Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Kijk eens bij www.skepp.be/thema/definities.shtml
(wat is het?) en http://users.pandora.be/flotspe/pseudo.html (kenmerken van pseudowetenschap) Ik zoek nog ff verder Liefs Shania
|
![]() |
Als laaste kun je ook kijken op http://skepdic.com/pseudosc.html maar dit is wel in het Engels. Je kunt het beste zoeken vanuit www.ixquick.nl en dan het woord pseudowetenschap.
Als ik het goed heb heeft pseudo altijd iets met 'liegen 'of 'fantasie' te maken. Pseudologica fantastica is bijvoorbeeld een ziekte waarbij een persoon liegt om het slachtoffer te spelen (meestal ontstaan door te weinig aandacht in de jeugd). Als je nog iets meer te weten komt mail dit dan even aub! xxx-ies Shania
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wetenschappen als psychologie, sociologie, antropologie en andere gedrags- en menswetenschappen zijn wat ik noem 'zachte' wetenschappen. Op de keper beschouwd is alle kennis in die gebieden weliswaar vaak te staven, maar niet altijd. Je kunt bijvoorbeeld nooit 100% zeker zeggen 'die persoon heeft kenmerk X dus dat leidt automatisch tot gedrag Y'. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Inderdaad is de stand van de sterren berekenbaar en reproduceerbaar, maar de interpretatie ervan verschilt van persoon tot persoon. Sla eens twee verschillende (sensatie)kranten open, dan heb je twee heel verschillende horoscopen... Plus, astrologie beschrijft aan de hand van de stand van de sterren op je geboortedatum wat voor persoon je zou zijn en dat vind ik flauwekul want naar mijn idee bepaal je zelf wat voor persoon je bent en niet een stel sterren dat er zonder jouw geboorte ook wel zou hebben gestaan. |
![]() |
|
![]() |
De grens tussen waarheid en onzin.
Veel mensen denken dat paranormaliteit waarheid bevat, b.v. Telekinese, helderziendheid of geesten oproepen etc. Er is helaas geen enkele wetenschappelijke basis voor deze beweringen. Nog nooit heeft er iemand met emperische bewijzen kunnen komen. Maar toch denken veel mensen dat het waar is, en wordt het vaak ook als echt beschouwd in de samenleving. Groetjes Ben(die dit moest typen van zijn bezoek *grin* ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Waarom geloven de mensen nog in bizarre dingen? movimento | 13 | 03-04-2013 11:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Deel 1: De ontkrachting van het Christendom Ketter | 500 | 27-04-2010 00:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Slachtoffers apartheidsregime klagen Westerse multinationals aan Eric Berger | 58 | 27-07-2008 11:52 | |
God(en) = Buitenaardsen? Antoni | 55 | 14-03-2008 12:33 | |
Niet-gelovig Christiana | 253 | 09-01-2006 15:04 | |
Wat is de reden om atheist te zijn? John Sickbock | 73 | 28-11-2002 18:14 |