Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 19:09
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
ik zou t combineren met filosofie maarja das mijn mening

er zullen daar wel veel discussies van komen in dat forum maar misschien leidt dat juist wel tot een interessanter forum om t e bezoeken
of maak er een gothicforum van, kweet zeker dat je daardoor veel bezoekers krijgt (niet serieus bedoeld hoor!)
door sommige mensen wordt al aardig gefilosofeerd, niet dat daar iets op tegen is, dus hier zou je inderdaad verder op in kunnen gaan.
als dit ook een gothic forum wordt, dan zal er ook meer animo zijn ja. is het proberen allemaal waard toch.
Oud 11-11-2002, 23:29
Black Sugar
Black Sugar is offline
Wat mensen hier niet moeten vergeten is dat een aantal onderwerpen die hier worden besproken ook geloofskwestie zijn. Als iemand ergens in geloofd moet je diegene niet voor gek verklaren. Zoiets doe je gewoon niet bij welk geloof dan ook.
Probeer dat soort discussies uit de weg te gaan door gewoon bij jezelf te denken; "puh, ik weet wel beter" en gewoon weer naar een volgend topic te gaan als het te gevoellig bij je ligt. Discusseren mag wel maar als je het gevoel hebt een oneindige strijd aan te gaan ga die dan niet aan.

Dit is maar een tip maar ik houd dit zeker in mijn achterhoofd.
Oud 12-11-2002, 17:02
wicce
wicce is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Wat mensen hier niet moeten vergeten is dat een aantal onderwerpen die hier worden besproken ook geloofskwestie zijn. Als iemand ergens in geloofd moet je diegene niet voor gek verklaren. Zoiets doe je gewoon niet bij welk geloof dan ook.
Probeer dat soort discussies uit de weg te gaan door gewoon bij jezelf te denken; "puh, ik weet wel beter" en gewoon weer naar een volgend topic te gaan als het te gevoellig bij je ligt. Discusseren mag wel maar als je het gevoel hebt een oneindige strijd aan te gaan ga die dan niet aan.

welkom black sugar
hoop dat je et een beetje leuk vind op mystiek
Oud 12-11-2002, 17:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
Volgens mij doen we dit de hele tijd al.
Oud 12-11-2002, 21:35
Verwijderd
muil
Oud 12-11-2002, 21:46
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dmt hallucineert:
muil
Vanwaar deze uitlatingen?
Oud 13-11-2002, 00:42
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Vanwaar deze uitlatingen?
lol =D
Oud 13-11-2002, 16:30
wicce
wicce is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
ehm ja..
ik zie dus net dat black sugar de nieuwe forumbaas is geworden.
goeie keuze, vind ik. maar ik neem het jou (wicce) HEEL ERG kwalijk dat je dat niet eerst even tegen mij hebt gezegd.
over een slechte sfeer creëren gesproken...
ja, je hebt gelijk. Het was idd erg fout van mij dat ik het niet eerst met jou besproken had. we hadden et op admin besproken, en daar bleek dat et al vast stond, of iets in die richting..ik had er toen nog weinig invloed op..
het was echt niet mijn bedoeling en ik wil er graag met je over praten, dat wilde ik al ervoor, maar ik kon je niet bereiken.. het spijt me ontzettend dat het zo heeft moeten lopen.. hoop dat we erg nog over kunnen praten.
Oud 30-11-2002, 00:50
gna
gna is offline
ik denk ook dat filosofie erbij moet. Veel mensen hier denken dat wat zij vinden gewoon zo is en staan niet open voor wat de ander denkt. Terwijl je er door te filosoferen vaak achter komt dat geen van beide meningen waar zijn of juist allebei waar (kunnen) zijn.

Ook lijkt mystiek mij een goede aanvulling voor filosofie en levensbeschouwing aangezien veel gefilosofeer de boel vaak alleen maar compliceert en de mystiek net het ontbrekende stukje kan zijn.
Oud 04-12-2002, 10:12
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik snap niet waarom hier onderscheid gemaakt moet worden tussen mystici en wetenschappers. We hebben hier discussies over bepaalde punten en als je het er niet mee eens bent geef je gewoon je mening. Het is altijd zo dat je de ander in zijn waarde laat, je moet elkaar wel kunnen respecteren en vooral elkaars mening. Als je dit niet doet, ongeacht je mening ben je naar mijn idee een domme sukkel of irritante doos die dus duidelijk niet op het forum thuis hoort.

Want wij willen hier alleen gezellige mensen.
Oud 04-12-2002, 15:08
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Het is altijd zo dat je de ander in zijn waarde laat, je moet elkaar wel kunnen respecteren en vooral elkaars mening. Als je dit niet doet, ongeacht je mening ben je naar mijn idee een domme sukkel of irritante doos die dus duidelijk niet op het forum thuis hoort.

