Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2002, 08:29
Betsy
Betsy is offline
Heeft iemand bij jullie op school wel eens zelfmoord gepleegd, zo ja, welke leeftijd, wanneer, waarom, was je erbij betrokken (kende je diegene goed enzo?), of is iemand wel eens doodgegaan ofzo op je school?
Hoe ging je school daar mee om?

Bij mij op school is vier jaar terug iemand overleden door een ongeluk op survival week en dinsdag iemand opgehangen (gelukt).
School heeft meteen leerlingen opgevangen en lessen voor twee/drie dagen gecancelled en een ruimte ingericht enzow en bussen geregeld voor begravenis en groepen die naar het huis kunnen en alles, best wel goed geregeld allemaal (meestal zijn ze schijt in regelen omdat ze alles op gevoel doen hierzo maar deze keer gaat het wel goed).
Vreemd genoeg kan ik me er niks van herinneren toen het vier jaar geleden gebeurde trouwens.Maar toen kende ik diegene ook nit en nu was het een klasgenoot.

Maar goed ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben.
En ehm...hoe lang duurt het voor alles op school weer "gewoon" is ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2002, 08:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Betsy schreef:
Mjah, ik kende hem niet, maar bij ons hadden ze iemand teruggevonden die zich opgehangen had aan een boom met behulp van een hondelijn :/

Bij hem thuis dachten ze gewoon dat 'ie even de hond ging uitlaten

Na ja, op school was het wel vreemd. We moesten 5 minuten stilte houden in de aula en voor de rest ging alles 'gewoon' verder :/

Ik weet verder niet of die klas geen les had ofzo...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 08:58
^AmArU^
^AmArU^ is offline
wat erg
bij ons is een meisje overleden aan kanker en is een andere jongen in de vakantie omgekomen door een scooterongeluk
verder niet voor zover ik weet
naja vorig jaar hebben enkele mensen zelfmoord proberen te plegen, maar dat is allemaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:02
Betsy
Betsy is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Mjah, ik kende hem niet, maar bij ons hadden ze iemand teruggevonden die zich opgehangen had aan een boom met behulp van een hondelijn :/

Bij hem thuis dachten ze gewoon dat 'ie even de hond ging uitlaten

Na ja, op school was het wel vreemd. We moesten 5 minuten stilte houden in de aula en voor de rest ging alles 'gewoon' verder :/

Ik weet verder niet of die klas geen les had ofzo...

damn dat is best wel freaky...
Die jongen eergister..die ging ook de hond uitlaten en heeft hondelijn gebruikt...
Kvind 't best wel tja..kweenie..
School is trouwens niet dicht, mensen worden nogal gesteund enzow en speciale ruimte en geregel...maar de lessen...hm ieder uur zelfde, praten over waarom enzo.

vijf minuten stilte alleen bj jou op school, das best wel weinig zeg, dat doen wij alleen bij dingen die niet direct persoonlijk met ons te maken hebben, zoals de WTC ramp.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:03
Betsy
Betsy is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
wat erg
bij ons is een meisje overleden aan kanker en is een andere jongen in de vakantie omgekomen door een scooterongeluk
verder niet voor zover ik weet
naja vorig jaar hebben enkele mensen zelfmoord proberen te plegen, maar dat is allemaal mislukt

"enkele" ook echt? jezus grote school met veel mensen of nogal depri sfeer daar ofzo?
hm kanker...ja hebben wij ook mee te maken, een leraar die eraan doodging, een leraar die nog bezig is dood te gaan, en een meisje uit de vijfde heeft het nu.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:15
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Betsy schreef:
"enkele" ook echt? jezus grote school met veel mensen of nogal depri sfeer daar ofzo?
hm kanker...ja hebben wij ook mee te maken, een leraar die eraan doodging, een leraar die nog bezig is dood te gaan, en een meisje uit de vijfde heeft het nu.
vreselijk
...
de sfeer is best wel depressief
gymnasium he
gymnasiasten denken veel na over het leven
1 jongen die het geprobeerd had deed het om aandacht
hij zat bij mij in de klas, maar is daarna blijven zitten
die andere jongen wilde het net gaan doen, echt gaan doen, maar hij kon worden tegengehouden...
ik zelf ben ook depressief maar pleeg geen zelfmoord
naja en wat vrienden van me hebben het volgens mij wel eens geprobeerd
maar dat mislukte dan
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 10:11
KazzZ
KazzZ is offline
lijkt me echt vreselijk!kvind dat zo naar als iemand dat doet...of een poging doet. Bij ons op school gelukkig nog nooit voorgekomen, wel een jongen die plotseling overleed aan leukemie..maar die kende ik verder niet.
Toen was er ook een tafeltje met zn foto en kaarsjes.
Oud 31-01-2002, 10:13
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Bij ons op school is een aantal jaren geleden een leraar verongelukt. Daar was ik toen ontzettend van geschrokken. Dat dat 'zomaar' kon. De school heeft hier toen best veel aan gedaan, o.a. een speciaal lokaal ingericht waarin je hem kon herdenken etc. Twee jaar geleden heeft ook een meisje zelfmoord gepleegd. Ik kende haar niet. De sfeer op school was echt ineens heel anders. Toen werd er geloof ik minder aan gedaan, aangezien de meeste leerlingen haar niet kende.
Maar goed. Ik verplaats hem nu naar Psychologie omdat hij daar beter past.
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:02
pienie
Hmmm op school ja, ik kende die jongen niet, hij was nog maar 12 geloof ik, er werd niets geregeld voor zover ik weet...

