Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2002, 10:03
souf
souf is offline
Hallo allemaal!!

Ik zie het allemaal ff niet meer zitten en vooral niet thuis!!

Er is naelijk altijd zo veel ruzie en kan er niet meer tegen!! ik zelf ben er winig bij betrokken. Tis meer mijn zus en mijn vader en moeder die ruzie hebben!! alleen ik heb et gevoel dat ik de hele tijd partij moet gaan kiezen en dat wil ik niet!! laasts was mij zus weggelopen van huis, dus mijn moeder was weer helemaal over de zeik!! en dan zit ik boven op mijn kamer te huilen, want ik wil achter mij zus aan maar ik mijn moeder ook niet alleen thuis laten. dus met andere woorden ik zit er tussen in!!

ik ben echt ten einde raad en heb zelf de neigingen om zlef weg te gaan uit hui, maar ja ik kan nog niet voor me zlef zorgen want ik ben pas 16 jaar!!

als er meer mensne zin die dit hebben laat het me alsjeblieft weten door middel van een mailtje!! i_massen@hotmail.com

ik heb jullie hulp hard nodig!! echt!!

xxxjus Isabel
Oud 20-02-2002, 11:17
Requiem II
Requiem II is offline
Hmmm.. kut situatie . Heb zelf nooit zoiets meegemaakt dus ik kan eigenlijk maar moeilijk tips geven.

Ik kan me het gevoel van dat je steeds voor één partij moet kiezen heel goed voorstellen. Je wil eigenlijk beide partijen tegelijk proberen bij te staan enzo. Maar aangezien dat niet kan zit je in een dilemma.
Moeilijk om een oplossing te vinden. Denk niet echt dat van huis gaan echt een oplossing is.

Zou je niet eens als het even wat "rustiger" is tussen je ouders en je zus gewoon met zn allen er over praten. Wat jij voelt enzo.

Het blijft natuurlijk een ruzie tussen je zus en je ouders en ik denk dat beiden niet willen dat jij daar de dupe van wordt.

Tja. ik weet niet of je hier wat aan hebt ...

In ieder geval heel veel sterke!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 11:19
Juliah
Juliah is offline
Hoe oud is je zus? Op een gegeven moment maken kinderen zich 'los' van hun ouders, en dat gaat niet altijd even vredelievend. 'k weet niet wat voor soort ruzies ed het zijn...maar ja.

Verder op een rustiger moment er idd is over praten, als dat even mogelijk is. Dan weten ze ook hoe jij je voelt, en dat lijkt me wel belangrijk in zo'n situatie.
Oud 20-02-2002, 11:36
souf
souf is offline
bedank voor jullie reactie!! mijn zus is 18 jaar!! ik denk ook dat het problem is dat wij allebei net een nieuwe vriend hebben en dat vooral mijn moeder dit moeilijk vindt!! maar dan nog hoeft ze niet zo lullig te zijn!! ik wil er wel met mij ouders over praten en ik weet ook dat et dan een goed gesprek wordt maar dan is het van ; ja we proberen er allemaal wat aan te doen en de volgende dag is het dan weer raak, zoals het vaker gebeurt!! ik weet het echt niet meer!!!

xusjusss Isabel

in ieder geval bedankt!!
Oud 20-02-2002, 15:12
the_conquer
the_conquer is offline
Ik heb ook zware problemen thuis en niet alleen thuis echt zwaar minderz is dat

mijn e-mail is:

balgehaktmetmayo@hotmail.com
Oud 20-02-2002, 15:21
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
souf schreef:
bedank voor jullie reactie!! mijn zus is 18 jaar!! ik denk ook dat het probleem is dat wij allebei net een nieuwe vriend hebben en dat vooral mijn moeder dit moeilijk vindt!! maar dan nog hoeft ze niet zo lullig te zijn!!
Bekijk het es van uit je moeder. Niet om het goed te praten, maar gewoon om te zien hoe zij het eventueel ziet. Haar dochters, haar kleine meisjes, worden groot. Maken zich los van hun ouders. Je moeder heeft misschien het gevoel niet meer nodig te zijn. Ergens wel logisch. Misschien moeten jullie haar laten merken of zeggen dat zij je moeder is en blijft en dat je haar altijd nodig zult hebben, maar dat jullie ooit toch ook op eigen benen moeten zullen staan, en ergens moet je dan toch beginnen. Verder zien ouders vriendjes vaak als een inbraak op hun familie leven. Ze zijn ook vaak bang dat ze niet goed genoeg voor hun dochters zijn ed. Als ze inzien dat jullie er echt gelukkig door worden, en ze er een beetje aan gewend zijn, zal dat vast wel veranderen.

Citaat:
ja we proberen er allemaal wat aan te doen en de volgende dag is het dan weer raak, zoals het vaker gebeurt!!
Maar dan weten ze iig dat jij er mee zit. Veranderen kunnen zij het ook niet, omdat je zus daar ook een (grote) rol in heeft, maar ze weten dan dat jij er mee zit en kunnen daar misschien op de één of andere manier rekening mee houden (na een ruzie naar je toekomen en er eventueel over praten oid). Plus dat jij weet dat zij het weten, misschien maakt dat al verschil.

Heel veel sterkte.
Reageren

Regels voor berichten