Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
(reactie op strafcorner 2 berichten terug)
Dat is allemaal rauw vlees dus ![]() En natuurlijk kan je geen rauwe biefstuk eten, maar dat konden we duizenden jaren geleden ook niet. Evolutie. Maar dat is toch geen reden om bereid voedsel ook te laten staan? Ik bedoel: witlof of bloemkool kook je toch ook, dat eet je toch ook niet rauw op. Of heb je wel eens rauwe spinazie geprobeerd. Rauwe sperziebonen. Dat is ook niet echt smakelijk en volgens mij lig je na een bord rauwe peultjes ook krom.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Mensen met huisdieren zijn echt niet goed snik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ten 2de : ik laat mijn leven er niet om draaien het is erg simpel om diervriendelijk te leven.
||
Citaat:
en is het nou zo moeilijk om es een keer respect op te brengen voor een niet vlees-eter? sjiez... en nee, ik ben geen vegetariër
|
![]() |
wat ik weet is dat we hier een voedseloverschot hebben doordat de boeren hier te veel produceerden doordat dat te veel gestimuleerd werd. dit hebben ze volgens mij wel iets terug gedrongen.
maar mensen eten al sinds weet ik veel voor christus vlees. nu ben ik niet gelovig, maar jezus at ook vlees ![]() en dieren eten elkaar toch ook op? er zijn zelfs dieren die mensen eten... ik zie het gewoon niet waarom ik het niet zou doen hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Geen vlees. Geen zin om helemaal uit te leggen, maar het komt er op neer dat het gewoon niet zo een grote moeite is om die dieren te laten leven. Natuur lost zelf overschot aan dieren wel op.
Ik snap überhaupt niet waarom mensen wel vlees willen eten, maar zodra er een verhaal in de krant staat over een man die een andere man heeft opgegeten, dan is het ineens vies en banaal ( afgezien van het feit dat je gewoon gek bent als je je vrijwillig laat opeten ![]() naja...punt is duidelijk |
![]() |
|
Mensen staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen. of je het wil of niet. Je kan jezelf wel vlees gaan ontzeggen, maar daarmee haal je de mensheid niet naar beneden in de voedselketen. Mensen horen vlees te eten, dat doen ze al sinds ze op aarde zijn. Dieren doden elkaar ook om te eten, en dat vind jullie dan ook arrogant? Een carnivoor moet wel. Maar is het bij een omnivoor ook arrogant om het te doen?
Ik begrijp best dat mensen moeite hebben met de bio-industrie, maar geen vlees eten omdat je vind dat mensen geen vlees mogen eten vind ik onzin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan het alleen maar moeilijk behappen dat sommige fanatieke vegetariers vleesetende mensen als 'n soort gemene massamoordenaars omschrijven. Overigens, ik eet geen kalfs- of lamsvlees uit principe. Sommige mensen vinden dit hypocriet, [size]die mensen krijgen 'n vinger van me.[/size] Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 19:59. |
![]() |
||
Citaat:
Wist je dat in sommige culturen het heel gewoon is om het vlees van een overleden dierbare op te eten? Dat doen ze met de gedachte dat die persoon voortleeft in de lichamen van zijn geliefden. Dat vind ik mooier dan verrotten in een ossarium. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ok, vroeger aten je voorouders vlees, is dat een reden om het nu nog te doen? Ik bedoel ik zie niet in waarom je niet kan zeggen van " ok het hoort, maar boeie ik eet geen doodgemaakte dingen" Dieren die elkaar eten vind ik wat anders; dieren moeten echt vlees eten om te overleven en aangezien dieren volgens jullie toch lager in de voedselketen staan en ook omdat jullie je zeggen superieur te vinden boven dieren, dan snap ik niet dat dan jullie logica ontbreekt om te denken dat dieren doordat ze minder ontwikkeld zijn dan mensen zij het eten van vlees dus wel iets anders ervaren met hun mini hersentjes. ![]() Maar verder mag van mij iedereen vlees eten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik eet zo min mogelijk vlees. Het lukt me niet om geen vlees te eten.
Als het kan haal ik mijn vlees bij de slager hier in de straat dan weet ik tenminste dat die dieren van tevoren een prettig leven hebben gehad. Mijn slager weigert namelijk vlees op de plank te leggen van dieren die het leven zuur is gemaakt zodat wij een iets vetter speklapje hebben. Het vlees is d'r wel wat duurder en hij heefd lang niet altijd alles maar dat moet je dr maar voor over hebben.
|
Weet je, ik vind het altijd zo dom, als je zegt:"dat is paardenvlees"."Dan zeggen mensen meestal "ach!" maar als het om koeien of varkens of kippen of wat dan ook gaat, dan is het niet erg meer.
Ik zit er af en toe ook aan te denken vegetarisch te worden, maar af en toe een gehaktballetje vin ik ook wel lekker hoor!! ![]() En die crap uit de derde wereld ofzo, dat is denk ik ![]() Zo, nu ben ik ook ff mn ei kwijt!!! ![]() ![]() DOEG!
|
Vlees eten is net zo iets als je lul achterna lopen. Gewoon je lusten bevredigen terweil je er anderen pijn mee doet. In een westerse welvarende samenleving waar we in de supermarkt wel 50 verschillende vleesvervangende producten tegen komen is het absoluut onnodig om nog vlees te eten. Laat dat maar aan de mensen over die het echt nodig hebben. De 3e wereld ofzo. Maar wij horen hier toch boven te staan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ja sorry, als jij geen goede feitelijke argumentatie geeft doe ik het ook niet ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik eet geen vlees, om alle bovengenoemde redenen.
Ik ben opgegroeid in een gezin waar geen vlees werd gegeten dus ik weet niet beter, heb er ook intotaal geen behoefte aan. Een mens hoort niet per definitie vlees te eten, het is een gewoonte. Een mens kan ook prima zonder vlees. Het is gewoon luxe, en in mijn geval overbodige luxe. Argumenten als "je kan net zogoed vlees eten, er word toch wel rustig doorgeslacht" slaan echt op poep, hoe minder biefstukjes er bij de AH en slager verdwijnen hoe minder er word geslacht.. |
![]() |
|
nee er wordt evenveel geproduceerd, vaak zelfs meer, maar het overschot wordt verbrand of blijft rotten in pakhuizen. als het slecht gaat met de veehandelaren dan springt de regering bij met subsidies zodat ze niet kopje onder gaan. allemaal onder het mom, de economie moet blijven draaien zelfs als er minder vraag is.
|
![]() |
||
Citaat:
vaag trouwens dat men de beelden van het journaal ivm de pluimveepest verscrikkelijk vinden en het een "masale slaching" oid noemen terwijl die dieren netzogoed op eenzelfde soort manier waren geslacht als zij die pest niet hadden...
||
![]() |
Citaat:
tsja, dit is eigenlijk een zinloze discussie. niemand zal wat toegeven. je bent een vleeseter of niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik denk juist dat je als je probeert de cirkel te doorbreken van het probleem, je de mensen in de derde wereld beter helpt...
||
Citaat:
|
![]() |
Ik eet uit principe wel vlees. De mens is van nature omnivoor, dat betekent dat wij gebouwd zijn om zowel vlees als groenten, noten etc. te eten. Bovendien smaakt vlees veel beter dan vleesvervangers. Over het algemeen is vlees zelfs het lekkerste onderdeel van mijn maaltijd. Dus IK EET VLEES!!! En vegetariërs kunnen zeggen wat ze willen, ik blijf het ook doen.
|
![]() |
|
ik eet lekker gewoon vlees
als je bij voorbaat geen vlees gaat eten helpt et ook niet echt veel kun je beter fondsen enzo steunen wat ik natuurlijk ook doe ![]() nouja vlees is gewoon ontzettend lekker, het is jammer dat sommige mensen zo ontzettend onterend met dieren omgaan, maar dan kun je altijd nog bio/scharrel vlees eten
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
vegetarisch, ja of nee? Jsquare | 145 | 25-08-2009 16:12 | |
Flora & Fauna |
Vegetarisch? Anetj | 122 | 01-11-2008 08:55 | |
Eten & Drinken |
Vegetariër moet je er rekening mee houden? kuufke | 91 | 06-04-2005 16:23 | |
Flora & Fauna |
Vegetarisch zijn --> hoe ver gaat het? Envy | 97 | 15-07-2003 15:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Goede Vrijdag leonkorn | 29 | 21-04-2003 05:34 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |