Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 13:01
Verwijderd
Heeft iemand dat meegemaakt, dat je eerst helemaal spicegirlsfanaat was (met plakboekjes, postertjes, en gebruikte speekselgeabsorbeerde kauwgom van een veiling ofzo..) om vervolgens een jaartje later zich te storten op de metalscene?!

(PS: DAT SPICEGIRLSGEBEUREN WAS MAAR EEN VOORBEELD, IK HIELD NIET VAN DE SPICEGIRLS )

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 17:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 13:05
fairyangel
fairyangel is offline
ja ik was eerst ook echt spice girls fan. Ik kocht echt bijna alles (achteraf blij dat ik dus niet echt alles kocht) En nu hou ik daar echt niet meer van. Sommige pop nog wel, maar meer rock.
Oud 28-02-2003, 13:06
cottoncandy
cottoncandy is offline
ik had dat met silverchair en no doubt :/ onwijs veel troep had ik, allemaal weggekeild. sowwy teenyboppers
Oud 28-02-2003, 13:34
[trm]
[trm] is offline
Ik heb me eerst een heel klein beetje in metal verdiept, om vervolgens om te slaan naar ongeveer alles wat onder de noemer 'gothic' valt en accuut allergisch te worden van al te ingewikkelde gitaar-riffs.
Oud 28-02-2003, 13:37
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
vroeger hield ik van lompe snoeiharde death/black

nu hou ik van punk en indiepop
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:40
Carn
Carn is offline
ik vind nogsteeds alles leuk wat goed is.
Oud 28-02-2003, 13:41
DeadNation
DeadNation is offline
Vroeger Metallica en allerlei blije punk shit en tis steeds gekker geworden. Nu luister ik shit waarvan 90% van de mensen zeggen dat t geen muziek is
Oud 28-02-2003, 13:41
thunder110
thunder110 is offline
Ik vind de Spice Girls nog steeds leuk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:54
Verwijderd
Hmm..langzamerhand verandert m'n smaak wel..Was het een paar jaar geleden nog puur skatepunk en een paar andere dingetjes, nu kan ik echt heel veel waarderen..laatste tijd wel vnml hardcore en emo.
Ja gut, het was in de eerste dat ik gewoon alle top100 troep luisterde voordat ik ook wel redelijk plotseling helemaal overstapte op de skatepunk..maar verder allemaal geleidelijk dus.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef:
Vroeger Metallica en allerlei blije punk shit en tis steeds gekker geworden. Nu luister ik shit waarvan 90% van de mensen zeggen dat t geen muziek is
onder het motto: hardcore is toch nog net iets te melodisch voor me
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 17:55
Verwijderd
3,5 jaar terug ofzo... van toepak naar korn
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:07
paco de taco
paco de taco is offline
hardcore en hardcore punk rock 'n roll psychobilly
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:12
on the moon
on the moon is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
koel
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:32
Verwijderd
backstreet boys

11 jaar zijn kiX AsS
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:41
Slither
Slither is offline
't Ging van redelijk hard naar wat relaxter.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:57
Verwijderd
Tis niet echt een spontane omslag.. het ging van Backstreet Boys wel redelijk ineens naar rock, maar daarna sloeg het niet meer om, het werd alleen steeds meer en uitgebreider wat ik leuk ging vinden, en nog steeds vind
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:05
Verwijderd
Ja. Vroeger luisterde ik veel naar hiphop, R&B en soul/rap in het algemeen, tot ik een houseparty bezocht.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:07
]{ing
]{ing is offline
nee geen omslagen, enkel ontdekkingen..

goede muziek blijft!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:21
DaKonium
DaKonium is offline
van desintresse naar metal
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:53
Roxy
Roxy is offline
omgeslagen heb ik nooit echt gedaan, maar veranderen doet het de hele tijd.. ik heb altijd een beetje standaard top40 geluisterd, nooit echt helemaal gek van een bandje... toen ging ik een beetje uit al die top40 muziek de wat leukere dingen zoeken, robbie williams, korn, limp bizkit, blur, blink182, matchbox20 enz enz en daar ging ik dan weer wat verder op door.. en zo kwam ik bij ska/skatepunk terecht, maar eigenlijk is het nooit alleen maar dat geweest ik luisterde ook nog wat metal ook nog wat rock.. op het moment luister ik eigenlijk geen een genre meer dan het ander... ik luister uit metal, industrial, softrock, wave, old en newschool punk, skate, ska tegenwoordig zelfs wat hcpunk, emo, blahblah een aantal bands die mij toevallig aanspreken..
Oud 28-02-2003, 20:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb eigenlijk elk jaar wel wat anders. Dan ben ik een jaar lang compleet geobsedeerd door iets(hoeft geen muziek te zijn), dan koop ik alles wat met die band of artiest(en) te maken heeft en daarna stap ik weer over op wat anders. niet omdat ik de band slecht vind, maar omdat ik erop ben uitgekeken (niet zo gek als je de CDs elke dag een paar keer draait) mijn obsessies waren...

