Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2002, 18:19
light fighter
light fighter is offline
ik heb net een gesrek gehad met mijn counselor

ik heb voor het eerst echt uit gesproken wat ik nou denk tegen haar dan dat was negatief van wel of niet doorgaan met die gespreken

en nou op een gegeven moment begon zij van ja negatief kijken zo is niet goed. enzovoort.

op een gegeven moment kwam ze met een tekening van een glas dat voor de helft gevuld was. en ik moest daar van zeggen wat ik er van vond. een beetje onzinnig maar ja.

het kwam er op neer dat je moest zeggen het glas is half vol en niet half leeg of maar half vol.

een heel verhaal voor een stelling: negatief denken kan je niet veranderen, het zit in je karakter en dat is haast overanderbaar

jullie mening graag.

(veel tekst voor mijn doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2002, 18:23
shania
shania is offline
Ik denk dat mensen die negatief denken dat wel kunnen veranderen maar dat kost tijd, geduld, wilskracht en doorzettingsvermogen. Probeer te genieten van de kleine dingen en kijk naar bloemen die groeien en niet naar de verwelkte (dit voorbeeld had mijn psychologe en ik kan het ook nog niet hoor) Maar probeer het in ieder geval. Geniet van het leven en maak er iets van!
Liefs Shania
Oud 21-01-2002, 18:25
wicce
wicce is offline
ik denk dat het idee "niet kan veranderen" nogal beklemmend en demotiverend werkt, dus ik geloof altijd dat je iets kan veranderen.

denk je overal negatief over? en weetje ook waaarom je dat dan doet?

af en toe doe ik het om de uitslag van eenbepaald iets minder erg te laten lijken zeg maar, maar ik ben geen pessimist.

dat van dat glas vind ik ook een beetje vaag. iedereen kent dat zolangzamerhand wel geloof ik. daar kan denk ik niet meer serieus gebruik van worden gemaakt.

maargoed, ik denk heel erg dat alles te veranderen valt zolang je de wil er maar voor hebt. en ik vind het erg negatief denken dat je het negatief denken niet positief kan maken....... zeg maar
Oud 21-01-2002, 20:22
light fighter
light fighter is offline
volgens haar die counselor kijk ik veel te veel naar de dingen die fout zijn gegaan of fout kunnen gaan en niet naar de dingen die goed zijn de gaan of goe kunnen gaan
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 20:25
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
skatboard schreef:
volgens haar die counselor kijk ik veel te veel naar de dingen die fout zijn gegaan of fout kunnen gaan en niet naar de dingen die goed zijn de gaan of goe kunnen gaan

dat hebt ik ok
maar ik ga ut nu echt verbetere als je der zelf achter staat lukt ut ok en verbeterd ut heel langzaam heeft tijd nodig

Oud 22-01-2002, 19:54
CryperA
CryperA is offline
denk dat je dat wel kunt veranderen, naar mijn mening zit zwart kijken niet echt in je karakter. Ja ok somber kun je misschien wel vanuit jezelf zijn maar gedeeltelijk kun je dit toch wel veranderen lijkt me...alleen de kunst hoe je dat doet is misschien moeilijk... wil en doorzettingsvermogen zal wel het belangrijkste zijn.
Zelf ben ik erg optimistisch en zie in alles wel iets positiefs, was een jaar geleden wel anders.

Reageren

Regels voor berichten