Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 00:55
JJzD
JJzD is offline
iemand maakt geiintje over dat me hand er maar moet worden afgehakt en ik zet daarna zo hard een mes in me eigen hand (dat gelukkig nie scherp was) dat 2 uur later nog de afdruk zichtbaar is

hoe voorkom ik dit??
Oud 22-02-2002, 07:14
Internationalist
Internationalist is offline
Dit is wat sumier. Waarom deed je het? de kick? voor de lol? uit frustratie? en hoe voelde je je toen je sneed? was het een emotionele opwelling? voelde je je zeer down? of benaderde jij het geheel neutraal?
Oud 22-02-2002, 09:13
Doc
Doc is offline
Misschien dat je wat meer info kunt geven? Wat was je drang? Wilde je iets bewijzen?
Oud 22-02-2002, 10:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
JJzD schreef:
iemand maakt geiintje over dat me hand er maar moet worden afgehakt en ik zet daarna zo hard een mes in me eigen hand (dat gelukkig nie scherp was) dat 2 uur later nog de afdruk zichtbaar is

hoe voorkom ik dit??
Dwangbuis?

Je verklaart in principe ontoerekeningsvatbaar te zijn. Iemand suggereert iets en jij doet het gelijk?

Normaal gesproken is er nog zoiets als een verstand wat je dan vertelt dat het waarschijnlijk toch niet zo'n goed idee is

Maar euhh, waarom zei diegene dat? Voelde je jezelf schuldig over iets? Moest je boeten voor wat je gedaan hebt? Heeft een stem in je hoofd je dit opgelegd? Enz, enz...

Het kan zoveel zijn *zucht*
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:44
autodropje
autodropje is offline
Zo heel gek in je hoofd hoef je daarvoor niet te zijn, zolang het niet veel erger wordt dan dit dan.

wat je eraan kan doen, ehm ik denk dat je jezelf moet trainen op het onder controle houden van je doen ofzo

maarja ik ben ook maar een leek en weet er dus eigenlijk geen hout van
Oud 22-02-2002, 14:39
Verwijderd
misschien was je dit eigenlijk al langer van plan
en dan was dit de aanleiding om te doen ofsow..

en: blijf bij alles wat je doet nadenken..
doe anderen niet klakkeloos na.

Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:23
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Dit is wat sumier. Waarom deed je het?
Het was een opwelling, geen bewuste keus. Ik weet dat ik rare neigingen heb, ook zelfvernietiging maar dat was tot nu toe hoofd en vuist tegen muren, nooit met messen. Me medicijnen die oa dit voorkomen had ik nog nie geslikt en de laatste dosis was 24 uur geleden. Diie had ik dus moeten innemen.

Citaat:
de kick? voor de lol? uit frustratie?
ik denk te laten zien dat ik tegen pijn durf en om me imago dat ik al heb dat ik gek bne te versterken. Frustratie zou kunnen maar niet recent ofzo. Het was geen kick, ik bne er erg van geschrokken.

Citaat:
en hoe voelde je je toen je sneed? was het een emotionele opwelling? voelde je je zeer down? of benaderde jij het geheel neutraal?

nee ik was nie in een bijzondere stemming. T was gezellig beetje praten enzo. Geen vervelende dingen gebeurd de laatste tijd, gaat redelijk goed weer. op dat andere topic na dan dus en nog wat dingetjes ivm mezelf verzorgen.

ik hbe het gevoel dat ik in een afgrond glij en ik mezelf nie kan vasthouden of aan iets of iemand vastklampen. Bepaalde dingen zijn weg (stem enzo) maar daarvoor in de plaats is er gewoon zelfverwaarlozing cq vernietiging

ik woon ook op mezelf dus de enige die deze excessen merkt is ikzelf. T is te zien voor me omgeving maar hoeveel merken ze op?? Ze zeggen zich zorgen te maken over bepaalde dingen maar goed dat zegt iedereen

------------------
Ik wil enters, bold, italic, en links terug in de sig!! Wie doet er mee?? * Oprichter 0-reply clubje en lid van n8ploeg *

[Dit bericht is aangepast door JJzD (22-02-2002).]
Oud 22-02-2002, 15:29
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Je verklaart in principe ontoerekeningsvatbaar te zijn. Iemand suggereert iets en jij doet het gelijk?

Normaal gesproken is er nog zoiets als een verstand wat je dan vertelt dat het waarschijnlijk toch niet zo'n goed idee is
Tja dat lukt dus niet echt te werken. veel last van zelfverwaarlozing cq vernietiging.

Citaat:
Maar euhh, waarom zei diegene dat? Voelde je jezelf schuldig over iets? Moest je boeten voor wat je gedaan hebt? Heeft een stem in je hoofd je dit opgelegd? Enz, enz...
T was een vriendin's reactie op een geintje van mij dat we zo weinig vlees hadden en dat we maar iemands hand erbij moesten stoppen (als iemand zijn hand op tafel had gelegd had ik er ook hard ingegaan denk ik)
ik vind nie dat ik moet boeten ofzo, maar het verschil uitmaken is moeilijk om te zien. zeker omdat ik een redelijk geisoleerd leven leid. ik zie mensen in totaal 30 uur per week ofzo. dat lijkt best veel maar dat is incl school enzo. ook leef ik vaak 's nachts.
Oud 22-02-2002, 15:31
JJzD
JJzD is offline
het was dus geen opzettelijk van te voren bed8e actie en heeft weinig schade opgeleverd. me tafel is geschrokken en ikke ook maar \dat is alles
owjaa d'r is een plek te zien waar ik 'm inzette maar geen bloed ofzo
(mes werd wel b-tje verbogen )
Oud 22-02-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
Me medicijnen die oa dit voorkomen had ik nog nie geslikt en de laatste dosis was 24 uur geleden. Diie had ik dus moeten innemen.

je zegt 't zelf al
en degene die je die medicijnen heeft voorgeschreven zal je toch zeker wel gezegd hebben wat je moet doen?? inelkgeval de rede waarom je dat doet oplossen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:

ik denk te laten zien dat ik tegen pijn durf en om me imago dat ik al heb dat ik gek bne te versterken. Frustratie zou kunnen maar niet recent ofzo. Het was geen kick, ik bne er erg van geschrokken.
je deed 't voor een soort kick (je imago versterken) maar 't was geen kick
denk je dat mensen je niet accepteren als je niet "gek" doet??

trouwens, als ik dit stuk wil quoten, quote ie alleen 't laatste deel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten