Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 14:09
John Sickbock
John Sickbock is offline
Wat zouden jullie anders gaan doen, wat niet? Zou je het liever wel of liever niet weten? Zouden jullie je meer bewust worden van het leven, en zou dat gevolgen hebben voor wat je doet?

Goh ik ben een btje heel benieuwd. Nah xie wel wie er reageert, en alvast bedankt!
Oud 23-01-2002, 14:47
LaLaH
LaLaH is offline
Ik zou gewoon afwachten en in die tussentijd (1jaar) proberen een wereldreis te maken Bank beroven..lukt me wel.. auto's stelen en verkopen.. jaja
meedoen met lotto..? hehe.. maak maar een geintje

De mensen in mn omgeving zouden heel veel medelijden met me hebben..Ik bedoel, ik heb al zoveel ergs meegemaakt huh
Ikzelf zou het niet zo'n probleem vinden..? weet nie.. Ik zou in ieder geval proberen zoveel mogelijk gelukkig te zijn. you know.. doen alsof het helemaal niet gaat gebeuren. Verder weet ik niet.. Zet er wel bij als me iets te binnen schiet

Oud 23-01-2002, 15:00
Kore
Kore is offline
knettergek worden.
ik wil dus absoluut nog niet dood, naja, als ik morgen onder een auto kom is het niet erg, maar niet van: je hebt nog een jaar en je MOET er iets van maken nog. dan heb ik totaal geen doel meer. ik ben geen hedonist.

lang leve de toekomstplannen!

als ik eht neit wist ging ik gewoon lekker verder met mijn leventje. als ik het wel wist zou ik proberen zelfmoord te plegen ben ik bang
Oud 23-01-2002, 16:21
dystopia
dystopia is offline
Stoppen met school/werk en testament opmaken en er daarna het mooiste van maken dat mogelijk is
Oud 23-01-2002, 16:30
lateralis
lateralis is offline
ik zou het liever niet willen weten.

kzou veelste bewust worden.
zoveel mogelijk concerten meemaken.
zoiets
verder weinig
gewoon doorleven zoals ik nu doe.
Oud 23-01-2002, 17:09
Wilmy
Wilmy is offline
Ik zou gewoon naar school blijven gaan, wat moet je thuis doen? Ik zou mensen al voorbereiden op het afscheid, leuke dingen gaan doen. Me nergens meer voor schamen. Alles regelen, begrafenis, testament etc. 'k Zou toch ook wel in de put zitten eigenlijk!!!

Groetjes Wilmy,
Oud 23-01-2002, 17:10
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Wat zouden jullie anders gaan doen, wat niet?
Ik zou meer tijd besteden aan dingen die ik leuk vind en minder aan dingen die dan nuttelozer worden, als school enzo. Ik zou wel gewoon proberen normaal te blijven doen enzo

Citaat:
Zou je het liever wel of liever niet weten?
Dat weet ik niet, aan de ene kant wel zodat je je voor kan bereiden op je dood, je kunt dan afscheid nemen enzo, aan de andere kant zit je dan ook een heel jaar met het feit dat je dood gaat in je maag.

Citaat:
Zouden jullie je meer bewust worden van het leven, en zou dat gevolgen hebben voor wat je doet?
Ja, ik denk het wel, nu lijkt het meer vanzelfsprekend. Natuurlijk heeft het gevolgen voor wat ik doe (zie vraag 1)
Oud 23-01-2002, 17:44
Verwijderd
ik zou 't denk ik niet willen weten. je ouders, en andere mensen gaan dan ook anders op je reageren denk ik. een dan een tijdje voordat je dood gaat, moet je dan je spullen gaan verdelen, begrafenis voorbereiden, en ik denk dat je er nogal depri van wordt doordat je telkens gaat denken, dit is de laatste keer dat.........

maar 't is ook nogal moeilijk voor te stellen. hoevaak komt 't nou voor dat ze zeggen, je hebt nog zoveel tijd te leven..
't komt natuurlijk wel voor, maar op dat moment ben je dan naar aller waarschijnelijkheid al behoorlijk ziek en valt er weinig meer te doen.

of kan iemand een situatie geven waarin je gewoon nog heel gezond bent, en "plotseling" doodgaat?

ik ga niet bedenken wat ik zou doen in dat jaar als ik alles nog kon, want ik wil 't niet weten
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:53
Verwijderd
Allereerst natuurlijk diep, diep, diep in de put zitten. Verder stop ik met school. Daarna regel ik m'n complete begrafenis/crematie precies zoals ik het wil. Als alle losse eindjes aan elkaar zijn geknoopt, dan ga ik lol maken. Wereldreisje etc. Tja, je moet toch wat doen?!?
De laatste paar dagen bereid ik mezelf en anderen mentaal voor op m'n dood. ik hoop alleen maal dat ik vredig inslaap.

En na een jaar wordt je gewoon weer wakker...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 18:10
BlackMystery
BlackMystery is offline
wat ik zou doen als ik nog 1 jaar te leven had
een half jaar zoeken achter liefde
als ik het dan nog niet heb gevonde
denk ik dat ik een beetje met vanalles en nog wat zou experimenteren en beetje crimineel zou worden (tjah iedreen zen eigen visie over zen laatste jaar)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 18:27
vigor mortis
vigor mortis is offline
hell, zelfmoord plegen, ik weiger de dood mn leven te laten overheersen, dan stap ik liever zelf over die drempel
Oud 23-01-2002, 19:15
Minoes
Minoes is offline
in de lente van vorig jaar hoorde ik dat mijn beste vriend nog maar een jaar te leven had. inmiddels is dat jaar, maanden geworden.
het is heel moeilijk. je bent jong, en wilt nog zoveel doen, je bent bezig met je toekomst. en als je dan zoiets te horen krijgt, moet je eigenlijk in zooo'n korte tijd worden wie je eigenlijk bent! Ik zou het wel willen weten, dan kun je misschien nog proberen te genieten van dat jaar.
Dat is ook wat mijn beste vriend doet. hij was altijd erg serieus met zn studie, en hij deed vaak precies wat zijn ouders wilde, hij deed eigenlijk weinig dingen die hij zelf echt leuk vind. in dat opzicht is hij erg veranderd. Ik hou erg van hem, en ik gun hem in zijn laatste maanden al het geluk van de wereld!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:27
Anne
Anne is offline
Ik zou heel snel een boek gaan schrijven (autobiografisch ofzo ) en dat aan uitgeverijen opdringen zodat het uitgegeven wordt. Heb ik toch mn droom waargemaakt!
Oud 23-01-2002, 19:28
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
vigor mortis schreef:
hell, zelfmoord plegen, ik weiger de dood mn leven te laten overheersen, dan stap ik liever zelf over die drempel
groot gelijk

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:36
CryperA
CryperA is offline
Met een geliefde naar Egypte ofsow en dan alleen naar Ierland..ja dat zou ik willen als het mogelijk zou zijn ook doen.
En anders..dan zou ik hetzelfde doen, gewoon een rustig leventje houden en geen medelijden van niemand niet.

[Dit bericht is aangepast door CryperA (23-01-2002).]
Oud 24-01-2002, 15:52
Severus
Severus is offline
Persoonlijk zou het mij niks doen, ik hecht namelijk niet zoveel waarde aan het leven.

Wel zou ik, met de wetenschap dat ik maar 1 jaar te leven heb, gaan experimenteren met de gevaarlijkere dingen, zoals drugs en ook alcohol.

Ripper
Oud 24-01-2002, 18:37
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Wat zouden jullie anders gaan doen, wat niet?
Ik zou proberen alle ruzies te vermijden! Het lijkt me namelijk heel erg om dood te gaan als je nog ruzie hebt met iemand! Verder wil ik zo véél mogelijk bij mijn vriend zijn! Ik wil Carlo nog in het echt ontmoeten en ik wil heel graag nog een paar weken naar mijn vrienden in Italië! En als ik een joint aangeboden zou krijgen ofzo, zou ik het, denk ik, wel aannemen! Gewoon om te proberen en te kijken of het nou werkelijk zo leuk is!
Citaat:
Zou je het liever wel of liever niet weten?
Aan de ene kant wel zodat je je voor kan bereiden op je dood, je kunt dan afscheid nemen enzo, aan de andere kant zit je dan ook een heel jaar met het feit dat je dood gaat.
Citaat:
Zouden jullie je meer bewust worden van het leven, en zou dat gevolgen hebben voor wat je doet?
Ik denk dat een mens nu dingen al snel vanzelfsprekend vindt!! Als je weet dat je doodgaat zal dit zeker veranderen! Je hoort dan ook vaak dingen zoals dat mensen al kunnen genieten van een vlinder die op een bloem zit ofzo! Ik denk dus dat je de dingen dan wel anders ziet en dat je voor meer dingen dankbaar zult zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 21:59
A loved one
A loved one is offline
Santiago de Compostela

Love
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:08
miep
miep is offline
ik zou het absoluut niet willen weten
god ik zou in storten en het enige wat ik nog zou doen is janken. wat heeft het voor zin? ja ik zal wel weer een zwak persoon zijn.....
Oud 25-01-2002, 22:08
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Minoes schreef:
in de lente van vorig jaar hoorde ik dat mijn beste vriend nog maar een jaar te leven had. inmiddels is dat jaar, maanden geworden.
het is heel moeilijk. je bent jong, en wilt nog zoveel doen, je bent bezig met je toekomst. en als je dan zoiets te horen krijgt, moet je eigenlijk in zooo'n korte tijd worden wie je eigenlijk bent! Ik zou het wel willen weten, dan kun je misschien nog proberen te genieten van dat jaar.
Dat is ook wat mijn beste vriend doet. hij was altijd erg serieus met zn studie, en hij deed vaak precies wat zijn ouders wilde, hij deed eigenlijk weinig dingen die hij zelf echt leuk vind. in dat opzicht is hij erg veranderd. Ik hou erg van hem, en ik gun hem in zijn laatste maanden al het geluk van de wereld!
Ik wens je veel sterkte, Minoes.

Citaat:
Piccola schreef:
Aan de ene kant wel zodat je je voor kan bereiden op je dood, je kunt dan afscheid nemen enzo, aan de andere kant zit je dan ook een heel jaar met het feit dat je dood gaat.
Dit geldt ook voor mij.

Als me wél verteld zou zijn dat ik nog een jaar te leven had, zou ik om te beginnen meteen van school afgaan.
De eerste maanden zou ik het waarschijnlijk nog niet helemaal beseffen, maar als m'n laatste weken gekomen zijn, ga ik m'n leven denk ik heel erg waarderen en zal ik ontzettend genieten van de kleinste (fijne) dingen.
Ik zou m'n eigen begrafenis/crematie voorbereiden, met veel mooie muziek natuurlijk.
Ik zou meer risico's nemen, je kunt immers weinig verliezen.

... als ik echt in die situatie zou zitten is het heel anders dan ik me nu voorstel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 22:20
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Uhmmm... ik zou gewoon naar school gaan... maar ik zou er wel iets makkelijker in worden. Ik bedoel als ik dan echt geen zin heb, dan ga ik ook maar niet, en ook het huiswerk mag er dan ook wel wat vaker bij in schieten. Voor de rest zou ik mijn belangrijkste contacten heel goed verzorgen. Ik zal iedereen voorbereiden op mijn dood... zelf zou ik er niet zo'n moeite mee hebben... maar ja de andere mensen moeten toch verder... vind je niet??
Naja en natuurlijk mijn begrafenis regelen... dat is natuurlijk ook heel belangrijk... ik ben vorige week naar een begarfenis van iemand geweest die ook wist dat ze dood zou gaan... ze heeft het helemaal zelf in elkaar gezet, tenminste in grote lijnen dan... en geloof me... het was echt zoooow mooi... zo indrukwekkend... Natuurlijk hebben haar kindertjes, man en familie er ook een grote rol in gespeeld (dat wilde ze ook), maar ja het zat gewoon allemaal super in elkaar. Zo wil ik het ook doen...
Ik denk dat ik dus uiteindelijk gewoon alles lekker op me af laat komen... niet stressen... niet moeilijk doen... gewoon nog even leven!!

Oud 25-01-2002, 23:54
Verwijderd
eerst nog proberen leuke dingen te doen,
en daarna mezelf zo bezatten dat ik "perongeluk" onder de trein kom...denk ik, want ik zou het jaar niet willen afwachten, voel je je zo'n doodsklok
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:22
MarilynManson
MarilynManson is offline
uhm als ik nog een jaar te leven zou hebben zou ik al mn geld opmaken aan leuke dingen (vakantie,bios weet ik veel wat )
en zoveel mogelijk tijd doorbrengen met mn familie en vrienden

verder nog donorformulier invullen en besluiten wie alles krijgt....

en ten slotte word ik onwijs bangggg

dat was t wel zon beetje denk ik ...
Groetjes Mandy
Oud 26-01-2002, 10:29
Marc S
Marc S is offline
Ik zou in ieder geval niet wachten tot het einde er aankomt...

Dus zolang het nog te doen is, alles doen wat mij maar leuk lijkt... stoppen met werken, gewoon gek gaan doen, ik heb dan toch nix meer te verliezen

Maar op het moment dat het niet meer lukt en de pijn erger wordt, zou ik er zelf een einde aan maken...

Ik zou *echt niet* op mijn dood wachten in 1 of ander ziekenhuis... al helemaal niet als het vast staat dat het niet meer te redden valt...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:43
Mabo
Mabo is offline
Er iets moois van maken. Iets van de wereld zien, zodat je dat tenminste nog gedaan hebt en veel met je familie doorbrengen zodat je met een goed gevoel afscheid kan nemen van alles, iedereen en de wereld.
Oud 26-01-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
John Sickbock schreef:
Wat zouden jullie anders gaan doen, wat niet? Zou je het liever wel of liever niet weten? Zouden jullie je meer bewust worden van het leven, en zou dat gevolgen hebben voor wat je doet?

Goh ik ben een btje heel benieuwd. Nah xie wel wie er reageert, en alvast bedankt!

als ik dat zou horen dan zou ik niet meer naar school gaan want daar heb je niks meer aan... ik zou lol en plezier maken en een goede afscheid van de mensen nemen die belangrijk voor je zijn..
dat zou ik doen........

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:34
Piccola
Piccola is offline
Ik zou nog gewoon naar school gaan!! Fijn hele dagen thuis zitten en nix doen en er aan denken dat je doodgaat. Jeuj! Das leuk! Ik ga dan veel liever naar school, want daar zijn mijn vrienden & vriendinnen! En dan ben ik tenminste ergens mee bezig en heb ik misschien niet echt de kans om er eens flink bij stil te staan dat ik doodga!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:37
sha
sha is offline
ik zou dan meteen op die jongen afstappen......
en zoveel omgaan met de mensen waarvan je houdt da's het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:44
dinky@17
dinky@17 is offline
de mensen waar je van houd dat ook duidelijk maken!
en gewoon leven zoals ik nu doe!
misschien zou ik iets minder letten op mn gezondheid ofzo,(
en me niet zo druk maken om de kleine dingetjes(wel naar buiten gaan als het kei hard giet bijvoorbeeld)
kort om ik zou leven!!!!!!!!!
xxxxx
marieke
Oud 26-01-2002, 16:45
dinky@17
dinky@17 is offline
Citaat:
vigor mortis schreef:
dat zou ik echt niet kunnen!
als je nog maar zo kort hebt dan ga je het toch niet nog korter maken!!!!!!!!
Oud 27-01-2002, 13:33
Mef
Mef is offline
ik zou eigenlijk niet weten wat ik dan zou doen. ik zou het volgens mij niet accepteren...
alleen nog maar dingen doen waar ik zelf totaal achter sta.

pfoe, echt een hele moeilijke vraag. zolang je niet echt in die situatie zit, kun je dat volgens mij ook helemaal niet inschatten...
Oud 27-01-2002, 14:58
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
dinky@17 schreef:
dat zou ik echt niet kunnen!
als je nog maar zo kort hebt dan ga je het toch niet nog korter maken!!!!!!!!
Mee eens
Oud 27-01-2002, 16:12
Internationalist
Internationalist is offline
Gewoon, hetzelfde als altijd, een beetje aanmodderen enzow
Oud 28-01-2002, 14:27
An0ukj3
An0ukj3 is offline
ik zou alleen maar HARTSTIKKE blij zijn dat het over een jaartje voorbij zou zijn op deze verdomde aarde... maar ik zou nog liever horen dat dit de laatste dag zou zijn van mijn leven...
Oud 28-01-2002, 19:35
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
An0ukj3 schreef:
ik zou alleen maar HARTSTIKKE blij zijn dat het over een jaartje voorbij zou zijn op deze verdomde aarde... maar ik zou nog liever horen dat dit de laatste dag zou zijn van mijn leven...
helemaal mee eens !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 21:16
Verwijderd
Ik zou overal (bij banken etc dan, niet bij vrienden) leningen afsluiten, mezelf vet in de schulden werken, iedereen cadeaus geven, stoppen met lijnen en sparen, mezelf helemaal te pletter roken, blowen, zuipen en er nog even flink van proberen te genieten.

Ik zou vrienden en familie opzoeken die ik jaren niet heb gezien. Maar ik denk dat ik verder probeer zo 'normaal' mogelijk door te leven. Wel gewoon naar school etc.

Maar ja, ik heb geen idee hoe ik me nou eigenlijk zou voelen...

xxx
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 21:55
Verwijderd
Een groot feest geven en daarna zelfmoord plegen... ik kan niet leven met het idee dat ik weet dat ik dan en dan dood ga...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten