Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 22:53
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Wie heeft dit, of wie heeft dit gehad? En hoe is zij/hij eraf gekomen? En hoe?
Oud 15-02-2003, 23:08
Verwijderd
Kweetnie wat dat is?
Oud 15-02-2003, 23:19
NG
NG is offline
Citaat:
Silleygirley schreef:
Kweetnie wat dat is?
automutilatie - ook wel zelfverwonding of zelfverminking genoemd: automutilatie is een manier om om te gaan met overweldigende gevoelens. Mensen snijden/ branden zichzelf, brengen opzettelijk botbreuken toe of brengen zichzelf ander letsel toe. Voor buitenstaanders lijkt dit een buitengewoon wrede manier om jezelf te 'helpen'. Uiteindelijk maakt dit je helemaal kapot. Toch 'helpt' het - de geestelijke pijn wordt dragelijk(er).

Het is bewezen dat zelfverwonders, wanneer ze worden geconfronteerd met sterke emoties of overweldigende situaties, ze er voor kiezen om zichzelf te gaan beschadigen. Zo worden ongrijpbare gevoelens als verdriet omgezet in tastbare pijn, en is heel snel opluchting van die ontastbare gevoelens. Er zijn wel gevoelens van kwaadheid en schuld, maar hij/ zij zal zich toch beter voelen dan voor het zelfverwonden.

Google-werk
Oud 15-02-2003, 23:34
Verwijderd
Citaat:
DiepFries schreef:
automutilatie - ook wel zelfverwonding of zelfverminking genoemd: automutilatie is een manier om om te gaan met overweldigende gevoelens. Mensen snijden/ branden zichzelf, brengen opzettelijk botbreuken toe of brengen zichzelf ander letsel toe. Voor buitenstaanders lijkt dit een buitengewoon wrede manier om jezelf te 'helpen'. Uiteindelijk maakt dit je helemaal kapot. Toch 'helpt' het - de geestelijke pijn wordt dragelijk(er).

Het is bewezen dat zelfverwonders, wanneer ze worden geconfronteerd met sterke emoties of overweldigende situaties, ze er voor kiezen om zichzelf te gaan beschadigen. Zo worden ongrijpbare gevoelens als verdriet omgezet in tastbare pijn, en is heel snel opluchting van die ontastbare gevoelens. Er zijn wel gevoelens van kwaadheid en schuld, maar hij/ zij zal zich toch beter voelen dan voor het zelfverwonden.

Google-werk
Dank voor de uitleg. Heb het niet in zulke extreme mate gedaan, dus ik denk niet dat je er echt van kunt spreken dat ik daar last van heb gehad.. maar ik ben niet geheel onbeschadigd gebleven nee...
Oud 16-02-2003, 02:25
Verwijderd
Automutilatie? Wauw, dat is wel heel nieuw op dit forum! Wil je voortaan even niet meer van die wereldschokkende dingen posten, ik lig nog steeds naast m'n stoel van schrik!
Oud 16-02-2003, 02:59
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nare man schreef:
Automutilatie? Wauw, dat is wel heel nieuw op dit forum! Wil je voortaan even niet meer van die wereldschokkende dingen posten, ik lig nog steeds naast m'n stoel van schrik!
En ik lig naast mijn stoel van het lachen van de enorme hoeveelheid sarcasme die hier vanaf druipt
Oud 16-02-2003, 09:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja sorry hoor ik post wel niks meer depressieve mensen hier zeg. Ik kom hier nooit dus sorry dat ik iets post wat jullie niet aan staat.
Oud 16-02-2003, 09:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja sorry hoor ik post wel niks meer depressieve mensen hier zeg. Ik kom hier nooit dus sorry dat ik iets post wat jullie niet aan staat.
Waarom doe je aan automutilatie?
Oud 16-02-2003, 10:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Waarom doe je aan automutilatie?
Ik doe niet aan automutilatie. Ik wou er gewoon meer over weten, en aangezien automutilatie het meeste word gedaan door depressieve mensen. Vroeg ik mij af of het ook gedaan kon worden door mensen die een goed leven hebben?
Oud 16-02-2003, 10:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik doe niet aan automutilatie. Ik wou er gewoon meer over weten, en aangezien automutilatie het meeste word gedaan door depressieve mensen. Vroeg ik mij af of het ook gedaan kon worden door mensen die een goed leven hebben?
Er zijn vast wel religie's/sekte's/leefwijzes waar het een gewoonte is.
Oud 16-02-2003, 10:29
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Jongens Jongens niet zo agressief he
Hij zegt zelf dat hij hier niet vaak komt.. dus hoe wil hij nou weten dat hier erg vaak over gesproken wordt?!
Enne, dan nog iets, waar is de logica van jezelf zielig voelen omdat anderen je niet moeten en dan vervolgens iemand anders afkatten?

ontopic:

Ik heb dit zelf nog steeds, en tja, zou dus niet weten hoe eraf te komen, sorry.
Oud 16-02-2003, 10:31
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Er zijn vast wel religie's/sekte's/leefwijzes waar het een gewoonte is.
jaaah, daar heb ik een video over gezien
aaaaah, was zooooo eng... gingen ze in jongens snijden op de rug... zodat het grote littekens zouden worden en gingen ze er nog iets speciaals op smeren zodat het littekens blijven...
omdat ze dan op krokodillen lijken... is een cultuur in afrika ofzow... heeel bleeeeegh
Oud 16-02-2003, 10:34
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
dreen schreef:
jaaah, daar heb ik een video over gezien
aaaaah, was zooooo eng... gingen ze in jongens snijden op de rug... zodat het grote littekens zouden worden en gingen ze er nog iets speciaals op smeren zodat het littekens blijven...
omdat ze dan op krokodillen lijken... is een cultuur in afrika ofzow... heeel bleeeeegh

Das geen zelfbeschadiging.
Oud 16-02-2003, 10:35
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
ehmz neej, maar toch... wel bah
Oud 16-02-2003, 11:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
Sorry; maar die jongens die vrijwillig aan die religie/cultuur meedoen en zichzelf laten beschadigen, valt bij mij ook gewoon onder de categorie 'zelfbeschadiging' ..
Oud 16-02-2003, 11:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Veel jonge mensen snijden zichzelf om psychische pijn de vervangen door lichamelijke pijn die ze draaglijker vinden. Op den duur voelen ze dat zelf ook niet meer maar ze blijven wel hun leven lang verminkt door al hun littekens
Oud 16-02-2003, 11:17
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef:
Veel jonge mensen snijden zichzelf om psychische pijn de vervangen door lichamelijke pijn die ze draaglijker vinden. Op den duur voelen ze dat zelf ook niet meer maar ze blijven wel hun leven lang verminkt door al hun littekens
Mjah; ligt er aan hoe diep je snijd en waar, lijkt me. Ik heb ook wel is in m'n bovenarmen gesneden, maar die littekens zijn nauwelijks nog zichtbaar.

Je zou ze niet zien tenzij ik ze aan zou wijzen.

Er zijn wel een paar jaar overheen gegaan trouwens voordat ze zo 'onzichtbaar' werden.
Oud 16-02-2003, 11:18
rare kwast
rare kwast is offline
wie heeft dit of wie heeft dit gehad, klinkt een beetje als een enge ziekte ofzo,
het is een manier van dingen verwerken en het komt niet alleen voor bij depressieve, juist bijna niet omdat deze vaak nergens toe komen.
het is meer iets voor schizofrene, bordeliners en bij stressstoornissen (posttraumatische)

tis moeilijk om er van af te komen, het belangrijkste is steun van vrienden/ familie maar GEEN opdringerig gedrag
Oud 16-02-2003, 11:21
rare kwast
rare kwast is offline
jah tis vaak iets om psychische pijnen te verlichten en jah je blijft vaak met littekens zitten.
het ligt er ook vaak aan waarmee je snijd je en wat je er na doet, al begin jij met smeren enzo en je zorgt dat er geen infectie komt of iets dergelijk (en je houd het uit de zon) dan verdwijnene ze beter en makkelijker
Oud 16-02-2003, 11:24
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Sorry; maar die jongens die vrijwillig aan die religie/cultuur meedoen en zichzelf laten beschadigen, valt bij mij ook gewoon onder de categorie 'zelfbeschadiging' ..
je doet het niet zelf, je beschadigt jezelf niet, dat doen anderen voor je.
Oud 16-02-2003, 11:26
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
je doet het niet zelf, je beschadigt jezelf niet, dat doen anderen voor je.
ja okay, in dat opzicht heb je gelijk.. maar doordat het vrijwillig is enzow... is het toch wel anders denk ik.... mja, volgens mij is dat niet echt in te delen in een groep ofzow...
Oud 16-02-2003, 11:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dreen schreef:
ja okay, in dat opzicht heb je gelijk.. maar doordat het vrijwillig is enzow... is het toch wel anders denk ik.... mja, volgens mij is dat niet echt in te delen in een groep ofzow...
Inderdaad; dat bedoel ik dus.

Als je vrijwillig een kras in je rug of arm wilt; maakt het dan uit welk hand het mes vast heeft?
Oud 16-02-2003, 11:43
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
En dit word inderdaad vast een slotje... *wijgert de vraag te beantwoorden*

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 11:45.
Oud 16-02-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
het is niet vrijwillig.. ik bedoel hij doet t denk ik om drbij te horen en ookwel met druk drbij.. het word van hem verwacht het te doen....
dat noem ik niet vrijwillig
Oud 16-02-2003, 11:52
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
******** schreef:
het is niet vrijwillig.. ik bedoel hij doet t denk ik om drbij te horen en ookwel met druk drbij.. het word van hem verwacht het te doen....
als hij het niet zou doen wordt hij buiten het kamp (of hoe noem je dat ookal weer) gesloten, verbannen zegmaar...
dus tja, een keuze heeft hij wel.. maar tis wel een dillema.
Oud 16-02-2003, 11:52
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Mjah maar zo kunnen we nog wel heel erg veel discussieren over de wil van de mens, he. :-) Wat is vrijwillig en wat word door invloeden van buitenaf gestuurd. :-)
Oud 16-02-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wie heeft dit, of wie heeft dit gehad? En hoe is zij/hij eraf gekomen? En hoe?
ik heb t..
begon eind '99
euhm.. gaat nu steeds beter,
dmv psychische hulp.
euhm
ik sneed vroeger bijna elke dag
en nu heb ik me al ruim een maand niet meer gesneden
het gaat dus steeds beter.
alleen als ik nu weer aan vroeger herinner word dan, mja..
kan het dus fout gaan.

liefs liesje
Oud 16-02-2003, 12:21
Marsel
Marsel is offline
klasgenootje van me is ook vreemd..
die snijdt letters in ze vingers... slaat op verzoek ze knokkels tege de muur ( en die stenen bij ons op school scheuren! )...
Zit leuk met een aansteker ze hand te verbranden, loopt nog steeds na weken met blaren.
Krabt ze neus kapot zodat ie weer een bloedneus heeft in de klas.. ga zo maar door... opzich hele aardige gozer.. maar die dingen die ie soms doet
Oud 16-02-2003, 12:23
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja dat gebeurd. Ik ken iemand die het voor de kick doet. De adrenaline rush die ze er van krijgt. Ze was niet eens down toen ze er mee begon maar nieuwsgierig.....
Oud 16-02-2003, 12:34
Verwijderd
sinds wanneer zijn topics over automutilatie weer toegestaan???
no offence Ki-Fighter, maar hier moet een slotje op...
Oud 16-02-2003, 12:50
Verwijderd
Offtopic:
mjah dat denk ik....
*schudt fb's wakker*
Oud 16-02-2003, 14:13
Verwijderd
Deze sluit ik dus ook, voor uitleg zie je andere topic:http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=379081
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten