Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 19:20
justhanna
justhanna is offline
ik wil gewoon met iemand praten over hoe ik me voel en zo... me ouders snappen me niet, me vrienden en vriendinnen niet, me beste vriend heeft me in de steek gelaten... en de counselor op school die snapt er ook niks van...

ik heb gewoon niemand meer en ik voel me met de dag weer kloteriger terwijl t eerst stukken beter ging...
ik geloof ook niet dat depressieve mensen ooit weer helemaal beter kunnen worden... ze zullen altijd een moment hebben waar ze weer bij terugvallen...

ik weet in iedergeval dat ik zo nie lang door kan gaan... ik merk aan mezelf dat ik weer teveel aan zelfmoord denk... mijn nachtmerries komen weer terug....

ik wil dood...
Oud 20-02-2003, 19:24
mieltje
mieltje is offline
*slikt* nah weet nie echt wat ik nu zo moet zeggen..
maar als je je verhaal kwijt wil, over er over wil 'praten', mail maar ff.... (pb je mn mail adress wel ff)

knuffel!
Miela
Oud 20-02-2003, 19:34
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
* slikt ook *

Nog iemand die niet weet wat ie moet zeggen...

Maar je kan altijd hier je verhaal kwijt...,
en je mag me altijd mailen...

Het komt wel weer lieverd..., heel veel sterkte ermee

sorry voor de nutteloze reply
Oud 20-02-2003, 19:48
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
just ikke schreef:
ik wil gewoon met iemand praten over hoe ik me voel en zo... me ouders snappen me niet, me vrienden en vriendinnen niet, me beste vriend heeft me in de steek gelaten... en de counselor op school die snapt er ook niks van...
Als je met iemand wilt praten over hoe je je voelt en dergelijke zit je hier in ieder geval goed. Waarom heeft je beste vriend je in de steek gelaten en waarom heb je het gevoel dat je ouders, vrienden en vriendinnen en je counselor je niet begrijpen?

Citaat:
just ikke schreef:
ik heb gewoon niemand meer en ik voel me met de dag weer kloteriger terwijl t eerst stukken beter ging...
ik geloof ook niet dat depressieve mensen ooit weer helemaal beter kunnen worden... ze zullen altijd een moment hebben waar ze weer bij terugvallen...
Dat je niemand meer hebt is niet juist. Je hebt altijd nog jezelf. Heb je zelf enig idee waarom het nu weer slechter gaat terwijl het eerst beter ging, en weet je ook waardoor het eerst beter ging?
Het is mogelijk dat je een tijdelijke terugval kunt hebben als je depressief bent, maar als je goed begeleid wordt zal dat hopelijk maar zelden voorkomen.

Citaat:
just ikke schreef:
ik weet in iedergeval dat ik zo nie lang door kan gaan... ik merk aan mezelf dat ik weer teveel aan zelfmoord denk... mijn nachtmerries komen weer terug....

ik wil dood...
Je hebt dus al eerder aan zelfmoord gedacht. Laat ik je in ieder geval verzekeren dat zelfmoord nooit een oplossing kan zijn, en zeker niet voor diegenen die je achter zou laten als je het inderdaad zou doen. Je hebt blijkbaar ook al eerder nachtmeries gehad. Waar gingen die over als ik vragen mag?
Oud 20-02-2003, 19:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Heej als je wil praten
(wat altjjd heel goed is)!
kun je me altijd mailen!~
Ik vind het heel knap van je dat je dit topic geplaatst hebt!
Naja je kan je verhaal hier kwijt als je wil en naja je kan me altijd mailen meid!
Heel veel sterkte!
Oud 20-02-2003, 19:56
justhanna
justhanna is offline
[QUOTE]mathfreak schreef:
Als je met iemand wilt praten over hoe je je voelt en dergelijke zit je hier in ieder geval goed. Waarom heeft je beste vriend je in de steek gelaten en waarom heb je het gevoel dat je ouders, vrienden en vriendinnen en je counselor je niet begrijpen?

omdat ze niet snappen waarom iemand zelfmoord zou plegen... en mijn ouders die denken dat ik het alleen doe om de aandacht... en de counselor daar kan ik gewoon niet mee praten...

Dat je niemand meer hebt is niet juist. Je hebt altijd nog jezelf. Heb je zelf enig idee waarom het nu weer slechter gaat terwijl het eerst beter ging, en weet je ook waardoor het eerst beter ging?
Het is mogelijk dat je een tijdelijke terugval kunt hebben als je depressief bent, maar als je goed begeleid wordt zal dat hopelijk maar zelden voorkomen.

het gaat slecht omdat me beste vriend me in de steek heeft gelaten zonder hem kan ik niet leven. maar hij zegt dat ik hem te vaak aan t lijntje heb gehouden... maar toen snapte ik mijn eigen gevoelens nog niet... dat doe ik nu ook nog niet...

Je hebt dus al eerder aan zelfmoord gedacht. Laat ik je in ieder geval verzekeren dat zelfmoord nooit een oplossing kan zijn, en zeker niet voor diegenen die je achter zou laten als je het inderdaad zou doen. Je hebt blijkbaar ook al eerder nachtmeries gehad. Waar gingen die over als ik vragen mag? [QUOTE]

het zal niemand wat uitmaken of ik nu wel of niet leef.
die nachtmerries: over dat ik mezelf ophang en voor de trein spring enzo.... en het is allemaal zo levensecht...
Oud 20-02-2003, 20:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
just ikke schreef:
omdat ze niet snappen waarom iemand zelfmoord zou plegen... en mijn ouders die denken dat ik het alleen doe om de aandacht... en de counselor daar kan ik gewoon niet mee praten...
De redenen dat iemand zelfmoord zou willen plegen kunnen heel divers zijn. Mogelijk is het voor hen niet duidelijk waarom je het zou willen doen en vinden ze het daarom moeilijk om je te begrijpen. Zelfmoord of een poging daartoe kan inderdaad een schreeuw om aandacht zijn, maar dat hoeft niet. Waarom probeer je niet gewoon met je ouders te praten over hoe je je nu voelt?
Misschien lijkt het alleen maar zo dat je niet met je counselor kunt praten omdat je niet goed weet hoe je hem of haar duidelijk kunt maken wat er precies in je om gaat. Mischien is het wat dat betreft een goed idee om daar het een en ander over op papier te zetten en dit je counselor te laten lezen om zo alsnog een gesprek op gang te kunnen brengen.

Citaat:
just ikke schreef:
het gaat slecht omdat me beste vriend me in de steek heeft gelaten zonder hem kan ik niet leven. maar hij zegt dat ik hem te vaak aan t lijntje heb gehouden... maar toen snapte ik mijn eigen gevoelens nog niet... dat doe ik nu ook nog niet...
Het idee dat je niet zonder hem kunt leven wordt alleen veroorzaakt doordat je tot nu toe nog niet hebt kunnen verwerken dat hij je in de steek heeft gelaten. Misschien is het een idee om hem te schrijven dat het alleen maar leek dat je hem aan het lijntje hield omdat je toen niet in staat was om je eigen gevoelens te begrijpen en dat je dat nu nog steeds niet bent. Hij weet dan in ieder geval dat je nooit de indruk hebt willen wekken dat je hem alleen maar aan het lijntje probeerde te houden.

Citaat:
just ikke schreef:
het zal niemand wat uitmaken of ik nu wel of niet leef.
die nachtmerries: over dat ik mezelf ophang en voor de trein spring enzo.... en het is allemaal zo levensecht...
Mij maakt het wel degelijk uit of je wel of niet leeft. Ik hoop zelfs dat je blijft leven. Uit je nachtmerries blijkt wel dat het idee van zelfmoord een obsessie voor je is, wat waarschijnlijk ook de reden is dat ze zo echt op je overkomen. Het lijkt me het beste dat je via je counselor of desnoods via je huisarts hulp gaat zoeken. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 21-02-2003, 01:01
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Nee, en aangezien ik zelf al niet zo stabiel ben kan ik niet als speeltuin dienen zodat jij je gevoelens kunt leren te snappen.
Jah ik ben pissig dat je het deed. En ja ik ben pissig dat ik er nog meerdere keren ben ingetrapt ook.
Dat gebeurd niet meer.
Sorry, maar ik wens verder geen contact met jou te hebben en aangezien ik je op MSN heb geblokt en je bij deze op mijn negeerlijst zet op dit forum is het voorbij.
Sorry, mijn gevoelens en vertrouwen zijn niet om mee te spelen. En nee, ik heb niet meer genoeg vertrouwen over voor jou voor NOG een kans. Ik heb al genoeg werk met mezelf zonder dat jij je gevoelens uitprobeerd op mij. En gezien dat ik alleen maar nog enorm pissig op je kan worden vanwege jou laks omgaan met mijn vertrouwen heb ik je niet meer nodig.
En jah, ik denk hierbij aan mezelf en mijn eigen goed. Want het gaat voor het eerst sinds hele lange tijd een keer ECHT goed met me en dat wil ik zo houden.
Vaarwel Hanna.
Oud 21-02-2003, 06:34
Verwijderd
(Misschien kunnen persoonlijke dingen op een andere manier dan op het forum 'uitgesproken/-gevochten' worden? (ook al is er geblokt of wat dan ook))
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 08:45
Sithan
Sithan is offline
Sorry maar ik moet dit toch ff zeggen en tis niet om je aan te vallen of zo...

Hoe weet je dat je als je dood gaat niet in een nog ergere wereld komt
Oud 21-02-2003, 10:06
POEMBAh
POEMBAh is offline
hey..

een vreemde manier voor mij om zo op iets van jou te reageren. meestal waren ut a4'tjes, met reacties op wa je zei en die ik dan tijdens de lessen voor je schreef.
maar goed ik ben dingen te weten komen, die jij liever niet wou dat ik ze wist. voor mij een eeorme klap om zulke dingen te horen, want zelfmoord dat komt niet eens in mn op, zoals ik wel eens eerder tegen je heb gezegt, het ligt kilometers verder dan da mijn grens ligt van wat ik zou doen, maar ondanks da, heb ik geprobeerd en probeer ik nog steeds om je te begrijpen. en tuurlijk af en toe dnek ik wel eens, om met jou woorden te spreken, FUCK OFF, maar goed da is voor een moment., da heb ik bij iedereen wel eens, en dat is menselijk. je weet da je altijd bij mij terecht kan, ook al zijn we misschien niet de beste vriendinnen en kijk ik heel anders tegen de wereld aan, maar tog de deuren staan altijd voor je open, vergeet dat niet!!
als je je verhaal zo lees, dan krijg ik weer dat enge, bange gevoel van binnen, dat ik ok had toen ik je belde.(en ook de tranen bingelen weer naar beneden) helemaal van streek, van af dat moment heb je ook de andere kant van mij gezien, het is bij mij niet altijd lang leve feesten, wa jij eerst dacht. ik kan ook heel serieus doen, en als je wilt praten, trek me van mij part aan mn haren mee, dan heb ik 2 oren die luisteren. want ook al ben ik zo druk bezig, met school , gek doen of wat dan ook .. tijd maken voor jou doek wel!!!

xxx yvon
PS STERKTE en hou je taai!!
Oud 21-02-2003, 11:55
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Weer iemand die het leven niet kan waarderen. Iedereen gaat er altijd maar vanuit dat het leven eerlijk zou moeten zijn en als het niet gaat zoals zij dat willen gaan ze in een hoekje zitten huilen en hopen dat iemand ziet hoe zielig ze zijn en wachten tot het weer beter gaat. Dan heb ik hier een nieuwtje voor je: Het leven is nooit eerlijk geweest, is niet eerlijk en zal ook nooit eerlijk zijn. Het komt allemaal NIET vanzelf goed. En je kan dus gaan lopen roepen dat je dood wilt en zelfmoord wilt plegen, maar ben je echt zo zwak? Ben je echt te beroerd om iets met je leven te doen?

Niemand snapt je. Och jee. Zoek dan mensen die je wel snappen, zoek andere vrienden, praat anders eens met iemand die je niet snapt volgens jou. Veel mensen snappen veel meer dan je denkt. Je bent echt niet zo complex en ingewikkeld als je graag zou willen geloven. Dat hebben veel mensen, zo denken.

Zoveel mensen krijgen niet eens de kans om te leven. En als ze die al krijgen hebben ze niet de kans om er iets van te maken. Ik heb mensen gekend (en ken sommigen nog steeds) die dodelijk ziek waren, die al jaren wisten dat ze doodgingen en die soms niet eens op eigen kracht konden blijven staan en die maakten wat van het leven. Die bleven het grootste deel van de tijd optimistisch en probeerden er ondanks alles zoveel mogelijk uit te halen. En wat zeg jij? Ik wil dood. Trek je conclusie.
Oud 21-02-2003, 20:49
Fantôme
Fantôme is offline
*knuf* sterkte meid!! Heb je al iemand gevonden om meej te praten, een van de forum meiden/jongens ofzo!! Nou, zo niet, of je heb behoefte om nog met iemand anders te praten:

wendydrenthe@hotmail.com of kikkertje1987@hotmail.com

Zie maar of je er wat mee doet!!

*knuf* mij
Oud 21-02-2003, 20:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Weer iemand die het leven niet kan waarderen. Iedereen gaat er altijd maar vanuit dat het leven eerlijk zou moeten zijn en als het niet gaat zoals zij dat willen gaan ze in een hoekje zitten huilen en hopen dat iemand ziet hoe zielig ze zijn en wachten tot het weer beter gaat. Dan heb ik hier een nieuwtje voor je: Het leven is nooit eerlijk geweest, is niet eerlijk en zal ook nooit eerlijk zijn. Het komt allemaal NIET vanzelf goed. En je kan dus gaan lopen roepen dat je dood wilt en zelfmoord wilt plegen, maar ben je echt zo zwak? Ben je echt te beroerd om iets met je leven te doen?

Niemand snapt je. Och jee. Zoek dan mensen die je wel snappen, zoek andere vrienden, praat anders eens met iemand die je niet snapt volgens jou. Veel mensen snappen veel meer dan je denkt. Je bent echt niet zo complex en ingewikkeld als je graag zou willen geloven. Dat hebben veel mensen, zo denken.

Zoveel mensen krijgen niet eens de kans om te leven. En als ze die al krijgen hebben ze niet de kans om er iets van te maken. Ik heb mensen gekend (en ken sommigen nog steeds) die dodelijk ziek waren, die al jaren wisten dat ze doodgingen en die soms niet eens op eigen kracht konden blijven staan en die maakten wat van het leven. Die bleven het grootste deel van de tijd optimistisch en probeerden er ondanks alles zoveel mogelijk uit te halen. En wat zeg jij? Ik wil dood. Trek je conclusie.
Wat vreselijk respectloos ben jij....Sjonge, dat er zulke mensen bestaan!! Over respect gesproken, kan je nog heel wat van leren! Moet je nou zo reageren? Denk je dat ze zich daar beter op gaat voelen? Ze heeft echt NIX aan zo'n reactie echt niet!!! Mensen die dodelijk ziek zijn... Je hebt gelijk dat is VRESELIJK, maar hoe denk je dat dit voor haar is, denk je dat het voor haar een pretje is :@:@:@ denk je nou echt dat ze zich graag zo voelt??!!! Doe ff normaal...
Oud 21-02-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
Wat vreselijk respectloos ben jij....Sjonge, dat er zulke mensen bestaan!! Over respect gesproken, kan je nog heel wat van leren! Moet je nou zo reageren? Denk je dat ze zich daar beter op gaat voelen? Ze heeft echt NIX aan zo'n reactie echt niet!!! Mensen die dodelijk ziek zijn... Je hebt gelijk dat is VRESELIJK, maar hoe denk je dat dit voor haar is, denk je dat het voor haar een pretje is :@:@:@ denk je nou echt dat ze zich graag zo voelt??!!! Doe ff normaal...
'k vind deze reactie ook niet echt van respect getuigen...maar goed...

Laatst gewijzigd op 21-02-2003 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 09:53
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
... schreef:
Ik verwacht niet dat ze zich hiervan beter gaat voelen. Maar wilde jij zeggen dat dit forum alleen is om reacties te horen van mensen die het zo zielig vinden? En denk je dat die haar helpen? Net zo goed niet toch. Dit is iets wat ze toch zelf moet oplossen, niet mensen op een forum die allemaal zeggen dat het zo erg voor haar is. Ze is 16 en ze heeft een heel leven voor zich. En dan zegt zij dat ze dood wil. Ligt het dan aan mij of heeft er hier niemand meer respect voor het leven?

En weet je, misschien zit er wel een reden achter mijn reactie.
Oud 22-02-2003, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Diddl'tje schreef:
En weet je, misschien zit er wel een reden achter mijn reactie.
Als je nou alleen maar zei dat het zielig was oid...maar je onderbouwt je mening aardig en 't is ergens op gebaseerd, volgens mij. Mensen kunnen het er mee eens zijn of niet, maar idd wat je zegt, het forum is niet alleen om reacties te horen van mensen die het zo zielig vinden. Meningen over dingen verschillen. En je bent er volgens mij niet op uit om haar nog verder de grond in te praten, eerder het tegendeel, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Als je nou alleen maar zei dat het zielig was oid...maar je onderbouwt je mening aardig en 't is ergens op gebaseerd, volgens mij. Mensen kunnen het er mee eens zijn of niet, maar idd wat je zegt, het forum is niet alleen om reacties te horen van mensen die het zo zielig vinden. Meningen over dingen verschillen. En je bent er volgens mij niet op uit om haar nog verder de grond in te praten, eerder het tegendeel, denk ik.
precies, hij probeert haar te stimuleren om aan haar problemen te werken, dat zullen anderen namelijk niet doen voor haar!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 12:44
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
just ikke schreef:

ik wil dood...
Ik denk dat je niet echt dood wilt, maar dat je gewoon van al je problemen, het hele gedoe, je gedachten etc. af wil. Je wilt rust, maar die krijg je *denk ik* niet door dood te gaan... Zoek hulp, praat er over. Elke stap is er een, en het kan
je volgens mij alleen maar sterker maken!
En als je weer terug valt, denk dan maar zo; Na elke terugval
(=gevecht) ben ik weer sterker.
Want das echt zo.

Sterkte!
Liefs,
Dashja

Oud 24-02-2003, 12:23
minze
minze is offline
Woei, dit was wel even schrikken zeg toen ik dit las... Want jah, ik las het gisteren pas terwijl je het afgelopen vrijdag tegen me gezegd had. En ik denk dat ik het eigenlijk gelijk had moeten lezen

Ik wil je in ieder geval hiermee helpen, want daartoe voel ik me gewoon verplicht!

Ik mail je vandaag nog.

Liefs, Minze
Oud 24-02-2003, 22:05
Fantôme
Fantôme is offline
*spijt* ik bedoelde het niet zo... maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo reageerd... dat is mijn mening dus... gewoon, bij mij kwam het over alsof jij dacht dat wat zij meemaakt niet erg is (wat een zin ) tuurlijk mag je je mening geven.. het spijt mij, ik had niet zo mogen reageren... ik kan het alleen niet begrijpen! okay.... ben ik nou vergeven door jullie 'k hoop het
*kus*

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:52
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
... schreef:
*spijt* ik bedoelde het niet zo... maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo reageerd... dat is mijn mening dus... gewoon, bij mij kwam het over alsof jij dacht dat wat zij meemaakt niet erg is (wat een zin ) tuurlijk mag je je mening geven.. het spijt mij, ik had niet zo mogen reageren... ik kan het alleen niet begrijpen! okay.... ben ik nou vergeven door jullie 'k hoop het
*kus*
Na het lezen van dit berichtje had je alles mogen zeggen

Ik zie maar zo weinig dat iemand op een forum zijn of haar excuses aanbiedt dat je meteen een heel stuk in mijn achting stijgt

En natuurlijk denk ik niet dat het niet erg is, ik denk alleen dat de meeste berichtjes waaruit blijkt dat iedereen het zo erg vindt niet zoveel zullen helpen...

En ik reageeer altijd wel redelijk -soms misschien ook wel te- fel op berichtjes als 'ik wil dood', dat is ook mijn fout.
Oud 25-02-2003, 20:28
Fantôme
Fantôme is offline
diddl'tje --> check je prive - berichten xxxxx
Reageren

Regels voor berichten