Advertentie | |
|
![]() |
|
nee, je hebt me niet bang gemaakt, ben juist blij met dit bericht... niet in de richting van *ohh, gelukkig je kan er dood aan gaan* maar dat had je vast zelf al door, meer op de manier dat ik hoop dat er meer (serieuze) reacties op komen. iig tnx *knuf* mij
|
bij een te grote dosis ibuprofen kan een maagbloeding optreden, geloof ik.
Vraag het anders eens aan je huisarts, of zoek op internet
|
![]() |
Nee lijkt me niet dat ze in de bijsluiter zetten dat je na zoveel pillen dood gaat.
Is het niet gewoon zo dat je een overdosis hebt genomen als je over het max. aantal mg per dag zit? Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is dat 1200 mg. Maar het is dus niet zo dat, stel het maximum is 6 pillen per dag, men neemt er 7, dat dat nou direct ernstige gevolgen heeft. Als je dringende vragen hebt, moet je het inderdaad gewoon even aan je huisarts vragen.. Succes in ieder geval. En hopelijk is is het goed met je vriendin! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Van pijnstillers die bij wijze van spreken in de supermarkt verkrijgbaar zijn, zoals Paracetamol en Ibuprofen, ga je niet zo heel snel dood. Dan moet je volgens mij zoveel pakjes leegeten, dat je voor die tijd allang kotsend voor de WC hangt.
Wel bestaat het gevaar dat je een leverbeschadiging oploopt. Zeker bij een relatief zwaar middel als Ibuprofen krijgt je lever veel rotzooi af te breken. Bij een of twee pillen kan dat geen kwaad, maar als je zo'n heel stripje wegwerkt, breng je je lever gewoon ernstige blijvende schade toe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Hoi
Ik weet niet wat de reddenen van hara zijn maar van een paar pillen raak je (helaas) niet van de wereld.Ik heb 7 maal paradol+ geslikt en dat werkte niet ik had het die nacht alleen heel erg koud enzo.Maar probere met je vriendin naar andere alternatieven te zoeken suc6
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo niet, dan is het waarschijnlijk een schreeuw om hulp/aandacht geweest. Ga in ieder geval niet jou zelf de schuld geven want dat slaat natuurlijk nergens op, jij kan er niks aan doen.. er is wel iets meer nodig voor zoiets dan iemand die de kamer uitloopt.. en bovendien was dat jouw natuurlijke reactie, en daar kun je dus ook niks aan doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() sterkte en als je wilt praten ![]() *kuffel* liefs me
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
maar k weet het zelf ook niet helemaal, ze heeft namelijk 1 1/2 pakje (!!) op een avond geslikt ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Aangezien het drie dagen duurt en het gepaard gaat met vreselijke maagkrampen en er als er teveel in je lichaam is gekomen niks meer aan te doen is tijdens deze 3 dagen...
|
Verwijderd
|
zeker kan het ernstige gevolgen hebben. het hangt ervan af hoeveel je weegt en hoeveel je inneemt... zelf heb ik het ook wel een paar keer geprobeerd en 1x ben ik in het ziekenhuis gekomen (was wel een ander middel maar dat zeg ik liever niet). als je er optijd bij bent kan je maag gespoeld worden enz....
blijf haar steunen en help haar hulp zoeken, want ik denk dat ze dat wel nodig heeft, wat de redenen ook waren. heel veel sterkte! |
![]() |
||
Citaat:
xxxxx
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk ook dat het niet jouw schuld is, om de reden die Dusjcrib al noemde. Misschien kun je zelf eens met iemand hier over praten (je doet het hier nu natuurlijk al een beetje, maar misschien ook met iemand irl, die je ook irl kan steunen)? Het is niet de bedoeling dat jij er aan onderdoor gaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar na een tijdje dringt het wel tot me door en dan heb ik de moet niet meer om door te gaan... ik wil het wel maar durf het niet, tis denk ook meer een schreeuw om hulp... kweet hoe ziek je er van kan worden maar echt tegen houden doet het niet hoor, als je eenmaal iets in je hoofd heb... ik twijfel heel erg, ben ook super tegenstrijdig
||
Citaat:
En voor de rest, ehm, een andere vriendin van haar weet het ook, die heeft hulp gezocht en haar er dusz als het ware heen gesleurd... wat overigens geen effect had.. na 1 gesprek was ze het al zat. Haar ouders weten het (naar mijn weten) niet... ze hoeft ze ook niet voor te liegen, de ubuprofen die ze neemt vult ze later gewoon weer aan... Mja.. ik zou vandaag naar haar toe, maar ze was er niet! xxxxxxxxxx
||
![]() |
Citaat:
Ik wens niemand zo dood te gaan... ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb het eventjes op(proberen) te zoeken.
wat ik eruit begreep is dat er maag bloedingen kunnen optereden dat is eigenlijk het grootste gevaar. maar als je het in combinatie van alchole of ander soorten medicatie tot de dood KAN (dus hoeft niet) gaan lijden. groetjes chretienne
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
of worden gespoeld. Citaat:
Vooral als haar ouders niet weten dat ze zmpogingen doet, zullen ze zulke dingen niet snel door hebben.. (hangt wel een beetje van dr ouders af natuurlijk, en hoe vaak ze 't doet.. maar ok)
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar dan toch vraagie waarom zijn er dan zoveel mensen die met een overdosis weet ik veel wat (praat ik ook ff over drugs) in het ziekenhuis komen en dat ze dan hun maag leeg pompen en dat ze het dan dus overleven...??
|
![]() |
Ahum, ik wil echt niet flauw doen. Maar volgens mij is het wel aandacht vragen. Dit zegt al genoeg:
"zie je wel, je vind me ook niks waard, anders ga je niet weg!" nu heb ik het gevoel dat het mijn schuld is..mja... ach, een duidelijke reden weet ik nog steeds niet. Ik vraag me af het dit zal aflopen. Of jij krijgt genoeg van haar gezeur en gaat niet meer met haar om, of ze komt erover heen en jullie krijgen een goede vriendschap ![]() Over dat Ibuprofen, je wordt er echt niet snel ziek van.. het zijn zowat snoepjes. Maar dan nog, ze moet stoppen ja ![]() Aandacht vragen is zeker wel goed, maar niet de verkeerde aandacht. |
![]() |
|
jeej, maag leegpompen, nog maar 3 dagen als het in je lever zit.. HELLUP!!
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zwaardere medicijnen wil dus niet altijd aangeven dat ze ook moeilijker terug te draaien zijn, mocht er een overdosis in iemands lichaam binnenkomen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik ken het opzich wel: mijn beste vriendin (is afgelopen zomer verhuisd) heeft een verbod gekregen van haar ouders om met mij om te gaan, ze zijn bang dat ik haar mee sleur (ooit zo een beetje geweest) maar elke keer als mijn vriendin depri is belt ze mij op om bij mij uit te huilen... tis heel frustrend omdat alleen jij en natuurlijk zij weten hoe het nou echt in elkaar zit... mensen hebben gewoon heel snel een verkeerd beeld van bepaalde situatie... ik neem het haar ouders ook niet echt kwalijk ze doen het omdat ze om hun dochter geven... misschien zit het bij jou situatie ook wel zo een beetje zo in elkaar in ieder geval sterkte en denk aan jezelf
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Wel een beetje een upje vandaag, maar ik had toch nog ff een toevoeging.. Want ik las vandaag namelijk een bijsluiter van Aspirine, en daar staat dus wel precies wat er gebeurt bij een overdosis. En wat je moet doen als iemand er een overdosis van heeft geslikt. En zij verstaan onder een overdosis denk ik dus meteen nadat je het maximum aantal mg hebt overtreden. Er staat ook: "Indien een te hoge dosis is ingenomen en er zich tekenen van overdosering voordoen, dient een arts te worden geraadpleegd. Deze oordeelt of ziekenhuisopname noodzakelijk is" Ook wordt de sympthomen van een matige en een ernstige overdosis apart vermeld!
BTW. der was eerst zo'n handige site waar echt alle bijsluiters online stonden... ik heb nooit het adres opgeslagen, dus ik weet ook niet meer zeker wat het nou was. op www.ziekenhuis.nl.nl staat wel een gids, maar daar zijn de meeste bijsluiters verwijdert en wordt je doorverwezen naar een site... Weet iemand anders toevallig nog een site waar je zulke dingen wel kunt vinden?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
wees in ieder geval zeker blij met het feit dat ze hulp zoeken voor haar, want ik denk dat ze het wel nodig heeft... misschien ook dat als het wat beter gaat met haar dat je haar dan weer mag zien... vraag het anders, tis zeker niet makkelijk maar eigenlijk heb je daar toch wel recht op... misschien als je weet wat ze over je denken dat je ze kan overtuigen dat je helemaal niet zo ben... heel veel sterkte en als je wilt praten, je kan me zeker mailen
|
Nou daar heb ik totaal geen last bij gehad met 10 stuks dus weet niet echt of je er van gaat kotsen.
Die website heeft voor mij even verkeerde dingen aan gezet Maar dan kan niemand wat aan doen vaag gedoe in mijn hoofd maja
||
Citaat:
|
Ja inderdaad zla heel stom klinken maar probeer steeds op allerlei manieren zm te plegen nu ik al 2 keer panadol heb geslikt en 10 van die dingen niet genoeg waren en ik nu weet dta 16 wel genoeg zijn zet dta mijn hoofd best sterk aan het denken
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik kon me al niet voorstellen dat ze zo iets op die site zouden zetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
overdosis insuline Michael_oud | 14 | 17-05-2018 18:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Overdosis ? marshmellow | 11 | 21-12-2009 16:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
overdosis (?) aspirine Verwijderd | 19 | 02-03-2007 18:06 | |
Drugs & Alcohol |
Kurt Cobain,overleden aan overdosis of zelfmoord? Wietabixke | 76 | 29-09-2003 21:37 | |
Drugs & Alcohol |
Een overdosis van Salvia? Mark87 | 10 | 14-05-2003 19:06 | |
Psychologie |
overdosis deel twee...... Verwijderd | 8 | 07-03-2003 09:52 |