Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 15:50
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ach,in het begin kan alles goed gaan, maar er komen zowiezo problemen naar voor, vroeg of laat (spreek uit ervaring)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef:
1)Hoe lang heb je al met hem dan?
2)ik bedoel....ik het wel een beetje serieus???
3) En vind je het niet heel erg vervelend dat hij dan in zijn eentje uitgaat en jij alleen thuis zit.
4)Jij kan dan toch ook gewoon uitgaan met jou vriendinnen?
hoe zit dat uberhaupt met jou vriendinnen. Wat vonden zij ervan toen je ging samenwonen, maar sowieso van je vriend?

1 --> *rekent* ehm... ruim 2,5 jaar.
2 --> is zeker serieus, zo ervaren we het iig allebei en mijn ouders ook.. dat zegt iig iets
3 --> Mja, natuurlijk wel vervelend, maar ja, hij kan er niets aan doen dat ik niet mee kan (ik ook niet, maar om daar dan ruzie over te gaan maken... dat vind ik het niet waard). Soms kom ik ook wel binnen hoor, als ik naast hem loop denken ze snel dat ik ongeveer net zo oud ben maar er jong uit zie... maar ja, wanneer er echt gecontroleerd wordt kom ik niet binnen...
4 --> Mijn vriendinnen wonen in Enschede, ik in Maastricht Dat zal dus niet echt lukken zo snel
Ze hebben mijn vriend een paar keer gezien, op feestjes etc.. en ze vinden hem allemaal heel leuk en lief, omdat hij lekker spontaan meedoet met 'onze' gewoontes.. (zo is één meisje erg knuffelig, dan knuffelt hij haar zo simpel als wat )
En het samenwonen... tja, volgens mij vinden ze dat wel cool, vooral nu we gaan verhuizen en het allemaal wat 'echter' wordt.. Ja, ze vinden het leuk volgens mij...

M'n vriend past zich heel makkelijk aan en is ook lekker zichzelf bij anderen, dat spreekt mensen snel aan volgens mij... daarom vindt eigenlijk iedereen hem leuk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef:
ach,in het begin kan alles goed gaan, maar er komen zowiezo problemen naar voor, vroeg of laat (spreek uit ervaring)
Ik heb ook wel wat probleempjes gehad met mijn vriend, vooral in het begin en toen het echt serieus werd... Maar na veel praten en nog meer praten zijn we daar steeds uitgekomen, we houden nu véél meer rekening met elkaar dan een jaar geleden, zonder dat het een belemmering is ofzo... De laatste tijd gaat het echt heel goed en twijfelen we allebei helemaal niet meer.. Ik ben ook helemaal ingeburgerd in zijn familie etc, dat vind ik wel belangrijk...

Maar goed, ik denk niet dat het ooit super fout gaat met ons wat betreft het leeftijdsverschil, misschien dat het ooit wel verkeerd gaat.. dat sluit ik niet uit, maar dan zou dat nooit komen door het leeftijdsverschil... meer in het verschil van mening over een belangrijk onderwerp oid...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:36
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
mn vader en moeder scheelde 22 jaar Ja dus toen hij 22 was werd mn moeder geboren maar toch ben ik blij dat ze een relatie begonnen zijn

Mijn moeder vond blijkbaar mannen van haar leeftijd te kinderachtig. En vrouwen zijn trouwens eerder volwassen.( en individuen verschillen ook weer)

Maar toch is 14 jong he dus verwacht geen erg serieuze relatie nog

oh ja mijn vriendin is ook 4 jaar jonger
Oud 22-02-2003, 00:25
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef:

Maar toch is 14 jong he dus verwacht geen erg serieuze relatie nog

No offence, maar dat slaat IMO nergens op.
Tenminste...
M'n neef is nu 28, en z'n vrouw is 24.
Zij zijn een relatie begonnen toen zij 13 was en hij 17, dus wat dat betreft kan ik het wel verwachten.
Maar dan denk ik heel optimistisch hoor, dat weet ik. Dat gebeurt misschien 1 op de 1000 keer ..
maar ik kan het wel verwachten, maar ik verwacht ook niks eigenlijk
Ik neem het zoals het komt, ik hoop een leuke tijd met haar tegemoet te gaan.
En dat zou natuurlijk uit kunnen lopen in een geweldig huwelijk
Maar natuurlijk ook niet

thx voor reacties allemaal trouwens
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 04:17
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
nog, dus dat kan in de loop van de tijd veranderen
Oud 23-02-2003, 20:13
Verwijderd
zoals al gezegd:
als jullie geen last van het leeftijdverschil hebben, dan zie ik niet in waarom het een probleem zou zijn

pas als je echt duidelijk in andere fases zit, en dan bedoel ik dat de een meer kind dan volwassene is en de ander duidelijk meer volwassene dan kind, dan kan het een probleem zijn... maar verder niet, toch? als je maar rekening houdt met elkaar...

kan ook zijn dat ik nogal vrij over leeftijdsverschillen denk door Andijvie (ik herkende H. trouwens meteen in één van je posts, An )... weet niet hoe ik er daarvoor over dacht
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
Tsja, jij bent een bReEzAh, dus een meisje van 15 is al meer dan volwassen genoeg voor jou.
Lol

Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:01
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mja. Het hangt natuurlijk van de aard van de verhouding af. Persoonlijk wil ik sowieso een meisje wat al studeert, aangezien zij en ik anders gewoon in te andere leefwereld zitten. Bovendien is het dan gewoon handiger met afspreken, de beschikbare tijd enz. Ze moet sowieso 18 zijn, een goed ontwikkeld en reeël zelfbeeld hebben, een grote algemene ontwikkeling en een volwassen levenshouding. Eigenlijk wil ik sowieso eigenlijk geen meisje maar een jonge vrouw. En dat is m.i. pas vanaf 18 en in ieder geval het verlaten van de middelbare school.

Natuurlijk hoor ik de opmerkingen al weer als 'een meisje van 16 kan ook heus wel volwassen en slim zijn hoor!' maar daar gaat het me niet om. Ik vind het gewoon te jong, hoe aardig, leuk, intelligent, slim ze ook is. Voor mij speelt de omgevingscomponent erg mee: ik heb geen zin om constant te verdedigen waarom ik als 21-jarige met een meisje van 16 heb.
Ik ben hier al zovaak tegenin gegaan. Als de juiste persoon nou gewoon 16 jaar is, dan ga je haar toch geen vaarwel zeggen!! Kom op zeg! En waarom zou je jezelf moeten verdedigen tegenover anderen?! Iedereen die je respecteert zal dat dat ook moeten respecteren! Volgens mij moet je zelf maar eens een volwassen levenshouding creeëren!
Oud 26-02-2003, 14:21
Bright Halo
Bright Halo is offline
In een relatie is het belangrijk dat je grotendeels dezelfde ideeën over dingen hebt. Wat dit voor de leeftijdsverschillen betekent kun je er zelf wel bij denken
Oud 26-02-2003, 16:33
liesemies
liesemies is offline
ik vind dat je niet naar de leeftijd moet zien
je moet zien of het wel klikt en of je gelukkig bent en zij natuurlijk ook
ik ben niet aan het overdrijven maar toien ik 12 was was ik met iemand van 17 die 18 bijna werd ik trok het me niet aan

dus het enigste dat jij moet doen is naar jezelf zien en welke gevoelens je voor het meisje hebt

en oordeel er zelf dan over

xxxxxxxxx lindsey
Oud 26-02-2003, 17:14
poesiefox
poesiefox is offline
Bazz jongen, als ik op dit forum merk hoe jij er mee zit dat ze zo jong is, en lees hoe voorzichtig je met haar omgaat, dan zal het wel loslopen allemaal.

Je weet best dat ik vind dat kids lekker moeten stoepranden, maar als jij haar in haar dertienetcetera-jarige waarde laat, en erop let dat ze vooral zichzelf blijft, en niet te snel groot gaat proberen te zijn, dan zal het risico beperkt blijven dat ze later misschien, als jullie 50 jaar getrouwd zijn, toch ergens zal vinden dat ze een fase heeft overgeslagen.

Die fase van te klein voor een tafellaken maar te groot voor een servet. Dat is een oefenfase voor het echte werk, waarin je mag uitproberen en blunderen zonder al te veel schade aan te kunnen richten. Aan jou bijvoorbeeld. Want ze zal later toch jullie dochters door hun pubertijd moeten zien te loodsen, nietwaar?

Ik hoop dat jullie het gaan redden.
Oud 26-02-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef:
Ik ben hier al zovaak tegenin gegaan. Als de juiste persoon nou gewoon 16 jaar is, dan ga je haar toch geen vaarwel zeggen!! Kom op zeg! En waarom zou je jezelf moeten verdedigen tegenover anderen?! Iedereen die je respecteert zal dat dat ook moeten respecteren! Volgens mij moet je zelf maar eens een volwassen levenshouding creeëren!
Ik weet uit ervaring dat de 'juiste persoon' gewoon nog niet 'de juiste' kan zijn op haar zestiende. Vanaf dat tijdstip verandert iemands karakter en levenshouding nog zo ontzettend veel, daarover is niks met zekerheid te zeggen.

En dan nog, ook al zou het dat op het gebied van karakter wel zijn, dan nog zijn er de praktische bezwaren van schooltijden, ouders e.d. Daar heb ik gewoon geen zin in. Noem me kortzichtig als haar daarom vaarwel zeg, maar dan heb ik liever dat we elkaar over een tijdje weer zien en niks overhaast doen.

En 'iedereen die je respecteert zal dat ook moeten respecteren', wat bedoel je daar nou weer mee? Zo werkt het in real life niet meid, je wordt gewoon op dat soort dingen be- en veroordeeld. Misschien is dat ook wel kortzichtig, maar het gebeurt wel. De werkelijkheid is geen theoretisch model waarin iedereen lief, ruimdenkend en respectvol is, zoals dit forum waar iedereen maar blij precies tegen elkaar zegt wat ze willen horen.

Ik denk eerder dat er hier op het forum een aantal mensen is wat maar eens een 'volwassen' levenshouding moet aannemen en inzien dat het leven niet zo werkt, dat het niet allemaal maar koek en ei is, dat niet iedereen de simplistische instelling als 'liefde kent geen leeftijd' heeft en dat de praktijk gewoon hard en oneerlijk is. Wake up.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:56
Lienekelotje
Lienekelotje is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Hoe denken jullie erover?
Ik heb me in het verleden zeg maar ehmz ge-uit over mensen van 13/14 die IMO niet klaar zijn voor een relatie. Toen kwam ik haar tegen, en hoorde ik dat ze 5 mei 14 werd. En werden al mijn vorige post mbt leeftijdsverschil ongedaan gemaakt

Ik ben zelf 17, (27 Juli 18) dus bijna 4 jaar verschil.
Ik heb altijd gezegd dat 4 jaar best veel is in deze leeftijdsgroep, maar dat je moet doen wat je niet laten kan zolang het gaat.
Oftewel, als de relatie goed gaat, waarom kappen?

Meningen plz

Mijn beste vriendin heeft een maand geleden verkering gekregen met een jongen van 21. Zij is pas 14. Hoezo leeftijdsverschillen. Vooral hun omgeving had erg veel moeite met hun leeftijdsverschil, maar ze hebben allebei volgehouden dat ze van elkaar houden. En daar gaat het toch om. Liefde kan de leeftijd overtreffen en je moet doen wat je hart je ingeeft
Oud 26-02-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Bazz jongen, als ik op dit forum merk hoe jij er mee zit dat ze zo jong is, en lees hoe voorzichtig je met haar omgaat, dan zal het wel loslopen allemaal.

Je weet best dat ik vind dat kids lekker moeten stoepranden, maar als jij haar in haar dertienetcetera-jarige waarde laat, en erop let dat ze vooral zichzelf blijft, en niet te snel groot gaat proberen te zijn, dan zal het risico beperkt blijven dat ze later misschien, als jullie 50 jaar getrouwd zijn, toch ergens zal vinden dat ze een fase heeft overgeslagen.

Die fase van te klein voor een tafellaken maar te groot voor een servet. Dat is een oefenfase voor het echte werk, waarin je mag uitproberen en blunderen zonder al te veel schade aan te kunnen richten. Aan jou bijvoorbeeld. Want ze zal later toch jullie dochters door hun pubertijd moeten zien te loodsen, nietwaar?

Ik hoop dat jullie het gaan redden.
wat een uitleg -
thx
dat hoop ik ook
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:40
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet uit ervaring dat de 'juiste persoon' gewoon nog niet 'de juiste' kan zijn op haar zestiende. Vanaf dat tijdstip verandert iemands karakter en levenshouding nog zo ontzettend veel, daarover is niks met zekerheid te zeggen.

En dan nog, ook al zou het dat op het gebied van karakter wel zijn, dan nog zijn er de praktische bezwaren van schooltijden, ouders e.d. Daar heb ik gewoon geen zin in. Noem me kortzichtig als haar daarom vaarwel zeg, maar dan heb ik liever dat we elkaar over een tijdje weer zien en niks overhaast doen.

En 'iedereen die je respecteert zal dat ook moeten respecteren', wat bedoel je daar nou weer mee? Zo werkt het in real life niet meid, je wordt gewoon op dat soort dingen be- en veroordeeld. Misschien is dat ook wel kortzichtig, maar het gebeurt wel. De werkelijkheid is geen theoretisch model waarin iedereen lief, ruimdenkend en respectvol is, zoals dit forum waar iedereen maar blij precies tegen elkaar zegt wat ze willen horen.

Ik denk eerder dat er hier op het forum een aantal mensen is wat maar eens een 'volwassen' levenshouding moet aannemen en inzien dat het leven niet zo werkt, dat het niet allemaal maar koek en ei is, dat niet iedereen de simplistische instelling als 'liefde kent geen leeftijd' heeft en dat de praktijk gewoon hard en oneerlijk is. Wake up.
*Probeert te wake-uppen-*
Reageren

Regels voor berichten