Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 20:16
Verwijderd
Ik heb 2 speakers en een versterker weten te bemachtigen, waar ik ook echt iets mee wil gaan doen. Allereerst even mijn huidige situatie:

Verder nog niet echt iets moeilijks.

Wat wil ik gaan doen?
Ik heb twee kamers thuis, en wil het ene paar speakers in de ene kamer en het andere paar in de andere kamer. Ik heb al eens ergens gelezen dat je niet altijd zomaar 2 speakers bij de uitgangen van een radio erbij in kan pluggen, en aangezien ik de versterker erbij heb, wou ik het volgende proberen:

-->Ik heb een Sony RHC MX900, een vrij normale radio met een 3 cd-wisselaar, zo'n thuis set zeg maar.

Op tekening 1 heb ik de PC achter op de radio aangesloten. Het type kabel is een beetje te zien (3,5" aan de ene kant en 2 stekkers (zwart en rood) aan de andere kant). Deze zit op de Minidisc ingang.

Op tekening 2 wil ik dus de PC op de versterker aansluiten. Waar ik niet zeker van ben of het gaat werken, is de aansluiting vanaf de radio naar de versterker. Ik wou dit doen door middel van een kabel vanaf de "Phones" (voorkant radio!) naar een ingang op de versterker.

Gaat dat werken? Misschien iemand andere betere ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 21:01
niemand
niemand is offline
Citaat:
henri schreef:
Op tekening 2 wil ik dus de PC op de versterker aansluiten. Waar ik niet zeker van ben of het gaat werken, is de aansluiting vanaf de radio naar de versterker. Ik wou dit doen door middel van een kabel vanaf de "Phones" (voorkant radio!) naar een ingang op de versterker.

Gaat dat werken? Misschien iemand andere betere ideeën?
nou, het effect wat je kan krijgen als je em bij je versterker op line-in aansluit is dat het signaal van de phone te sterk is
wat je wel kan doen is de line out van je radio gebruiken als die dat heeft, maar dan raak je vaak dingen als de instelling van je equalizer kwijt

overigens mag je wel 2 speakers aan 1 aansluiting hangen als je ze in serie zet, maar dan word het geluid wel zwakker, hoewel je em dan wel weer harder kan zetten
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:55
Talon
Talon is offline
waarom maak je niet gewoon een kabel met een schakelaartje ertussen?
dus de ene keer je pc, de andere keer je radio..
scheelt je een hoop gedoe, het is vast goedkoper..
Oud 15-02-2003, 23:35
Phreak
Phreak is offline
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/711237
Oud 16-02-2003, 08:58
Talon
Talon is offline
we gaan hier toch geen reclame maken voor een ander forum?!
Oud 16-02-2003, 11:08
Verwijderd
Wat een toeval .

------------------------------------------------------------------------------

Even wat ik ook op t.net heb gepost:

1. De radio is een simpele set, met alles in een. Het is dus geen losse-componenten toren. Achter op de radio zit het volgende:

2. De PC zit nu dus op MD/VIDEO in. Die wil ik dus straks op de versterker hebben. Ik heb even gekeken op de versterker, en die heeft het volgende op de achterzijde.

Een normaal rondje is waar je zo'n stekker (weet zo de naam even niet meer) in kunt drukken.
Een gekruisd rondje is een aansluiting waar je bedrading op kunt aansluiten, die je met een draaischijfje even moet aandraaien.

Er kunnen dus twee paar speakers op aangesloten worden.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is .

Zit dus alleen even te twijfelen hoe ik t geluid van de radio/cd set nu op de versterker krijg
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:59
Orion
Orion is offline
Volgens mij zou het moeten werken als je de MD (Audio) OUT van je radio verbind met de Tuner of AUX van je versterker

phones kan trouwens ook prima, moet je je radio alleen niet te belachelijk hard zetten..

En die stekkertjes waar je het over hebt zijn tulpstekkers (ook wel cinch of RCA)
Oud 17-02-2003, 18:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als je geen gekke speakers aan gaat sluiten (met afwijkende impedanties) kan je ze gewoon aansluiten op de afzonderlijke aansluitingen op de versterker (voor speakers a en b)..

Je kan hiermee ook één setje speakers biwiren (mits ze daarvoor geschikt zijn)..
Oud 17-02-2003, 21:35
Verwijderd
Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties! Ik heb een kabel gekocht voor tussen de MD OUT en de versterker AUX. Het werkte verder prima, maar de versterker is helaas te oud om mijn geluidskwaliteit op peil te houden. Ik heb er dus voor gekozen om er mee te stoppen . Weet alleen niet wat ik nou met dat spul moet...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 00:13
Orion
Orion is offline
moet je ff ergens een nieuwere (betere?) versterker op de kop tikken.. voor een prikkie heb je een 2e hands versterker met een goede prijs/kwaliteit verhouding (veel oud spul is nog best goed, heb zelf bij m'n ouders ook nog een 20 jaar oud ding staan )
Reageren

Regels voor berichten