Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2002, 17:25
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
In hoeverre laten jullie je bij je studiekeuze leiden door de arbeidsmarktperspectieven? Dus, laat je je in grote mate beinvloeden door het salaris dat aan een bepaalde studie is gekoppeld?
Oud 25-03-2002, 17:48
Bird
Bird is offline
Misschien een klein beetje. Ik studeer nu economie, daar zijn natuurlijk geen grote problemen qua werkgelegenheid op het moment. Het leek me echter ook wel leuk om letteren te gaan studeren, maar ja, wat kan je daar dan mee he?

Maar aan de andere kant moest ik ook kiezen tussen psychologie en economie en daar heb ik me weer niet laten beinvloeden door arbeidsmarktperspectieven.

Ligt er dus een beetje aan hoe groot het verschil in werkgelegenheid is tussen de alternatieven.

Ik wil ook nog wel even zeggen dat arbeidsperspectieven soms niets met de hoogte van het salaris te maken hebben. Kijk bijvoorbeeld naar het lerarentekort: je hebt als docent zo een baan, maar een vet salaris, ho maar. Maar goed, dit terzijde...
Oud 25-03-2002, 18:03
Boogie
Boogie is offline
ik ga wel iets studeren waarbij ik redelijk zeker ben van een baan, dus in die zin wel...
Oud 25-03-2002, 18:23
Verwijderd
weinig. Ik kijk wel of er een redelijke kans is op een baan, maar ik kijk vooral naar wat ik leuk vind en wat me ligt. dat ik een lerarenopleiding voortgezet onderwijs ga doen -waar de kans op een baan dus erg groot is-, is alleen maar een hele goede bijkomstigheid.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 20:50
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
niet, ik probeer nu in een vakopleiding te komen waar tijdens mijn opgave een totale aannamestop gold over de gehele wereld, het salaris schijnt trouwens wel nogal goed te zijn, maar ja voordat ik kan beginnen heb ik al een ton schuld ofzow
Oud 26-03-2002, 07:14
heumen
heumen is offline
Niet, het ging mij om de studie. Ik wil daarna de wetenschap in en dat levert meestal niet zoveel op als een functie in het bedrijfsleven. Daar krijg je dan wel veel vrijheid en een leuke baan voor terug.
Oud 26-03-2002, 15:15
Verwijderd
een beetje wel,de studie enz is mijn eigen keuze maar ik vind het wel belangrijk dat ik wel een baan krijg en een beetje rond kan komen...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 15:49
Verwijderd
Ik laat het wel meewegen, maar ken er geen doorslaggevend gewicht aan toe. Ik studeer in de eerste plaats omdat ik het leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:00
smeijne
smeijne is offline
Nee eigenlijk niet, maar dat komt doordat ik al in groep 7 van de basisschool wist dat ik eits met elektriciteit wilde gaan doen.
Ik wil nu elektrotechniek gaan studeren, dus mijn beslissing stond eigenlijk al vast en ik weet dat dit wel aardig verdient, dus ik maak me geen zorgen
Reageren

Regels voor berichten