Een paar maanden geleden hebben er wel een jongen en een meisje zelfmoord gepleegd die ik ken...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:18
*Kloontje*
*Kloontje* is offline
bij ons op school was 't geen zelfmoord, maar er ging een leraar dood terwijl ie voor de klas stond (hartaanval)

ik zat niet in die klas (gelukkig!) maar heb m wel zien liggen

maar bij ons op school t zelfde...een paar dagen veel praten op school tijdens de lessen, en na een week al veel minder
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:47
Linda
Linda is offline
Er is 2 jaar terug een meisje overleden tijdens werkweek.
Op school werd een speciaal lokaal ingericht... En er werd een dienst voor haar gehouden.
Mja... Misschien wel meer, maar dat ben ik al weer vergeten....
Oud 31-01-2002, 14:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*Kloontje* schreef:
bij ons op school was 't geen zelfmoord, maar er ging een leraar dood terwijl ie voor de klas stond (hartaanval)
Mjah, lesgeven kan stress veroorzaken :/

Bij ons kreeg de concierge midden in de aula een hartstilstand, dat was ook wel een gebeurtenis op zich, maar hij overleefde het wel. Daarna ging gelijk iedereen voorzichtiger met hem om
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:11
JinX_the_Pioneer
JinX_the_Pioneer is offline
"Als het kalf verdronken is dempt men de put" zo gaat het altijd. Als iemand zichzelf van kant maakt terwijl hij fysiek nog prima in orde is, is het gewoon aanstel. Ik respecteer deze overledene dan ook niet en besteed er geen tijd aan.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:17
Faery
Faery is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
"Als het kalf verdronken is dempt men de put" zo gaat het altijd. Als iemand zichzelf van kant maakt terwijl hij fysiek nog prima in orde is, is het gewoon aanstel. Ik respecteer deze overledene dan ook niet en besteed er geen tijd aan.
eikel...
Oud 31-01-2002, 17:42
leeg hersencelletje
leeg hersencelletje is offline
Citaat:
Faery schreef:
eikel...

idd!!! damn, als iemand zich nou zo ongelukkig voelt dat nix meer helpt????

Ik heb er ook vaak genoeg aan gedacht zelfmoord te plegen, omdat ik het niet meer aankon. Maar dan ben je nog niet stom of aanstellerig.

[ontopic]
er is 2 jaar geleden een meisje verongelukt en er hangen nu nog foto's van haar op school en ze kregen een rouwdienst. Ik denk een beetje het zelfde als bij andere scholen.

En d'r is een keer een oud leerling met zijn scouter verongelukt. Maar daar werd niet echt heel veel aan gedaan. Maar d'r werd wel een condoleance op het (uren-uitval) scherm gezet voor de mensen die hem kenden

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:55
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Dan moet die persoon wat maken van haar of zijn leven. Zelfmoord is voor zwakkelingen.
Dit is een feit. Zelfmoord wordt in geen enkele religie gezien als een uitweg.
Fysieke pijn is de enige reden die iemand kan hebben en zelfs dan staan er nog mensen met de wijzende vinger bij.

Geestelijke pijn is te verhelpen, hoe dan ook, wanneer dan ook.
De personen op dit forum hebben vaak last van een overdosis fantasie of hebben mensen nodig om hun te troosten.
Dit zijn ook tekenen van zwakheden.

Er zijn beesten in de natuur die dit ook doen. Teken heten die. Die zuigen zich vol met andermans troostende woorden (in hun geval bloed) en als ze klaar zijn, spatten ze uit elkaar van geluk. Omdat ze gevuld zijn & niet meer verder hoeven na te denken.

Dus ik zou zeggen, als je een probleem hebt, los het op en ga niet zitten zeuren dat je zo verschrikkelijk zielig bent.

