Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 11:35
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Wie heeft ook van die levensechte dromen ????
Ik droom iedere avond dat ik zeg maar een andere persoon ben
en een andere leefwijze heb.
En dat is elke dag totaal verschillend .
Ik droom ook vaak over water vooral met haaien erin
of dat ik onder water ademhaal
of over het paranormale .
Dat ik behekst word of dat mijn ballen doormidden worden gehakt
of dat ik een kerk moet beschermen allemaal van die vage shit
Of ik gewaarschuwd word of zo of dat de wereld vergaat .
Of dat zie ik een graf met van die stenen erop echt vaag man

wie kan dat mij uitleggen behalve de pyschioloog ????
Advertentie
Oud 12-02-2003, 15:31
Johan Pieperwok
Johan Pieperwok is offline
Mijn moeder zou dat uitleggen als herrineringen uit vorige levens.
Ik zelf weet niet wat ik daarvan moet denken, maar ik sluit niets uit.
Ik heb zelf heel soms wel dromen die heel levensecht lijken, maar er gebeuren dan dingen die totaal niet kunnen of gekund zouden hebben, anders dan bij jou.
Een vriend van mij heeft ook van dit soort dromen, en sinds hij zo droomt gelooft hij in vorige levens.
Misschien vind je dit wel allemaal onzin, ik weet ook niet of je er iets aan hebt, maar toch...

Edit:
Veel van die dingen die jou droomt zouden ook niet uitgelegd kunnen worden als vorige levens, dat soort dromen heb ik soms.

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 15:34.
Oud 12-02-2003, 16:23
Geomancer
Geomancer is offline
Ik droom wel eens dat ik een Super-Saiyan ben, maar tot nu toe nog geen veranderingen. Wel neemt mijn kracht elke nacht toe....bijgeloof zeker! 'Zeker te veel Dragonball Z gezien'

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 15:01.
Oud 16-02-2003, 23:33
poesiefox
poesiefox is offline
Teveel TV gekeken, that's for sure. Ales wat je overdag aan indrukken binnenkrijgt moet je onderbewuste 's nachts verwerken. Dat doet het via dromen. Maar onderbewust kun je niet logisch nadenken, omdat de neurale routes niet gecontroleerd gebruikt worden. Je gebruikt ze veel gevoelsmatiger, symbolischer dan wanneer je wakker bent. Ze worden ook niet gestoord door de besognes van het gewone alledaagse bestaan.

Vandaar dat dromen zo krankzinnig zijn. Niks engs aan, alles wat je zo verwerkt zal je later in je leven niet meer dwars kunnen gaan zitten. Je bent gewoon een van de mensen die zich hun dromen wel kunnen herinneren.
Oud 16-02-2003, 23:42
poesiefox
poesiefox is offline
En nog wat: bekijk het eens van een andere kant: jij gaat gratis iedere nacht naar de bioscoop. Geniet ervan!

Je kunt het trouwens ook uitzetten. Vertel jezelf sávonds dat jij de regisseur van de film bent. Je kunt een droom dan sturen. Dan is het al minder eng. Neem je voor om wakker te worden als het te erg wordt. En: weet dat je droomt als je droomt. Observeer ze als een buitenstaander, omdat je ze de volgende dag wilt navertellen. dat lukt dan ook meestal heel goed.

Het is even oefenen, maar jij kunt je dromen de baas.
Oud 18-02-2003, 10:55
Verwijderd
Als je ze van een week onthoudt (of opschrijft), kun je er dan geen lijn in ontdekken. (houdt er dan wel rekening mee dat je niet altijd even diep slaapt). zo heeft een vriend van mij elke zondag nacht vage dromen. Pas na vier maanden kwamen wij er achter dat hij meestal aardig blauw was op zondag voordat hij ging slapen.
Zo'n lijn hoeft niet persee in het verhaal te zitten, maar kan ook in kleding, uiterlijk, houding (telkens angst of boosheid) of omgeving zitten.
Oud 19-02-2003, 19:28
Hopla
Hopla is offline
ik droom heel vaak dat ik vanuit me raam 2 beren zie staan die me overal volgen, als ik ze dood schiet met een geweer uit het jaar nul, dan staan ze gewoon weer op.

ik heb wel eens een boek met droomuitleggingen gelezen, dat was best geinig. maar ik denk dat ieder er wel ergens anders over denkt, zodat al die dromen verschillende betekenissen hebben.
Oud 19-02-2003, 19:31
thunder110
thunder110 is offline
Ik heb een aantal keer gedroomd dat ik vloog. Vliegen in je droom is echt een immens gevoel, onbeschrijfelijk. Dat maakt het opstaan niet waard.
Oud 20-02-2003, 19:27
Hopla
Hopla is offline
ik heb vandaag gedroomd over een kat met een bochel.....
een soort van Katismodo........
Oud 21-02-2003, 19:58
moon
moon is offline
Herken het, ik heb ook altijd echt van die dromen, waarvan ik achteraf bijna niet meer weet of het werkelijk is gebeurt of dat ik het gedroomd heb, zo echt als sommige dromen kunnen zijn!

Verder weet ik niet wat je dromen betekenen, maar ik heb een 2 dromen boekjes waar allemaal symboelen in staan.

water= spiritueel symbool. Het element water staat symbool voor het onderbewuste. Het levenswater is ook symbool voor psychische energie. Het onderdompelen in water wijst op reiniging en symboliseert een zuiveringsproces. Rustig stromend water is een gunstig teken voor het innerlijk evenwicht van de dromer. Hoog water wijst veelal op emoties, die je nog niet onder controle hebt. Troebel water duidt op gevaar voor de psyche. Een waterval is zéér positief en duidt op toevoer van psychische energie.

Haaien= duiden vooral op gevaar.Zij kunnen ons verslinden, en wijzen op gedachten, die ons kunnen verslinden, d.w.z maken, dat we onze individualiteit moeten prijs geven. Ook kunnen zij een waarschuwing inhouden, dat we in onze levensbeshouwing veel te ,haai-ig' zijn. We houden te vell ons eigen belang voor ogen.

Nou ja, dit zijn 2 voorbeeldjes, die ik dus rechtstreeks uit zo'n dromenboekje over genomen heb. Ik weet niet of je er wat mee kan. Uit eigen ervaring weet ik dat het belangrijk is om dromen op te schrijven, dan is de kans klein dat je het nog een keer droomt, omdat je je al heel erg met die droom bezig gehouden hebt.
Oud 22-02-2003, 13:56
Hopla
Hopla is offline
ik hen al 2 keer achter elkaar gedroomd dat ik boos was op me moeder en dat ik haar verrot scheldde....weet iemand wat dat betekent???
Oud 26-02-2003, 21:34
Verwijderd
Katismodo als in de richting van 'Quasimodo'???
Oud 27-02-2003, 09:30
sy'rai
sy'rai is offline
k heb ook van die levensechte dromen, maar de mijne zijn niete cht op mij gericht maar juist dat ik anderen kwaad doe. Dus k droom dan dta ik iemand vermoord of zo end an weet ik precies tot in details hoe het gebeurt is en wat ik heb gedaan en met wat en zo en k heb zeg maar ook vervolgdromen, dus dta ze van de ene op de andere over lopen, maar dan zit dan wel ca een week of zo tussen

dat is toch ook raar
Oud 01-03-2003, 14:44
Verwijderd
ik had vroeger ook van die rare dromen.. dan kwam er zo'n skelet achter mij aan.. of ik kon ook onder water ademen.. en ik droomde ook altijd dat ik kon vliegen!

ik heb ook weleens gedroomd, nou.. soms heb ik weleens het gevoel dat ik toen helemaal niet sliep maar dat ik naar de deurklink keek en daar allemaal grote stenen uit kwamen en op mij afkwamen.. doodeng was dat.. de laatste jaren droom ik dit allemaal nooit meer..

voordat ik ging slapen kon ik ook vaak mijn dromen sturen, ik kon dan zeggen waarover ik wilde dromen en dat deed ik dan ook en als ik de droom te eng ofzo vond, kon ik mezelf ook wakker maken door met mijn ogen te knipperen.. dat werkt nu helaas ook niet meer.. net als mijn dromen sturen.. dat vind ik wel jammer, maar misschien komt het omdat ik ouder ben en meer aan mijn hoofd heb ofzo..
Oud 01-03-2003, 15:41
RI ownz j00
RI ownz j00 is offline
weet je wat pas irritant is? als je droomt en dan "ontwaakt" in je droom. ik denk dan dat ikwakker ben en dat terwijl ik droom. echt hhel vaag. meestal weet ik het als ik het droom maar dan dus echt niet. tot ik echt wakker word.
Oud 02-03-2003, 19:43
Hopla
Hopla is offline
Citaat:
Katismodo als in de richting van 'Quasimodo'???
jah
Oud 07-03-2003, 19:57
Zezette
Zezette is offline
Heb eergisteren zo heel wat beginnen freaken
had gedroomd dat een vriendin van me haar zus zwanger was,dat heb ik haar zo snel mogelijk gevraagd enja,haar zus was zwanger maar heeft een miskraam had
kvindt wel nog freaky(tof) zo dromen over dingen die gaan gebeuren of dingen die al gebeurd zijn
Oud 07-03-2003, 20:04
avantasia
avantasia is offline
Dat mijn kont een roosje was en jij was er aan aan het ruiken.

En ik heb weleens gehad dat ik kon vliegen, maar dat kwam meer door de pillen van doctor van de pol.
Oud 07-03-2003, 20:49
moonchild
In dromen verwerk je dingen die ooit zijn gebeurt, gevoelens en alles wat je ervaart. Je kan in een droom een ander persoon zijn er kan alles. Het kan een gevoel omschrijven wat je op dat moment/die periode ervaart. Het kan ook uit een vorig leven zijn, iets dat je nog niet verwerkt hebt (als je daar in gelooft).
In mijn dromen zit regelmatig iets wat ik herken uit een andere droom. Zo was ik een keer weggelopen en kwam ik op een plek die ik vervolgens in een andere droom weer tegenkwam. Ik droom regelmatig over brand ook dat ik bijna verbrand of ga verbranden, ik geloof dat dat iets met een vorig leven te maken heeft. Ook de werkelijkheid komt er in voor, als ik de volgende dag vroeg op moet staan en me daar heel bewust van ben, sta ik in mijn droom al op.
Misschien moet je kijken wat je in het dagelijkse leven doet. Als je veel met een bepaald iets bezig bent kan dat soms in je dromen voorkomen alleen dan op een aangepaste manier. Als je je levenswijze veranderd kan dat misschien invloed hebben.
Oud 11-03-2003, 11:16
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
ik droom nog raarder de afgelopen tijd
Ik haat laatst zo een doom senerio gedroomd dat over 6 dagen een eind aan de werled kwam enzo.
Maar ik lachte in die droom en zei luchtig dat het onmogelijk was.
Ik zag in die droom dat er een aardverschuiving plaatsvond
onder aan een grote kathedraal daar begon het aarde uiteen te wijken en de kathedraal ging uit elkaar en wat ik me van de rest van de droom herinner is lava veel lava .
Advertentie

Regels voor berichten