Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 20:38
piepkuiken
piepkuiken is offline
ik heb ergens gelezen dat de zon de aarde over zoveeeeeele 1000den jaren uiteindelijk gaat verbranden en dan gaat uitdoven , maar waar moeten de mensen dan naartoe??? naar een andere planeet of zo??
Oud 16-01-2003, 22:31
NielZ
NielZ is offline
Het is inderdaad zo dat de Zon steeds groter wordt, en over een jaartje of wat (± 4 miljard als ik het goed heb...?) zal deze zó groot zijn dat de buitenste grens 'over' de aarde ligt...
Dan word het hier behoorlijk warm ja

Tegen die tijd bevolken we de aarde toch allang niet meer, aangezien die dan al vernietigd of iets in die trand.
Of we nog wel leven (of of er uberhaupt nog iets van onze beschaving over is) durf ik niet te zeggen, het zal iig niet op Aarde en in de huidige levensvorm zijn...
Oud 16-01-2003, 23:49
notbonefish
notbonefish is offline
als we tegen die tijd nog bestaan, zijn er een aantal dingen die we zouden kunnen doen:

* de aarde verlaten. naar andere zonnestelsels verspreiden.

* de aarde verplaatsen naar een andere baan, of zelfs naar een andere ster.

* de zon 'aanpassen' brandstof toevoegen oid.

* iets totaal anders.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 09:34
Verwijderd
Dan zijn we gewoon gaar.

(op de maan zou onmogelijk zijn, aangezien die nog veel sneller heet / koud wordt dan de aarde.. daarnaast draait deze om de aarde heen, dus zal hij minstens net zo snel verbranden als de aarde)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 12:59
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
er was eens een programma over.
eerst mars; dan pluto misschien; dan uit het zonnenstelsel.

alleen mesnen bestaan dan niet meer denk ik.
Oud 17-01-2003, 19:49
piepkuiken
piepkuiken is offline
creepy gedacht
dat over zovele jaren geen mensen meer zullen bestaan
Oud 17-01-2003, 20:06
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
creepy gedacht
en dat er zoveel jaren geleden er nog geen mensen bestonden....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 02:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
creepy gedacht
Misschien geen mensen meer, maar wellicht wel een opvolger daarvan, mits we het overleven tot die tijd.

Een logisch vervolg in de evolutionair proces zie ik als het fundamenteel veranderen van onszelf, in iets anders wat je geen 'mens' meer kunt noemen.

Maar over de maan, dat zal waarschijnlijk alleen maar gebruikt worden om grondstoffen te delven, of om energie op te wekken. Mars is commerciëel veel interessanter denk ik.

Maar op korte termijn zal ISS, het internationale ruimtestation, ook heel interessant gaan worden, ook in commerciele zin. Nederland doet hier ook aan mee via de ESA. Nederland heeft de robot-grijparm ontwikkeld.

Uiteraard zullen ook andere planeten in ons zonnestelsel gekoloniseerd gaan worden, Mars is daarvoor een geschikte kandidaat. Het zou zelfs mogelijk worden door middel van terraforming Mars een atmosfeer te geven waar wij in kunnen overleven.

Maar eerlijk gezegd die ik eerder gebeuren dat wij mensen zelf veranderen om tegen verschillende omgevingen beter bestand te zijn, door middel van technologie.
Oud 24-01-2003, 16:55
Blabal
Blabal is offline
tot die tijd hebben we allang een andere zonnestelsel gevonden waar we kunnen leven.
Oud 24-01-2003, 20:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dave schreef:
tot die tijd hebben we allang een andere zonnestelsel gevonden waar we kunnen leven.
Wat bedoel je met 'gevonden'? We kennen nu aardig wat zonnestelsels 'vlakbij' de aarde. Maar zelfs met de snelheid van het licht duurt het decennia voordat we die kunnen bereiken. Dus dat we eerder op de maan, mars en in de ruimte (ISS) leven, lijkt me meer aannemelijk.
Oud 24-01-2003, 21:07
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
op het moment zijn er buiten het zonnestelsel 4 planeten waargenomen. ik weet niet in hoeveel zonnestelsels.
maar het kan dus wel dat het redelijk uitzonderlijk is.

waarschijnlijk hebben dubbelsterren - men schat dat ongeveer de helft van alle sterren in paren voorkomen, waarvan er een een zwart gat kan zijn ofzow - geen planeten.
Oud 24-01-2003, 22:22
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Cha'eldur schreef:
op het moment zijn er buiten het zonnestelsel 4 planeten waargenomen. ik weet niet in hoeveel zonnestelsels.

waarschijnlijk hebben dubbelsterren - men schat dat ongeveer de helft van alle sterren in paren voorkomen, waarvan er een een zwart gat kan zijn ofzow - geen planeten.
ze hebben al veel meer dan 4 gevonden, volgens mij....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 22:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm ik kan er maar één vinden:

Citaat:
Planeet ontdekt bij andere ster
woensdag 8 januari 2003 @ 14:05

Wetenschappers van de Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics hebben met een nieuwe techniek een planeet ontdekt die op 5,000 lichtjaren jaren van de aarde verwijderd staat. Het project werd geleid door professor Maciej Konacki van de California Institute of Technology.

De planeet, genaamd OGLE-TR-56b is ongeveer net zo groot als Jupiter en draait rond een ster in het sterrenbeeld Boogschutter. Dit is bekend gemaakt bij de Seattle Meeting of the American Astronomical Society.

"It's an exciting time," zegt Dimitar Sasselov, "We are on the threshold of a new era of exploration and discovery.". Ze hebben een nieuwe techniek gebruikt genaamd de "transit method" om de planeet te ontdekken. Met deze techniek kunnen binnen afzienbare tijd ook Aarde-achtige planeten gedetecteerd worden.

De ontdekking is het bewijs dat niet alleen rond onze eigen ster - de zon - planeten cirkelen.
bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25194
Oud 01-02-2003, 18:59
notbonefish
notbonefish is offline
catalogus van tot nu toe ontdekte 'planeten' buiten onze zonnestelsel:

http://www.obspm.fr/encycl/catalog.html
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
ik heb ergens gelezen dat de zon de aarde over zoveeeeeele 1000den jaren uiteindelijk gaat verbranden en dan gaat uitdoven , maar waar moeten de mensen dan naartoe??? naar een andere planeet of zo??
k heb de rest van de reacties niet gelezen *geen zin in* dus misschien staat het er al maar;

als de zon steeds groter wordt, wordt het dus steeds wat warmer op aarde.. op gegeven moment gaan er dingen langzamerhand daardoor uitsterven... er is dus ook minder voedsel op aarde... mensen leven minder gezond... en gaan op een steeds jongere leeftijd dood... een vrijwel natuurlijk dood... dus niet door verbranding van de zon... nou, iig, de levensverwachting gaat steeds lager liggen, uiteindelijk is de levensverwachting een jaar of 10 entjah... de meeste meisies zijn dan nog niet vruchtbaar en kunnen zich niet voortplanten... Ok, deze theorie zal niet helemaal juist zijn hoor, maar ik probeer alleen maar te zeggen, dat de mensheid en andere dingen ook tegen die tijd gewoon helemaal zijn uitgestorven en wij dus niet bang hoeven te zijn voor onze (nog heel ver wegge) nakomelingen die dan gruwelijk moeten sterven, dat zal niet gebeuren! xxxxx
Oud 14-02-2003, 18:07
piepkuiken
piepkuiken is offline
Citaat:
Cha'eldur schreef:

wat is dat eigelijk zo'n zwart gat??? is dat zoiets dat je opzuigt en je dan weer uitspuugt op een andere plaats??
Oud 20-02-2003, 13:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
nee, dat is een wormgat. Een zwart gat is ooit een ster geweest, maar die is oneindig klein geworden en de zwaartekracht is zo sterk dat zelfs licht niet meer kan ontsnappen (je zou het niet verwachten, maar licht heef een massa. per seconden valt er in totaal 10 kilo licht op de aarde). daarom is het ook zwart.
Oud 20-02-2003, 14:45
Verwijderd
*zoekt in binas tabel 7*
kan geen rustmassa van een foton vinden
wat weegt zo'n ding dan?
Die massa is gigantisch klein, dat weet ik ook wel maar weet iemand het precies?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
piepkuiken schreef:
wat is dat eigelijk zo'n zwart gat??? is dat zoiets dat je opzuigt en je dan weer uitspuugt op een andere plaats??
hier een eerder topic op pw over zwarte gaten
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:04
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Kijk er zal zowiezo een einde aan het leven op aarde komen...

Alleen hoe weet nog niemand.
Mja het is een optie dat de zon de veroorzaker word.

PeaCe

ps:liever dat we allemaal dood gaan.
Dan alleen maar door oorlogen en shit....
Oud 21-02-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:

PeaCe

het kan ook zijn dat een of andere enorme meteoriet inslaat. is het ook in 1 keer afgelopen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 23:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:

PeaCe

Dacht jij werkelijk dat de mensheid het nog miljarden jaren volhoudt? Of we zijn allemaal dood over 50 tot 200 jaar, of we zijn allemaal verenigd en hebben ons zonnestelsel gekoloniseerd. En niet lang erna ook andere zonnestelsels.

Man has killed man from the beginning of time, and each new frontier has brought new ways and new places to die. Why should the future be different?
Oud 23-02-2003, 21:04
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
het kan ook zijn dat een of andere enorme meteoriet inslaat. is het ook in 1 keer afgelopen

Dat is ook een mogelijkheid.
En daar lig ik niet wakker van.
Oud 23-02-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Dat is ook een mogelijkheid.
En daar lig ik niet wakker van.
ik ook niet, dat weten ze vroeg genoeg. Hebben we alle tijd om de aarde te ontruimen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:51
potverdorie
potverdorie is offline
waarom is Mars nou weer een geschikte planeet om op te leven??
ok, er kan misschien kunstmatig een atmosfeer worden gemaakt, maar de temperatuur daar dan?? dat kan niet hoor.
en btw, door die lage temperatuur kan er ook geen vloeibaar water aanwezig zijn, hoe zou dat dan mogelijk kunnen zijn om op te leven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 05:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
potverdorie schreef:
waarom is Mars nou weer een geschikte planeet om op te leven??
ok, er kan misschien kunstmatig een atmosfeer worden gemaakt, maar de temperatuur daar dan?? dat kan niet hoor.
en btw, door die lage temperatuur kan er ook geen vloeibaar water aanwezig zijn, hoe zou dat dan mogelijk kunnen zijn om op te leven?

Mars is ideaal omdat de temperatuur daar redelijk oke. d.w.z. niet te heet, en ook niet diepgevroren. als de zon erop staat is de temperatuur 10 graden Celcius. Maar 's nachts kan het -70 graden worden. Maar dat is al heel wat anders dan -200 graden.

Verder is de omwentelingssnelheid (hoe heet dat ook alweer?) vergelijkbaar met de Aarde, dus een dag duurt daar ongeveer even lang.

Verder zijn er grote hoeveelheden water aanwezig. Dat het in bevroren vorm is maakt natuurlijk niets uit.

En Mars een atmosfeer geven (terraforming) is voorlopig verre toekomstmuziek. Ik zelf denk dat over 200 jaar we makkelijker onszelf aangepast hebben om in andere omgevingen te kunnen leven, dan dat we al die moeite gaan doen om te kunnen ademen op Mars.

Hoe wordt dan het leven als we daar met een bemande missie naartoe gaan over 20 tot 40 jaar? Nou zoiets als Biodome.
Dat vind ik persoonlijk heel interessant, een biologische omgeving creëren, waar mensen kunnen overleven.
Oud 26-02-2003, 22:24
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
creepy gedacht
ja idd helemaal met je eens
Reageren

Regels voor berichten