Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 23:51
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
Het was een lintworm
koud, kil en toch zo zacht
zwemmend in
mijn diepste wateren...

In een lus, kus
jij mij intern
aan de rand, van
het wormvormig aanhangsel.

Optimistisch leef
jij van mijn lever,
als een kind
van Foster Parents...

Vretend aan mij,
mij de energie, die
ik toch wel erg begeer,
zonder grijntje respect,
afnemend…

Het was een lintworm,
geen onvriendelijke gast.
Een warm gevoel
van binnen, naar buiten,
lig je op het droge.
Het bewustzijn nu volledig
afgenomen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 11:44
Majesteit
Majesteit is offline
Hahaha .
Hij is heel erg leuk.
En erg goed.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:52
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
bedankt voor de reaktie...

jemig, was dit alles? is er geen commentaar waar ik echt wat aan heb, waar ik misschien iets van kan leren? het is wel een heel gevoelig gedicht eigenlijk, en ik zou kunnen zeggen dat het uit de kern van mijn hart komt...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:04
Anne
Anne is offline
Ik snap best dat je reacties wilt, maar ik wil je wel even op het volgende wijzen:

Je topic uppen is, ongeacht de reden, niet toegestaan. Up-posts worden verwijderd of je topic wordt gesloten. Doe je het keer op keer dan heb je de kans dat op een gegeven moment de complete topic wordt verwijderd. (uit: announcement DoP)

Reacties zijn altijd welkom, bij iedereen, maar niet iedereen is even vrijgevig... om het zo maar even te benoemen. In ieder geval zijn reacties als: bedankt voor de reactie niet echt gewenst...

Over je gedicht:
Volgens mij is het één grote metafoor. Goed bedacht, maar toch vind ik het gedicht verder niet echt mooi. Ik vind het jammer dat de opbouw van de strofen zo onregelmatig is, en dat er geen metrum in het gedicht zit. Maar dat zijn dan weer dingen waar ik op let, dus veel zal je niet aan deze reactie hebben.
*mezelf-afkraak-actie*
Heb je vaker gedichten geschreven?
Oud 03-03-2003, 22:09
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
mag ik hier dan wel op reageren?

Ik heb wel meer gedichten geschreven, al zijn het er relatief weinig. Dit is een van de eerste gedichten die ik gemaakt heb.
Binnenkort zal ik nog wel wat posten, misschien zelfs iets met een serieus onderwerp...

Het metrum is inderdaad iets dat in dit gedicht ontbreekt, maar daar ben ik momenteel ook meer op aan het letten, ook al lijkt het soms vanzelf te gaan... Bij deze toch bedankt voor de reactie
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:06
sicilion
sicilion is offline
kvindt het ritme iets minder maar het gedicht is super om te lezen! vooral omdat ten eerste het onderwerp niet bepaald vaak voor komt (ten tweede) je gaat zeer serieus op het onderwerp in en stopt er zelfs stukjuh van jezelf in

ritme alleen ....
Oud 04-03-2003, 15:51
frankzinnig
frankzinnig is offline
dag Mr. Vluchtgedrag,

ik heb met volle aandacht je gedicht gelezen, en hier wil ik iets over kwijt... het gedicht sprak mij erg aan, en dan ook echt heel erg... vooral de herkenbaarheid van de zaken die je beschrijft, was voor mij een doorslaggevende factor... ik werd overmand door gevoelens van warmte en nostalgie toen ik je beschrijving las van het levensverloop van je (lint)worm...

toch heb ik een paar vraagjes met betrekking tot ditzelfde gedicht:
- waarom heb je het wormvormig aanhangsel niet uitvoeriger beschreven? want in feite is het, ondanks de mooie verpakking die het gedicht verschaft, toch het wormvormig aanhangsel waar het in dit gedicht om draait...
- ik raad je aan het karakter van de hoofdpersoon wat minder oppervlakkig te maken.. je zegt dat je (lint)worm koud en kil van karakter is, en zacht aanvoelt.. waarom vertel je er geen zaken bij over het verleden van de (lint)worm en de totstandkoming van zijn benijdenswaardige eigenschappen?
- mij blijft nog steeds onduidelijk wat nou de boodschap is van de laatste alinea.. ik begrijp eruit dat de worm op het droge geslingerd wordt, hiermee zijn dood vindt,.. suggereer je daar nou moord op of zelfmoord door de worm mee? wat zijn de gevolgen voor de (ex-)drager van de (lint)worm? en wat zijn de motieven van de dader? had de (lint)worm hem onrecht aangedaan dat hier niet genoemd wordt?

ondanks de opmerkingen en vragen, wil ik nogmaals benadrukken van het gedicht genoten te hebben en het lezen ervan is absoluut een onvergetelijke ervaring voor me geweest...

groeten FRANKZINNIG
Oud 04-03-2003, 16:04
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
ik ga toch weer een reactie plaatsen, aangezien het topic al bovenaan staat kan dit namelijk niet als 'uppen' gezien worden...

Ik kan eigenlijk een kort antwoord op alle punten van frankzinnig geven: schrijven is schrappen...

De hele verbeelding zou wegvallen als je elk punt uitvoerig zou uitwerken, sprake van een eigen interpretatie zou dan ook onmogelijk worden, en dat vind ik altijd toch wel een belangrijk punt in een gedicht...

het doet mij trouwens veel deugd dat je de tijd genomen hebt om mijn gedicht uitvoerig onder de loep te nemen, bedankt daarvoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten