic Labyrinth' zou heten, maar uiteindelijk gewoon 'THX1138' als naam kreeg. Deze film van George Lucas is zijn eerste werk nadat hij van de Universiteit afkwam. Het is feitelijk ontstaan uit een opdracht voor die school.
In deze film wordt de mensheid onderdrukt door robots en wordt ze gedegradeerd tot wezens zonder rechten en met nummers i.p.v. namen. LUH3417 (Maggie McOmie) wordt verliefd op de hoofdpersoon, THX1138 (Robert Duvall). Om zijn liefde te winnen, moet hij überhaupt emoties hebben, dus laat ze hem zijn emotie-remmende drugs niet meer nemen. THX1138 wordt hier niet gelukkig van, hij draait zelfs een beetje door. Uiteindelijk lijdt zijn werk eronder, krijgen de omnipotente machines hem in de smiezen en komt hij in de gevangenis. Hij gaat dan, met de hulp van zijn vriend SEN5241 en nog een ander proberen te ontsnappen, wat niet zonder slag of stoot gebeurt. De film doet nogal 'cult' aan, vanwege de vreemde omgevingen, die overwegend wit en steriel zijn, en het ontbreken van achtergrondmuziek. De weinige dialogen en uitleg die er in zitten maken het tot een film die niet in één keer te bevatten valt. Ondanks de leeftijd van de film (1971) is het een kunstwerk, waarin het vroege talent van Lucas duidelijk te zien is. Eerst wilde ik THX-1138 als naam kiezen, maar daarover kreeg ik ruzie met Fransen die deze naam al een poos gebruikten. Ik had weinig trek in al dat Franse gezever aan mijn kop, dus nam ik de tweede bekende naam uit de film, LUH-3417. Later, na anderhalf jaar, bleek dat deze naam in de film aan een vrouwelijk figuur toebehoord, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Ik heb overigens vier jaar lang de naam gebruikt zonder ook maar één beeld uit de film gezien te hebben. Toen ik in de zomer van 2002 op vakantie was nabij Oosterhout heb ik hem eindelijk gevonden en gekocht in een videotheek aldaar. Dat is de algemene achtergrond van het verhaal. Dan staan we nu enige ogenblikken stil bij het persoonlijke verhaal, vol van emoties. Ik heb een oom die in de betuwe woont en daar stripboeken verzamelt. Ik las daar, tijdens de saaie bezoeken, enorm veel Eppo's en Sjors & Sjimmies. Later kreeg ik er zelfs een aantal tassen vol van mee naar huis. Het viel me op dat de naam 'THX1138' vaak terug kwam. 1138 in een telefoonnummer, een scheikundig element was THX, enz. Kennelijk hadden de auteurs van de Sjors & Sjimmie-verhalen iets met die naam. Ik wist nog van niets, maar ik was niet de enige die zich dit afvroeg. Iemand was dit ook opgevallen en hij een brief naar de Sjors & Sjimmie gestuurd met de vraag wat THX1138 precies betekende. Toen kwam het hele verhaal van hierboven langs. Ik verdiepte me er in, vond dat THX1138 overal al in gebruik was en koos dus LUH3417, waar ik zelf uit gemakzucht een streep tussen plaatste, zodat het LUH-3417 werd. Het teken van THX1138 is nog in veel plekken terug te vinden, zoals in de THX-geluidssystemen van de bioscoop of het nummer 'We Are 138' van de Misfits. Het mooie aan de getallen drie, vier, één en zeven is dat drie plus vier zeven maakt, vier min drie één maakt en zeventien de helft van vierendertig is. over de uitspraak kan ik kort zijn. Je zegt het niet als 'luh', maar als 'EL U HA drie vier één zeven'. LUH-3417 |
![]() |
|
Ik had mijn naam al Gothic, voordat ik wist wat het was. Dat is 1 reden waarom ik het heb gehouden. Ik ben een redelijke tijd gothic geweest. Even uitleggen wat mijn visie op gothic zijn is: Dat is houden en het dragen van zwarte kleding (evt wat rood en paars). Het is het gevoel, het gevoel aangetrokken zijn tot de dood, mysterieuze dingen, hekserij, laten we het houden op onverklaarbare dingen. Verder hield ik van de muziek. Als in soorten metal. Ik heb nu niet meer de neiging te zo extreem te kleden en te gedragen, al zal je mij nog als alto kunnen bestempelden. En ik draag absoluut nog wel zwarte (gothic) kleding. Ik zou niet meer in het hokje gothic vallen, het hokje gecreëerd door de bekrompen mens. Als in: je bent geen goth als je niet altijd zwarte make-up draagt en die kleding. Ik noemde mezelf ook geen goth toen. Nu wel, en dat was een beetje om met het hokje te spotten. Dat is dus nog een reden deze naam te houden. Verder vind ik het steeds weer leuk te zien dat mensen niet verder kijken dan een nick en leeftijd, vandaar dat die ook niet klopt. Iemand had commentaar op mijn vriendschap met iemand die en stuk ouder dan ik was. Toen hebben we ons een leeftijd gegeven waar we ons beide prettig bij voelden en dat was 38. Vandaar dat ik nu dat onder mijn leeftijd heb staan.
Ik schep verwarring, omdat ik wil dat mensen verder kijken dan mijn nick en leeftijd, en dus moeten afgaan op mijn posts... en ik ben tussen de 14 - 24, net als bijna de rest van de mensen hier...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Wat Gothic vertelt, klopt btw voor mij ook wel een beetje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Toevallig... wil ik mijn naam later veranderen in "Vaal" waar wel een achterliggende gedachte zit.
Ik heet in het dagelijks leven Valentijn (Ja echt...) Ooit had iik een kameraadje wat Shakty heette, die noemde ik dus Sjakie en hij noemde mij Vali. Intussen was Vali overbekend genoemd, en mij "Hackers" Alter-Ego heette dus ook Vali (Even duidelijk, ik was dus een scriptkid met sub7 die zichzelf erg 1337 voelde) Ondertussen kende dus iedereen mij als Vali en dat werkte me erg tegen met het hacken van klasgenootjes dus werd het Valio of Vaal Sindsdien heet ik op MSN enzo gewoon Vaal, hier binnenkort ook ![]() |
![]() |
|
Kijk, en dat zou ik nu een leuke naam vinden, Valentijn...
Vooral zo rond de 14e februari... Meisje: "Wil jij mijn valentijn zijn?" Ons aller Cube: "Hey baby, niet alleen de jouwe, ik ben gewoon Valentijn, het is mijn lot." Lijkt me heerlijk.
|
Hmm.. Leuk dat je dat opbrengt. Een... kennis van mij heet Peter de Ware.
Niets leuks aan zul je zeggen, maar inderdaad, zijn opa en oma hadden humor, en Peter's vader heet nu Jacob. En humor zit daar in de familie, want de moeder van Peter's oma heette Sarah, en stierf op vijftig jarige leeftijd. Hoe typisch kan het leven lopen he.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vertel, vertel, waar heb je gewoont, hoe lang enzo ontopic: ooit, een tijd geleden wilde ik een nieuw mailadres, en daar wilde ik een of ander beest in. Naja, alle beesten waren zo ongeveer al bezet, maar vleermuisie nog niet. En sindsdien heet ik overal op internet vleermuissie |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ik ben niet vernoemd naar t nummer van herman van veen. vroeger dacht ik altijd dat ik naar mn moeder vernoemd was (ze heet annemieke) maar dat is niet zo...mn vader vond anne zo'n leuke naam (en hij was niet de enigste ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
sex puber-8 | 3 | 16-11-2011 14:48 |