RD
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:57
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Dit is trouwens geen wijzende vinger naar de beginner van deze post, want die wilde alleen maar weten hoe er mee om werd gegaan op school, ed. Maar meer naar de leden van dit forum die zich bezighouden met het troosten van de zogenaamde "zielige mensjes"

RD
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:09
Verwijderd
toen ik nog op de basisschool zat, was een klasgenootje van m'n broertje overleden. ze had wel eens vaker problemen, en toen ze op vakantie nog wel in een zwembad sprong was ze dood. hartstilstand. het hele jaar werd (en daarna misschien ook nog ) elke maandag een kaars in de hal aangestoken. met haar foto erbij. en haar klasgenoten zijn allemaal naar de begrafenis gegaan. hebben er nog een tijd ovber gepraat... en na een tijdje werd 't wel weer "normaal". het broertje van dat meisje was overigenms ook al aan een hartstilstand overleden Ik kende haar niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:14
Faery
Faery is offline
Citaat:
Trust_Is_A_Weakness schreef:

Dit is een feit. Zelfmoord wordt in geen enkele religie gezien als een uitweg.
*vraagt zich af waarom er toch zo vaak wordt gezegd 'fuck religion'*

Oud 31-01-2002, 19:18
Verwijderd
bij mij op de basisschool was een jongetje van 5 overleden. vrijdags kwam ie nog gewoon naar school enzo, zaterdag kreeg ie koppijn, bleek ie hersenvlies ontsteking te hebben en is diezelfde dag nog overleden. er werden veel fotos enzo opgehangen en we hebben een paar minuten stilte gehouden. voor de rest mochten we een tekening of een gedichtje schrijven voor de ouders en het zusje...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 00:45
niekske17
niekske17 is offline
toen ik een paar jaar geleden in de 2e zat van de middelbare school was er een jongen uit de 3e klas overleden omdat hij was overreden door een vrachwagen en dat was allemaal net voor kerst heel erg verschrikkelijk dus!!! ik kende hem niet persoonlijk maar ik kende hem wel van zien enz en aftoe van een praatje maken. er waren vrienden van hem die uit frustratie een vrachtwagen op het bord hadden getekend met die jongen ,die overleden is, eronder dat was wel erg maar het is ook zo moeilijk hij was nog maar 16 jaar zo jong nog!! de kerst musical is toen niet door gegaan en er is 2 dagen lang een soort van mis gehouden met muziek en met vrienden die een gedichtje voor konden lezen enzo voorderest werd er in de les heel veel gepraat over de dood en er werd heel veel gehuild. en elk jaar is er met kerst nog steeds een herdenking voor hem.
Oud 05-02-2002, 18:48
Mayra
Mayra is offline
Citaat:
Betsy schreef:
Heeft iemand bij jullie op school wel eens zelfmoord gepleegd, zo ja, welke leeftijd, wanneer, waarom, was je erbij betrokken (kende je diegene goed enzo?), of is iemand wel eens doodgegaan ofzo op je school?
Hoe ging je school daar mee om?

Bij mij op school is vier jaar terug iemand overleden door een ongeluk op survival week en dinsdag iemand opgehangen (gelukt).
School heeft meteen leerlingen opgevangen en lessen voor twee/drie dagen gecancelled en een ruimte ingericht enzow en bussen geregeld voor begravenis en groepen die naar het huis kunnen en alles, best wel goed geregeld allemaal (meestal zijn ze schijt in regelen omdat ze alles op gevoel doen hierzo maar deze keer gaat het wel goed).
Vreemd genoeg kan ik me er niks van herinneren toen het vier jaar geleden gebeurde trouwens.Maar toen kende ik diegene ook nit en nu was het een klasgenoot.

Een jongen bij mij uit de klas, een vriend van mijn vriend, heeft zelfmoord gepleegd. De dag dat hij zelfmoord pleegde was op een vrijdag, ik kreeg het eerder te horen van mijn vriend. Maar iedereen pas maandag. Er heerste een sfeer dat verschrikkelijk was. Sommige patsers uit mijn klas, die hem niet aardig vonden, waren grappen er over aan het maken. Ik was zo boos, dat ik een van hun een klap in hun gezicht heb gegeven en daarna waren ze stil. De school heeft een lokaal ingericht met een vergrote foto van hem en daar konden mensen "afscheid" van hem nemen. Zelf ben ik bij de begrafenis geweest, om mijn vriend te steunen en zelf goed afscheid te nemen. Het is verschrikkelijk en als we met onze klas het over de dood hebben, wordt iedereen stil. Onze klas is anders geworden na de dood van Sven. We weten ook niet waarom hij het heeft gedaan, hij was misschien onzeker. Hij vertelde nooit zijn problemen, misschien is het daardoor fout gegaan.

xxxx
Reageren

Regels voor berichten