Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 22:11
marlies
marlies is offline
vertel
Oud 10-02-2003, 23:19
Verwijderd
Hmm, het idee dingen voor elkaar te hebben of kunnen krijgen. Dat ik tenminste iets deug / waard ben. Het komt neer op een dosis zelfvertrouwen die ik graag zou willen hebben.

Daarnaast dat ik het naar mijn zin heb Dit komt voor mij neer op het hebben van enkele goede vrienden met wie je van alles kunt delen en lol kunt hebben. En natuurlijk gezondheid, anders wil het niet zo

Concreet:
- succes
- vrienden
- gezondheid
- plezier
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 06:05
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
- muziek
- creativiteit
- elkaar respecteren
- begrip voor elkaar
- elkaar privacy gunnen

Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 06:24
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
cker weten -Muziek want zonder word ik !@#$ zoiets....
-Liefde
-Vriendschap
-Sport
-Vertrouwen
-Gezondheid (niet alleen vor mezelf maar ook voor mijn omgeving...Een meisje van de basisschool had een tijdje geleden anorexia en dat is toch wel ff slikken als je dat hooort!)
-Geluk

Naja dat was het wel zo'n beetje maar marlies, wat is het voor jou?!
Oud 11-02-2003, 10:15
marlies
marlies is offline
Ja dat is dus iets waar ik een beetje mee zit,

want ik vind
Liefde, ouders vrienden en vriend heel belangrijk
Gezondheid ook
Dat ik voor anderen iets kan betekenen

maar wat ik het allerliefste wil succesvol zijn, overal de beste in zijn en nu heb ik dus ergens voor gefaald (2x een 5 voor een herkasing en haal ik mijn P dit jaar niet en moet ik volgend jaar die tentamens over doen) Ik zit hier enorm mee, mijn omgeving vind het erg voor me maar die gaat dan beginnen over dat gezond ben, vrienden heb een lieve vriend en dat ik zoveel voor andere over had en dat zo goed met kinderen om kan gaan.

Maar voor mijn gevoel is dat allemaal niet boeiend, ja het is wel boeiend tuurlijk, maar het weegt veel minder zwaar en dat is volgens mij hartstikke raar.

Daarom vroeg ik jullie om te kijken wie er nog meer presteren en succes hoog op hun lijstje hebben staan.
Oud 11-02-2003, 13:11
Verwijderd
mijn vriend.... maar nou is t uit, dus mijn leven heeft niet echt meer zin.........
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:17
Verwijderd
mijn vriend
familie
mijn toekomstdroom
plezier
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:33
Shinobi
Shinobi is offline
Misschien vergeet ik er één, maar deze toch zeker wel:
  • vriendschap
  • liefde
  • geluk
  • respect
  • vertrouwen
  • muziek
  • succes
  • gezondheid
  • lichaamsbeweging
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:01
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ja dat is dus iets waar ik een beetje mee zit,

want ik vind
Liefde, ouders vrienden en vriend heel belangrijk
Gezondheid ook
Dat ik voor anderen iets kan betekenen

maar wat ik het allerliefste wil succesvol zijn, overal de beste in zijn en nu heb ik dus ergens voor gefaald (2x een 5 voor een herkasing en haal ik mijn P dit jaar niet en moet ik volgend jaar die tentamens over doen) Ik zit hier enorm mee, mijn omgeving vind het erg voor me maar die gaat dan beginnen over dat gezond ben, vrienden heb een lieve vriend en dat ik zoveel voor andere over had en dat zo goed met kinderen om kan gaan.

Maar voor mijn gevoel is dat allemaal niet boeiend, ja het is wel boeiend tuurlijk, maar het weegt veel minder zwaar en dat is volgens mij hartstikke raar.

Daarom vroeg ik jullie om te kijken wie er nog meer presteren en succes hoog op hun lijstje hebben staan.

Jah ik snap je gevoel!Kan niet echt zeggen dat ik hetzelfde heb maar succes en presteren telt wel mee dat ik hem er niet bij heb gezet is echter omdat het voor mij niet zo heel belangrijk is snap je?!Als ik een slecht cijfer heb (dat is niet echt te vergelijken met wat jij hebt maar oke) dan vind ik dat heel jammer maar er echt mee zitten kan ik niet!
Ik denk dat je je minder zorgen moet maken...Overal de beste in zijn kan nou eenmaal niet en je kan alang blij zijn dat je naar school toe kunt omdat je gezond bent....Ik denk dat gezondheid het allerbelangrijkste is in iemands leven aleen staan we er niet zo zeer bij stil omdat we het allemaal voor lief nemen dat we gezond zijn en dan het ook maar gewoon vinden...Maar dat denk ik hoeft niet zo te zijn natuurlijk....
Oud 11-02-2003, 14:16
C'est moi
C'est moi is offline
mn diertjes en mn lieve vriend.

groetjes chretienne
Oud 11-02-2003, 14:56
gothicje
gothicje is offline
absoluut vrienden ik realiseer me de laatste tijd steeds meer dat ik steeds meer vrienden kwijt raak en steeds meer mensen een hekel aan me krijgen
ik word er dood ongelukkig van en ik hoop echt dat god (of wie dan ook) me van deze wereld laat verdwijnen
een goede band met mijn familie (wat ik niet heb)
goede gezondheid voor mij en mijn omgeving (ook al niet zo)
muziek ik zou niet zonder zingen kunnen
en toch ook wel een beetje succes
Oud 11-02-2003, 15:03
Miss Helena
Miss Helena is offline
Bij mij staan familie en vriend(inn) bovenaan... Familie, omdat ik daarvan al zoveel mensen verloren heb en weet hoe leeg dat voelt... Vrienden, met hen kun je alles delen, niet alleen t verdriet, ook de lol
Oud 11-02-2003, 16:03
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
vrijwel alles

je weet niet wat het ene is, als je het tegenovergestelde niet kent
soms is het ook goed, om even het tegenovergestelde te krijgen, dan wordt je weer extra dankbaar en gelukkig als het bv mee zit soms is het goed om even te beseffen wat je allemaal hebt, want meestal besef je je dat pas als het weg is
Oud 11-02-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Als ik iets doe, dan moet het goed, anders doe ik het niet. Maar 't is niet het belangrijkste in mijn leven, want dan doe ik gewoon dingen niet meer oid.

Wat ik belangrijker vind (niet helemaal bewust in deze volgorde):
M'n vriend, m'n katten, familie, vrienden, iets voor anderen betekenen, mijn toekomstdroom, dat anderen gelukkig zijn, dat 'zwakkeren' (bedoel ik niet alleen mensen mee) beschermt worden. D'r zal vast wel meer zijn, maar dat weet ik op dit moment niet (en of het zo belangrijk is als ik het vergeet? ), maar dit zijn iig een antal dingen die ik erg belangrijk vind, belangrijker dan veel andere dingen, 'k kan veel aan, zolang deze dingen stand houden, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:44
damaetas
damaetas is offline
mijn studie, mijn vrijheid, mijn vrienden

niet noodzakelijk in die volgorde
Oud 11-02-2003, 16:54
DEChengst
DEChengst is offline
Helemaal niks ofzo.
Oud 11-02-2003, 16:56
Verwijderd
Het naar mijn zin hebben en het anderen naar hun zin maken.

Vrienden/Vriend/Familie

Concerten en uitgaan

Goede muziek kunnen luisteren en ervan kunnen genieten

Een toekomst hebben. Op dit moment heb ik alleen absoluut geen idee wat ik kan en wil. Naja niet zoveel als dat ik zou willen iig.

En natuurlijk gezond zijn, maar dat spreekt voor zich.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:00
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Mijn vrienden, muziek, mijn familie, en momentjes van geluk....

en ik denk nog wel meer dingen..., maar ik weet ff niet welke
Oud 11-02-2003, 17:10
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
marlies schreef:

Ik denk dat iedereen een paar dingen heeft die hij/zij belangrijk vind, en als één van die dingen ontbreekt, daar meer gewicht aan wordt gegeven dan aan de dingen die er wel zijn. Ik weet niet of dat bij iedereen zo werkt (denk het niet) maar bij mij iig wel, zo ongeveer.
Voor mij is presteren en succes hebben belangrijk, maar aangezien ik tot nu toe met vrij weinig werk mijn gymnasium redelijk heb doorlopen, maak ik me daar geen zorgen over. Ik maak me wel zorgen over hoe het met mijn toekomst moet, omdat in de richtingen die ik uit wil de banen niet echt voor het opscheppen liggen.

Verder vind ik mijn vrienden heel erg belangrijk. Ik denk dat dat komt omdat ik vroeger erg gepest ben en nu eindelijk het idee heb dat ik echt goede vrienden heb.
Mijn ouders zijn natuurlijk ook belangrijk, maar daar heb ik verder nooit echt over nagedacht, omdat ik best wel leuke ouders heb (niet dat ik nooit ruzie heb maarja dat schijnt normaal te zijn ).
Ik wil graag dingen doen in mijn leven die ik leuk vind, en niet teveel tijd besteden aan dingen die ik niet interessant vind (dan is het wel makkelijk als je goed kunt leren, hoef je niet zoveel tijd te besteden aan school). Die dingen hebben voor mij vooral met muziek te maken. Ik luister veel muziek, speel zelf (zingen, gitaar, saxofoon) en probeer ook zelf te schrijven.
Ik vind het voor de rest belangrijk om belangrijk te zijn voor andere mensen, het idee te hebben dat je echt iets betekent. Natuurlijk naar vrienden en familie, maar ook naar de rest van de wereld. Daarom zou ik later graag iets met ontwikkelingshulp gaan doen.

Voor de rest... Ik erger me ontzettend aan verveling, omdat ik dan het idee heb dat ik zoveel nuttige dingen in die tijd zou kunnen doen, terwijl ik daar geen mogelijkheid/tijd/geld of gewoon geen zin in heb. Ik erger me dan ook vaak dood aan mezelf.

Hmmm, dit verhaal is wel erg lang geworden... Waarschijnlijk leest niemand 't toch meer...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:39
C'est moi
C'est moi is offline
ja muziek bij mij ook.
Oud 11-02-2003, 18:53
Quiana
Quiana is offline
Weet het niet. Dat is het probleem juist.
Kan nu wel mooi gaan opdreunen wat me constant
wordt ingeprent; toekomst (en dus school),
mijn leven, thuis, etc etc..
Voor mij is er nu niks waarvan ik kan zeggen;
'hey, ja, daar ga ik 100% voor,
dat is echt belangrijk.'
:\
Oud 14-02-2003, 21:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het welzijn van de mensen waar ik veel om geef.

Op het moment ben ik erg bezorgd om iemand van het forum.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 23:17
Verwijderd
Vrijheid en vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 01:17
Verwijderd
Mijn studie.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:51
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
nou aangezien mn relatie met mn vriend nog het enige lichtpuntje in mn leven is omdat de rest naar de klote is, is hij dus nu heel erg belangrijk voor mij.

grtz, K.G.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 21:20
Verwijderd
- liefde
- muziek
- gezondheid
- respect
- familie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:22
thunder110
thunder110 is offline
Kennis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
kaatje in da house schreef:
nou aangezien mn relatie met mn vriend nog het enige lichtpuntje in mn leven is omdat de rest naar de klote is, is hij dus nu heel erg belangrijk voor mij.
Dat soort situaties is best gevaarlijk. Stel je voor dat het uitgaat, dan heb je dus helemaal niks meer om voor te leven.

Ik zou maar snel wat andere dingen zoeken, náást je vriend.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 00:48
notbonefish
notbonefish is offline
meestal niets. soms liefde. maar als je leeft, dan maar met een soundtrack
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten