Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 00:46
Palmboompje
Palmboompje is offline
Ok, ik moet echt ff advies hebben... Ik ben dus verliefd op een jongen en gedurende een week of twee hadden we een sort of relation.. (ken um al langer) nadat hij me echter het bed in had gepraat werd het verdacht stil van zijn kant. Conclusie, meneer had me gebruikt Ik ben dus echt super kwaad, want hij deed opeens super afstandelijk en negeerde me half.. Maar tóch nog steeds verliefd (ja ik begrijp ook niet hoe dat kan, hoor!)
In ieder geval, na anderhalve week had ik bedacht dat ik over hem heen was, maar toen kwam ik hem gister weer tegen en hij zat zo overduidelijk omaandacht te bedelen.. Gewoon sneu.. Toen ik aan hem vroeg waarom hij zo deed was het enige wat hij kon uitkramen was dat ik niet kwaad moest zijn omdat hij lief was (dan hebben wij een andere definitie van lief, blijkbaar.. ) En nu smste hij me net weer een of ander vaag onsamenhangend verhaal, duidelijk weer zo'n schreeuw om aandacht..

Kijk, eigk ben ik wel blij dat hij toenadering zoekt, want als ik m'n zelfrespect opzij zou zetten zou ik het liefst weer beginnen bij waar het geïndigd is. Maar dat is natuurlijk hartstikke naïef. Hoe moet ik hier nou mee om gaan? Ik weet het echt niet. Verstand & gevoel zijn in grote strijd met elkaar. Ik word echt helemaal gek van mezelf (en van hem, waarom zoektie nou weer contact?!) Iemand any suggestions??
Oud 15-02-2003, 08:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Palmboompje schreef:
Ok, ik moet echt ff advies hebben... Ik ben dus verliefd op een jongen en gedurende een week of twee hadden we een sort of relation.. (ken um al langer) nadat hij me echter het bed in had gepraat werd het verdacht stil van zijn kant. Conclusie, meneer had me gebruikt Ik ben dus echt super kwaad, want hij deed opeens super afstandelijk en negeerde me half.. Maar tóch nog steeds verliefd (ja ik begrijp ook niet hoe dat kan, hoor!)
In ieder geval, na anderhalve week had ik bedacht dat ik over hem heen was, maar toen kwam ik hem gister weer tegen en hij zat zo overduidelijk omaandacht te bedelen.. Gewoon sneu.. Toen ik aan hem vroeg waarom hij zo deed was het enige wat hij kon uitkramen was dat ik niet kwaad moest zijn omdat hij lief was (dan hebben wij een andere definitie van lief, blijkbaar.. ) En nu smste hij me net weer een of ander vaag onsamenhangend verhaal, duidelijk weer zo'n schreeuw om aandacht..

Kijk, eigk ben ik wel blij dat hij toenadering zoekt, want als ik m'n zelfrespect opzij zou zetten zou ik het liefst weer beginnen bij waar het geïndigd is. Maar dat is natuurlijk hartstikke naïef. Hoe moet ik hier nou mee om gaan? Ik weet het echt niet. Verstand & gevoel zijn in grote strijd met elkaar. Ik word echt helemaal gek van mezelf (en van hem, waarom zoektie nou weer contact?!) Iemand any suggestions??
Wat denk je ervan dattie weer probeert je het bed in te praten?!
Ik snap eigenlijk niet dat je hier nog energie in steekt!Hij wil gewoon af en toe sex en verder nix!Ik zou um negeren en een ander zoeken als ik jou was...
Al is hij nog zo lief (als hij zelluf zegt?????Hoezo zelfdunk?!)
zich stilhouden na iets intiems vind ik het domste wat je kunt doen!!!Maar goed das mijn mening....
Oud 15-02-2003, 09:16
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben t helemaal met Blueeyez03 eens. Vergeet m, ga verder en laat je niet gek maken door m. Hij gebruikte je, en dat zal ie nou weer gaan doen..
Oud 15-02-2003, 11:41
Palmboompje
Palmboompje is offline
Tnx voor de reacties...

Maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij spijt heeft van zn negeeractie? En dat hij dat een beetje onhandig laat merken.. het blijft tenslotte een man Waarom zoekt hij anders opeens weer contact (ohja, om me weer te gebruiken).. Ik weet dat het niet logisch klinkt, maar ik wil/hoop zo graag dat hij tot de conclusie is gekomen dat hij een big mistake heeft gemaakt met die actie... Maar dat is dus naïeviteit?

Citaat:
Blueeyez03 schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je hier nog energie in steekt!
verliefdheid doet rare dingen met een mens.. blijkbaar..
Oud 15-02-2003, 11:51
poesiefox
poesiefox is offline
Met je verstand weet je best dat dit een hele foute jongen is, maar je gevoel is nog steeds verliefd op hem.

Je verstand heeft altijd gelijk, dus zet je gevoel uit.

Hoe? Flink kwaad zijn helpt.
Verder kwestie van uitzieken.

Verliefdheid is een biochemische reactie in je hersenen. Door zijn feromenen onbewust te ruiken reageren jouw hormonen, gaan je hersenen allemaal stofjes aanmaken waar je dat lekkere verliefdheidsgevoel van krijgt. Love is a drug!

Nu hij je zo belazerd heeft, krijg je dat lekkere stofje niet meer. Liefdesverdriet is een ontwenningsverschijnsel.

Zodra het chemisch evenwicht in je hersenen weer hersteld is, en dat gaat vanzelf maar het duurt even, kan hij voor je deur staan met een grote rooie strik om zijn piemel, maar heb jij totaal geen interesse meer.

Effe doorbijten, niet dagdromen over HEM (want daardoor dien je jezelf steeds weer een shot toe) en zoek afleiding. Veel klagen over HEM is ook goed. Hoe meer negatieve gevoelens je over hem hebt, hoe sneller het afkicken voorbij is.

En je gekwetste ego geneest ook wel weer.
Oud 15-02-2003, 12:16
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Je verstand heeft altijd gelijk, dus zet je gevoel uit.
Offtopic: Je meent toch niet helemaal wat je hier zegt hè? Ik heb mensen soms de grootste kansen van hun leven aan zich voorbij zien gaan, omdat ze hun 'verstand' boven hun gevoel plaatsten.

Maar goed, laat die jongen alsjeblieft zitten Palmboompje. Hij geeft duidelijk niks om jou.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:37
Ariëlle
Ariëlle is offline
*herkent situatie akelig*

Hhmm, weet je of hij dit al bij eerder meisjes geflikt heeft? Zo ja, hij is een player (lees ook ff mijn topic ) en je kan er beter ni meer op ingaan, probeer vrienden te blijven, maar laat je kop niet terug zot maken zonder dat hij iets bewezen heeft.
Zo nee, misschien weet hij met zichzelf geen blijf en beteken je meer voor hem dan hij zelf durft te beseffen, en dan moet je dat gevoel naar buiten lokken bij hem door afstandelijk te doen en hem te laten afkomen (als ie echt verliefd is, valt ie als een blok )

Dus conclusie: toch best ni op in gaan... ook al begrijp ik dat je hem nog wilt (ik spreek uit ervaring )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:44
Mandy035
Mandy035 is offline
ik durf een wedje te maken, dat hij niet te vertrouwen is.. en telkens weer aan je deur zal staan met 'een grote rode strik om z'n piemel'.. maar aan de andere kant ken ik hem niet..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Hypochondriac schreef:
Offtopic: Je meent toch niet helemaal wat je hier zegt hè? Ik heb mensen soms de grootste kansen van hun leven aan zich voorbij zien gaan, omdat ze hun 'verstand' boven hun gevoel plaatsten.

Maar goed, laat die jongen alsjeblieft zitten Palmboompje. Hij geeft duidelijk niks om jou.
En ik heb zoveel mensen de grootste fouten zien maken omdat ze hun verstand niet wilden gebruiken en puur hun gevoel gebruikten. Gevoel en verstand kunnen even destructief zijn

Palmboompje: Laat die jongen met rust. Nothin' but trouble
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:53
Palmboompje
Palmboompje is offline
Ok, ik weet niet of hij een player is, want zo goed/lang ken ik hem nou ook weer niet.. Maar ik weet wel dat zn ex hem een heel gemeen kunstje heeft geflikt.. het kan toch zijn dat hij gewoon niet wist wat hij met ons aan moest?? Zijn smsjes voordien waren namelijk echt super lief en ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij opeens 360° omgeturnd is!!
Ik dacht, voordat ik uberhaupt nog maar met um gezoend had, ook dat hij een softie was.. Dus, nahjah...
Oud 16-02-2003, 10:52
Miss Helena
Miss Helena is offline
Meis, alles kan, omdat JIJ alles goed probeert te praten wattie doet. Dat werkt echt niet. Je begon je topic met '...als ik mn zelfrespect opzij zet...,' nou, doe dat niet! Hij heeft je gebruikt, probeer dat de hele tijd voor je te houden als ie toenadering zoekt. Zoek n jongen die goed voor je is, die je niet gebruikt. Probeer m te vergeten, hoe moeilijk ook...
Oud 16-02-2003, 11:07
charly not
charly not is offline
uhm, dit komt me redelijk bekend voor.
en wat andere al zeiden.. ik denk ook dat hij je weer in bed wil krijgen, en daarna laat hij weer niks van zich horen...
Bij mij was het toen wel anders. Maar ik vond hem dus ook echt super leuk.. en nadat we een keer samen iets gedaan hadden, liet hij net zoals bij jou niks meer van zich horen.
Hij weet waarschijnlijk dat jij hem leuk vindt? en daar maakt hij nu misbruik van, hij kan je alles maken... aangezien jij..als hij heel lief etc doet... je toch wel voor hem valt.
Dus als ik jou was, zou ik hem maar negeren. of hij moet opeens helemaal voor je gaan
Oud 16-02-2003, 15:30
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef:

volledig mee eens, je moet je verstand kunnen mengen met je gevoel, ik denk dat het niet goed is als je alleen naar je verstand luistert,maar ook niet als je alleen naar je gevoel luistert.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:01
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
volledig mee eens, je moet je verstand kunnen mengen met je gevoel, ik denk dat het niet goed is als je alleen naar je verstand luistert,maar ook niet als je alleen naar je gevoel luistert.
Oké, laat ik het zo stellen.. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.. De kans is groot dat jullie gelijk hebben, maar het zou evt. kunnen dat het iets anders ligt. Een vriend van me zei gisteren dat de manier waarop hij reageerde ('niet boos zijn, ik ben lief) duidt op het niet kunnen uiten van je zwakheden/gevoelens..

However, om even to the point te komen.. Hoe kom ik er nou achter wat zijn beweegredenen zijn?
Oud 16-02-2003, 19:21
Verwijderd
jezus wat een zielige gozer...
als ik jou was zou ik niets met hem nemen, die gebruikt je zo weer (ik ken een aantal jongens die ook zo doen...)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:57
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Palmboompje schreef:
Oké, laat ik het zo stellen.. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.. De kans is groot dat jullie gelijk hebben, maar het zou evt. kunnen dat het iets anders ligt. Een vriend van me zei gisteren dat de manier waarop hij reageerde ('niet boos zijn, ik ben lief) duidt op het niet kunnen uiten van je zwakheden/gevoelens..

However, om even to the point te komen.. Hoe kom ik er nou achter wat zijn beweegredenen zijn?
Het is toch niet boeiend wat zijn beweegredenen zijn geweest? Hij is gewoon fout geweest! Om welke reden dan ook!
Dat íe er spijt van heeft, dat zou ie moeten hebben ja. Geen medelijden met hem, eigen schuld!

Als buitenstaander weet je altijd makkelijk een conclusie te trekken uit verhalen van iemand. Die conclusie is in dit geval duidelijk dat je niet meer met hem in zee moet gaan. Voor een buitenstaander makkelijk gezegd, voor jou moeilijker.

Maar laat je niet zomaar gebruiken! Dwing af wat je van hem wilt, laat hem maar moeite doen en neem niet zomaar genoegen met een paar (misschien gevoelig overkomende) smsjes of praatjes!
Als hij op een gegeven moment afhaakt of er niet meer moeite in steekt dan wat smsjes (die hij alleen maar stuurt 's avonds laat als ie alleen in zijn bed ligt --> ookal zou hij alleen een vriend voor je zijn, vrienden denken niet (alleen) in bed aan elkaar!, sorry personal details ) of wat dan ook, dan lijken zijn bedoelingen mij duidelijk.

Die aandacht die hij je nu geeft zal wel minder worden, even balen misschien. Maar denk wel aan je zelfrespect!

p.s. als je het weer met hem wil proberen. Zeg dan dat je wilt wachten met hem naar bed te gaan en wacht dan ook gewoon een hele tijd. Als zijn bedoelingen meer zijn dan alleen dat, dan wacht hij wel. (maar ik denk niet dat hij dat zal doen, concluderend uit bovenstaand verhaal)

Laatst gewijzigd op 17-02-2003 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:56
Palmboompje
Palmboompje is offline
Oké, update:

ik heb um een maand ofzo weten te negeren.. Toen heb ik afgelopen week zelf contact gezocht per sms en binnen notime kreeg ik er 1 terug (zegt toch wel *iets*?!) heb er verder niet meer op gereageerd (enthousiasme moet je matigen ) verder gewoon koeltjes & noncha gereageerd als ik um tegen kwam..

Maar ik heb gisteren dus weeer met hem gezoend.. Ik vraag me af of ik hier wel verstandig aan heb gedaan? Ik wil hem gewoon een 2e kans geven, maar volgens mn vriendin laat ik me hierdoor weer gebruiken. Maarja, hoe kom ik er anders achter hoe het/hij in elkaar steekt?? Een derde keer zal ik echt niet achter hem aan lopen, maar dit moet toch kunnen? Of was dit echt de verkeerde keus???
Oud 15-03-2003, 11:58
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Mandy035 schreef op 15-02-2003 @ 15:44:
ik durf een wedje te maken, dat hij niet te vertrouwen is.. en telkens weer aan je deur zal staan met 'een grote rode strik om z'n piemel'.. maar aan de andere kant ken ik hem niet..
nou eerlijk kreeg ik hetzelfde id als wat jij nou beschrijft.. helaas
Oud 15-03-2003, 15:56
Verwijderd
Hij heeft je gebruikt en je laat een situatie ontstaan waarin het weer kan gebeuren. Slim. Moet je doen.

Citaat:
Maarja, hoe kom ik er anders achter hoe het/hij in elkaar steekt??
Hij heeft je laten zien hoe hij in elkaar steekt! Steek je hoofd niet in het zand! Hij heeft je gebruikt en doet het weer als je hem de kans geeft. Luister gewoon naar je vriendinnen. Zij hebben het beste met je voor. Hij niet.

Het enige wat jou op dit moment in de weg staat is je eigenwijze overtuiging dat het eigenlijk een hele lieve jongen is met een klein hartje.

vous comprenez?

Laatst gewijzigd op 15-03-2003 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:58
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Jadie schreef op 15-03-2003 @ 16:56:
Hij heeft je gebruikt en je laat een situatie ontstaan waarin het weer kan gebeuren. Slim. Moet je doen.
Ben het met je eens *aight!*
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:24
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 14-03-2003 @ 22:56:
Oké, update:

ik heb um een maand ofzo weten te negeren.. Toen heb ik afgelopen week zelf contact gezocht per sms en binnen notime kreeg ik er 1 terug (zegt toch wel *iets*?!) heb er verder niet meer op gereageerd (enthousiasme moet je matigen ) verder gewoon koeltjes & noncha gereageerd als ik um tegen kwam..
nee dit zegt helemaal niets! Je hebt zelf contact opgenomen, hij niet! Een smsje terug sturen heb je zo gedaan zonder een beetje moeite. Aan iemand denken en daar wat mee doen, dat is al wat meer moeite. (maar zelfs dan is een smsje eigenlijk maar te simpel) Wel een veeleisend blijven he

Vroeger was alles beter.. Toen moest men nog een kaartje gaan kopen, schrijven en opsturen. Dàt waren de tijden dat men moeite voor elkaar deed en moest doen
Reageren

Regels voor berichten