Want wij willen hier alleen gezellige mensen.
[zeur mode] je spreekt jezelf tegen lieve schat. Als jij iemand een irritante doos of sukkel vind als die persoon niet die eisen voldoet laat jij iemand net zo goed in zn waarde [/zeur mode]
Oud 04-12-2002, 21:04
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ik heb best respect voor wat iemand denkt. Als ik iets lees waar geen bewijs bij kan worden geleverd dan geloof ik dat gewoon niet, en dat is mijn goed recht. Als dit als niet-respecterend wordt beschouwd is dat niet mijn probleem.
je mag aannemen wat je wilt, maar hoe je het brengt daar gaat het om...
Oud 11-12-2002, 07:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Sorry, zeg altijd alles recht voor z'n raap, zonder er omheen te lullen.
Veel fijner dan eromheen lullen toch!
Oud 11-12-2002, 14:46
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Veel fijner dan eromheen lullen toch!
ja maar het is mystiek forum niet filosofie!!!
Oud 11-12-2002, 17:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
ja maar het is mystiek forum niet filosofie!!!
Behalve de naam merk ik het verschil niet zo...
Oud 11-12-2002, 17:40
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het heet mystiek omdat sommige mensen met dingen komen aanzetten die onverklaarbaar zijn, sommige worden opgelost door de wetenschap en zo, maar ook ooit sommige dingen weer niet. Ja en dat is dus weer mystiek.
Oud 11-12-2002, 21:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het heet mystiek omdat sommige mensen met dingen komen aanzetten die onverklaarbaar zijn, sommige worden opgelost door de wetenschap en zo, maar ook ooit sommige dingen weer niet. Ja en dat is dus weer mystiek.
Ja en? Datzelfde geldt voor F&L vind ik.
Oud 11-12-2002, 21:06
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ja en? Datzelfde geldt voor F&L vind ik.
Volgens mij is F&L meer gebaseert op de realiteit en zoekt men meer naar wetenschappelijk bewijs. Kijk de naam zegt het zelf "mystiek" dus komt er meer "spiritueel bewijs" naar voren.
Ja als jij forumbaas bent kun jij heus wel in contact komen met de makers van het forum, dus als je er niet mee eens bent dien je toch een klacht in?

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 21:11.
Oud 11-12-2002, 23:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Volgens mij is F&L meer gebaseert op de realiteit en zoekt men meer naar wetenschappelijk bewijs.
Ehh, nee, daarvoor is Populaire Wetenschappen hoofdzakelijk bedoelt? F&L is ook een dromer-forum imo. Zeker mbt. religie (levensbeschouwing) terwijl het hier ook over religie gaat. Hoofdzakelijk over Wicca. Een niet-erkende welliswaar, maar toch.

Daarnaast zijn de verklaringen vaak niet conreet te bewijzen en daarom kun je ze imo niet als feit aannemen. Mocht dat wel zo zijn kun je spreken van geloven. Een kip/ei discussie kun je uren over blaten, daar kom je niet uit. Van zo'n discussie moet het ook niet de bedoeling zijn dat je daar uit komt. Dat is like, doooh dat gaat 'm puur om het discussieren als je het mij vraagt.

Iemand die alleen realistisch wil kijken en liever een meer wetenschappelijke verklaring dmv. feiten wilt hebben is daarom stukken beter af op A&N en nog beter op P&W dan op zowel F&L en MT.

Citaat:
Kijk de naam zegt het zelf "mystiek" dus komt er meer "spiritueel bewijs" naar voren.
Ik vind dat niet zoveel verschillen tov. F&L. Heb net al vergelijkingen gepost. Ook al valt niet alles onder Wicca, Wicca speelt een grote rol daarnaast neem nou iets als geesten. Dat is toch ook geloven in een bepaald iets net zoals met zowel newage als traditionele godsdinsten.

Hier worden zaken ook wel 'ns geprobeerd wetenschappelijk te verklaren (niet door jou nee). Bijvoorbeeld het onster van Lochness kan ik me herinneren. Zaken als aliens worden overigens zowel op F&L als op MT besproken.

Citaat:
Ja als jij forumbaas bent kun jij heus wel in contact komen met de makers van het forum, dus als je er niet mee eens bent dien je toch een klacht in?
Niet wild om je heen gaan slaan als je iemand niet kunt overtuigen, heh? Daar zet je jezelf alleen maar mee voor aap.
Oud 12-12-2002, 15:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hoezo voor aap? Ik zeg alleen maar dat je een klacht kunt indienen, want als jij vind dat mystiek en F&L bij elkaar hoort dan zou ik als ik jou was gewoon dat proberen te veranderen, kijk ik vind het prima nu zo. Dus ik dien ook geen klacht in.
Oud 12-12-2002, 17:19
Saraï_h
Saraï_h is offline
haha dat zei ie toch helemaal niet?/ haha ow sorry kzit me r weer is ongevraagd mee te bemoeiend..

t wordt hier saai! (kom dan is met ideeen, ja ok ure right)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 12-12-2002, 20:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Hoezo voor aap? Ik zeg alleen maar dat je een klacht kunt indienen, want als jij vind dat mystiek en F&L bij elkaar hoort dan zou ik als ik jou was gewoon dat proberen te veranderen, kijk ik vind het prima nu zo. Dus ik dien ook geen klacht in.
waarom zou ik een klacht indienen? Volgens mij heet dat een suggestie, een idee of iets in die richting. Jij kunt net als ik ideeen en suggesties aandragen.
Oud 13-12-2002, 16:08
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
dystopia schreef:
waarom zou ik een klacht indienen? Volgens mij heet dat een suggestie, een idee of iets in die richting. Jij kunt net als ik ideeen en suggesties aandragen.
Dan doe je dat toch.
Oud 13-12-2002, 17:22
Hardcore
Hardcore is offline
Ik denk dat ik misschien de oplossing weet. Op het F&L topic staat er één van Anti-Amerikanisme. Nou die past totaal niet op Mystiek, dus daarom vind ik dat het twee verschillende topics zijn.
Oud 13-12-2002, 19:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Ik denk dat ik misschien de oplossing weet. Op het F&L topic staat er één van Anti-Amerikanisme. Nou die past totaal niet op Mystiek, dus daarom vind ik dat het twee verschillende topics zijn.
Dus omdat er op 2 fora 1 topic staat dat wel op het een past en niet op de ander verschillen de 2 fora ontzettend veel van elkaar? Aparte redenatie.
Oud 13-12-2002, 20:38
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dus omdat er op 2 fora 1 topic staat dat wel op het een past en niet op de ander verschillen de 2 fora ontzettend veel van elkaar? Aparte redenatie.
Wil je alsjeblieft niet zo van die rare termen gebruiken? Wat is nou een fora? Maar ik zeg alleen maar dat zoiets als anti-amerikanisme beter op F&L kan, want zeg nou eerlijk vind jij dat nou iets voor mystiek? Nee natuurlijk niet.
Oud 13-12-2002, 20:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Wil je alsjeblieft niet zo van die rare termen gebruiken? Wat is nou een fora?
Het meervoud van een forum: forums en fora.

Citaat:
Maar ik zeg alleen maar dat zoiets als anti-amerikanisme beter op F&L kan, want zeg nou eerlijk vind jij dat nou iets voor mystiek? Nee natuurlijk niet.
Hangt er van af...
Oud 14-12-2002, 09:43
Hardcore
Hardcore is offline
Wil je dat dan verder uitleggen, wil je dan alsjeblieft wat argumenten geven dan alleen "hangt er van af??"
Oud 14-12-2002, 17:27
Saraï_h
Saraï_h is offline
wat een gezeik. blegh
Oud 14-12-2002, 19:11
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Wil je dat dan verder uitleggen, wil je dan alsjeblieft wat argumenten geven dan alleen "hangt er van af??"
"Anti-Amerikaans" is nogal een ruim begrip.
Oud 14-12-2002, 21:35
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
dystopia schreef:
"Anti-Amerikaans" is nogal een ruim begrip.
Ja maar wat heeft dat dan met mystiek te maken.
Oud 14-12-2002, 23:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Ja maar wat heeft dat dan met mystiek te maken.
Eerder met politiek inderdaad. Toch, Amerikanen zijn mensen. Mensen kunnen zich mogelijk voor mystiek interesseren (voorbeeld). Zo zou je kunnen praten over satanisme in de VS en hoe dat daar aan toe gaat (ook voorbeeld). Direct zie ik idd geen verband tussen anti-Amerika en Mystiek. Indirect wel.
Oud 27-02-2003, 22:42
wicce
wicce is offline
ik wilde dit topic even uppen om de mensen eraan te herinneren
Oud 28-02-2003, 01:24
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Thanx om ons er even aan te herinneren, laten we tezamen geesten oproepen als blijk van onze waardering voor dit forum.
Oud 28-02-2003, 01:28
Verwijderd
Citaat:
QT Earl schreef:
Thanx om ons er even aan te herinneren, laten we tezamen geesten oproepen als blijk van onze waardering voor dit forum.
iklaat de klopgeesten vanavond links liggen want die lagen me vorige week wat zwaar op de maag
Advertentie

Regels voor berichten