Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 00:23
Gatara
Gatara is offline
Kan het zo zijn dat je een (lichte) vorm van nymfomanie kweekt als je je vriend nauwelijks tot nooit ziet, maar je wel ontzettend veel van hem houdt, maar dus gewoon de sex en intieme genegenheid mist?
Ik bedoel, op mentaal gebied is het wel in te halen (e-mail, telefoon, brieven), maar op fysiek gebied.... mijn hormonen slaan heel makkelijk op tilt, en ik kan ze dan niet of nauwelijks meer onder controle houden. Ok, het is niet zo dat ik me (fysiek) tot iedere jongen aangetrokken voel; maar d'r is wel wat mannelijk schoon op de aarde... en verdomd... sommigen hebben ook nog eens wat weg van mijn vriend. Ik ben wel continue aan het vergelijken dus...

Het is niet zo dat ik 7 in een week heb ofzo , maar ik ben bang geworden om in de ogen van een jongen te kijken "bang voor een sexuele vonk" die over kan slaan...
Toch wil het wel eens gebeuren. Maar ik weet me - behalve 1 misser waar ik zo'n ontzettende spijt van heb gekregen... (ik was vreemdgegaan in de zin van all-the-way)- gelukkig te beperken tot flikflooien. Nu is dat in mijn ogen ook vreemdgaan, maar persoonlijk vind ik het minder drastisch.

Ik kan gewoon niet leven met de gedachte dat ik een jaar lang droog moet staan eer ik mijn vriend weer kan zien. Ik heb ook mijn behoeften,... mijn lusten,... Mijn behoefte voor ZIJN genegenheid die ik maar niet kan krijgen van hem, dus dan maar van een ander - die wel bereikbaar is. (en dus wordt behoefte vervormd tot pure lust)

Nu weet ik dus niet of dit normaal is en ik moet toegeven aan mijn gevoelens, of dat ik een andere weg in moet slaan met hulp van whatever. Alleen kan ik het niet, want dan weet ik het al: ik krijg alleen maar meer last van dat eenzame gevoel.

Verdomme. Ben je ontzettend verliefd op een (niet totaal) onbereikbaar schat... en je kan niet trouw blijven OMDAT je van hem houdt!!!

Help

Gatara
Oud 22-12-2001, 00:28
cr33p
cr33p is offline
Lijkt me heel normaal. Je hebt zoals je zelf al schreef gewoon je behoeftes en je vriend is er niet om die vervullen.

Tja...
Oud 22-12-2001, 11:30
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Wat jij beschrijft heeft niets met nymfomanie te maken. In mijn ogen is "trouw" wel iets dat je doet, omdat je van iemand houdt. In princiepe heb je geen behoeftes naar iemand anders, omdat degene van wie je houdt 'genoeg' voor je is.
Als ik mijn vriendje een jaar niet zou zien, weet ik zeker dat ik een jaar zonder seks zou kunnen, omdat ik van hem hou.
Als jij bang bent om een jongen aan te kijken omdat je je gevoelens niet onder controle denkt te kunnen houden, moet je denk ik nagaan of je wel serieus gelooft in de relatie met je huidige vriend.

[Dit bericht is aangepast door PinkPrinces (22-12-2001).]
Oud 22-12-2001, 13:22
Joseph
Joseph is offline
Ik kan me hier heel goed mee vergelijken. Nooit had ik gedacht dat ik gelokt zou worden door mijn... haast lichamelijke tekort komingen.. Maar toen mijn vriendin weg was en ze de komende maanden ook weg zou blijven, begon het te jeuken. Ik miste haar, niet alleen mentaal, maar ook lichamelijk. Dat moest vervuld worden door iemand, een persoon waar ik geen band mee had, zodat ik de band zelf in kon vullen. En dat deed ik, ik hield me voor dat het mijn vriendin was, pas naderhand ontdekte ik wát ik had gedaan. Ik was vreemdgegaan met een meisje wie ik tegen was gekomen in een café... en mijn vriendin zou zó gekwetst zijn als ze dat zou weten. Toch besloot ik het haar te vertellen, als je van iemand houdt heb je geen geheimen. Natuurlijk vond ze het erg, ze ging er haast aan onder door. Dát weerhoud mij nu van het feit zomaar met iemand in bed te duiken. Ze houdt van me, dan kan ik wel net gaan doen alsof zij het is met wie ik lig te vrijen.. Maar de passie ontbreekt..

Als ik nu een meisje zie dat heel erg op haar lijkt, is de drang er nog wel. Dan begint het te jeuken. Maar in mijn ogen heeft het niets te maken met trouw zijn of niet, ik begin geen relatie met iemand anders. En ik beloof van niemand anders zoveel te houden als van haar. Nu hoort daar ook het lichamelijke contact bij..
Maar, zoals ik al zei, het jeukt nog steeds.. dat ze er niet is, maar dat mijn hormonen en drangen niet op pauze gezet kunnen worden..
Oud 22-12-2001, 13:55
mathfreak
mathfreak is offline
Een nymfomane is volgens de definitie een vrouw met een abnormaal hoge geslachtsdrift. Indien dit bij een man voorkomt spreekt men van satyriasis.
Het is overigens maar zeer de vraag wat "abnormaal hoog" precies inhoudt. De een wil het liefste iedere dag sex, de ander misschien maar 1 tot 2 keer per week.
Je schrijft: "...op mentaal gebied is het wel in te halen (e-mail, telefoon, brieven), maar op fysiek gebied.... mijn hormonen slaan heel makkelijk op tilt, en ik kan ze dan niet of nauwelijks meer onder controle houden." Ik denk dat het goed is als je af en toe masturbeert, zodat je je sexuele behoefte ook lichamelijk kunt bevredigen en daardoor je sexuele spanning kunt verlichten.
Je opmerking over het missen van intieme genegenheid is voor mij heel herkenbaar. Ik ben te verlegen om sexuele toenadering tot een vrouw te zoeken en ben voor de sex op mezelf aangewezen (ik masturbeer zelf iedere dag) om op die manier het gemis van een sexuele partner goed te maken.
Om jouw gemis aan intimiteit enigzins goed te maken kun je als je masturbeert fantaseren over wat je vriend allemaal voor fijne dingen bij je doet. Je kunt dan enerzijds je sexuele behoefte bevredigen en anderzijds uiting geven aan je gevoelens voor hem.
Oud 22-12-2001, 21:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Ik denk dat het goed is als je af en toe masturbeert, zodat je je sexuele behoefte ook lichamelijk kunt bevredigen en daardoor je sexuele spanning kunt verlichten.
Je opmerking over het missen van intieme genegenheid is voor mij heel herkenbaar.
(...)
Om jouw gemis aan intimiteit enigzins goed te maken kun je als je masturbeert fantaseren over wat je vriend allemaal voor fijne dingen bij je doet. Je kunt dan enerzijds je sexuele behoefte bevredigen en anderzijds uiting geven aan je gevoelens voor hem.
Helaas helpt dat ook niet. Ik had recent een orgasme van een jewelste door fantasieen met betrekking tot hem, maar een enorm gemis was het resultaat. In plaats van dat ik enorm uitgepuft na zat te puffen, begon ik te huilen. En tja,... masturberen is niet hetzelfde als met iemand samen zijn...

Ik was - net als jij nu - wel tevreden met masturbatie toen ik geen partner had/niet verliefd was.

Er zit blijkbaar meer achter dan slechts sexuele bevrediging. Ik denk dat vrouwen itt mannen ook genegenheid zoeken. En tja, als ze dat niet krijgen.....

Gatara

[Dit bericht is aangepast door Gatara (22-12-2001).]
Oud 22-12-2001, 21:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
PinkPrinces schreef:

Als ik mijn vriendje een jaar niet zou zien, weet ik zeker dat ik een jaar zonder seks zou kunnen, omdat ik van hem hou.
(22-12-2001).]
Dat dacht ik ook....

Gatara

Oud 22-12-2001, 21:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Ik kan me hier heel goed mee vergelijken. (...) En ik beloof van niemand anders zoveel te houden als van haar. Nu hoort daar ook het lichamelijke contact bij..
Maar, zoals ik al zei, het jeukt nog steeds.. dat ze er niet is, maar dat mijn hormonen en drangen niet op pauze gezet kunnen worden..
Wow... eindelijk iemand die in het hetzelfde
pakket zit ....
Ik zie dat je e-mail adres niet available is maar ik wilde graag met je hierover spreken. Zeker omdat jij een man bent
(er, niet op die manier )

Mijn e-adres (hoef je niet op info te kijken)
gatara21@hotmail.com

Gatara
Oud 22-12-2001, 22:01
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat dacht ik ook....

Gatara

Je vriendje weet 'hier' niets van?

Oud 22-12-2001, 22:08
mitsj
mitsj is offline
praat erover met je vriend ... misschien begrijpt hij het ?
Oud 22-12-2001, 22:26
badtothebone
badtothebone is offline
boh meid ik heb nog nooit zo'n mooi en eerlijk topic gelezen, ik heb gelukkig voor jou hierbij verder niks in te brengen maar ik wens je veel sterkte. Bedankt voor je oprechtheid.

The name is Oen, en ik beneid je.

-X- en een big hug
Oud 22-12-2001, 22:27
Gatara
Gatara is offline
Ik ben dus 1 keer all the way gegaan. Dat heb ik hem inderdaad verteld. Hij dacht dat ik niet meer van hem hield en wilde niet meer met mij spreken. Maar toch hing hij de telefoon niet op toen ik hem belde. Toch las hij de e-mails over en over die ik hem schreef. En na een ruime week - net voordat hij het leger in moest - heb ik hem nog een keer gebeld. Gewoon. Om hem succes te wensen. Ik dacht dat hij het niet meer zag zitten, hoewel hij wel eerder toegaf dat hij nog steeds van hem hield.
We hebben het toen uitgepraat en hij zei dat ik niet zo hard moest zijn voor mezelf en dat hij het inderdaad moeilijk heeft gehad, maar dat hij - denkt hij - het wel begrijpt. Hoe de toekomst verder zal lopen - zei hij - zal blijken. Er is een heel jaar (dienstplicht) om daar over na te denken en af te wachten. Ik was ontzettend blij met zijn reactie, omdat ik eerder dacht dat ik het echt verknald had.
Heb meer dan een week nauwelijks gegeten en ben dan ook 2 kilo afgevallen (ik ben vrij mager, dus dat valt ook nog eens op). Kon nauwelijks slapen en huilde iedere dag. Ik heb hem pijn gedaan en ik heb er enorme spijt van gehad. Ik heb ook een posting wat dit betreft in "sexualiteit" geschreven en daar reacties op gekregen die mij ook niet veel moed gaven, maar wel mijn actie relativeerden (achteraf: dankjewel hiervoor).

Nu echter... ik KAN niet all the way gaan, maar ik weet dat flikvlooien (is vlooien nu met een v of een f in dit woord?) ook vreemd gaan is en TOCH doe ik het.
Pure surrogaat.....

Misschien dat mijn vriend het (nog steeds) begrijpt, maar nu ik dus al eerder zo'n geschiedenis achter de rug heb.... ik denk dat hij dit niet zal accepteren.
En terecht, wellicht.
Maar.... ik heb nu al 3 weken niets van hem gehoord.. Gewoon omdat hij niets van hem kan laten horen (leger)
En dat knaagt...

En ik ben pas 21 (bijna 22)... en hij is bijna 28... we schelen dus ongeveer 6 jaar...
Ik vraag me vaak af hoe hij was toen hij 22 was.... maar dat praat natuurlijk niks goed...

Mijn hormonen vloeien dan weliswaar door mijn lichaam alsof ik een jongen ben van 18 die continue met een erectie rondloopt (quote van iemand die ik ken )...
Het stomme is dat ik weet dat ik ze (de hormonen) wel onder controle kan houden als ik niet verliefd ben...
maar nu dus niet.
Ik denk dus echt continue aan mijn vriend en heb ook zijn beeld voor me als ik met een ander ben (daarom ook meestal mijn ogen gesloten).

Ik walg van mezelf om deze reden, maar aan de andere kant kan ik het me ook weer niet kwalijk nemen. Een soort van zelfmedelijden misschien, maar.... ach,.. ik weet het gewoon niet.

Gatara
Oud 22-12-2001, 22:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
badtothebone schreef:
boh meid ik heb nog nooit zo'n mooi en eerlijk topic gelezen, ik heb gelukkig voor jou hierbij verder niks in te brengen maar ik wens je veel sterkte. Bedankt voor je oprechtheid.

The name is Oen, en ik beneid je.

-X- en een big hug

Ja, doei.. als je niks zinnigs hebt te melden dan laat het maar

Gatara
Oud 23-12-2001, 00:20
ratsja
ratsja is offline
Nymfomanie is ziekelijke geslachtsdrift, zonder aanziens des persoons.

dus jij bent het niet hoor
Oud 30-12-2004, 01:27
Verwijderd
Ik ken je probleem, maar ik kan wél trouw blijven
Oud 30-12-2004, 01:28
Verwijderd
nymfomanie verdient een uitkering!
Wajong!
Oud 30-12-2004, 01:38
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat: