Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 18:09
damaetas
damaetas is offline
dit hoort misschien op school, maar ik vind het toch ferm psychologisch, de gevolgen dan.
ok ik wist wel dat ik slechte punten ging hebben voor mijn examens, maar nu ben ik er maar voor twee van de vijf vakken door. ik zou het eg i aan kunnen da ik me geologie zou moeten stoppen, daar lijkt het anders best op, ik ben gewoon te dom. ik had er superhard voor geleerd. dit baalt serieus hard
hooe moet ik me nu motiveren voor de volgende examens, daar gaat al mn zelfvertrouwen
Oud 18-02-2002, 18:11
*Norena*
*Norena* is offline
vol blijven houden, Niets steeds je daar op richten..probeer het eens met iemand samen te leren..of op een anderen manier

Ga manieren zoeken..in plaats van ze op te wachten...Succes..liefs Norena

ps: De aanhouder wint!!!
Oud 18-02-2002, 23:23
Marc S
Marc S is offline
Iets wat ik bij mezelf geconstateerd heb: als ik denk iets niet te kunnen, dan lukt het ook eerst niet. Pas als ik er zo van baal dat het anderen wel lukt en ik daardoor in mijn eigendunk (qua intelligentie) gekrenkt ben, dan bijt ik door en wil ik het per se begrijpen.

Het gevolg is eminent: ik zeg tegen mezelf dat het niet zo moeilijk kan zijn, omdat toch velen het begrijpen, dus moet ik het ook begrijpen

99% van de tijd kom ik er dan ook zelf uit. Mijn docent van de programmeermodules is dan ook stomverbaasd over mijn huiswerk, aangezien ik zo'n beetje voor alles een 10 haal (zonder zijn hulp)

Ik blijf zolang doorgaan, tot ik het wel begrijp. Of dood neerval, 1 van beide (toch een voordeel van mijn gekheid)

Na ja, ik weet niet of je hier wel iets aan hebt. Probeer het niet zo moeilijk te zien en het blijkt dan waarschijnlijk ook niet zo moeilijk te zijn

Ik denk dat veel ervan een kwestie van instelling is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 11:36
Liz
Liz is offline
Eerst zeg je dat je wist dat je slechte punten ging halen en vervolgens zeg je dat je er te dom voor bent.

Als je weet dat je slechte punten gaat halen klopt er al iets niet (spreekt uit ervaring ) Dan is er waarschijnlijk wel een oorzaak aan te wijzen waardoor je slecht punten gaat halen (toch niet zo heel goed geleerd als je er goed over nadenkt) Dat je punten nog lager zijn dan je misschien had verwacht is een beetje vervelend.

Dat je zelfvertrouwen weg is kan ik wel begrijpen. Het enige wat je daaraan kan doen is het de volgende keer zo goed leren dat het wel goed moet gaan. Zodat je ook niet aan jezelf kan twijfelen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:58
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Liz schreef:
(toch niet zo heel goed geleerd als je er goed over nadenkt) Dat je punten nog lager zijn dan je misschien had verwacht is een beetje vervelend.
ik heb er twee maand hard voor geleerd (dat betekent minstens 6 uur per dag en op het eind veel meer)

maar soit, na enkele dagen denkwerk denk ik wel dat het dit jaar gaat lukken, met +/- 3 herexamens (als ik die goed doe toch)
en ik ben deze wee toch al goe begonnen met leren ( vorige week ni natuurlijk dan was het feestweek )

ik zie weer wel,

Reageren

Regels voor berichten