Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 13:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef:
ALs je alle overige sporen voor je hebt en je met de rug tegen de muur staat, ligt de Burger King rechts van je.
Op Perron 2, ja.
Ze weet wel waar de burger king is, alleen vroeg zich af of niet nog een was op CS (oh en ik moet van haar nog MUTS zeggen )
Oud 14-02-2003, 13:20
MissGreeny
MissGreeny is offline
Citaat:
Gatara schreef:
13:00 op de DAM

Meer info:
www.wereldcrisis.nl
www.geenoorlog.dds.nl
http://deepsky.host.ie/~awo

Alle artikelen die onder dit onderwerp gepost zijn (waarvan de meest recente info op de laatste pagina staat,....duh! ).
Dankje wel!!
Oud 14-02-2003, 13:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ze weet wel waar de burger king is, alleen vroeg zich af of niet nog een was op CS (oh en ik moet van haar nog MUTS zeggen )
Er...da's de enige die ik ken daar

(/me mutst terug)
Oud 14-02-2003, 14:40
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Er...da's de enige die ik ken daar

(/me mutst terug)
Ja ik ook, maar ik ken dat hele station niet uit mn hoofd ;0

Oud 14-02-2003, 15:06
Gatara
Gatara is offline
Deze kan ik jullie niet onthouden:

Bombing Mr. Johnson
I'm Losing My Patience With My Neighbors, Mr. Bush

By Terry Jones

January 28, 2003

I'm really excited by George Bush's latest reason for bombing Iraq: he's running out of patience. And so am I!

For some time now I've been really pissed off with Mr Johnson, who lives a couple of doors down the street. Well, him and Mr Patel, who runs the health food shop. They both give me queer looks, and I'm sure Mr Johnson is planning something nasty for me, but so far I haven't been able to discover what. I've been round to his place a few times to see what he's up to, but he's got everything well hidden. That's how devious he is.

As for Mr Patel, don't ask me how I know, I just know--from very good sources--that he is, in reality, a Mass Murderer. I have leafleted the street telling them that if we don't act first, he'll pick us off one by one.

Some of my neighbours say, if I've got proof, why don't I go to the police? But that's simply ridiculous. The police will say that they need evidence of a crime with which to charge my neighbours.

They'll come up with endless red tape and quibbling about the rights and wrongs of a pre-emptive strike and all the while Mr Johnson will be finalising his plans to do terrible things to me, while Mr Patel will be secretly murdering people. Since I'm the only one in the street with a decent range of automatic firearms, I reckon it's up to me to keep the peace. But until recently that's been a little difficult. Now, however, George W. Bush has made it clear that all I need to do is run out of patience, and then I can wade in and do whatever I want!

And let's face it, Mr Bush's carefully thought-out policy towards Iraq is the only way to bring about international peace and security. The one certain way to stop Muslim fundamentalist suicide bombers targeting the US or the UK is to bomb a few Muslim countries that have never threatened us.

That's why I want to blow up Mr Johnson's garage and kill his wife and children. Strike first! That'll teach him a lesson. Then he'll leave us in peace and stop peering at me in that totally unacceptable way.

Mr Bush makes it clear that all he needs to know before bombing Iraq is that Saddam is a really nasty man and that he has weapons of mass destruction--even if no one can find them. I'm certain I've just as much justification for killing Mr Johnson's wife and children as Mr Bush has for bombing Iraq.

Mr Bush's long-term aim is to make the world a safer place by eliminating 'rogue states' and 'terrorism'. It's such a clever long-term aim because how can you ever know when you've achieved it? How will Mr Bush know when he's wiped out all terrorists? When every single terrorist is dead? But then a terrorist is only a terrorist once he's committed an act of terror. What about would-be terrorists? These are the ones you really want to eliminate, since most of the known terrorists, being suicide bombers, have already eliminated themselves.

Perhaps Mr Bush needs to wipe out everyone who could possibly be a future terrorist? Maybe he can't be sure he's achieved his objective until every Muslim fundamentalist is dead? But then some moderate Muslims might convert to fundamentalism. Maybe the only really safe thing to do would be for Mr Bush to eliminate all Muslims?

It's the same in my street. Mr Johnson and Mr Patel are just the tip of the iceberg. There are dozens of other people in the street who I don't like and who--quite frankly--look at me in odd ways. No one will be really safe until I've wiped them all out.

My wife says I might be going too far but I tell her I'm simply using the same logic as the President of the United States. That shuts her up.

Like Mr Bush, I've run out of patience, and if that's a good enough reason for the President, it's good enough for me. I'm going to give the whole street two weeks--no, 10 days--to come out in the open and hand over all aliens and interplanetary hijackers, galactic outlaws and interstellar terrorist masterminds, and if they don't hand them over nicely and say 'Thank you', I'm going to bomb the entire street to kingdom come.

It's just as sane as what George W. Bush is proposing--and, in contrast to what he's intending, my policy will destroy only one street.

Terry Jones is a founding member of Monty Python.
http://www.ccmep.org/2003_articles/G...bombing_Mr.htm
Oud 14-02-2003, 15:50
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
Oud 14-02-2003, 17:54
Isa
Isa is offline
als jullie die meetingmanager nou wat duidelijker maakter en ook daar zeiden Waar en wanneer. precies in A'dam ik moet zijn zou ik ook komen.,
Oud 14-02-2003, 18:03
Verwijderd
Geweldig stukje.
Oud 14-02-2003, 18:19
Verwijderd
Ik ga ook...
Oud 14-02-2003, 18:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als jullie die meetingmanager nou wat duidelijker maakter en ook daar zeiden Waar en wanneer. precies in A'dam ik moet zijn zou ik ook komen.,
Autodropje, kun jij dat doen?
Oud 14-02-2003, 18:27
Gatara
Gatara is offline
Ik heb op het internet wat interessante argumenten gevonden pro-oorlog en contra-oorlog (oorlog in het algemeen).
Het is wel in het Engels.... sorry

(PRO)
Arguments in defense of war:
http://deepsky.host.ie/~awo/viewtopic.php?t=16

(CONTRA)
Antiwar arguments:
http://deepsky.host.ie/~awo/viewtopic.php?t=17
Oud 14-02-2003, 18:59
moon
moon is offline
Zou ook wel naar die demonstratie willen, maar ik zie er wel tegenop in mijn eentje te gaan. Ken de weg in A'dam niet eens!!!
Ik twijfel dus nog een beetje!
Oud 14-02-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
moon schreef:
Zou ook wel naar die demonstratie willen, maar ik zie er wel tegenop in mijn eentje te gaan. Ken de weg in A'dam niet eens!!!
Ik twijfel dus nog een beetje!
daarom is dr ook een meeting
Oud 14-02-2003, 19:28
on the moon
on the moon is offline
ikke ga ook! (dat wilde ik even zegge... )
Oud 14-02-2003, 23:01
Sokrates
Sokrates is offline

12:30
perron 2 Burger King Centraal Station

12:45 DAM
Ingang PALEIS

Oud 14-02-2003, 23:56
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik vind het te vroeg
Oud 15-02-2003, 02:14
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik heb op het internet wat interessante argumenten gevonden pro-oorlog en contra-oorlog (oorlog in het algemeen).
Het is wel in het Engels.... sorry

(PRO)
Arguments in defense of war:
http://deepsky.host.ie/~awo/viewtopic.php?t=16

(CONTRA)
Antiwar arguments:
http://deepsky.host.ie/~awo/viewtopic.php?t=17
Wat de auteur doet is redenen opsommen waarom mensen oorlog voeren. Dit zijn allemaal geen argumenten om oorlog te rechtvaardigen. (alleen dat over die zelfverdediging misschien)
Wel aardig om te lezen, maar ik ben niet overtuiged
Oud 15-02-2003, 06:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Wat de auteur doet is redenen opsommen waarom mensen oorlog voeren. Dit zijn allemaal geen argumenten om oorlog te rechtvaardigen. (alleen dat over die zelfverdediging misschien)
Wel aardig om te lezen, maar ik ben niet overtuiged
Dat was ook niet de bedoeling

Ik zei inderdaad dat het hier ging om argumenten voor oorlog in het algemeen.

Vrouwenemancipatie heeft vaak profijt van oorlog btw
(nou.. niet in Afghanistan waar daar zijn ze weer terug bij af hoewel de VS ons anders probeert te geloven )
Oud 15-02-2003, 08:04
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
pak zo de trein, in mn eentje
Oud 15-02-2003, 09:01
Anne
Anne is offline
Ik kom niet. Alhoewel... ik ga dus zeker demonsteren, maar ben daar met 2 vriendinnen (en een vader ).
Ik vind het voor hen niet echt leuk als ik dan opeens naar een meeting ga, maar misschien loop ik rond 12.45 uur wel even langs de ingang van het Paleis.
Ik heb kort haar en een rode jas en een stuk karton met waarschijnlijk 'nee' (hoe origineel! ) er op.
Oud 15-02-2003, 09:14
Isa
Isa is offline
Ik kom wel als ik jullie kan vinden, maar ik heb wel mijn pa met me mee.
Oud 15-02-2003, 09:55
Verwijderd
precies, ik weet ook niet of ik kom, want ik ga samen met mijn moeder!!!
Oud 15-02-2003, 09:55
Verwijderd
Ik kan niet komen
Oud 15-02-2003, 10:22
MissGreeny
MissGreeny is offline
Shit, ik wil dus oook gaan...maar mn moeder wilt me niet brengen grrrr...
En nu in mijn eentje er heen te gaan, vind ik beetje raar..En ben ik weer 18 euro armer
Oud 15-02-2003, 10:26
Sokrates
Sokrates is offline
Citaat:
Penishapper schreef:
Shit, ik wil dus oook gaan...maar mn moeder wilt me niet brengen grrrr...
En nu in mijn eentje er heen te gaan, vind ik beetje raar..En ben ik weer 18 euro armer
WIJ sponsoren je wel.

En wat als je tegen je moeder zegt dat je vandaag veel (nieuwe) mensen gaat ontmoeten?
Oud 15-02-2003, 10:32
Verwijderd
ik kom wel.. eig alleen om even snel iemand te zien die ook komt. maar okeej.. msshcien zie ikjullie nog en kom ik even langs
Oud 15-02-2003, 10:55
Ciao Che
Ciao Che is offline
Sorry, beetje laat vanwege mijn dode internet maar ik kom niet Have fun en demonstreer ze
Oud 15-02-2003, 12:29
MissCzechMeOut
ik ben net pas wakker, ik wou nog gaan, maar niemand wil met me mee.
Oud 15-02-2003, 12:45
MissCzechMeOut
http://www.damsite.nl/images/webcam.jpeg?1045313040312

ben benieuwd hoe jullie elkaar gevonden hebben.
Oud 15-02-2003, 15:16
Escapism
Escapism is offline
ik was er en twas egt superdruk

ik stond nog op de dam toen er werd gezegd dat t begin van de stoet akl op t leidseplein was

geen forummers gezien trouwens, of jawel, bertbart volgens mij? mahja geen forummeeting gezien iig
Oud 15-02-2003, 15:57
Gatara
Gatara is offline
Misschien was het toch wel slim geweest om een kartonnen bordje "scholieren.com" mee te nemen

Er.... sorry
enneh.... socrates....... IK KON JE NIET BEREIKEN!
Oud 15-02-2003, 16:04
Anne
Anne is offline
Ik was er, stond zelfs bijna vooraan bij het podium (links naast dat gekke witte tentje ). Er waren echt heel veel mensen, het heeft echt indruk op me gemaakt.

Het was leuk dat er veel sprekers waren (zoals Jan Marijnissen en Femke Halsema, die overigens haar hele fractie meegenomen had ) en dat er een link werd gelegd met de oorlog in Israël, ook dat mag niet vergeten worden.

Ook alle spandoeken waren zeer . Hebben jullie Bush ook nog langs zien lopen?
Misschien dat mensen mij nog gezien hebben, ik had een groot stuk wit karton bij me met Nee en bloemetjes, hartjes en peacte-tekens.

Ik hoop dat de regering (het demissionaire kabinet notabene!) dit niet zal negeren bij hun besluit, maar ik vrees toch voor het ergste... zoveel vertrouwen heb ik wel in mijn medemens.
Oud 15-02-2003, 16:12
Gatara
Gatara is offline
Ik had een spandoek:
"War does not eliminate terror - it feeds it!"

Enneh... en we stonden achter Marijnissen toen ie geinterviewd werd door AT5. Marijnissen draaide zich om, las het spandoek en stak z'n duim op en zei in het Engels tegen ons dat het een goede tekst was Er... ja, het was in het Engels, want de bedoeling was dat als het spandoek in beeld kwam (internationaal) dat iedereen begreep waar dit over ging
Ik heb Marijnissen ook nog een pamflet weten te overhandigen waarin ik een paar punten uiteen heb gezet (een minder uitgebreide versie vind je op de AWO website (link in mijn sig)).

Vond het wel tof toen ik zag dat veel mensen het pamflet ook lazen
(was namelijk best veel tekst )

Ik had er maar 100 helaas...

Maar goed...

Iemand die stervende vredesduif gezien? Ik werd ook nog geroepen om die te redden (was namelijk als dokter verkleed).

Zo.... misschien hebben jullie me toch gezien
Oud 15-02-2003, 16:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneee schreef:

Het was leuk dat er veel sprekers waren (zoals Jan Marijnissen en Femke Halsema, die overigens haar hele fractie meegenomen had ) en dat er een link werd gelegd met de oorlog in Israël, ook dat mag niet vergeten worden.
Dat vond ik juist wat minder. Dat gaf alleen maar meer ruimte voor de pro-Palestina demonstranten, terwijl het - dacht ik - toch echt een demonstratie tegen de mogelijke oorlog op Irak was.
Oud 15-02-2003, 16:16
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik had een spandoek:
"War does not eliminate terror - it feeds it!"
Niet gezien. Waar stonden jullie precies?

Citaat:
Marijnissen draaide zich om, las het spandoek en stak z'n duim op en zei in het Engels tegen ons dat het een goede tekst was

Citaat:
Iemand die stervende vredesduif gezien?
Ja, die was . En die bakfiets met bloem? Daar struikelde ik nog over. En die helikopter die overkwam, filmde die ook? Ik kwam er namelijk net achter dat mijn Nee echt heel duidelijk is, ook op afstand (hij hangt nu voor mijn raam).
Oud 15-02-2003, 16:17
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat vond ik juist wat minder. Dat gaf alleen maar meer ruimte voor de pro-Palestina demonstranten, terwijl het - dacht ik - toch echt een demonstratie tegen de mogelijke oorlog op Irak was.
Dat is wel zo ja. Dat vond ik ook niet zo goed, er had minder aandacht voor moeten zijn, maar toch ook wel weer aandacht. Want ook dat moet niet vergeten worden. Maar je hebt gelijk.
Oud 15-02-2003, 16:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Niet gezien. Waar stonden jullie precies?

Achter het podium
En in de tocht tussen de stervende vredesduif en de Amerikanen in.

Citaat:

Ja, die was . En die bakfiets met bloem?

Nee... niet gezien

Citaat:
Daar struikelde ik nog over. En die helikopter die overkwam, filmde die ook?

Het kan de pers zijn geweest, maar ook doodgewoon de politie (wat ik eerder denk). Politie filmt ook

Ik had gasmaskers bij me. Die ik alleen voor de pers even opzetten

Ben niet zo'n autonoom geval

Ga je nog naar Paradiso?
Oud 15-02-2003, 16:39
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ga je nog naar Paradiso?
Nee. Moet uit eten met de familie. Maar als ik het lichtknopje kan vinden, doe ik het licht om 20.00 uur wel even uit.
Oud 15-02-2003, 16:40
Verwijderd
wow...
ik ben dus ook geweest en het was echt super koud. ik stond gelukkig wel op de dam, maar ik kon helaas de toespraken niet verstaan. Klopt het dat het Damrak en de nieuwe dijk helemaal volstonden? En volgens mij waren er echt wel veel meer dan 30.000 mensen!

@ Escapism wat had ik aan dan?
Oud 15-02-2003, 16:40
Gatara
Gatara is offline
Send us your demo pictures
Anti-war protests

Hundreds of anti-war protests are scheduled for this weekend, the biggest of which are likely to be in London and Rome - organisers predict at least half a million demonstrators will turn out in each city.

Other major marches are planned for Dublin and San Francisco to campaign against increasing moves towards a war to rid Baghdad of its alleged weapons of mass destruction and to unseat Iraqi President Saddam Hussein.

In Australia, around 150,000 people took to the streets of Melbourne on Friday, to protest against possible war with Iraq.

It was the biggest peace protest in Australia since anti-Vietnam War demonstrations 30 years ago.

We've had hundreds of your pictures sent in already. (...)

If you want to send your picture from your mobile phone, dial 07970 885089. You can send them from any network or phone. Please send the large full size images (usually 640x480 pixels) taken by the mobiles. Otherwise they are too small to publish.

If you want to email it to us, send it to yourpics@bbc.co.uk

And don't forget to include your name and a bit of context about your snap.

If you submit an image, you do so in accordance with the BBC's Terms and Conditions. In contributing to BBC News Online you agree to grant us a royalty-free, non-exclusive licence to publish and otherwise use the material in any way that we want, and in any media. (See the Terms and Conditions for the full terms of our rights.) It's important to note, however, that you still own the copyright to everything you contribute to BBC News Online. This means you are perfectly free to take what you have produced and re-publish it somewhere else. Please note that if your image is accepted, we will publish your name alongside it on the BBC News website. The BBC cannot guarantee that all pictures will be published and we reserve the right to edit your comments.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/2763101.stm
Oud 15-02-2003, 16:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nee. Moet uit eten met de familie. Maar als ik het lichtknopje kan vinden, doe ik het licht om 20.00 uur wel even uit.
Ik snap m niet
Oud 15-02-2003, 16:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bertbart schreef:
En volgens mij waren er echt wel veel meer dan 30.000 mensen!
70.000 volgens AT5
75.000 volgens NOS
55.000-60.000 volgens politie
Oud 15-02-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ga je nog naar Paradiso?
pffff... ik ga echt niet proberen om paradiso binnen te komen met die drukte, mijn hemel...
Oud 15-02-2003, 16:43
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik snap m niet
Nee? Die vrouw die alles aan elkaar praatte, vertelde over een wereldwijde actie die onder meer in Turkijke en Bagdad gevoerd wordt: heel veel mensen doen hun licht om 20.00 uur 1 minuut uit, ook als protest tegen de oorlog.
Maar ik denk dat het restaurant dit niet zo waardeert.
Oud 15-02-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
70.000 volgens AT5
75.000 volgens NOS
55.000-60.000 volgens politie

iig meer dan verwacht. en op mij heeft die mensenmassa best wel indruk gemaakt en ik hoop ook op balkenende als hij vanavond tv zit te kijken...
Oud 15-02-2003, 16:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bertbart schreef:
pffff... ik ga echt niet proberen om paradiso binnen te komen met die drukte, mijn hemel...
Het gaat door tot 22:30
Oud 15-02-2003, 16:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nee? Die vrouw die alles aan elkaar praatte, vertelde over een wereldwijde actie die onder meer in Turkijke en Bagdad gevoerd wordt: heel veel mensen doen hun licht om 20.00 uur 1 minuut uit, ook als protest tegen de oorlog.
Maar ik denk dat het restaurant dit niet zo waardeert.
Ik heb alleen Femke Halsema kunnen verstaan
Maareh... ik zou graag het journaal om 20:00 willen zien Mag wel de tv aanblijven?
Oud 15-02-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ik heb alleen Femke Halsema kunnen verstaan
Maareh... ik zou graag het journaal om 20:00 willen zien Mag wel de tv aanblijven?
ow was dat de vrouw die 3 kwartier een heel lulverhaal aann t vertellen was wat eig niemand boeide. (okeej op een paar na dan)
Oud 15-02-2003, 16:52
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:
ow was dat de vrouw die 3 kwartier een heel lulverhaal aann t vertellen was wat eig niemand boeide. (okeej op een paar na dan)
Nee, dat was niet Femke Halsma.
Oud 15-02-2003, 16:52
Verwijderd
Respect voor iedereen die naar de demonstratie is gegaan Ik hoop dat de demonstratie ook zin gehad heeft, maar ik las alweer het volgende artikel:

VS: troepen via Nederland naar Golf 15-02-2003

De Verenigde Staten willen troepen en materieel via ons land naar de Golfregio verplaatsen. Dat heeft een woordvoerster van het ministerie van Defensie bevestigd. Maandag hoort de Tweede Kamer van het kabinet wat het antwoord aan de Amerikanen zal zijn.

Het Amerikaanse verzoek behelst voornamelijk steun bij de troepenverplaatsing. Het gaat om mogelijk gebruik van Schiphol en de luchthaven in Eindhoven, en gebruik van havens en spoorwegen.

De Amerikanen zouden hun oog op Schiphol hebben laten vallen, omdat de landingsbanen er lang genoeg zijn voor toestellen van het type Boeing 747. De transporten zouden de komende weken moeten worden uitgevoerd met passagiersvliegtuigen, die de Amerikaanse regering heeft gecharterd.

De Verenigde Staten kunnen niet in Engeland terecht, omdat de Engelse luchthavens capaciteitsproblemen hebben. Frankrijk, Duitsland en België zijn geen optie, omdat die landen tegen een aanval op Irak zijn.

De VS heeft Nederland ook gevraagd Amerikaanse militairen onderdak te bieden bij een tussenstop en de bewaking van soldaten en materieel te verzorgen.

www.nosnieuws.nl

Onze laffe regering zal dit wel toestaan... De Hoop Scheffer is echt een zwakkeling, die vent kruipt bijna in de kont van de Amerikanen.
Kunnen we Schiphol niet gaan bezetten?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten