Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 10:45
muurbloem
muurbloem is offline
Zoals ik al zei, kan iemand mij helpen?
Moet voor Nederlands zelfs een boek schrijven, en ik heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen.

Kunnen jullie mij misschien enkele leuke onderwerpen geven om over te schrijven? Ik ben een zeer inspiratieloos mens en heb hier toch al enkele leuke dingen gelezen.

Pleaze help..............
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 10:56
Verwijderd
Een compleet boek schrijven voor Nederlands? Wat raar.

Blader wat in een woordenboek, in de krant, in de encyclopedie. Luister naar teksten van muziek die je graag hoort, houdt je ogen op straat goed open en zorg dat je altijd pen en papier bij je hebt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:05
Verwijderd
je kunt het beste schrijven over iets dat je zelf (gedeeltelijk) hebt meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:47
sportbabe
sportbabe is offline
Of wat je zelf meemaakt.. iets op school ofzo. Schoolverhalen zijn makkelijk te schrijven (ok, je moet t natuurlijk wel kunnen) omdat je er zelf nog rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:50
thunder110
thunder110 is offline
Verwikkel biografische gegevens in je verhaal. Doet 't altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:13
Vlooienband
Vlooienband is offline
Wat een raar vak is Nederlands tegenwoordig geworden.

Schrijf een verhaal met een stille hint naar... het verval van de school; de slechte kwaliteit van het onderwijs.
Je kan natuurlijk ook, wat wel geinig is, een verhaal schrijven over hoe de wereld vergaat.
Oud 08-03-2003, 18:13
MaNiAcSki
MaNiAcSki is offline
Moesten wij ook ooit eens...
Mijn verhaal ging over een jongen die oppeens als enige in de wereld over was
hoef je al die andere mensen niet te beschrijven
Oud 08-03-2003, 18:16
Fortuynist
Fortuynist is offline
Als je erg inspiratieloos bent, zou ik er sowieso niet aan beginnen! Doe je het toch, lijkt me het 't beste om een onderwerp te nemen waarvan je veel informatie kunt vinden in de bibliotheek, daar de boeken leent en vervolgens d.m.v. die boeken een samenhangend verhaal maakt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 11:41
alpha
alpha is offline
Ik heb voor mijn Profielwerkstuk Literatuur een boek gemaakt over hoe je een boek maakt. Echt leuk om te doen!
Als je dit mag, een informatief boek, is het een heel stuk makkelijker! Voor dit onderwerp moet je het boek Van schrijver tot boekenkast lezen. De auteur van dit boek is Bas van Lier.

Eigenlijk wel heel erg stom dat je voor Nederlands een boek moet schrijven. Niet iedereen kan dat! Je kunt wel leren schrijven maar talent moet je duidelijk hebben! Echt belachelijk alhoewel het voor mensen die wel graag schrijven een droomopdracht is!
Oud 09-03-2003, 16:36
Laika_013
Laika_013 is offline
Citaat:
alpha schreef:
Ik heb voor mijn Profielwerkstuk Literatuur een boek gemaakt over hoe je een boek maakt. Echt leuk om te doen!
Als je dit mag, een informatief boek, is het een heel stuk makkelijker! Voor dit onderwerp moet je het boek Van schrijver tot boekenkast lezen. De auteur van dit boek is Bas van Lier.

Eigenlijk wel heel erg stom dat je voor Nederlands een boek moet schrijven. Niet iedereen kan dat! Je kunt wel leren schrijven maar talent moet je duidelijk hebben! Echt belachelijk alhoewel het voor mensen die wel graag schrijven een droomopdracht is!
Nou, ik vind dat iedereen wel een beetje talent heeft. Een goed voorbeeld daarvan: Een 2-tal jaren geleden heeft een vriendin van me Flikkenverhalen beginnen te schrijven, die (uiteraard) over het tv-programma 'Flikken' gaan, en ik dacht 'Tjee, zo mooi ga ik nooit kunnen schrijven.' Maar toch probeerde ik het en het resultaat mocht er best zijn Uiteraard schrijf ik nu een stuk beter dan in het begin

Ik denk steeds maar : Oefening baart kunst, en dat geldt overal... Dus ook bij het schrijven

XXX en suc6 met je boek !!!!!!!
Reageren

Regels voor berichten