Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2002, 11:18
greenwitch
greenwitch is offline
weet iemand waar ik beeldjes van de god en godin kan krijgen???? ik ben er al kei lang naar op zoek.... en ik kan ze niet vinden!!
is het eigenlijk noodzakelijk om die beeldjes te hebben op je altaar??? of kun je ook zonder.
Advertentie
Oud 24-03-2002, 11:45
wicce
wicce is offline
ik ben er ook naar opzoek geweest, en heb ze ook niet echt kunnen vinden.
wat je ook kan doen is bijvoorbeeld in de natuur een mooie steen vinden en die als beeldje voor de god of de godin te gebruiken. of een tekening op kaart. het hoeft niet perse een beeldje te zijn. als het maar voor jou de god en godin representeerd.
Oud 24-03-2002, 12:00
natural witch
natural witch is offline
ja das een hele goeie vraag greenwitch
weet iemand het antwoord???

-triple kizz-
natural witch
Oud 24-03-2002, 18:00
Verwijderd
Je hoeft toch niet per se een beeldje te hebben? Volgens mij heb je gewoon zelf een bepaald beeld bij de God en de Godin, en is het erg moeilijk een beeld te vinden dat daarop lijkt.

Kun je zelf niet iets maken? Of zoals wicce zei? Lijkt me gemakkelijker...
Oud 24-03-2002, 20:50
Infaustus
Infaustus is offline
over welke god en godin gaat het eigenlijk? en van welk geloof?
Oud 25-03-2002, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef:
over welke god en godin gaat het eigenlijk? en van welk geloof?

DE God en Godin, van de wicca, neem ik toch aan?
Oud 25-03-2002, 14:50
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:
DE God en Godin, van de wicca, neem ik toch aan?

Wicca is toch een natuurgeloof? Dan heb je volgens mij geen echte goden. Denk ik tenminste.
Oud 25-03-2002, 15:01
greenwitch
greenwitch is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wicca is toch een natuurgeloof? Dan heb je volgens mij geen echte goden. Denk ik tenminste.
maar je eert toch de god en godin??? volgens mij mag je zelf een bepaalde god en godin uitkiezen waar je je tot aangetrokken voelt......... of zit ik er nu helemaal naast???
Oud 25-03-2002, 15:04
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
greenwitch schreef:
maar je eert toch de god en godin??? volgens mij mag je zelf een bepaalde god en godin uitkiezen waar je je tot aangetrokken voelt......... of zit ik er nu helemaal naast???
Ja maar het is een natuurgeloof dus die weiden zich aan de geesten van de natuur denk ik.
Oud 25-03-2002, 15:09
greenwitch
greenwitch is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja maar het is een natuurgeloof dus die weiden zich aan de geesten van de natuur denk ik.
ja......maar wat noem jij geesten van de natuur??? moeder aarde ofzo??? hoe kan je nou iets eren als je niet weet wat er te eren valt.... want blijkbaar weet niemand hier een duidelijk antwoord. mag je nou zelf een bepaalde god/godin uitzoeken, of is het iets anders??? want moeder aarde (als je het zo zou kunnen noemen), omvat toch "alles". dat is toch niet een bepaald iets???
Oud 25-03-2002, 16:13
Verwijderd
Ki-fighter - dat is niet helemaal waar. Het algemene verhaal van de wicca is dat er in het begin de Ene was, en dat was alles. Alles wat er is, het universum, en alles en iedereen wat er in is - vergelijk maar met Manon in 'the Craft', voor wie dat gezien heeft.
En de Ene verscheen als de God en de Godin, omdat het zo voor de mensen gemakkelijker was zich er een beeld bij te maken.

Als je echt natuurgeesten vereerd, kom je terecht bij de keltische geloven - ik geloof druïdisme en zo. Die zien in elk levend iets iets om te aanbidden, en als je dat erg letterlijk neemt kun je dus een boom vereren.
Oud 25-03-2002, 19:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ki-fighter - dat is niet helemaal waar. Het algemene verhaal van de wicca is dat er in het begin de Ene was, en dat was alles. Alles wat er is, het universum, en alles en iedereen wat er in is - vergelijk maar met Manon in 'the Craft', voor wie dat gezien heeft.
En de Ene verscheen als de God en de Godin, omdat het zo voor de mensen gemakkelijker was zich er een beeld bij te maken.

Als je echt natuurgeesten vereerd, kom je terecht bij de keltische geloven - ik geloof druïdisme en zo. Die zien in elk levend iets iets om te aanbidden, en als je dat erg letterlijk neemt kun je dus een boom vereren.

Jaah sorry ik weet niet veel van Wicca, maar aangezien er maar weinig mensen op hem reageerden dacht ik bij me zelf dat ik het ook maar eens ging proberen. Maar nu laat ik het verder aan de echte Wicca-liefhebbers! MZZL!!!!!!!
Oud 27-03-2002, 19:19
greenwitch
greenwitch is offline
dat met die kaarsen heb ik ook altijd al gedaan bij m'n rituelen. maar laatst las ik in een boekje dat je als je je altaar volgens het boekje zou doen(wat natuurlijk niet hoef, en wat ik ook nie wil) je een beeldje van de god en godin tussen de elementen in zou kunnen zetten, en een beeldje ofzo is altijd meegenomen. maar je kunt dus ook makkelijk iets persoonlijks maken......da klinkt zelfs beter

Oud 30-03-2002, 18:12
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
Ik heb een beeldjuh uit indonesie gekregen.?Niemand wist de betekenis,maar ik heb er gewoon een godinnen beeldjuh van gemaakt gnigni

BB
Oud 30-03-2002, 19:48
Fly to Rivendel
Fly to Rivendel is offline
Ik ben nogal creatief aangelegd dus ik heb 2 beeldjes van klei gemaakt en ze zilver geschilderd. Eerst had ik gewoon een elfje gemaakt, maar toen ik m in mijn kamer had gezet kwam ik erachter dat ik haar heel goed kon gebruiken als beeltenis van de Godin. voor de God heb ik een soort van inelkaar gedoken man achtig iets (jah vage beschrijving ik weet t) naja, leef je uit zou ik zeggen
Oud 03-04-2002, 19:39
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
ja, daar ben ik weer...met weliswaar een nieuwe naam, but still the same. ik wil even iedereen bedanken die hierop heeft gereageerd... thnx allemaal, ik heb er echt heel veel aan gehad.
wees vrij om nog met ideeën te komen, want die kan ik altijd wel gebruiken. dank jullie wel!! en Blessed be.
Oud 04-04-2002, 17:06
Verwijderd
Die klei is wel een goed idee Ik heb fimo, kan ook he...

Of je pakt een barbie en een ken

Past niet helemaal bij mijn beeld maja...
Oud 05-04-2002, 20:00
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Die klei is wel een goed idee Ik heb fimo, kan ook he...

Of je pakt een barbie en een ken

Past niet helemaal bij mijn beeld maja...
maar ik ben niet zo creatief..... de laatste x dat ik klei in m'n handen heb gehad was ik.........euhh.............7-8 ofzo??

maar ik zal het toch ff proberen.... thnx!!
Oud 05-04-2002, 20:08
Mysticus
Mysticus is offline
Laat je leiden door je gevoel en geloof. je zal verbaasd zijn wat daar uit komt.
Oud 06-04-2002, 15:38
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
dus als het ware kan je een soort "kleicreatie"maken naar wat jij in je hoofd hebt als je aan de god/godin denkt.... toch??
want alleen al omdat je je gevoel erin hebt zitten is het juist.
of zit ik er nu helemaal naast............
Oud 06-04-2002, 19:23
Verwijderd
Neeej, je hebt het wel goed hoor. Het gaat in de eerste plaats om wat je erbij voelt.
Oud 06-04-2002, 19:31
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
ke dan...
kleien maar!!
Oud 11-04-2002, 15:44
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
GreenWitchy schreef:

maar ik ben niet zo creatief..... de laatste x dat ik klei in m'n handen heb gehad was ik.........euhh.............7-8 ofzo??

maar ik zal het toch ff proberen.... thnx!!
Het hoeft toch ook niet supermooi te worden
Oud 13-04-2002, 18:04
Verwijderd
ik zou ze ook gewoon van klei maken idd

de manier van voorchristelijke godinnencultussen:

gewoon een groot balletje met en kleiner balletej erop als hoofd..
geen armen of benen maken, alleen kleine uitsteekseltjes, maar ze langs het lichaam laten lopen...

grote borten maken van weer twee losse balletjes...

met een speld kan je mond, ogen, haar, navel en tepels maken...

dan heb een godin... als vruchtbaarheidssymbool dan h`e..

god weet ik niet..
Oud 13-04-2002, 18:05
Verwijderd
ik zou trouwens geen fimo nemen, beter rivierklei.. is natuurlijker.. past beter op je altaar.. al is fuimp mooier en blijft beter aan elkaar zitten

eigen keus
Advertentie
Oud 13-04-2002, 18:07
wicce
wicce is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
ik zou ze ook gewoon van klei maken idd

de manier van voorchristelijke godinnencultussen:

gewoon een groot balletje met en kleiner balletej erop als hoofd..
geen armen of benen maken, alleen kleine uitsteekseltjes, maar ze langs het lichaam laten lopen...

grote borten maken van weer twee losse balletjes...

met een speld kan je mond, ogen, haar, navel en tepels maken...

dan heb een godin... als vruchtbaarheidssymbool dan h`e..

god weet ik niet..
he, jij ben lang nie geweest

god, iets met horens maybe?

ik gebruik op het moment stenen en prenten als symbolen voor de goden..
Oud 13-04-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
wicce schreef:

he, jij ben lang nie geweest

god, iets met horens maybe?

ik gebruik op het moment stenen en prenten als symbolen voor de goden..
neej ik ben verhuisd en heb nu geen computer meer.. ik logeer nu bij me zus.. die heft wel internt jeeeee !

jah je kan ook tekeningen maken.. kaarsen branden, tarotkaarten of runen gebuirken als beeltenis voor de god en godin..
Oud 13-04-2002, 20:14
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
die met die kaarsen doe ik altijd.... die hebben een vaste plaats op m'n altaar. en ik ben bezig geweest met klei (het zit nou op te drogen), en dat was echt wel relaxed om te doen...
thnx allemaal voor jullie tips!!

maar in de boeken spreken ze altijd over beeldjes van de god en godin die je kunt kopen....maar ik ben het er nou wel over eens dat het zelf maken van een beeldje veel "mooier" is, omdat er dus ook meer van je eigen in zit.
een aanrader dus...

*BB*
Oud 13-04-2002, 21:01
Verwijderd
heb je een scanner?? ik wil wel zien hoe ze geworden zijn?
Oud 14-04-2002, 14:54
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
ik heb zelf een beeldje van Bast of Bastet de Egyptische kattengodin en ééntje van Isis.
ben nu aan het sparen voor Kali.
je moet gewoon alle goede newage winkels af gaan.
Oud 17-04-2002, 19:58
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
heb je een scanner?? ik wil wel zien hoe ze geworden zijn?
kan ik best doen ja.... maar dat kan dan wel ff duren
'k heb het een beetje heel erg druk....
of ze herkenbaar zijn??? mwoa, niet echt.

maar als het lukt met de scanner enz. dan doe ik het maybe wel

*BB*
Oud 20-04-2002, 13:28
Purple Phoenix
Purple Phoenix is offline
Hoe moet een altaar er eigenlijk ongeveer uitzien, wat moet erop staan?
En wat doet iedereen precies met z'n altaar?
Oud 20-04-2002, 13:50
wicce
wicce is offline
Citaat:
Purple Phoenix schreef:
Hoe moet een altaar er eigenlijk ongeveer uitzien, wat moet erop staan?
En wat doet iedereen precies met z'n altaar?
witchbroom:

het altaar

Je altaar is een plek waar je al je magische werk verricht en ook waar je je magische voorwerpen kan bewaren.

De inrichting van het altaar wordt vaak aangepast aan een bepaald seizoen, of een bepaald feest. Er zijn wel voorwerpen die bij een standaard ritueel horen. niet dat ze zo ontzettend van belang zijn, tenslotte ben jij het belangrijkste in een ritueel.

2 kaarsen: Om aan te steken bij de rituelen. Sommige heksen gebruiken het in rituelen af en toe ook als symbool van de goden of als symbool voor de bepaalde mensen die zij willen betrekken in hun magisch werken.
Om de cirkel heen staan ook 4 kaarsen. De kaarsen in de kleur van de windrichtingen en de elementen:
Groen – aarde/noorden,
Geel – lucht/oosten,
Rood – vuur/zuiden,
Blauw – water/westen

altaarkleed: Helemaal niet essentieel. De bedoeling van het kleed is om het ritueel te versterken of als extra decoratie die aangepast wordt aan de magische werken die je beslist te doen. Kleden kunnen ook worden aangepast aan de seizoenen en de sabbats.

beeldjes: 2 beeldjes, 1 van de god en 1 van de godin. het maakt niet uit in welke vorm zij er staan, het kan net zo goed een steen zijn die je aansprook aan de rand van een rivier of een kaart met een mooie afbeelding die je deed denken aan de god of de godin. Als je talent hebt kan je zelf natuurlijk ook een mooie plaat maken van de godin of de god, dan zien ze eruit precies hoe jij ze inbeeld. Zeeschelpen kunnen ook worden gebruikt.

pentakel: als symbool voor het element aarde, versterking voor het ritueel een een grote hulp (voor mij) bij het visualiseren van het doel.

athame: staat voor het element lucht. Bij het stichten van de cirkel houd je hem richting de hemel en bij het neerhalen van energie wordt hij ook veel gebruikt. Athames zijn vaak duur dus ik raad je aan om er 1 zelf te maken, dan is het ook een stuk persoonlijker. klik hier voor uitleg over het maken van een athame.

de staf: staat voor het element vuur, Traditioneel is de staf een dun stuk hout van ongeveer 50 cm lang. Kan je ook kopen maar zoals ik al zei is het maken van een staf veel beter omdat er dan ook meer persoonlijke energie in zit. Een tak uit het bos die jou aanspreekt kan je goed gebruiken, voeg er dan wel wat persoonlijke details aan en versier hem. De staf wordt ook gebruikt bij het trekken van de cirkel.

de ketel: De ketel staat voor het element water. Er kan wierook in gebrand worden. De ketel wordt ook vaak gebruikt om kruiden of negatieve energieën in te verbranden.

de beker: Bij de feestelijkheden ( de sabbats) wordt er veel gedronken, maar de beker wordt vaker gebruikt om bijvoorbeeld wijn in te offeren aan de god en de godin.

zout: zout wordt gebruikt om het gebied waar je de werking uitvoert te zegenen. De cirkel onder andere.

wierook: een belangrijk onderdeel. Veel mensen denken dat het gaat om de geur en de planten en kruiden die er in verwerkt zijn. Wat ook wel zo is, maar het belangrijkste is nog altijd dat wierook de boodschapper is van jou magische werking. De rook stijgt naar de hemel.

Het boek der schaduwen: hier in staat het verloop van je ritueel, dat heb je nodig om het ritueel goed te laten verlopen. Na afloop zet je het resultaat erin. voor meer info klik hier.

Het altaar is het centrum van je cirkel en dus de werkplek waar je je ritueel uitvoert. Veel heksen hebben speciale kleden over hun altaar gelegd met een symbool erop bijvoorbeeld. Wat heel goed als altaar werkt is een omgehakte boomstam. Die staat direct in de verbinding met de natuur en die staat in de buitenlucht. Dat raad ik aan, ga natuurlijk niet zelf een boom omhakken.
Oud 21-04-2002, 16:56
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
In Uden, we zijn vandaag door Uden wezen winkelen en was kei leuk! Maar we kwamen bij een winkeltje mat allemaal beeldjes en zo, daar hadden ze ook kettingen met chinese sterrebeelden, dus heb ik een tijger gekocht omdat ik dat ben in de chinese horoscoop. Maar ze hadden ook kettingen met de sybolem van de hoofdchakra's. Die waren ook wel mooi. Verder hadden ze ook hele mooie beeldjes van Boedha's en draken. Echt heel mooi, en ik denk als je het vraagt aan die mensen dat ze ook nog wicca/gothic-stuff hebben. Echt hele mooie winkel en de moeite waard om te gaan kijken.
Oud 22-04-2002, 15:00
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
In Uden, we zijn vandaag door Uden wezen winkelen en was kei leuk! Maar we kwamen bij een winkeltje mat allemaal beeldjes en zo, daar hadden ze ook kettingen met chinese sterrebeelden, dus heb ik een tijger gekocht omdat ik dat ben in de chinese horoscoop. Maar ze hadden ook kettingen met de sybolem van de hoofdchakra's. Die waren ook wel mooi. Verder hadden ze ook hele mooie beeldjes van Boedha's en draken. Echt heel mooi, en ik denk als je het vraagt aan die mensen dat ze ook nog wicca/gothic-stuff hebben. Echt hele mooie winkel en de moeite waard om te gaan kijken.
en waar zit ie dan precies???
want dan ga ik wel ff kijken, is toch in de buurt.....
Oud 22-04-2002, 15:08
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
GreenWitchy schreef:

en waar zit ie dan precies???
want dan ga ik wel ff kijken, is toch in de buurt.....
Waar woon jij dan?
Het is gewoon in het centrum van Uden, tegenover de Giraffe als het goed is. Het heet Kadowinkel of zoiets. Maar ze verkopen alleen mystieke dingen en beeldjes van andere culturen en zo, dus geen Gothic/Wicca Stuff.
Oud 23-04-2002, 08:01
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
greenwitch schreef:
weet iemand waar ik beeldjes van de god en godin kan krijgen???? .

hoe weet je zeker dat ze DE god en DE godin zijn,ik bedoel,heb je ze gezien? Niet TE lulligopvatten,'t is alleen een vraagi!!!
Oud 23-04-2002, 18:58
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Waar woon jij dan?
Het is gewoon in het centrum van Uden, tegenover de Giraffe als het goed is. Het heet Kadowinkel of zoiets. Maar ze verkopen alleen mystieke dingen en beeldjes van andere culturen en zo, dus geen Gothic/Wicca Stuff.
oss......gaaf, ik heb nooit geweten dat die er zat......
ik kende alleen de malle hex in den-bosch, maar deze ga ik zeker ff checken...
Oud 23-04-2002, 19:02
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
lacyra schreef:

hoe weet je zeker dat ze DE god en DE godin zijn,ik bedoel,heb je ze gezien? Niet TE lulligopvatten,'t is alleen een vraagi!!!
ik had het niet zozeer over 1 god en godin, in de wicca kun je je god en godin zelf benoemen......als je je bv. aangetrokken voelt tot griekse mythologie, kan het best zijn dat je je god en godin ziet als een of andere griekse god. maar ik was in het algemeen gewoon opzoek naar beeljes van "goden". zelf ben ik er nog nie helemaal uit.....

tuurlijk neem ik het niet lullig op......

*BB*
Oud 28-04-2002, 20:38
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
he mensen... jullie hadden gelijk!
die in uden is best tof.......
je moet er inderdaad eens gaan kijken.
ik heb nu heerlijke eucalyptus wierook.....=best sterk

*BB*

ps. en toch moet er ergens een plaats zijn waar je beeldjes van goden/ godinnen kunt kopen.... anders staat het toch niet in al die boeken?? (als atribut dat je kunt kopen)
Oud 29-04-2002, 10:06
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
GreenWitchy schreef:
he mensen... jullie hadden gelijk!
die in uden is best tof.......
je moet er inderdaad eens gaan kijken.
ik heb nu heerlijke eucalyptus wierook.....=best sterk

*BB*

ps. en toch moet er ergens een plaats zijn waar je beeldjes van goden/ godinnen kunt kopen.... anders staat het toch niet in al die boeken?? (als atribut dat je kunt kopen)
Okee dan! Heb je ook dat beeldje gezien van zo'n Indische god? Je weet wel die hebben 4 of 6 armen.
Oud 04-05-2002, 14:52
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Okee dan! Heb je ook dat beeldje gezien van zo'n Indische god? Je weet wel die hebben 4 of 6 armen.
ja.... hebben die een bepaalde betekenis ofzo??

*BB*
Oud 04-05-2002, 17:26
Purple Phoenix
Purple Phoenix is offline
Waar ligt Uden dan ergens?? Zeker niet in de buurt bij Huizen? Of Hilversum?
Oud 04-05-2002, 18:15
::saraswati::
::saraswati:: is offline
Citaat:
greenwitch schreef:

Heb je dan zozeer een god(in) nodig? Ik doe niet aan wicca, maar het gaat er toch om hoe jij je geloof ehm.. Njah, hoe jij 't ziet..
*wel geinteresseerd in wicca* Leren jullie (=de mensen hier) al die stenen en.. wat nog meer? En verder.. 'toveren', zijn jullie daar veel mee bezig of gaat 't vooral om de levenswijze?
Oud 04-05-2002, 18:33
louis84
louis84 is offline
Citaat:
greenwitch schreef:
weet iemand waar ik beeldjes van de god en godin kan krijgen???? ik ben er al kei lang naar op zoek.... en ik kan ze niet vinden!!
is het eigenlijk noodzakelijk om die beeldjes te hebben op je altaar??? of kun je ook zonder.
Ik weet niet welke goden of godinnen je zoekt.
Maar misschien kan je het bij deze site proberen :
http://nl.magnashop.com/asp/frame.asp?shop=atlantis
je kan er in ieder geval beeldjes van Boeddha vinden.
En nog een andere geloof ik.

Groetjes Louis
Oud 04-05-2002, 18:36
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
wees creatief (aan de slag met die duplo!! )
je kunt ze zelf gaan beeldhouwen, kun je er ook je eigen draai aangeven

liefs
Oud 04-05-2002, 19:20
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Purple Phoenix schreef:
Waar ligt Uden dan ergens?? Zeker niet in de buurt bij Huizen? Of Hilversum?
euhhhh.... nee. het ligt in noord-brabant. vlak bij rosmalen

*BB*
Oud 04-05-2002, 19:21
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
louis84 schreef:

Ik weet niet welke goden of godinnen je zoekt.
Maar misschien kan je het bij deze site proberen :
http://nl.magnashop.com/asp/frame.asp?shop=atlantis
je kan er in ieder geval beeldjes van Boeddha vinden.
En nog een andere geloof ik.

Groetjes Louis
thnx, ik zal ff gaan kijken....

*BB*
Oud 04-05-2002, 19:25
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
WhisperingFaery schreef:
wees creatief (aan de slag met die duplo!! )
je kunt ze zelf gaan beeldhouwen, kun je er ook je eigen draai aangeven

liefs
ik heb nu ook zelf iets gemaakt. je kunt het niet echt herkennen (voor zover dat mogelijk zou zijn ). het is meer een een soort sneeuwpop, grof gezien. en dan versiert met bloesem enz. voor mij staat het voor de godin.... en de vruchtbaarheid die ze brengt enz.
Oud 04-05-2002, 19:46
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
Citaat:
GreenWitchy schreef:

ik heb nu ook zelf iets gemaakt. je kunt het niet echt herkennen (voor zover dat mogelijk zou zijn ). het is meer een een soort sneeuwpop, grof gezien. en dan versiert met bloesem enz. voor mij staat het voor de godin.... en de vruchtbaarheid die ze brengt enz.

het is toch iets persoonlijks, is veel leuker!
Advertentie

Regels voor berichten