10 jaar:Monty Python
11 jaar: Oasis
12 jaar: Robbie Williams
13+14 jaar: Beastie Boys
14+15 jaar: Red Hot Chili Peppers
16 Jaar: Radiohead
17 jaar: Foo Fighters

In het geval van de peppers,radiohead en foo fighters kon ik de band al veel langer, had ik al CD's en vond ik de bands erg leuk. Maar pas later gebeurde er iets waardoor ik ze ineens abnormaal goed ging vinden. Wat de 'trigger' is voor die obsessies weet ik nog steeds niet...
Oud 28-02-2003, 20:10
Verwijderd
mijn leven:

0-4: geen idee
4-7: queen
7-8: kinderen voor kinderen
8-12: top 40/hakkûh
12-14: top 40/toepak enzo
14-15: nu-metal
15-heden: punk, ska, EMO en nog wat andere rockstijlen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:28
DeadNation
DeadNation is offline
Ow ik kan melodieuze hardcore en punkrock etc ook waarderen, maarja er zitten nou eenmaal platen in de collectie die niet anders te classificeren zijn als totale waanzin(voor sommigen dan)
Oud 28-02-2003, 20:52
skaez
skaez is offline
het was vroeger altijd mc hammer enzo toen punk/ska en ondertussen begint techno en drumm&bass er ook een beetje bij te komen
Oud 28-02-2003, 21:01
Verwijderd
van mn 7e tot mn 10e hield ik van de backstreet boys (fuck, dat is pas 4 jaar geleden). en daarna werd het een beetje, tja, vanalles. een jaar geleden hield ik heel veel van blink 182 en jack off jill, joj is gebleven, blink niet. meer blijvers waren coldplay en rhcp, toen was ik een jaar of 12 denk ik. ik denk dat de meeste mensen van mijn leeftijd wel een spice girls-/backstreetboysfase hebben gehad (ookal geven ze het niet graag toe).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 21:17
vixen
vixen is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
juh, en toen van de spicegirls naar de heideroosjes enzo, en vanaf daar naar korn en linkin park en papa roach naar linea 77 en taproot en vanaf daar naar reel big fish en less than jake en de uscb allstars
Oud 28-02-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:

goede muziek blijft!
Inderdaad. Geen omslagen, maar gewoon veel meer muzieksoorten ervaren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 09:02
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
yep

was vroeger into country ( ) en r&b
vind die twee beide catogorieen nu allebei vreselijk (vooral die laatste), en luister tegenwoordig meer naar emo-rock, punk, en metal
Oud 01-03-2003, 09:04
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Noekie schreef:

10 jaar:Monty Python
11 jaar: Oasis
12 jaar: Robbie Williams
13+14 jaar: Beastie Boys
14+15 jaar: Red Hot Chili Peppers
16 Jaar: Radiohead
17 jaar: Foo Fighters

kijk, dit vind ik nou vaag
hoe kan je 1 heel jaar nou gewoon alleen die band leuk vinden. ik heb tegenwoordig (deze maand) een stuk of 20 bands die ik leuk vind...
Oud 01-03-2003, 10:39
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het ging bij mij dus zo :

spice girls -> alanis morissette, garbage, meredith brooks -> greenday, the offspring -> slipknot, korn, kittie

en nu luister ik bijna alles wel.. maar over het algemeen het meeste alternative rock, indie, emo en industrial.. en bij vlagen drum'nbass ofzo..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:42
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
maar ik luister al heel mn leven metallica, want daar hebben mn ouders me mee opgevoed, ghehe .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:50
Verwijderd
ik was eerst helemaal gek van jaja the BSB *schaam schaam*, maar ook van Nirvana, later ging het naar steeds harder en nu is het meer grunge, (dark/black)metal, gothic
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:06
Cameo
Cameo is offline
eerste singeltje wat ik gekocht heb was van 2 Unlimited...
Dat was de Top 40 tijd... daarna (op me 15e?!) kwamen de Rock bands waar al snel de punk en Hardrock op volgde..

Vanaf me 17e kwamen daarbij de drum&bass, triphop, hiphop, technomaar ook Jazz.... en eigenlijk luister ik nu van alles wat.
Oud 01-03-2003, 12:22
Fortisi
Fortisi is offline
Ik was eerst helemaal dol op backstreet boys* * en dergelijke, later wat hardere muziek en toen een tijdje rock/metal en daarna meer darkwave, ambient, gothic etc. Alleen klassiek staat m'n hele leven al op nummer 1.
Oud 01-03-2003, 13:41
konflict
konflict is offline
was eerst een keiharde gabber op m'n 12e, toen ging ik stiekem naar punkrock luisteren, vond dat niet meer echt gaaf en stortte me op drum 'n bass en toen kwam daar later de andere muziekstijlen bij zoals techno en rock en hiphop en triphop en metal en house en IDM etc.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:12
R-J-N
R-J-N is offline
ghehehe, ik ging van rock & roll (basisschool) naar Punk (1e 2 klassen middelbare school) naar rap (verder 4 jaar middelbare school), naar hiphop (HBO) en op het moment (2e jaars) luister ik voornamelijk hiphop, maar ook veel disco en andere "oude" muziek en beetje pop......maar toch voornamelijk nog echte hiphop....
Oud 01-03-2003, 14:35
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Ik ben opgegroeid met oude muziek als: Neil Young, Bob Dylan, Dire Straits, Deep Purple etc.
En natuurlijk de standaard kinderen voor kinderen.
Als 9 jarige waren er ineens de Spice Girls. Maar een jaar later werd dat alweer naast Five, Britpop (Suede, Blur, Oasis, Manic Street Preachers etc.) en andere rock als bijvoorbeeld Bon Jovi. Five raakte al gauw uit het oog en ik begon me vooral te richten op Metallica e.d. Op m'n 14 kwam ik in aaraking met punkrock en nu-metal en sindsdien luister ik daarnaar.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:36
Verwijderd
0-4 geen idee
4-6 kinderliedjes, michael jackson en madonna
6-8 nog steeds, en alles wat mn ouders draaiden, salsa e.d
8-10 pop.. jaren 90 hits.
10-12 van spice girls naar nirvana, soundgarden e.d
12-14 van alle nu-metal hits naar skapunk, poppunk en punkrock
14 tot nu, hardcore, emo, skatepunk.. en nog veeeeeeel meer
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:34
Landslide
Landslide is offline
Eerst Backstreetboys enzo. Ik weet nog dat ik helemaal geschokt aan en vriendinnetje vertelde dat ik iemand kende die naar Metallica en Nirvana luisterde. Ik vond het erg eng.
En toen werd ik tien, en toen luisterde ik er zelf naar. Ik heb nog een (schaam, schaam) Eminem-en-Limp-Bikit-periode gehad, maar nu is het nog steeds hard rock, metal, grunge, punk en weet ik veel...Een hoop
Oud 01-03-2003, 20:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef:
kijk, dit vind ik nou vaag
hoe kan je 1 heel jaar nou gewoon alleen die band leuk vinden. ik heb tegenwoordig (deze maand) een stuk of 20 bands die ik leuk vind...
Even wat rechtzetten. Ik vind op zo'n moment niet maar 1 band leuk hoor, ik ben nieuwsgierig en wil nieuwe muziek blijven ontdekken. Maar er was altijd 1 band die ik het allerleukst vond van allemaal, en waarvan ik niet alleen de muziek wou hebben maar ook alle merchandise die maar te krijgen was. Heeft ook wel te maken met het schattigheidsgehalte van de zangers. Wat dan weer te maken had met de bewindering voor de muziek... vaag allemaal, ik weet t.
Oud 02-03-2003, 10:28
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:

goede muziek blijft!
Heel juist.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 10:29
Verwijderd
scoooooooooottteeerrrrrrrrrr
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 10:52
Rieno
Rieno is offline
Op mn 13e spontaan van 'mamma koopt mn kleren', naar 'die broek is echt niet wijd genoeg!'. Muziekstijl ging daar in mee..van geen muziek naar punk, ska, emo.....enz(en ook nog KoRn en Limp Bizkit ) . Is niet meer veranderd.(wel de bands...sommige zijn echt te erg)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:28
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik was vroeger fan van de backstreet boys dat was gelukkig gouw over
toen vond ik skunk anansie heel goed en zow ging ut verder
Oud 02-03-2003, 11:55
Verwijderd
Pfff.. oei oei oei vroeger luister de ik naar linkin bizkit maar dat mag niemand weten hoor woeii... ik schaam me kaputt nu luister ik naar veeeeeeeeeeeeeeel stoerdere bandjes zodat ik veeeeeeeeel truier ben!

Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:13
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
eXo schreef:
Pfff.. oei oei oei vroeger luister de ik naar linkin bizkit maar dat mag niemand weten hoor woeii... ik schaam me kaputt nu luister ik naar veeeeeeeeeeeeeeel stoerdere bandjes zodat ik veeeeeeeeel truier ben!

sorry hoor, maar dit vind ik echt een trieste reply
Oud 02-03-2003, 12:46
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hallow,

Was er dan niemand fan van Hanson??? Haha ik had mijn hele kamer vol hangen, daarna werd het Alanis Morissette en the Gathering, daarna Korn, Green Lizard, Krezip en nu van alles, Gothic, death- metal, power metal en ook ska enz. voornamelijk, Nightwish, Rhapsody, Blind Guardian, Therion enz.

*zwaai* Marleen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:05
PieterB
PieterB is offline
naja het begon met metallica bij gebrek aan beter.. ik vond het eigelijk niet veel
toen (RESPECT YOUR ROOTS) de heideroosjes en toen is de wereld opengegaan in de punk en vooral hardcore wereld
Oud 02-03-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef:
sorry hoor, maar dit vind ik echt een trieste reply
Hoor wie het zegt , humorloze.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
loenatikkie schreef:
Hallow,

Was er dan niemand fan van Hanson???
Ik heb de 1e CD en ik vind 'm eigenlijk nog best leuk ook. *duikt snel weg in een hoekje*
Reageren

Regels voor berichten