Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 21:21
Fantôme
Fantôme is offline
misschien hoort het hier niet, en hoort het meer bij lichaam en gezondheid, in dat geval, verplaats het maar. het is ook niet zo ernstig als de meeste berichten hier, maar ik wil het toch weten:

een vriendin heeft laatst gezegd dat ze een tijd geleden een overdosis ubuprofen heeft genomen (en niet 4 pilletjes, veel meer) kan je hier aan dood gaan...?! of alleen heel ziek van worden? Natuurlijk heb ik een tijd met haar gepraat, maar ze zegt zelf dat ze het zo weer zou doen....

Sorry als het een onzinnige topic is...
Oud 25-02-2003, 21:39
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
... schreef:
misschien hoort het hier niet, en hoort het meer bij lichaam en gezondheid, in dat geval, verplaats het maar. het is ook niet zo ernstig als de meeste berichten hier, maar ik wil het toch weten:

een vriendin heeft laatst gezegd dat ze een tijd geleden een overdosis ubuprofen heeft genomen (en niet 4 pilletjes, veel meer) kan je hier aan dood gaan...?! of alleen heel ziek van worden? Natuurlijk heb ik een tijd met haar gepraat, maar ze zegt zelf dat ze het zo weer zou doen....

Sorry als het een onzinnige topic is...
hum tja kan je niet echt helpen want ik heb er niet echt verstand van....
maar ik kan je wel vertellen dat ik ook weleens heel wat ibuprofen of paracettemol heb geslikt ....
ik ben er alleen heel erg ziek van geworden maar meer ook niet...ik had op dat moment niet het lef om meer te slikken kortom om het uhhh goed te doen (klinkt een beetje hard en raar)
aan een echte overdosis (zeg niet dat het dat niet was) kan je door gaan... er zijn genoeg mensen die van een over dosis zijn overleden of in het ziekenhuis zijn gekomen...

tis denk goed om je vriendin in de gaten te houden en haar zeker te steunen...
ik hoop dat ik je niet bang heb gemaakt met dit bericht
Oud 25-02-2003, 21:53
Fantôme
Fantôme is offline
nee, je hebt me niet bang gemaakt, ben juist blij met dit bericht... niet in de richting van *ohh, gelukkig je kan er dood aan gaan* maar dat had je vast zelf al door, meer op de manier dat ik hoop dat er meer (serieuze) reacties op komen. iig tnx *knuf* mij
Oud 25-02-2003, 22:00
Sannetje
Sannetje is offline
bij een te grote dosis ibuprofen kan een maagbloeding optreden, geloof ik.
Vraag het anders eens aan je huisarts, of zoek op internet
Oud 25-02-2003, 22:01
Fantôme
Fantôme is offline
ik had de bijsluiter ervan gelezen, er stond nix over doodgaan, maarja, misschien zetten ze er dat niet in ofzo... ik wilde het zeker weten, en nee, hiervoor kan ik niet bij mijn huisarts aankloppen
Oud 25-02-2003, 22:30
Orsino*
Orsino* is offline
Nee lijkt me niet dat ze in de bijsluiter zetten dat je na zoveel pillen dood gaat.
Is het niet gewoon zo dat je een overdosis hebt genomen als je over het max. aantal mg per dag zit? Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is dat 1200 mg. Maar het is dus niet zo dat, stel het maximum is 6 pillen per dag, men neemt er 7, dat dat nou direct ernstige gevolgen heeft.
Als je dringende vragen hebt, moet je het inderdaad gewoon even aan je huisarts vragen.. Succes in ieder geval. En hopelijk is is het goed met je vriendin!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 22:34
Verwijderd
Van pijnstillers die bij wijze van spreken in de supermarkt verkrijgbaar zijn, zoals Paracetamol en Ibuprofen, ga je niet zo heel snel dood. Dan moet je volgens mij zoveel pakjes leegeten, dat je voor die tijd allang kotsend voor de WC hangt.

