Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 10:16
drama
drama is offline
Citaat:
rodina schreef:
Communisme is in theorie ook ideaal, maarrrrrr Theorie en praktijk zijn 2 dingen
Sovjetcommunisme is ook theoretisch verre van ideaal.

En je anarchisme is geen synoniem voor chaos. Chaos is de recht van de sterkste, chaos is verre van sociaal, verre van Vrijheid en daarmee niet te vergelijken met sociaal anarchisme.

Een kapitalistische roofmaatschappij waar het recht van de sterkste (lees: rijkste) geldt, is chaos en zeer zeker niet te prefereren

Sociaal anarchisme gaat trouwens helemaal niet uit van een geweldige soort mens die altijd maar lief tegen elkaar is, het is geen utopie waarin de mens plotseling zijn ware, goede kant laat zien. Anarchisme zegt alleen dat de mens JUIST moet letten op zijn zwaktes en JUIST alert moet blijven op hetgeen de wortel van zoveel onrecht is; de drang naar macht is iets wat de mens in zich heeft en dient ten alle tijde bevochten te worden.
Oud 06-03-2003, 10:23
drama
drama is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Anarchisme zal in de praktijk ook nooit werken, het is een erfstuk uit de tijd van het marxisme.
Op dit moment werkt het prima. Als voorbeeld neem ik de kraakbeweging. een groep mensen die op anarchistische basis met elkaar samenwerkt. Een eigen netwerk van mensen, ieder met zijn eigen specialiteiten. Autonoom; aannemers zijn niet nodig, alles DIY.
Al jaren is er is nooit een leider geweest, autoriteit is nooit gerespecteert. En het werkt goed.
Oud 07-03-2003, 13:46
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik ken een "alto" die rechts is maar eigenlijk liever links wil zijn omdat dat true is
Oud 07-03-2003, 15:09
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
drama schreef:
Op dit moment werkt het prima. Als voorbeeld neem ik de kraakbeweging. een groep mensen die op anarchistische basis met elkaar samenwerkt. Een eigen netwerk van mensen, ieder met zijn eigen specialiteiten. Autonoom; aannemers zijn niet nodig, alles DIY.
Al jaren is er is nooit een leider geweest, autoriteit is nooit gerespecteert. En het werkt goed.
in kleine groepen wil het wel...maar ik bedoelde ook op mondiaal niveau. Of zelfs op nationaal niveau is het gewoon niet haalbaar
Reageren

Regels voor berichten