Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hallo
ik denk niet dat dit zo special is voor het psychplogie forum het valt hier alleen meer op. enne het is natuurlijk eemn van de pijnlijkste onderwerpen zelfmoord wat jij erbij haalde. ik kan je uit de eerste hand vertellen(niet dat ik daar trots op ben) dat het meestal niet zo is dat je denkt andere mensen te helpen ik denk dat het eerder begrip/lotgenoten zoeken is. en je maakt ook weer dezelfde fout een hoop mensen citaat: "Personen met zelfmoordneigingen die andere advies geven over hoe ze een beter leven kunnen leiden" En vervolgens ga je overeenkomsten zoeken als een "normaal" mens zo'n advies zou geven wordt dat niet gedaan terwijl er helemaal niks is wat zegt dat die persoon het beter weet als iemand die zelfmoord wil plegen. Ik denk niet dat dat zo is.Ik heb gemerkt dat zelfmoord vaak met gemakzuchtigheid wordt gezuchgereert en daar klopt helemmaal niks van en is zeker niet zo te beoordelen. Ik denk dat zo'n iemand beter advies kan geven je bent gewoon veel sterker als je dr uitkomt uiteindelijk.(want je kent die situatie in de toekomst kom je daar niet meer zo mnakkelijk) ik denk niet dat het echt hulp is meer een antwoord op een roep om hulp die ze zelf niet krijgen/kregen. goed das mijn standpunt in deze Groeten Edwin
|
![]() |
Ik snap wat je bedoeld..
En eigenlijk is het ook vreemd, als ik naar mezelf kijk, ik zit helemaal vaag in elkaar.. maar aan de andere kant probeer ikd at af en toe af te sluiten en dan richt ik me op iemanda nders met problemen ( niet dat ik me in zo'n engel positie wil plaatsen of wat dan ook, maar vrienden van me gewoon) en die help ik dan.. wat vaak ook lukt.. en dan denk ik idd bij mezelf, hoe kan het komen datik iemanda nders wel kan helpen, maar mezelf niet.. Misschien ligt het er ook aan dat je anderen wil behoeden voor waar jezelf doorgaat, of dat je niet wil dat anderen iets merken aan je, en dat je je gewoon vrolijker voordoet etc. en behulpzamer.. hmmz.. beetje warrig dit stukje.. misshcien zal ik wel ff later tijd maken om het iets duidelijker op te schrijven ![]()
|
![]() |
ik geloof niet dat mensen elkaar kunnen helpen.
dat weet ik wel zeker. niet op een forumpje. ik heb hulp. DAT helpt. Ik post hier ook niet. mensen kunnen elkaar wel aansteken in gedrag. ook onbewust. 'ik snij me' ('hey goed idee') conclusie ik vind dit een slecht forum. sorry.
|
![]() |
er zijn imho altijd wel dingen, ook al zijn het er maar weinig, waarmee je anderen kunt helpen. je kunt anderen ook al helpen door ze sterkte te wensen, bij mij iig helpt dat... depri-mensen zijn (hopelijk) niet voor niks depri, het komt meestal door dingen die zij hebben meegemaakt en dergelijke. zij zullen er waarschijnlijk iets van hebben geleerd, wat zij dan door vertellen aan anderen, als advies.
weet niet hoe ik er op kom, maar misschien is het wel zo... ![]() ![]()
|
er is een verschil tussen raad geven
en raad aanvaarden de meeste mensen kennen de oplossingen zelf voor hun prob maar willen die deels zelf niet aanvaarde om ze onzeker zijn men voelt zich altijd zeker als men ook nog eens de mening van anderen heeft trouwens de meeste mensen hier dat zeg ik eerlijk zouden soms naar hun eigen raad moeten luisteren hoeveel keer dat ik al niet tegen iemand die snijd heb gezecht dat ze haar/zijn mes moest weggooien terwijl ik zelf er nog een paar bijzet zal al niet meer op 1 hand te tellen zijn dus tjah trouwens ik denk zelfs dat het beter is raad te krijgen door iemand die teminste zelf ervaren heeft of ervaart wat jij nu ervaart die weet teminste over wat je het hebt en kan zich inleven in jou problemen het psyche van de mens is niet 1 en al theorie |
![]() |
|
![]() |
ten eerste niet alle mensen hier hebben veel problemen!
and face it: iedereen heeft wel eens problemen... ik kan alvast zeggen dat ik in ieder geval nooit zelfmoord neigingen heb gehad of wat dan ook! maar ik kan je wel zeggen dat als iemand zijn probleem hier neerzet, en er dan mensen op reageren die het zelfde hebben (t klinkt vreemd) maar dat kan een hele geruststelling zijn om niet te weten dat je de enige bent met dat probleem!en deze zelfde mensen kunnen juist beter helpen denk ik want die weten een beetje hoe het voelt. en niet iedereen zet hier zijn problemen op maar sommige reageren alleen maar! : "ik kan iedereen helpen, behalve mezelf"... hier ben ik het zeker wel mee eens! nou ik hoop dat je een duidelijk antwoord hebt op je "open vraag"(wat voor een antwoord je ook wilde verwachten als je al die profielen goed gelezen had dan had je deze vraag eigenlijk niet hoeven te stellen maar goed de enige domme vraag is de niet gestelde vraag niet waar!) bye
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2012 |
klein vraagje over engelsexamen Elii_music | 9 | 01-06-2012 15:46 | |
VWO |
Nederlands examen lolsimon | 24 | 20-05-2009 14:08 | |
Eindexamens 2003 |
VWO Nederlands 2002-I open vragen mrbombastic | 3 | 17-05-2003 13:27 | |
Liefde & Relatie |