Wel bestaat het gevaar dat je een leverbeschadiging oploopt. Zeker bij een relatief zwaar middel als Ibuprofen krijgt je lever veel rotzooi af te breken. Bij een of twee pillen kan dat geen kwaad, maar als je zo'n heel stripje wegwerkt, breng je je lever gewoon ernstige blijvende schade toe.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 07:04
Verwijderd
nare man heeft het antwoord dat ik wilde geven al gegeven.

(nuttige reply dus van mij )
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Van pijnstillers die bij wijze van spreken in de supermarkt verkrijgbaar zijn, zoals Paracetamol en Ibuprofen, ga je niet zo heel snel dood. Dan moet je volgens mij zoveel pakjes leegeten, dat je voor die tijd allang kotsend voor de WC hangt.

Wel bestaat het gevaar dat je een leverbeschadiging oploopt. Zeker bij een relatief zwaar middel als Ibuprofen krijgt je lever veel rotzooi af te breken. Bij een of twee pillen kan dat geen kwaad, maar als je zo'n heel stripje wegwerkt, breng je je lever gewoon ernstige blijvende schade toe.
Ja dat wou ik ook schrijven inderdaad. Maar euh, dus nog es goed met die vriendin praten want met welke reden had ze die overdosis precies genomen? Was het om zelfmoord te plegen, een schreeuw om aandacht/hulp? Want uiteindelijk maakt ze het zichzelf er alleen maar moeilijker mee. Ze beschadigd delen van haar lichaam waar ze dus nog lang last van kan hebben, en wat bereik je dr verder nou helemaal mee?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 12:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja dat wou ik ook schrijven inderdaad. Maar euh, dus nog es goed met die vriendin praten want met welke reden had ze die overdosis precies genomen? Was het om zelfmoord te plegen, een schreeuw om aandacht/hulp? Want uiteindelijk maakt ze het zichzelf er alleen maar moeilijker mee. Ze beschadigd delen van haar lichaam waar ze dus nog lang last van kan hebben, en wat bereik je dr verder nou helemaal mee?
ja ehhh, daar zit dus nog een heel verhaal aan vast... ik heb inderdaad met haar gepraat, maar ze gaf geen duidelijke redenen, toen werd het mijzelf even teveel... en liep ik de kamer uit (om later weer terug te komen) maar ze rende achter me aan en zei "zie je wel, je vind me ook niks waard, anders ga je niet weg!" nu heb ik het gevoel dat het mijn schuld is..mja... ach, een duidelijke reden weet ik nog steeds niet
Oud 26-02-2003, 14:09
diane
diane is offline
Hoi

Ik weet niet wat de reddenen van hara zijn maar van een paar pillen raak je (helaas) niet van de wereld.Ik heb 7 maal paradol+ geslikt en dat werkte niet ik had het die nacht alleen heel erg koud enzo.Maar probere met je vriendin naar andere alternatieven te zoeken

suc6
Oud 26-02-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
ja ehhh, daar zit dus nog een heel verhaal aan vast... ik heb inderdaad met haar gepraat, maar ze gaf geen duidelijke redenen, toen werd het mijzelf even teveel... en liep ik de kamer uit (om later weer terug te komen) maar ze rende achter me aan en zei "zie je wel, je vind me ook niks waard, anders ga je niet weg!" nu heb ik het gevoel dat het mijn schuld is..mja... ach, een duidelijke reden weet ik nog steeds niet
Ik bedoel meer een algemene reden, dus niet iets specifieks dat haar ertoe heeft gedreven maar of het echt een poging to zelfmoord was, dus of ze het heeft gedaan met de bedoeling daarna dood te zijn..

Zo niet, dan is het waarschijnlijk een schreeuw om hulp/aandacht geweest.

Ga in ieder geval niet jou zelf de schuld geven want dat slaat natuurlijk nergens op, jij kan er niks aan doen.. er is wel iets meer nodig voor zoiets dan iemand die de kamer uitloopt.. en bovendien was dat jouw natuurlijke reactie, en daar kun je dus ook niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:15
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
... schreef:
nee, je hebt me niet bang gemaakt, ben juist blij met dit bericht... niet in de richting van *ohh, gelukkig je kan er dood aan gaan* maar dat had je vast zelf al door, meer op de manier dat ik hoop dat er meer (serieuze) reacties op komen. iig tnx *knuf* mij
gelukkig
sterkte en als je wilt praten
*kuffel* liefs me
Oud 26-02-2003, 17:17
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik bedoel meer een algemene reden, dus niet iets specifieks dat haar ertoe heeft gedreven maar of het echt een poging to zelfmoord was, dus of ze het heeft gedaan met de bedoeling daarna dood te zijn..

Ga in ieder geval niet jou zelf de schuld geven want dat slaat natuurlijk nergens op, jij kan er niks aan doen.. er is wel iets meer nodig voor zoiets dan iemand die de kamer uitloopt.. en bovendien was dat jouw natuurlijke reactie, en daar kun je dus ook niks aan doen.
helemaal mee eens, sorry als het onnuttig is
Oud 26-02-2003, 21:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

hmmjah, oke, nu is duidlijk wat je bedoeld..
maar k weet het zelf ook niet helemaal, ze heeft namelijk 1 1/2 pakje (!!) op een avond geslikt ik zit er nog al mee ja. ik weet niet of het een schreeuw om aandacht was, verder heeft ze namelijk nooit wat geprobeerd (zegt ze) en zoals gothicje al schreef, is zij ook erg ziek geworden, maar het is een heel raar verhaal, ze moest idd kotsen maar wilde het hoe dan ook binnenhouden, als het dus een schreeuw om aandacht was, denk ik dat ze wel had gekotst?? wat denken jullie?
Oud 26-02-2003, 21:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
gothicje schreef:
hum tja kan je niet echt helpen want ik heb er niet echt verstand van....
maar ik kan je wel vertellen dat ik ook weleens heel wat ibuprofen of paracettemol heb geslikt ....
Dear god, als er iets een vreselijke manier is om dood te gaan, dan is het wel door een overdosis paracetamol te slikken...
Aangezien het drie dagen duurt en het gepaard gaat met vreselijke maagkrampen en er als er teveel in je lichaam is gekomen niks meer aan te doen is tijdens deze 3 dagen...
Oud 27-02-2003, 09:52
Verwijderd
zeker kan het ernstige gevolgen hebben. het hangt ervan af hoeveel je weegt en hoeveel je inneemt... zelf heb ik het ook wel een paar keer geprobeerd en 1x ben ik in het ziekenhuis gekomen (was wel een ander middel maar dat zeg ik liever niet). als je er optijd bij bent kan je maag gespoeld worden enz....
blijf haar steunen en help haar hulp zoeken, want ik denk dat ze dat wel nodig heeft, wat de redenen ook waren.
heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
zeker kan het ernstige gevolgen hebben. het hangt ervan af hoeveel je weegt en hoeveel je inneemt... zelf heb ik het ook wel een paar keer geprobeerd en 1x ben ik in het ziekenhuis gekomen (was wel een ander middel maar dat zeg ik liever niet). als je er optijd bij bent kan je maag gespoeld worden enz....
blijf haar steunen en help haar hulp zoeken, want ik denk dat ze dat wel nodig heeft, wat de redenen ook waren.
heel veel sterkte!
dankje!! (en alle andere mensen ook!) als er nog meer reacties zijn?!! Nouja, dan merk ik het wel... Ik ga zo naar die vriendin toe, hopelijk haalt het wat uit, dagdag!!
xxxxx
Oud 27-02-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
hmmjah, oke, nu is duidlijk wat je bedoeld..
maar k weet het zelf ook niet helemaal, ze heeft namelijk 1 1/2 pakje (!!) op een avond geslikt ik zit er nog al mee ja. ik weet niet of het een schreeuw om aandacht was, verder heeft ze namelijk nooit wat geprobeerd (zegt ze) en zoals gothicje al schreef, is zij ook erg ziek geworden, maar het is een heel raar verhaal, ze moest idd kotsen maar wilde het hoe dan ook binnenhouden, als het dus een schreeuw om aandacht was, denk ik dat ze wel had gekotst?? wat denken jullie?
Ik denk niet dat je van 1 1/2 pakje ibuprofen dood zult gaan. Lekker is natuurlijk anders en flink ziek zul je er ook wel van worden, maar of je er ook dood aan gaat? Weten haar ouders er van af? Of houdt ze die één of ander vaag verhaal voor? En heeft zij (of iemand anders voor haar) al hulp gezocht? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze dit vaker doet ed.

Ik denk ook dat het niet jouw schuld is, om de reden die Dusjcrib al noemde. Misschien kun je zelf eens met iemand hier over praten (je doet het hier nu natuurlijk al een beetje, maar misschien ook met iemand irl, die je ook irl kan steunen)? Het is niet de bedoeling dat jij er aan onderdoor gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 12:53
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Dear god, als er iets een vreselijke manier is om dood te gaan, dan is het wel door een overdosis paracetamol te slikken...
Aangezien het drie dagen duurt en het gepaard gaat met vreselijke maagkrampen en er als er teveel in je lichaam is gekomen niks meer aan te doen is tijdens deze 3 dagen...
ik denk er op dat moment echt niet bij na hoor, ik ben op zo'n moment helemaal in de war en panisch...
maar na een tijdje dringt het wel tot me door en dan heb ik de moet niet meer om door te gaan... ik wil het wel maar durf het niet, tis denk ook meer een schreeuw om hulp...
kweet hoe ziek je er van kan worden maar echt tegen houden doet het niet hoor, als je eenmaal iets in je hoofd heb...
ik twijfel heel erg, ben ook super tegenstrijdig
Oud 27-02-2003, 17:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het is niet de bedoeling dat jij er aan onderdoor gaat.
nee, dat laat ik ook niet (meer) gebeuren...
En voor de rest, ehm, een andere vriendin van haar weet het ook, die heeft hulp gezocht en haar er dusz als het ware heen gesleurd... wat overigens geen effect had.. na 1 gesprek was ze het al zat. Haar ouders weten het (naar mijn weten) niet... ze hoeft ze ook niet voor te liegen, de ubuprofen die ze neemt vult ze later gewoon weer aan... Mja.. ik zou vandaag naar haar toe, maar ze was er niet!
xxxxxxxxxx
Oud 27-02-2003, 17:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
gothicje schreef:
ik denk er op dat moment echt niet bij na hoor, ik ben op zo'n moment helemaal in de war en panisch...
maar na een tijdje dringt het wel tot me door en dan heb ik de moet niet meer om door te gaan... ik wil het wel maar durf het niet, tis denk ook meer een schreeuw om hulp...
kweet hoe ziek je er van kan worden maar echt tegen houden doet het niet hoor, als je eenmaal iets in je hoofd heb...
ik twijfel heel erg, ben ook super tegenstrijdig
Ja maar ik bedoel dat áls je echt zelfmoord wil plegen, of juist niet...het altijd verkeerd uitpak als je die manier zou uitproberen, aangezien er niets meer aan te doen is als je er echt teveel van hebt geslikt, maar je nog wel 3 dagen moet doorleven met verschrikkelijke pijn en er dus ook geen weg meer terug is als het een schreeuw om aandacht was...
Ik wens niemand zo dood te gaan...
Oud 27-02-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
nee, dat laat ik ook niet (meer) gebeuren...
En voor de rest, ehm, een andere vriendin van haar weet het ook, die heeft hulp gezocht en haar er dusz als het ware heen gesleurd... wat overigens geen effect had.. na 1 gesprek was ze het al zat.
tja, het is nooit leuk natuurlijk om over bepaalde dingen te praten, maar ze moet er zelf ook iets voor doen als ze er uit wil komen. Als zij niks wil en/of doet, dan hoeven jullie je ook niet schuldig te voelen of wat dan ook.

Citaat:
Haar ouders weten het (naar mijn weten) niet... ze hoeft ze ook niet voor te liegen, de ubuprofen die ze neemt vult ze later gewoon weer aan... Mja.. ik zou vandaag naar haar toe, maar ze was er niet!
Mwah, als ik kotsend en alles op bed zou liggen, dan zouden mensen zich toch af vragen hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 17:45
C'est moi
C'est moi is offline
ik heb het eventjes op(proberen) te zoeken.
wat ik eruit begreep is dat er maag bloedingen kunnen optereden dat is eigenlijk het grootste gevaar. maar als je het in combinatie van alchole of ander soorten medicatie tot de dood KAN (dus hoeft niet) gaan lijden.

groetjes chretienne
Oud 27-02-2003, 18:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
chretienne schreef:
ik heb het eventjes op(proberen) te zoeken.
wat ik eruit begreep is dat er maag bloedingen kunnen optereden dat is eigenlijk het grootste gevaar. maar als je het in combinatie van alchole of ander soorten medicatie tot de dood KAN (dus hoeft niet) gaan lijden.

groetjes chretienne
dankje.... maargoed, het blijkt nu dat ze er over het algemeen niet dood aan kan gaan, die maagbloedingen vind ik ook al erg genoeg, ze moet er gewoon vanaf sorry....
Oud 27-02-2003, 18:03
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Mwah, als ik kotsend en alles op bed zou liggen, dan zouden mensen zich toch af vragen hoe dat komt.
goeie... dat zal ik haar eens vragen, hoe ze dat heeft opgelost...
Oud 27-02-2003, 18:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Sithan schreef:
aangezien er niets meer aan te doen is als je er echt teveel van hebt geslikt,
In het ziekenhuis kan je maag worden leeggepompt,
of worden gespoeld.

Citaat:
... schreef:
goeie... dat zal ik haar eens vragen, hoe ze dat heeft opgelost...
Denk dat ze een smoesje heeft gebruikt..
Vooral als haar ouders niet weten
dat ze zmpogingen doet,
zullen ze zulke dingen niet snel door hebben..
(hangt wel een beetje van dr ouders
af natuurlijk, en hoe vaak ze 't doet.. maar ok)
Oud 27-02-2003, 18:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

af natuurlijk, en hoe vaak ze 't doet.. maar ok)
van 1 keer heeft ze het aan mij verteld... maar ik betwijfel het
Oud 27-02-2003, 18:23
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
In het ziekenhuis kan je maag worden leeggepompt,
of worden gespoeld.
Als je lever met zo'n overdosis te maken krijgt, gaat deze ophouden met functioneren en is het einde verhaal...je lichaam kan dan nog maximaal 3 dagen zonder lever doorgaan. Maag leegpompen heeft dan al geen zin meer.
Oud 27-02-2003, 20:00
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Als je lever met zo'n overdosis te maken krijgt, gaat deze ophouden met functioneren en is het einde verhaal...je lichaam kan dan nog maximaal 3 dagen zonder lever doorgaan. Maag leegpompen heeft dan al geen zin meer.
hum nou dan waren het bij mij overduidelijk mislukte pogingen ((maar dat wist ik al want zoals ik al zei durf nooit door te zetten) maar das ook ff niet van belang tis niet belangrijk of boeiend) maarre van een strip ibroprofen kan je al heel ziek worden he!

maar dan toch vraagie waarom zijn er dan zoveel mensen die met een overdosis weet ik veel wat (praat ik ook ff over drugs) in het ziekenhuis komen en dat ze dan hun maag leeg pompen en dat ze het dan dus overleven...??
Oud 27-02-2003, 21:29
Gael
Gael is offline
Ahum, ik wil echt niet flauw doen. Maar volgens mij is het wel aandacht vragen. Dit zegt al genoeg:

"zie je wel, je vind me ook niks waard, anders ga je niet weg!" nu heb ik het gevoel dat het mijn schuld is..mja... ach, een duidelijke reden weet ik nog steeds niet.

Ik vraag me af het dit zal aflopen. Of jij krijgt genoeg van haar gezeur en gaat niet meer met haar om, of ze komt erover heen en jullie krijgen een goede vriendschap

Over dat Ibuprofen, je wordt er echt niet snel ziek van.. het zijn zowat snoepjes. Maar dan nog, ze moet stoppen ja
Aandacht vragen is zeker wel goed, maar niet de verkeerde aandacht.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:51
Fantôme
Fantôme is offline
jeej, maag leegpompen, nog maar 3 dagen als het in je lever zit.. HELLUP!! Tjah, misschien was het inderdaad een schreeuw om aandacht.... ehmm... maak me alleen nogal zorgen om dr, ze is gisternacht niet thuisgekomen... en nu nog steeds niet thuis... Is het dan wel aandacht vragen? Wat moet ik nou?? Kan toch moeilijk te stad uitkammen toch, misschien is ze de stad wel uit...
Oud 28-02-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
jeej, maag leegpompen, nog maar 3 dagen als het in je lever zit.. HELLUP!! Tjah, misschien was het inderdaad een schreeuw om aandacht.... ehmm... maak me alleen nogal zorgen om dr, ze is gisternacht niet thuisgekomen... en nu nog steeds niet thuis... Is het dan wel aandacht vragen? Wat moet ik nou?? Kan toch moeilijk te stad uitkammen toch, misschien is ze de stad wel uit...
Lijkt me dat haar ouders nu toch ook wel wat merken? Weten die niet waar ze zit? En anders zullen die echt wel actie ondernemen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
gothicje schreef:
maar dan toch vraagie waarom zijn er dan zoveel mensen die met een overdosis weet ik veel wat (praat ik ook ff over drugs) in het ziekenhuis komen en dat ze dan hun maag leeg pompen en dat ze het dan dus overleven...??
Omdat een overdosis paracetemol niet zo heel snel bij mensen opkomt als 'zelfmoordmiddel' godzijdank...en ze sneller naar zwaardere medicijnen grijpen die veel 'effectiever' zijn maar ondanks dat toch makkelijker ongedaan te maken zijn in tegenstelling tot paracetamol wat in elke drogist te krijgen is...

Zwaardere medicijnen wil dus niet altijd aangeven dat ze ook moeilijker terug te draaien zijn, mocht er een overdosis in iemands lichaam binnenkomen.
Oud 28-02-2003, 15:54
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
... schreef:
jeej, maag leegpompen, nog maar 3 dagen als het in je lever zit.. HELLUP!! Tjah, misschien was het inderdaad een schreeuw om aandacht....
Als ze laatst had gezegd een overdosis te hebben genomen, weet ze hopelijk blijkbaar dus niet wat een echte overdosis is...want anders had ze t de vorige keer niet overleefd...
Oud 28-02-2003, 17:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Lijkt me dat haar ouders nu toch ook wel wat merken? Weten die niet waar ze zit? En anders zullen die echt wel actie ondernemen, lijkt me.
Tuurlijk hebben haar ouders het gemerkt, ik kwam bij haar thuis en haar ouders waren iedereen aan het opbellen waar ze was omdat ze die nacht niet is thuisgeweest, overigens, ze is er weer, ze was bij een andere vriendin blijven slapen vannacht... Ehtjah, en aan die vriendin heeft ze blijkbaar veel meer verteld dan aan mij, die vriendin heeft haar overgehaald hulp te zoeken.... Daar ben ik wel blij om, maar eerst zien dan geloven! D'r ouders waren iig ook erg ongerust en alles... Ze weten alles nu (meer dan ik weet vermoed ik) Haar ouders willen alleen nu niet meer dat ik haar kom opzoeken. Misschien denken ze wel dat ik er wat mee te maken heb????? Maar dat is echt niet zo...
Oud 28-02-2003, 20:18
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
... schreef:
Haar ouders willen alleen nu niet meer dat ik haar kom opzoeken. Misschien denken ze wel dat ik er wat mee te maken heb????? Maar dat is echt niet zo...
haar ouders weten het niet, je weet ook niet wat zij hun allemaal verteld heeft aangezien je denkt dat je zelf niet eens alles weet...
ik ken het opzich wel: mijn beste vriendin (is afgelopen zomer verhuisd) heeft een verbod gekregen van haar ouders om met mij om te gaan, ze zijn bang dat ik haar mee sleur (ooit zo een beetje geweest) maar elke keer als mijn vriendin depri is belt ze mij op om bij mij uit te huilen... tis heel frustrend omdat alleen jij en natuurlijk zij weten hoe het nou echt in elkaar zit...
mensen hebben gewoon heel snel een verkeerd beeld van bepaalde situatie...
ik neem het haar ouders ook niet echt kwalijk ze doen het omdat ze om hun dochter geven...
misschien zit het bij jou situatie ook wel zo een beetje zo in elkaar
in ieder geval sterkte en denk aan jezelf
Oud 28-02-2003, 20:51
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
gothicje schreef:
haar ouders weten het niet, je weet ook niet wat zij hun allemaal verteld heeft aangezien je denkt dat je zelf niet eens alles weet...
ik ken het opzich wel: mijn beste vriendin (is afgelopen zomer verhuisd) heeft een verbod gekregen van haar ouders om met mij om te gaan, ze zijn bang dat ik haar mee sleur (ooit zo een beetje geweest) maar elke keer als mijn vriendin depri is belt ze mij op om bij mij uit te huilen... tis heel frustrend omdat alleen jij en natuurlijk zij weten hoe het nou echt in elkaar zit...
mensen hebben gewoon heel snel een verkeerd beeld van bepaalde situatie...
ik neem het haar ouders ook niet echt kwalijk ze doen het omdat ze om hun dochter geven...
misschien zit het bij jou situatie ook wel zo een beetje zo in elkaar
in ieder geval sterkte en denk aan jezelf
jah, bedankt maar ik weet niet waarom haar ouders denken dat ik haar er in meesleur aangezien ik haar probeer te helpen en ik zelf nog nooit een overdosis o.i.d. heb genomen... Maargoed, ze smste me net... ze gaat (samen met haar ouders) hulp zoeken () daar ben ik wel blij mee... ik ben alleen nu bang dat ik haar niet meer mag zien.... Maargoed, je kan gelijk hebben, en doen ze het ter bescherming van hun dochter.. wie weet wat voor'n ideeen ze over mij hebben, ja toch?! nouja... ik zie het wel dan
Oud 05-03-2003, 13:30
Miracle
Miracle is offline
Wel een beetje een upje vandaag, maar ik had toch nog ff een toevoeging.. Want ik las vandaag namelijk een bijsluiter van Aspirine, en daar staat dus wel precies wat er gebeurt bij een overdosis. En wat je moet doen als iemand er een overdosis van heeft geslikt. En zij verstaan onder een overdosis denk ik dus meteen nadat je het maximum aantal mg hebt overtreden. Er staat ook: "Indien een te hoge dosis is ingenomen en er zich tekenen van overdosering voordoen, dient een arts te worden geraadpleegd. Deze oordeelt of ziekenhuisopname noodzakelijk is" Ook wordt de sympthomen van een matige en een ernstige overdosis apart vermeld!

BTW. der was eerst zo'n handige site waar echt alle bijsluiters online stonden... ik heb nooit het adres opgeslagen, dus ik weet ook niet meer zeker wat het nou was. op www.ziekenhuis.nl.nl staat wel een gids, maar daar zijn de meeste bijsluiters verwijdert en wordt je doorverwezen naar een site... Weet iemand anders toevallig nog een site waar je zulke dingen wel kunt vinden?
Oud 05-03-2003, 13:34
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
dreen schreef:
BTW. der was eerst zo'n handige site waar echt alle bijsluiters online stonden... ik heb nooit het adres opgeslagen, dus ik weet ook niet meer zeker wat het nou was. op www.ziekenhuis.nl.nl staat wel een gids, maar daar zijn de meeste bijsluiters verwijdert en wordt je doorverwezen naar een site... Weet iemand anders toevallig nog een site waar je zulke dingen wel kunt vinden?
Hiero!!!
Oud 05-03-2003, 13:36
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Hiero!!!
thnx! ik heb hem meteen opgeslagen!!!
Oud 05-03-2003, 13:41
Dashja
Dashja is offline
You're welcome! !
Oud 05-03-2003, 15:41
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
... schreef:
jah, bedankt maar ik weet niet waarom haar ouders denken dat ik haar er in meesleur aangezien ik haar probeer te helpen en ik zelf nog nooit een overdosis o.i.d. heb genomen... Maargoed, ze smste me net... ze gaat (samen met haar ouders) hulp zoeken () daar ben ik wel blij mee... ik ben alleen nu bang dat ik haar niet meer mag zien.... Maargoed, je kan gelijk hebben, en doen ze het ter bescherming van hun dochter.. wie weet wat voor'n ideeen ze over mij hebben, ja toch?! nouja... ik zie het wel dan
ik wou dat ik het je kon vertellen maar helaas weet ik het ook niet
wees in ieder geval zeker blij met het feit dat ze hulp zoeken voor haar, want ik denk dat ze het wel nodig heeft...
misschien ook dat als het wat beter gaat met haar dat je haar dan weer mag zien...
vraag het anders, tis zeker niet makkelijk maar eigenlijk heb je daar toch wel recht op...
misschien als je weet wat ze over je denken dat je ze kan overtuigen dat je helemaal niet zo ben...
heel veel sterkte en als je wilt praten, je kan me zeker mailen
Oud 05-03-2003, 16:39
Reza
Reza is offline
meestal is het tog zo bij pillen bij een teveel ervan dat je ervan moet overgeven zodat alles erweer ut is??
Oud 05-03-2003, 17:21
diane
diane is offline
Nou daar heb ik totaal geen last bij gehad met 10 stuks dus weet niet echt of je er van gaat kotsen.
Die website heeft voor mij even verkeerde dingen aan gezet
Maar dan kan niemand wat aan doen vaag gedoe in mijn hoofd maja
Oud 05-03-2003, 17:27
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
diane schreef:
Nou daar heb ik totaal geen last bij gehad met 10 stuks dus weet niet echt of je er van gaat kotsen.
Die website heeft voor mij even verkeerde dingen aan gezet
Maar dan kan niemand wat aan doen vaag gedoe in mijn hoofd maja
die website?? welke bedoel je? die dashja gaf?
Oud 05-03-2003, 17:40
diane
diane is offline
Ja inderdaad zla heel stom klinken maar probeer steeds op allerlei manieren zm te plegen nu ik al 2 keer panadol heb geslikt en 10 van die dingen niet genoeg waren en ik nu weet dta 16 wel genoeg zijn zet dta mijn hoofd best sterk aan het denken
Oud 05-03-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
diane schreef:
Ja inderdaad zla heel stom klinken maar probeer steeds op allerlei manieren zm te plegen nu ik al 2 keer panadol heb geslikt en 10 van die dingen niet genoeg waren en ik nu weet dta 16 wel genoeg zijn zet dta mijn hoofd best sterk aan het denken
Citaat:
bij een overdosis kan de lever ernstig en blijvend beschadigen. U merkt niet meteen dat er sprake is van een overdosis. Neem daarom onmiddellijk contact op met uw arts als iemand meer dan acht gram in een keer heeft ingenomen (dit zijn zestien tabletten van 500 mg). Zorg dat kinderen niet bij de paracetamol kunnen komen. Zij kunnen al leverbeschadiging krijgen bij inname in één keer van de maximale dagdosering voor hun leeftijd. Voor kinderen is vooral paracetamoldrank verleidelijk door de zoete smaak.
Je lever beschadigt, het is niet dodelijk. Dat staat er iig niet in.

Ik kon me al niet voorstellen dat ze zo iets op die site zouden zetten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:51
diane
diane is offline
Ja tuurlijk staat dta er niet in ik neem er dus gwoon nog een paar extra nemen
Oud 05-03-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
diane schreef:
Ja tuurlijk staat dta er niet in ik neem er dus gwoon nog een paar extra nemen
Ook dan zul je er niet dood aan gaan, denk ik. Je krijgt hoogstens last van leverbeschadigingen. En wat schiet je daar mee op? Niks, alleen nog maar meer problemen. Probeer je problemen op te lossen ipv er voor weg te lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten