Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 18:08
laydee
laydee is offline
Mijn ouders willen mij persé ophalen als ik uitga (ben 15 jr), terwijl mijn vrienden juist gezellig terug willen fietsen (= ong een half uurtje). Mijn ouders zeggen dan dat ze hen ook best willen ophalen en dat ze bezorgd zijn enz.
Zelf vind ik het zwaar irritant dat mijn ouders mij niet gewoon kunnen (los) laten (en hoe kan ik ze in godsnaam duidelijk maken dat ik met een groep van 5-8 mensen niet zomaar verkracht word??), of moet ik gewoon blij zijn dat ze me willen ophalen?
thanx,
Laydee
Advertentie
Oud 22-12-2001, 18:16
beuk
beuk is offline
Mja, lijkt me moeilijk. Misschien dat je ouders die vrienden niet heel goed kennen en daarom niet weten of ze ze kunnen vertrouwen?

Ik heb dat nooit zo gehad..
Oud 23-12-2001, 18:31
Verwijderd
wees blij man, met dit weer...
Oud 23-12-2001, 19:16
no-name
no-name is offline
ik heb het zelfde probleem, ze staan erop.
ik vind het echt iri, echt super dronken kan je ook nooit worden omdat ze me op komen halen. terug emt de bus of met de fiets 30minmax)echt iritant. Gisteren ook had ik een gala bij de dansschool in ons gehucht, practisch aan het eind van me straat komen ze me ophalen. argumenten: ik wil niet dat je op je haken en in gala kleding naar huis loopt/fiets een dame hoort niet alleen in gala kleding overstraat. DAMN, ik weet wel dat ze het goed bedoelen maar toch is het kut. Misscxhienkomt het omdat ik de oudste ben en ze (nog) niet goed weten wat ze meoten doen
Oud 23-12-2001, 20:38
friesin
friesin is offline
ze halen mij meestal ook op, maar ik heb er niet echt problemen, scheelt mij weer geld voor de taxi!
Oud 23-12-2001, 23:24
Verwijderd
Hmm tsja...

Ik woon zelf nog geen 5 min lopen (en dan heb ik het dus over nuchtere toestand ) vanaf disco naar huis, dus ervaring heb ik er niet echt mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders je willen ophalen, je bent nog maar 15... van de andere kant, als je toch met die anderen mee kan fietsen en je fietst met een hele groep (lees: meer dan 3 a 4) dan moet dat kunnen vind ik als 15-jarige.

Ik kan t me best voorstellen van jouw kant maar ook van je ouders hun kant, maar ja, zo zijn ouders nu eenmaal, veel te bezorgd...
Oud 24-12-2001, 00:31
ThomasG
ThomasG is offline
He,
Ik snap wel een beetje dat je het vervelend vindt, maar je moet je ouders ook een beetje de tijd geven om je los te kunnen laten, je bent tenslotte ook nog maar 15 jaar. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar praat er gewoon eens over en geef hen ook een beetje de tijd, het is voor hun net zo goed moeilijk, verwacht alleen niet dat alles in een week is opgelost, ze moeten langzamerhand een beetje aan het idee gaan wennen.
Oud 29-12-2001, 11:24
laydee
laydee is offline
Hartstikke bedankt voor alle reacties. Het zal inderdaad wel gewoon een kwestie van tijd zijn totdat ze eraan gewend zijn en het vertrouwelijk wordt.
Geduld is een schone zaak......
Oud 29-12-2001, 12:26
Christiaan Chris
Christiaan Chris is offline
15 jaar en dan nog zeuren ook dat ze ''niet door de ouders opgehaalt willen worden''
Wees blij dat je met 15 al uit mag van je ouders.
Oud 29-12-2001, 13:16
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Christiaan Chris schreef:
15 jaar en dan nog zeuren ook dat ze ''niet door de ouders opgehaalt willen worden''
Wees blij dat je met 15 al uit mag van je ouders.
Nou ik mocht met 15 jaar ook al wel uit hoor, alleen niet zo laat...

Maar ik denk dat het misschien idd ligt aan je vrienden, dat je ouders die niet zo goed kennen? Als ik maar met een grote groep 'vertrouwde' mensen meefiets vinden ze het wel best, ook toen ik 15 was
Oud 29-12-2001, 13:18
Christiaan Chris
Christiaan Chris is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Nou ik mocht met 15 jaar ook al wel uit hoor, alleen niet zo laat...

Ik ook wa, maar daar ging het bij mij niet om
Oud 30-12-2001, 15:46
theo tank
theo tank is offline
*wil pietje z'n jas gaan halen, want je ouders staan op je te wachten bij de uitgang*
Oud 30-12-2001, 16:11
Verwijderd
Citaat:
theo tank schreef:
*wil pietje z'n jas gaan halen, want je ouders staan op je te wachten bij de uitgang*

Ik heb wel eens zoiets gehad. Ik was naar een schoolfeest geweest bij ons in een discotheek, en toen ging mn vriendin weg. Toen we bij de uitgang stonden gingen we nog ff zoenen, wie staat er naast ons: de moeder van haar vriendin
Oud 12-01-2002, 11:47
Eek the Cat
Eek the Cat is offline
Het klinkt misschien raar, maar wees blij dat je ouders je komen ophalen.. Ok natuurlijk staat het niet echt koel om te zeggen dat je ouders je op komen halen, maar bekijk het van de positieve kant, je hoeft niet te fietsen..

Regels voor berichten