Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 09:49
Flowerless
Flowerless is offline
Begin dit jaar ben ik verkracht door iemand die ik van de chat kende.
Hij is toen opgepakt.
Ik kreeg te horen dat hij 30 was (terwijl hij zei dat ie 18 was)
Er komt een rechtzaak en er is zoveel bewijs dat hij zeker de gevangenis in gaat.
Maar ik mis hem echt heel erg, ook al weet ik dat hij 30 is en dat hij mij verkracht heeft.
Ik ga nu ook naar soort psycholoog om alles te verwerken enzo maar dat helpt echt niet!

Wat nu?
Advertentie
Oud 15-02-2003, 10:31
Miss Helena
Miss Helena is offline
Wat moeilijk... k kan begrijpen dat je m mist, omdat je eerst n soort van relatie hebt opgebouwd via de chat, maar heej, hij heeft je verkracht! hij moet niet voor nix voorkomen he! Vergeet dat niet. Blijf met psych praten, en vertel haar alles waar je mee zit. Ook dit, wat je hier zegt. Zij kan je helpen verder te gaan met je leven, maar daar moet je zelf ook iets aan doen... namelijk hem helemaal vergeten. Hijs t je echt niet waard! Heel veel sterkte, knuf, Miss Helena
Oud 15-02-2003, 12:43
Verwijderd
t zal wel heel moeilijk voor je zijn...
waarom je m mist, snap ik dan niet... misschien omdat je toch een band met hem hebt gekregen...
maar je moet hem echt uit je hoofd zetten!
iemand die dingen doet tegen je wil in...
die is t niet eens waard om aan te denken!
veel sterkte!

ps hier heb je waarschijnlijk weinig aan maar wou toch ff reageren.
Oud 15-02-2003, 14:25
Verwijderd
Hoe lang ga je nu al naar die psycholoog?

Zoiets helpt namelijk niet binnen een paar maandjes ofzo, ik denk dat er een veel langere periode voor nodig is. Heb je het er op therapie ook over gehad dat je het gevoel hebt dat het niet helpt en dergelijke?

Sja, ik heb verder ook geen advies voor je ofzo. Dat je hem mist is vast wel te verklaren, ws had jij toch wel gevoelens voor hem of niet?

Nou ja, sterkte in ieder geval
Oud 15-02-2003, 14:30
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
t zal wel heel moeilijk voor je zijn...
waarom je m mist, snap ik dan niet... misschien omdat je toch een band met hem hebt gekregen...
maar je moet hem echt uit je hoofd zetten!
iemand die dingen doet tegen je wil in...
die is t niet eens waard om aan te denken!
veel sterkte!

ps hier heb je waarschijnlijk weinig aan maar wou toch ff reageren.

Nou eigenlijk was hij wel aardig voor mij op de chat een ook wel in het echt.
Hij wou wel met me vrijen dat deed hij ook gelijk, maar hij bleef aardig.

Ik kon bij hem terecht met problemen in het leven.
En hij hielp me daarbij ook, daarom heb ik die band met hem.

(maarja als je meer wilt weten mail me maar)
Oud 15-02-2003, 14:30
Flowerless
Flowerless is offline
Maar de politie zegt dat het verkrachting is.
Oud 15-02-2003, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Girl1990 schreef:
Maar de politie zegt dat het verkrachting is.
waarschijnlijk omdat zijn intenties niet de juiste waren en door het grote leeftijdsverschil. Jij bent nog zo jong en dus zwaar minderjarig, hierdoor zou jij dan niet in staat zijn te beslissen over seks of niet, en zou hij dit dus niet bij jou mogen proberen.
Oud 15-02-2003, 14:41
Flowerless
Flowerless is offline
Uhm oke
Oud 15-02-2003, 17:24
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hoe lang ga je nu al naar die psycholoog?

Zoiets helpt namelijk niet binnen een paar maandjes ofzo, ik denk dat er een veel langere periode voor nodig is. Heb je het er op therapie ook over gehad dat je het gevoel hebt dat het niet helpt en dergelijke?

Sja, ik heb verder ook geen advies voor je ofzo. Dat je hem mist is vast wel te verklaren, ws had jij toch wel gevoelens voor hem of niet?

Nou ja, sterkte in ieder geval

Uhm ik ga nog niet zolang

En ja ik had gevoelens voor hem (heel erg veel zelfs)
Oud 15-02-2003, 17:36
Verwijderd
maar als ie je verkracht.. meid..... dat je dat nog wat voor hem voelt!!
sorry maar daar kan ik niet bij
sterkte verder
Oud 15-02-2003, 17:38
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
maar als ie je verkracht.. meid..... dat je dat nog wat voor hem voelt!!
sorry maar daar kan ik niet bij
sterkte verder
Uhm (het is wel waar) sorry???
Oud 15-02-2003, 18:35
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Girl1990 schreef:
Uhm ik ga nog niet zolang

En ja ik had gevoelens voor hem (heel erg veel zelfs)
Juist omdat je nog maar pas met die psycholoog praat lijkt het misschien dat het (nog) niets uithaalt. Zoiets heeft nu eenmaal tijd nodig, zoals Dusjcrib ook al opmerkte. Je vertelde dat hij met je wou vrijen en dat ook deed, maar wou jij dat ook? Als dat niet zo is en als hij daarbij met zijn penis in jouw vagina is geweest, is er inderdaad sprake van een verkrachting. Als je het zelf echter ook wou is er sprake van wat men ontuchtige handelingen met minderjarigen noemt, wat overigens ook strafbaar is, vooral omdat hij tegenover jou over zijn leeftijd heeft gelogen. Je schreef: "Maar de politie zegt dat het verkrachting is." Zie je dat zelf ook zo of is er volgens jou geen sprake van verkrachting geweest? Bij een verkrachting gaat het om iemand dwingen tot geslachtsgemeenschap (dus zijn penis in haar vagina) terwijl zo iemand dat niet wil.
Blijkbaar voelde je je toch bij hem op je gemak, ook al heeft hij gedaan wat hij deed. Ik weet dat er mannen zijn die zich sexueel aangetrokken voelen tot jonge meisjes, en blijkbaar was hij dat ook, maar hij had het nooit zover mogen laten komen. Ik kan je alleen maar aanraden om toch met die psycholoog te blijven praten om te kunnen verwerken wat er is gebeurd.

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 18:38.
Oud 15-02-2003, 18:48
Flowerless
Flowerless is offline
Ik zal inderdaad nog wel een tijdje naar die psycholoog gaan.

(maar nu ff over dat gebeure)

Ik wou het eigenlijk wel . En toen hij begon deed het pijn (omdat het de 1e x was), ik zei dat toen hij hield gelukkig wel op. En zei dat ik me moest ontspannen ondertussen hield hij op en begon me even te verwennen (jeweetwel). Toen ging hij later weer in me, de pijn werd minder en ik begon het lekker te vinden.
Dus ik vind het eigenlijk geen verkrachting

En ik voelde me inderdaad wel op me gemak bij hem omdat ik al een tijdje met hem chatte. Misschien klinkt het raar maar hij betekent nog echt heel veel voor mij en als er iets ergs gebeurd wil ik steeds dat hij bij me komt om me te steunen.

(nog 1 dinguhtjuh) ik heb hem beloofd toen ik bij hem was het en hem nooit te vergeten en dat doe ik dus ook nooit

Maar bedankt voor je reactie
Oud 16-02-2003, 00:30
Verwijderd
Worden jullie hier met z'n allen even fijn in de zeik gezet. Jezus Christmas.
Oud 16-02-2003, 08:29
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Worden jullie hier met z'n allen even fijn in de zeik gezet. Jezus Christmas.
Geloof het dan maar niet. Het is trouwens wel waar voor als je dat nog wil weten.

(komt blijkbaar een slotje op)
Oud 16-02-2003, 09:26
Marcade
Marcade is offline
Girl1990; het enige wat die vent voor je voelt, is een tinteling in zijn onderbuik en penis.

Hij weet die dondersgoed dat wat die zou doen enorme psychische (en misschien wel lichamelijke) schade bij je zou aanbrengen. Hij wist dondersgoed dat het fout was, wat die deed.

Kortom als die echt om je gaf, zou die zoiets echt niet geflikt hebben.

Vooral een 30jarige weet *echt* wel hoe die een meisje om de tuin kan leiden; op kan inpraten en net kan doen alsof er liefde is.

D'r is geen liefde in het spel, anders had die je echt niet 'verkracht' of ook maar met een vinger aangeraakt.
Oud 16-02-2003, 09:46
Flowerless
Flowerless is offline
Uhm ik weet het niet het zou eigenlijk best wel waar kunnen zijn wat je zegt. Maar dan kan je gewoon niet geloven dat het waar was
Oud 16-02-2003, 10:33
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
[niet aanval mode]

Meis, ik snap iets niet, als het van beide kanten kwam, hoe heeft het dan zover kunnen komen dat het bij de politie terecht gekomen is?

[/niet aanval mode]
Oud 16-02-2003, 11:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Girl1990 schreef:
Ik zal inderdaad nog wel een tijdje naar die psycholoog gaan.

(maar nu ff over dat gebeure)

Ik wou het eigenlijk wel. En toen hij begon deed het pijn (omdat het de 1e x was), ik zei dat toen hij hield gelukkig wel op. En zei dat ik me moest ontspannen ondertussen hield hij op en begon me even te verwennen (jeweetwel). Toen ging hij later weer in me, de pijn werd minder en ik begon het lekker te vinden.
Dus ik vind het eigenlijk geen verkrachting.
Ik ben het met je eens dat je in dat geval niet van een verkrachting kunt spreken. Toen je vertelde dat het pijn deed hield hij op, wat bij een verkrachting waarschijnlijk niet zou zijn gebeurd. Het is echter wel zo dat hij toch een strafbaar feit heeft gepleegd omdat hij, zoals dat officieel heet, ontucht met een minderjarige heeft gepleegd. Het kan zijn dat ze bij de politie de term verkrachting hebben gebruikt omdat ze niet zeker wisten of je de term "ontucht met minderjarigen" zou kennen, maar het is in ieder geval geen verkrachting.

Citaat:
Girl1990 schreef:
En ik voelde me inderdaad wel op me gemak bij hem omdat ik al een tijdje met hem chatte. Misschien klinkt het raar maar hij betekent nog echt heel veel voor mij en als er iets ergs gebeurd wil ik steeds dat hij bij me komt om me te steunen.

(nog 1 dinguhtjuh) ik heb hem beloofd toen ik bij hem was het en hem nooit te vergeten en dat doe ik dus ook nooit
Ik denk dat hij het chatten juist heeft gebruikt om jouw vertrouwen te kunnen winnen om zo op een gegeven moment sex met je te kunnen hebben, en het is heel goed mogelijk dat hij zoiets ook bij andere meisjes gedaan heeft. Vergeet niet dat hij over zijn leeftijd heeft gelogen. Per slot van rekening heeft hij jou (en mogelijk ook andere jonge meisjes) wijsgemaakt dat hij pas 18 was, terwijl hij in werkelijkheid al 30 was. Hij heeft zich anders voorgedaan dan hij in werkelijkheid is en hij heeft je sexueel misbruikt, ook al zie je dat misschien niet zo. Je zult dus toch moeten proberen om hem uit je hoofd te zetten, ook al vind je dat misschien heel moeilijk. Het is iemand die zich niet alleen anders voordoet dan hij in werkelijkheid is, maar het is ook iemand die op een verkeerde manier met zijn sexuele gevoelens omgaat, zodat jonge meisjes zoals jij daar het slachtoffer van worden zonder dat die meisjes dat misschien zelf beseffen. Wat dat betreft kan ik het alleen maar met Marcade eens zijn.

Citaat:
Girl1990 schreef:

Maar bedankt voor je reactie
Graag gedaan. Ik hoop dat je er met behulp van de psycholoog in zult slagen om dit alles te kunnen verwerken.
Oud 16-02-2003, 12:38
Flowerless
Flowerless is offline
Mathfreak echt heel erg bedankt voor wat je hier allemaal heb gedaan. Misschien kan je het niet geloven maar wat je typte betekent echt heel erg veel voor mij. Uhm ik kan het eigenlijk niet typen maar gewoon heel erg bedankt
Oud 16-02-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Girl1990 schreef:
Uhm (het is wel waar) sorry???
ik heb helemaal niet gezegt dat t niet waar is...
en als t wel waar is, waarom gebruik je trouwens dan zoveel rolleyes smiles???
ennuh ik wil niet veel zeggen, maar na een aanranding wou ik al helemaal nix meer te maken hebben met die jongens dus daarom snap ik t niet...
Oud 16-02-2003, 12:51
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ik heb helemaal niet gezegt dat t niet waar is...
en als t wel waar is, waarom gebruik je trouwens dan zoveel rolleyes smiles???
ennuh ik wil niet veel zeggen, maar na een aanranding wou ik al helemaal nix meer te maken hebben met die jongens dus daarom snap ik t niet...

Ja nou dan geloof je het ook maar niet
Kan je dan niet begrijpen dat het een soort ouder voor me was waar ik alles kwijt kon maarja laat maar
Oud 16-02-2003, 13:01
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
het verschil is dat girl1990 uit vrije wil met hem afsprak etc. en daar geen negatieve gevoelens bij had. een aanranding is totaal tegen je wil.

@girl1990: dat hij als een ouder voor je was, vind je dat niet een verkeerde 'rol' voor iemand die je vriend is? (dat was geen aanval, gewoon een vraag) en verder ga ik met ~*vlokje*~ mee; hoe is het dan bij de politie terechtgekomen? of hebben je ouders aangifte gedaan?
Oud 16-02-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
het verschil is dat girl1990 uit vrije wil met hem afsprak etc. en daar geen negatieve gevoelens bij had. een aanranding is totaal tegen je wil.

@girl1990: dat hij als een ouder voor je was, vind je dat niet een verkeerde 'rol' voor iemand die je vriend is? (dat was geen aanval, gewoon een vraag) en verder ga ik met ~*vlokje*~ mee; hoe is het dan bij de politie terechtgekomen? of hebben je ouders aangifte gedaan?
dan is het ook geen verkrachting...
verkrachting is TEGEN eigen wil... en zoals t er nou over gaat, was t niet tegen haar wil in!

en net wat corien en vlokje zeggen ,

als t niet tegen je wil in was... waarom doe je (of iemand anders) dan aangifte?

en ik heb niet gezegt dat ik t niet geloof...
vind t alleen raar...
Oud 16-02-2003, 14:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Girl1990 schreef:
Mathfreak echt heel erg bedankt voor wat je hier allemaal heb gedaan. Misschien kan je het niet geloven maar wat je typte betekent echt heel erg veel voor mij. Uhm ik kan het eigenlijk niet typen maar gewoon heel erg bedankt
Fijn dat je het zo weet te waarderen en dat je er iets mee kunt.

@Dark Girl!: Dat er geen sprake van een verkrachting is geweest is in ieder geval een feit waar we het beide over eens zijn. Dat de politie desondanks toch van een verkrachting spreekt verbaast me dan ook, maar het zou kunnen (zoals ik in een vorige reply aan Girl1990 al aangaf) dat ze het (net als ik doe) als een geval van ontucht met minderjarigen beschouwen en dat ze de term verkrachting gemakshalve hebben gebruikt omdat de term "ontucht met minderjarigen" in hun ogen misschien te onduidelijk voor Girl1990 zou zijn geweest.
Ik denk dat het niet zo van belang is wie er precies aangifte heeft gedaan. Het is alleen van belang dat het inderdaad gebeurd is, aangezien het hier naar mijn idee om een man gaat die op een verkeerde manier met zijn sexuele gevoelens omgaat zoals ik in mijn vorige reply al opmerkte.
Dat Girl1990 nogal veel gebruik maakt van de sarcasmesmiley komt mogelijk omdat ze niet precies weet wat die smiley precies inhoudt, maar daar gaat het verder niet om.
Oud 16-02-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Fijn dat je het zo weet te waarderen en dat je er iets mee kunt.

@Dark Girl!: Dat er geen sprake van een verkrachting is geweest is in ieder geval een feit waar we het beide over eens zijn. Dat de politie desondanks toch van een verkrachting spreekt verbaast me dan ook, maar het zou kunnen (zoals ik in een vorige reply aan Girl1990 al aangaf) dat ze het (net als ik doe) als een geval van ontucht met minderjarigen beschouwen en dat ze de term verkrachting gemakshalve hebben gebruikt omdat de term "ontucht met minderjarigen" in hun ogen misschien te onduidelijk voor Girl1990 zou zijn geweest.
Ik denk dat het niet zo van belang is wie er precies aangifte heeft gedaan. Het is alleen van belang dat het inderdaad gebeurd is, aangezien het hier naar mijn idee om een man gaat die op een verkeerde manier met zijn sexuele gevoelens omgaat zoals ik in mijn vorige reply al opmerkte.
Dat Girl1990 nogal veel gebruik maakt van de sarcasmesmiley komt mogelijk omdat ze niet precies weet wat die smiley precies inhoudt, maar daar gaat het verder niet om.
nee okeej, het is niet van belang wie aangifte heeft gedaan...dat is waar...
en als ze t vrijwillig heeft gedaan, dan kunnen ze het ook geen verkrachting of ontucht met minderjarigen noemen, want dan ben ik heeeel vaak verkracht (meerderjarige vriend gehad)
dus?
en again girl1990, ik val je niet aan en ik zeg ook niet dat ik je niet geloof, keej?
Oud 16-02-2003, 17:25
Flowerless
Flowerless is offline
@girl1990: dat hij als een ouder voor je was, vind je dat niet een verkeerde 'rol' voor iemand die je vriend is? (dat was geen aanval, gewoon een vraag) en verder ga ik met ~*vlokje*~ mee; hoe is het dan bij de politie terechtgekomen? of hebben je ouders aangifte gedaan? [/B][/QUOTE]

Uhm is eigenlijk geen verkeerde rol (of hoe jij het wilt noemen) voor een vriend een vriend moet betrouwbaar zijn en aardig net zoals ouders.

En me ouders kwam erachter dat ik niet was waar ik had gezegt dus hadden ze gelijk de politie gebeld.
Omdat ze zo ongerust waren.
Oud 16-02-2003, 17:53
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
en als ze t vrijwillig heeft gedaan, dan kunnen ze het ook geen verkrachting of ontucht met minderjarigen noemen, want dan ben ik heeeel vaak verkracht (meerderjarige vriend gehad)
dus?
Het is wel zo dat hij zich tegenover haar anders heeft voorgedaan dan hij in werkelijkheid was en dat hij naar mijn idee eerst haar vertrouwen heeft weten te winnen om haar op die manier zo ver te krijgen dat ze sex met hem had, ook al is er geen sprake van dwang, dus in die zin is het naar mijn idee wel degelijk een geval van ontucht met minderjarigen, maar misschien is het een idee om nare man eens te vragen of je juridisch gezien en op grond van wat we van die man weten inderdaad van een geval van ontucht met minderjarigen kunt spreken. Vast staat in ieder geval dat hij zich bij het chatten met haar (en mogelijk ook met andere jonge meisjes) anders heeft voorgedaan dan hij in werkelijkheid was om zo uiteindelijk sex met haar en andere jonge meisjes te kunnen hebben, dus er is in die zin sprake van misbruik, ook al heeft hij niemand gedwongen.

@girl1990: Misschien vond je hem aardig en is dat nog steeds zo, maar iemand die zich bij het chatten als 18 voordoet terwijl hij in werkelijkheid al 30 is, is in ieder geval niet betrouwbaar en kan dus ook niet als een vriend worden beschouwd. Hij heeft tegen jou en mogelijk ook tegen andere jonge meisjes gelogen over zijn leeftijd om op die manier te proberen om sex met jou en andere jonge meisjes te kunnen hebben, zoals ik al aangaf. Hij heeft je dan misschien nooit kwaad willen doen, maar wat hij deed was niet goed, niet voor jou en andere jonge meisjes, maar ook niet voor hem, omdat hij op een verkeerde manier met zijn sexuele gevoelens omgaat zoals ik in een van mijn vorige replies al opmerkte.
In ieder geval is nu ook duidelijk wie er precies aangifte heeft gedaan en waarom, dus dat is in ieder geval ook opgehelderd.
Oud 16-02-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef:
dus?
en again girl1990, ik val je niet aan en ik zeg ook niet dat ik je niet geloof, keej?
Een meerderjarige vriend liegt neem ik aan niet over zn leeftijd, verschilt geen 18 jaar met jou, en daarbij is 12 erg jong.
Oud 16-02-2003, 19:46
Verwijderd
nee heb je gelijk in
Oud 29-06-2003, 15:15
Flowerless
Flowerless is offline
Hoi,
ik heb geen internet meer.
Maar ff wat zeggen ik moet binnenkort naar een therapie om dingen te verwerken maar dat gaat toch niet helpen.
Oud 29-06-2003, 15:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Girl1990 schreef op 29-06-2003 @ 16:15:
Hoi,
ik heb geen internet meer.
Maar ff wat zeggen ik moet binnenkort naar een therapie om dingen te verwerken maar dat gaat toch niet helpen.
Waarom denk je dat dat toch niet helpt als ik vragen mag?
Oud 30-06-2003, 07:09
Sjoukie
Sjoukie is offline
ow wat erg voor je
ik zou het echt niet kunnen verwerken
blijf praten met de pysigoloog
mischien dat dat toch helpt
en ze moeten die vent voor altijd op sluiten
succes!!
Oud 30-06-2003, 07:44
bloemkool
bloemkool is offline
hoi
ik heb iets soortgelijks meegemaakt, ook makker via chat en 2 keer iets mee gedaan (if you know what i mean) bleek ie nog een vriendin te hebben, die hij gewoon voorloog. hij is nu naar brazilie ge-emigreerd, waarschijnlijk omdat ie meerderjarig is (29) en ik minderjarig (toen 16)

tjah ik zou gewoon proberen het achter je te laten, het is nu eenmaal gebeurd en daar is nix aan te veranderen. maar je moet iig geen chat contacten doen hoor, naast de bovenstaande heb ik nog een keer problems gehad ermee

sterkte en de groeten,
Oud 07-11-2003, 13:51
Flowerless
Flowerless is offline
hey,
Sorry dat ik een beetje laat reageer.
Thanks voor de 2 berichtjes
Oud 07-11-2003, 13:56
Nona
Nona is offline
Geloof me: die up was niet nodig geweest.

Regels voor berichten