Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 19:30
Verwijderd
Dag allen,

Aangezien we het laatst hier over namen van boekpersonen hadden, dacht ik: waarom laat ik niet eens een topic maken over de namen van de forummers?
Dan duiken bij mij de volgende vragen op: hoe heet je echt? Hoe kom je aan je nickname?
En ben je eigenlijk tevreden met je echte naam?

Begin ik wel ff:
Ik heet in het echt Marjolein, vind ik wel een leuke naam, niet té Nederlands gelukkig. Mijn nickname is dus Krummeltje, en dat kwam omdat ik heel vroeger (ik was 11) bij een chatbox een naam in moest vullen. Ik had net Kruimeltje gelezen en dat typte ik in, en toen heb ik me vertypt en stond er Krummeltje. Tsja, en dat is dus blijven hangen....

Groetjes,
Krummeltje
- die hoopt dat er vele reacties komen... en dat ze nu eindelijk eens van een aantal personen hoort hoe ze eraan komen, aan die naam van ze!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2003, 19:51
Vlooienband
Vlooienband is offline
Goed. In het dagelijkse leven ben ik bekend als Katja, waar in wel tevreden mee ben. 't Is een leuke naam, hoewel de associatie met Schuurman overbekend is.
Een jaar of twee geleden heb ik een poging gedaan om Italiaans te leren, maar na het eerste hoofdstuk verloor ik de interesse. Nu kan ik leuk de weg vragen, maar meer niet.
Tegelijk met het leren van Italiaans, was er een bepaald iets waar vriendinnen en ik om moesten lachen. Dat iets gingen we samenvatten in een woord, de term 'lolwoord' werd bedacht. Het woord veranderde af en toe, uiteindelijk kwamen we op 'aap' als lolwoord. Een week later was het 'total tolle super Affe,' daarna 'Singe' en vervolgens wilde we wel eens weten wat het in het italiaans was. Scimmia.
Een week later registreerde ik me bij s.com. Scimmia was een virtueel feit. Nu noemen diezelfde vriendinnen me af en toe ook 'scim' of 'scimmia'.
Lolwoorden...
Oud 07-02-2003, 20:13
Ieke
Ieke is offline
Mijn echte naam is Marieke, ieke is daar vanaf geleid. Ik noemde mezelf zo toen ik een jaar of anderhalf jaar oud was. Ongeveer tegen de tijd dat ik mij registreerde noemde mijn kleine buurmeisje ieke en dat vond ik eigenlijk heel schattig. Dat is de reden van mijn nickname en ik gebruik hem nu overal. Ik ben er nog steeds erg tevreden over.
Ik vind het juist wel grappig, je nickname. Krummeltje. Klinkt als krummel (=een schattig jong dier, zo noemen we ze hier wel eens).
Oud 07-02-2003, 20:39
Cinamon
Cinamon is offline
Mijn echte naam is Jenny (o wauw de engelse).. mijn eerste forumnaam was dan ook heel intelligent gevonden: jenny13
Maar na 4 maanden vond ik dat toch wel een beetje zielig dus wilde ik een grappige, onbegrijpelijke, naamloze, met een apenstaartje erin - naam. En omdat ik graag mensen (vrienden) uitnodig om bij mij wat te komen drinken (dit klinkt zo dom) O ja! En ik engels prefereer boven het nederlands, Drinks@myPlace1!
Oud 07-02-2003, 20:43
r3nske
r3nske is offline
Nou, ik heb helaas niet zo'n origineel verhaal. Mijn naam is Renske en aangezien die naam al bezet was heb ik maar besloten er een drie in te plaatsen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:57
Toet0r
Toet0r is offline
Mn echte naam is Anne..opzich ben ik er wel tevreden mee, maar hij is echt niet origineel, ik ken zoveel mensen die ook zo heten (o.a. mn beste vriendin op school) en dan vind ik het wel wat minder leuk, maar ik ben er niet ontevreden mee.
Mn nick is *~Toeter~*. Ik keek, toen het nog op tv was, heel vaak naar zaai,en toen ik een keer op zo'n zaai-site keek, zag ik een zaai-woorden boek, waar het woord oereketoeter in stond. Dat was dan ook een vorige nickname hier, maar daar ben ik mn wachtwoord van kwijt geraakt, dus moestik een andere nick verzinnen..ik ben daarin niet zo creatief, dus daarom maar een afkorting van oereketoeter. en om het wat vrolijker te maken, die sterretjes en kringeltjes.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:59
Psychopath
Psychopath is offline
In het dagelijkse leven word ik Rik genoemd. Ben helaas een broertje van een zus hier op het forum die niet zolang geleden forumbaas is geworden sindsdien leid ik onder het geplaag zoals:" Ik kan lekker alle berichten veranderen ook die van jou", ze heeft het gelukkig tot nu toe nog niet zelf gedaan. Ik het op s.com eers +/- een jaar geleeft onder de neem HJADR (staat voor Henderik Johan Antoie de Reus mijn volledige naam). Toen werd mijn mail (hjadr@hotmail.com) door hotmail verwijderd en de naam moch niet weer opniew worden aangemaakt ondertussen was ik mijn s.com wachtwoord vergeten maar die kon ik niet meer opvragen en dus werd Ik behoorlijk depri. Ondertussen was ik ook diabeet geworden en die 2 dingen heb ik gecombineerd tot Dark-Suger wat toevallig ook nog een endere betekenis heeft maar als je dat wil weten moet je het engelse woordenboek er maar eens op na slaan.

Cya,

Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 21:36
oeski
oeski is offline
Uhm tja, ikw eet niet of iemand het interessant vindt, maar toch.
In het echt heet ik Jantine.
Oeski is eigenlijk het eerste gedeelte van een woord dat ik overal als wachtwoord gebruik. Mijn vriendin en ik riepen dat vroeger altijd toen we elf waren ofzo. (Vraag me niet waarom).
Maar mijn bijnaam heb ik nu als wachtwoord, en mijn normale wachtwoord (begin dan) als naam.
Tja, ik dacht laat ik het voor de verandering maar eens omdraaien.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:35
Verwijderd
Aan mijn naam kleeft een zeer emotioneel maar voornamelijke langdradig verhaal. Om de spanning erin te houden en ook omdat ik pas maandag weer de computer tegenkom waar het opstaat, hul ik mij vooralsnog in stilzwijgen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:57
notbonefish
notbonefish is offline
IRL heet ik Willem
mijn forumnaam is een nick die ik vaak gebruikt heb, en ergens in frankrijk een keer heb opgepikt. maar vraag me niet waar
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 23:59
Genesis
Genesis is offline
Genesis -> het begin
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 11:55
Type
Type is offline
hmmz...

Ik heet nu al bijna 17 jaar (over een maandje of 2) Jorn. En hoewel het me gigantisch irriteert dat ik Joris, John, Bjorn, Björn, Jörn of iets dergelijks genoemd word (dagelijks) ben ik toch wel tevreden met mijn iewat excentrieke naam.

Zeg nu zelf, "Jorn" kom je niet zo snel tegen. Gelukkig.

Verder geen doopnamen, dus ik ben snel klaar als ik mijn volledige naam op moet schrijven. Heerlijk.

En nu over mijn internetnamen:
  • De eerste was Glacius. Afgeleid van het SNES spel Killer Instinct jah. Hoewel ik Cinder een cooler mannetje vond, maar Glacius had een coolere naam...
  • Op Napster heb ik altijd al Supreme_Stinger geheten (waarom weet ik echt al niet meer), waarvan nu "Supreme" afgeleid is, wat ik nog steeds gebruik op het Onzin.com forum waar ik mod ben.
  • En ik was vroeger, ooit eens, verslaafd aan chatten. In chatboxen waarvan ik nu al de naam niet meer weet, laat staan de url.
    Anyway, daar had ik dus die account "Glacius", en daarmee ging ik gewoon serieus wat rondsurfen, relaxt wat praten met mensen.
    Maar ja, soms wil je wel eens mensen vervelen, en dus dacht ik "Hmm, laat ik dan nog eens een naam aanmaken, waar ik lol mee ga trappen"
    En dus lag ik toen, op een donkere, stormachtige nacht in bed (en ja, dat is een schrijfcliche, maar in dit geval was het ook nog de waarheid. Het stormde, en 's nachts is het altijd donker ) en dacht ik aan de nick "Prototype".
    Maar dat voelde nog niet... af. Dus dacht ik "Nou, dan nick ik er iets achter. Uuuhm, een X? Nope, te saai. Uuuhm... 001"

En daar was mijn nickname, in volle glorie: Prototype001.
    Maar al snel werd dat natuurlijk weer afgekort tot "Type", en die nick ben ik toen maar aan gaan houden. En zelfs irl luister ik als iemand "Type" roept tegen me.

En hoewel Type toch een redelijk standaard en veel voorkomende naam zou moeten zijn, (onder computerdudes dan) ben ik hem nog niet bijster veel tegengekomen...
Oud 08-02-2003, 13:11
Verwijderd
Irl heet ik Leonie, 'k vind het een duffe naam, maar goed, het is niet anders. 'k heb geen doopnamen, wel een tweede naam (Kristine), die ik veel leuker vind dan mijn eerste naam. Mijn moeder noemt me wel eens Leonoor. Toen ik me ('heel lang geleden') aanmeldde op het forum, wou ik 'Noor' als nickname, maar die bestond al, dus werd het LeoNOOR. Na een tijdje vond ik dat niet leuk meer (dat NOOR-gedeelte), ik heb m'n nickname toen laten veranderen in Leonoor. En nu ben ik berucht onder deze nickname (op s.com dan, verder heb ik niet vaak deze nickname ), dus ja.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:31
Verwijderd
Ik heet in het echt Nienke... vrij algemene naam, wat wel irritant is *zit bij nog een Nienke in de klas* maar op zich niet erg ofzo.

Morgan is een lang verhaal Lang lang geleden (minstens 3 jaar) kregen wij internet. Resultaat daarvan was veel (overigens vaak foute) informatie over wicca en de msn. Heksennamen en msn namen, dat ging nooit goed Ik bedacht Astarte (godin van seksueel genot enzo ) en Morgause voor mezelf.
Morgause is de halfzus van Arthur in de Arthur mythen, een zwaar coole heks, dus die naam wou ik ook.

Morgause veranderde in Morgan toen ik mijn site kreeg, nu zo'n twee jaar geleden. Morgan was gemakkelijker. Het is in mijn geval dus afgeleid van de ene zus van Arthur en niet van de ander (Morgan le Fay).
Sindsdien ben ik overal Morgan geweest en noem ik mezelf zo waar ik me maar moet aanmelden. Als de naam al bezet was geweest zou ik Morgause of Morgause Nokami hebben gekozen - die laatste naam heb ik meestal op de msn.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:48
Anne
Anne is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
Mn echte naam is Anne..opzich ben ik er wel tevreden mee, maar hij is echt niet origineel, ik ken zoveel mensen die ook zo heten
Dan heb je hier de zoveelste!
Maar ik ben wel origineel, want ik heette al Anne voordat Herman van Veen met zijn (overigens) liedje kwam.

Achtergrondinformatie bij mijn forumnaam:

Anne fietst naar huis. Na acht lange en saaie uren is het nu weekend. In de verte fietst een klasgenootje, maar ze heeft geen zin om met hem mee te fietsen. Dan hoort ze stemmen achter zich. Onder andere de stem van de jongen die ze eigenlijk wel heel erg leuk vindt.
"Hee kijk!" roept een vriend van hem.
Anne fietst harder. Ze heeft geen zin dat ze naast haar komen rijden, ook al is die ene jongen er bij. Ze is liever onzichtbaar dan zichtbaar, dan kan ze ook geen stomme dingen zeggen.
Plotseling ziet ze zijn lachende gezicht naast haar.
"Hee Anneee!"

Vandaar.
Oud 08-02-2003, 20:43
Majesteit
Majesteit is offline
Nou ja, kijk, Majesteit klinkt wat verheven he. En ik voelde me dan ook verheven toen mijn broertje mij een zetel schonk, namelijk een eigen plekje op de forum van zijn site. Ga vooral niet naar dat forum toe, want ik ben er na een berichtje mee opgehouden, maar als dank aan mijn aan mijn geliefde broeder hier dan toch zijn adres **** waar mijn even koninklijke broeder zetelt. Laat uw stempel in zijn gastenboek achter! En forumbazen, vergun mij deze uiting van dank, haal het niet weg als ongewenste reclame, ik smeek het u!
Dus, die naam Majesteit heb ik gewoon aangehouden, vond ik lollig.
Mijn echte naam is Marijke. Eerst woonden we in Westervoort en daar was die naam vrij zeldzaam, maar helaas, nu heb ik er al weer een heleboel ontdekt. 't Is ook nogal Nederlands he. Ik ben vernoemd naar een vrouw die mijn moeder op haar 16e ontmoette en ze was zo onder de indruk van haar vriendelijkheid dat ze vanaf toen besloot dat een eventuele dochter Marijke zou heten. Met de wens dat die net zo vriendelijk werd. Ik ben over het algemeen ook de vriendelijkheid zelve, vandaar die groeten hieronder, en aangezien je als hare Majesteit in het meervoud over jezelf spreekt werd het *wij groeten u*.
Ik vind het overigens geweldig, deze topic. Heel gaaf idee. En LUH-3417, als je niet gauw met uitleg komt ga ik springen! Nee, helemaal niet nieuwsgierig, lijkt maar zo.

edit by ieke: Ja, geen reclame maken hè, ik moet het toch weghalen.

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 08:46.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 20:44
Verwijderd
mijn nickname vinnik niet zo orgineel. en hoe ik er bij kwam... tja, ik weet het niet eens meer... ik ben eigenlijk dringend toe aan een andere naam...

Laatst gewijzigd op 10-03-2011 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 22:18
Pedro Hermano
Pedro Hermano is offline
Ik heb het eenvoudig gehouden: ik heb mijn echte voor- en achternaam naar het Spaans vertaald.

Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 22:23
Nieni
Nieni is offline
IRL heet ik Nina. (tweede naam Maria) Op zich niks mis mee, alleen dat je standaard afgekort wordt als "Nien" vind ik een beetje minder. Dat vond een vriend van mij ook en die maakte er Nieni van, maar ook wel Nini of Nienini. Dus zo kom ik eigenlijk aan mijn nick...
In mijn klas zit trouwens ook een Nina, echt vervelend is dat. Ik reageer nauwelijks meer op school als ze Nina zeggen, omdat "die andere" echt wel een stuk populairder is...*gelukkig*
Moet er niet aan denken...laat mij maar lekker dromen!
Oud 09-02-2003, 08:35
Fubz & Corinne
Fubz & Corinne is offline
Simpel: we zijn flieft
Oud 09-02-2003, 08:50
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Nieni schreef:
IRL heet ik Nina. (tweede naam Maria) Op zich niks mis mee, alleen dat je standaard afgekort wordt als "Nien" vind ik een beetje minder. Dat vond een vriend van mij ook en die maakte er Nieni van, maar ook wel Nini of Nienini. Dus zo kom ik eigenlijk aan mijn nick...
In mijn klas zit trouwens ook een Nina, echt vervelend is dat. Ik reageer nauwelijks meer op school als ze Nina zeggen, omdat "die andere" echt wel een stuk populairder is...*gelukkig*
*knuffol*
Oud 09-02-2003, 09:07
Flasher
Flasher is offline
Werk nog al graag met Flash.

dus ik Flash graag.
Beetje ver Nederlandst, gewoon Flasher
Had eigenlijk nog tussen Flash en er een - moeten staan.
Dus Flash-er
Oud 09-02-2003, 09:37
Alexander
Alexander is offline
De origine van mijn naam is niet bijster origineel of schokkend te noemen. In het echte leven heet ik Sander, maar ik ben gedoopt als Alexander Wilhelmus. Toen ik mij op een grijze aprildag (het kan ook een stralende geweest zijn, maar grijs klinkt veel leuker ) hier op het forum meldde, was mijn inspiratie zo tot een minimum gedaald, dat ik het dus maar op Alexander hield. Verder heb ik nog nicknames gehad als Radagast (naar een figuur in In de Ban van de Ring, zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten ) en Een Oude Man, omdat ik eens een keer lekker zogenaamd oud en wijs wilde zijn.
Nu weten jullie alles over mijn geschiedenis met nicknames. Use it to your own advantage .
Oud 09-02-2003, 09:38
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Nouw, ik heet in het echt Jeroen, happy day

Ik heb altijd al anders willen heten

Op een gegeven moment ging ik me bij de een of andere chatbox aanmelden, en kon maar geen naam verzinnen....

Ik was toen een beetje gefascineerd door Rufus Shinra uit Final Fantasy 7, dus ik besloot iets met Rufus te doen

Alleen Rufus was natuurlijk weer bezet

Toen gingen een paar vrienden van me zich aanmelden met een Lee achter hun naam (Rocky Lee, Bruce Lee, Marten Lee, Lullo Lee ).
Dus toen bedacht ik: Hey, ik word gewoon Rufus Lee!!

en zo was Rufus Lee geboren, de nick die ik nog steeds op vele sites gebruik

en effe voor degenen die het willen weten, m'n andere gebruikte nicks zijn:

- Rufus Shinra
- Wesker
- Amiboshi
- Kazuya
- Superdesupersaiyanmetoogschaduw
- Zoot-kloon 2001
- OneWingedAngel
- TwoWingedAngel
- ThreeWingedAngel
- Winglessangel

tot zover

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 12:06
light fighter
light fighter is offline
in het echt heet ik Pauline af gekort door vriendinnen tot paul pline plientje paultje erg fijn. mijn forum naam komt eigenlijk uit het niks wou een keer een vriendin die lid was van het forum beet nemen dus moest ik jongen worden. aangezien ik zelf helemaal gek ben van skateboards, niet om zelf te doen maar om te zien skatboards
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 13:35
Verwijderd
Heel simpel; ik heet Olaf, ik denk dat het verband wel snel genoeg gelegd is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:20
Type
Type is offline
Citaat:
Flasher schreef:
Werk nog al graag met Flash.

dus ik Flash graag.
Beetje ver Nederlandst, gewoon Flasher
Had eigenlijk nog tussen Flash en er een - moeten staan.
Dus Flash-er
iemand "flashen" is je tieten aan iemand laten zien... Technically speaking...

Hmm...
Oud 09-02-2003, 17:21
Type
Type is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Irl heet ik Leonie, 'k vind het een duffe naam, maar goed, het is niet anders.
Niets mis met Leonie toch... Mijn moeder heette ook Leonie...
Oud 09-02-2003, 17:27
Verwijderd
Jade is een steensoort die bij de Maya's evenveel waard was als goud voor ons. Om een of andere reden heb ik er een I tussengeplakt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef:
*glare* Nien en Nini zijn MIJN bijnamen ja
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:36
Tampert
Tampert is offline
heey ik zit bij een Jorn in de klas!

en verder heet ik Yan (en dat kan me niets schelen.. ook al moet ik het altijd spellen)

en is Tampert het eerste wat in me opkwam (en ach.. Het was ook wel een geniale jiskefet-serie)...

andere forumnicks verzin ik meestal ter plekke...
Oud 09-02-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Type schreef:
Niets mis met Leonie toch... Mijn moeder heette ook Leonie...
'k vind het zelf geen leuke en/of mooie naam, maar komt misschien ook omdat ie niet echt bij me past (vind ik)... En tis vaak dat mensen hun eigen naam niet leuk/mooi vinden, maar het voor een ander niet erg vinden oid...vriendin van mij heet ook Leonie en dat past bij d'r en is dan dus een leuke naam ed.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:27
Type
Type is offline
Citaat:
Tampert schreef:
heey ik zit bij een Jorn in de klas!

en verder heet ik Yan (en dat kan me niets schelen.. ook al moet ik het altijd spellen)
maar ik niet bij een Yan... Helaas dus, we zijn geen klasgenoten
Oud 09-02-2003, 22:58
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
In het echt heet ik David.
Mijn moeder noemde mij als baby altijd 'Davy', 'Davytje' of 'Davyboy' met gevolg dat ik de gehele basisschool 'Davy' heb geheten. Mijn broer en zus hadden er al snel 'Davy-baby'.
Toen ik mij ging opgeven voor de middelbare school besefte ik dat er iets moest veranderen. Mijn hele leven sprak men mij al aan met het (in mijn ogen (toen)) kinderachtige 'Davy' en dat kon natuurlijk niet wanneer ik een grote sotere held zou gaan worden op de middelbare school. Maar om dan meteen maar de naam David te gaan dragen leek mij een stap te ver. De middenweg was snel gevonden en dus heet ik nog een aantal maanden 'Dave'. Eenmaal op de universiteit heet ik David en dan waarschijnlijk uitgsproken als Deevid maar ben daar nog niet helemaal uit.

Ik heet 'van Hasselt' met mijn achternaam en ik ben van adel (lang, heel lang geleden is mijn voorvader tot de adelstand verheven). Goed we hebben geen grote landerijen en kastelen (meer) in de familie maar we hebben nog wel de mogelijkheid een zegelring te dragen met ons familiewapen. Vandaar dat mijn naam 'Heer van Hasselt' is geworden. De naam maakt meteen duidelijk dat niemand het hoeft te proberen met mijn persoon te spotten daar mijn zwaard weliswaar oud is maar nog steeds vlijmscherp is en altijd los in de schede hangt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 12:59
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
De naam maakt meteen duidelijk dat niemand het hoeft te proberen met mijn persoon te spotten daar mijn zwaard weliswaar oud is maar nog steeds vlijmscherp is en altijd los in de schede hangt.
dus als ik zeg dat van Hasselt wel de naam van een varken had kunnen zijn, kom jij met je zwaardje achter me aan??
Oud 10-02-2003, 13:12
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Uuh afgeleid van een spelcomputer
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:16
sexylexy
sexylexy is offline
mijn bijnaam van overal waar ik kom...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:01
Verwijderd
Mijn naam behoort LUH3417 te zijn en komt uit de film die eerst 'THX1138: 4EB Electronic Labyrinth' zou heten, maar uiteindelijk gewoon 'THX1138' als naam kreeg. Deze film van George Lucas is zijn eerste werk nadat hij van de Universiteit afkwam. Het is feitelijk ontstaan uit een opdracht voor die school.

In deze film wordt de mensheid onderdrukt door robots en wordt ze gedegradeerd tot wezens zonder rechten en met nummers i.p.v. namen. LUH3417 (Maggie McOmie) wordt verliefd op de hoofdpersoon, THX1138 (Robert Duvall). Om zijn liefde te winnen, moet hij überhaupt emoties hebben, dus laat ze hem zijn emotie-remmende drugs niet meer nemen. THX1138 wordt hier niet gelukkig van, hij draait zelfs een beetje door. Uiteindelijk lijdt zijn werk eronder, krijgen de omnipotente machines hem in de smiezen en komt hij in de gevangenis. Hij gaat dan, met de hulp van zijn vriend SEN5241 en nog een ander proberen te ontsnappen, wat niet zonder slag of stoot gebeurt.

De film doet nogal 'cult' aan, vanwege de vreemde omgevingen, die overwegend wit en steriel zijn, en het ontbreken van achtergrondmuziek. De weinige dialogen en uitleg die er in zitten maken het tot een film die niet in één keer te bevatten valt. Ondanks de leeftijd van de film (1971) is het een kunstwerk, waarin het vroege talent van Lucas duidelijk te zien is.

Eerst wilde ik THX-1138 als naam kiezen, maar daarover kreeg ik ruzie met Fransen die deze naam al een poos gebruikten. Ik had weinig trek in al dat Franse gezever aan mijn kop, dus nam ik de tweede bekende naam uit de film, LUH-3417. Later, na anderhalf jaar, bleek dat deze naam in de film aan een vrouwelijk figuur toebehoord, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Ik heb overigens vier jaar lang de naam gebruikt zonder ook maar één beeld uit de film gezien te hebben. Toen ik in de zomer van 2002 op vakantie was nabij Oosterhout heb ik hem eindelijk gevonden en gekocht in een videotheek aldaar.

Dat is de algemene achtergrond van het verhaal. Dan staan we nu enige ogenblikken stil bij het persoonlijke verhaal, vol van emoties.

Ik heb een oom die in de betuwe woont en daar stripboeken verzamelt. Ik las daar, tijdens de saaie bezoeken, enorm veel Eppo's en Sjors & Sjimmies. Later kreeg ik er zelfs een aantal tassen vol van mee naar huis. Het viel me op dat de naam 'THX1138' vaak terug kwam. 1138 in een telefoonnummer, een scheikundig element was THX, enz. Kennelijk hadden de auteurs van de Sjors & Sjimmie-verhalen iets met die naam. Ik wist nog van niets, maar ik was niet de enige die zich dit afvroeg.

Iemand was dit ook opgevallen en hij een brief naar de Sjors & Sjimmie gestuurd met de vraag wat THX1138 precies betekende. Toen kwam het hele verhaal van hierboven langs. Ik verdiepte me er in, vond dat THX1138 overal al in gebruik was en koos dus LUH3417, waar ik zelf uit gemakzucht een streep tussen plaatste, zodat het LUH-3417 werd. Het teken van THX1138 is nog in veel plekken terug te vinden, zoals in de THX-geluidssystemen van de bioscoop of het nummer 'We Are 138' van de Misfits.

Het mooie aan de getallen drie, vier, één en zeven is dat drie plus vier zeven maakt, vier min drie één maakt en zeventien de helft van vierendertig is. over de uitspraak kan ik kort zijn. Je zegt het niet als 'luh', maar als 'EL U HA drie vier één zeven'.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:49
Gothic
Gothic is offline
Ik had mijn naam al Gothic, voordat ik wist wat het was. Dat is 1 reden waarom ik het heb gehouden. Ik ben een redelijke tijd gothic geweest. Even uitleggen wat mijn visie op gothic zijn is: Dat is houden en het dragen van zwarte kleding (evt wat rood en paars). Het is het gevoel, het gevoel aangetrokken zijn tot de dood, mysterieuze dingen, hekserij, laten we het houden op onverklaarbare dingen. Verder hield ik van de muziek. Als in soorten metal. Ik heb nu niet meer de neiging te zo extreem te kleden en te gedragen, al zal je mij nog als alto kunnen bestempelden. En ik draag absoluut nog wel zwarte (gothic) kleding. Ik zou niet meer in het hokje gothic vallen, het hokje gecreëerd door de bekrompen mens. Als in: je bent geen goth als je niet altijd zwarte make-up draagt en die kleding. Ik noemde mezelf ook geen goth toen. Nu wel, en dat was een beetje om met het hokje te spotten. Dat is dus nog een reden deze naam te houden. Verder vind ik het steeds weer leuk te zien dat mensen niet verder kijken dan een nick en leeftijd, vandaar dat die ook niet klopt. Iemand had commentaar op mijn vriendschap met iemand die en stuk ouder dan ik was. Toen hebben we ons een leeftijd gegeven waar we ons beide prettig bij voelden en dat was 38. Vandaar dat ik nu dat onder mijn leeftijd heb staan.
Ik schep verwarring, omdat ik wil dat mensen verder kijken dan mijn nick en leeftijd, en dus moeten afgaan op mijn posts... en ik ben tussen de 14 - 24, net als bijna de rest van de mensen hier...
Oud 10-02-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Iemand had commentaar op mijn vriendschap met iemand die en stuk ouder dan ik was. Toen hebben we ons een leeftijd gegeven waar we ons beide prettig bij voelden en dat was 38. Vandaar dat ik nu dat onder mijn leeftijd heb staan.
Ik schep verwarring, omdat ik wil dat mensen verder kijken dan mijn nick en leeftijd, en dus moeten afgaan op mijn posts... en ik ben tussen de 14 - 24, net als bijna de rest van de mensen hier...
Is ze niet nog steeds ouder?

Wat Gothic vertelt, klopt btw voor mij ook wel een beetje. Mensen denken vaak dat ik een jongen/man ben...Leonoor schijnt mannelijk te klinken oid (tis toch echt een meisjes/vrouwen-naam, maar goed ), hoor ik iig vaak. En iemand (wie eigenlijk ook al weer? ) had commentaar op mijn vriendschap met iemand die een 'stuk' jonger is dan ik. Naja, 'k ben ook tussen de 14 - 24.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:04
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Toevallig... wil ik mijn naam later veranderen in "Vaal" waar wel een achterliggende gedachte zit.

Ik heet in het dagelijks leven Valentijn (Ja echt...) Ooit had iik een kameraadje wat Shakty heette, die noemde ik dus Sjakie en hij noemde mij Vali.

Intussen was Vali overbekend genoemd, en mij "Hackers" Alter-Ego heette dus ook Vali (Even duidelijk, ik was dus een scriptkid met sub7 die zichzelf erg 1337 voelde)

Ondertussen kende dus iedereen mij als Vali en dat werkte me erg tegen met het hacken van klasgenootjes dus werd het Valio of Vaal

Sindsdien heet ik op MSN enzo gewoon Vaal, hier binnenkort ook
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 22:25
Type
Type is offline
Kijk, en dat zou ik nu een leuke naam vinden, Valentijn...

Vooral zo rond de 14e februari...

Meisje: "Wil jij mijn valentijn zijn?"
Ons aller Cube: "Hey baby, niet alleen de jouwe, ik ben gewoon Valentijn, het is mijn lot."

Lijkt me heerlijk.
Oud 10-02-2003, 22:36
Verwijderd
Bijna even mooi als 'Jacob de Ware' heten en je inschrijven in een dating-bureau.

"Ja, we hebben hier nog wel iemand die voldoet aan uw beschrijving... hij heet, uhm... even kijken... De Ware, Jacob."

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 22:53
Type
Type is offline
Hmm.. Leuk dat je dat opbrengt. Een... kennis van mij heet Peter de Ware.

Niets leuks aan zul je zeggen, maar inderdaad, zijn opa en oma hadden humor, en Peter's vader heet nu Jacob.

En humor zit daar in de familie, want de moeder van Peter's oma heette Sarah, en stierf op vijftig jarige leeftijd.

Hoe typisch kan het leven lopen he.
Oud 11-02-2003, 07:05
Verwijderd
Citaat:
Majesteit schreef:
Eerst woonden we in Westervoort
daar woon ik
vertel, vertel, waar heb je gewoont, hoe lang enzo

ontopic: ooit, een tijd geleden wilde ik een nieuw mailadres, en daar wilde ik een of ander beest in. Naja, alle beesten waren zo ongeveer al bezet, maar vleermuisie nog niet. En sindsdien heet ik overal op internet vleermuissie
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 07:47
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Dan heb je hier de zoveelste!
Maar ik ben wel origineel, want ik heette al Anne voordat Herman van Veen met zijn (overigens) liedje kwam.

Achtergrondinformatie bij mijn forumnaam:

Anne fietst naar huis. Na acht lange en saaie uren is het nu weekend. In de verte fietst een klasgenootje, maar ze heeft geen zin om met hem mee te fietsen. Dan hoort ze stemmen achter zich. Onder andere de stem van de jongen die ze eigenlijk wel heel erg leuk vindt.
"Hee kijk!" roept een vriend van hem.
Anne fietst harder. Ze heeft geen zin dat ze naast haar komen rijden, ook al is die ene jongen er bij. Ze is liever onzichtbaar dan zichtbaar, dan kan ze ook geen stomme dingen zeggen.
Plotseling ziet ze zijn lachende gezicht naast haar.
"Hee Anneee!"

Vandaar.

ik ben niet vernoemd naar t nummer van herman van veen. vroeger dacht ik altijd dat ik naar mn moeder vernoemd was (ze heet annemieke) maar dat is niet zo...mn vader vond anne zo'n leuke naam (en hij was niet de enigste ), dus dat is het geworden..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:30
Iotje
Iotje is offline
Ik heet in het echt Ioana (spreek uit: Joanna) en toen werd ik door vrienden van me Iotje genoemd en jah....Iotje dus....
Oud 11-02-2003, 19:14
Mindfields
Mindfields is offline
Parallel is een nummer van Bad Religion.
Oud 12-02-2003, 15:16
faan
faan is offline
faen is Noors voor verdomme
faentje is een nu verbasterd naar het Nederlands en betekent nu klein verdommerdje
Oud 12-02-2003, 15:17
faan
faan is offline
oeps, hier heet ik faen.. lol
maar faentje is m'n nickname
Reageren

Regels voor berichten