Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jouw mening van 'mijn P2P netwerk heeft hier geen schade aan' is m.i. net zo kortzichtig als een koe die blij is omdat eerst alle varkers opgegeten worden - bij wijze van spreke. Want Soulseek gaat ook ooit plat kun je donder op zeggen. Dat ze er enkele dagen geleden een dikke week uit hebben gelegen was omdat ze waren afgesloten. Hun hosting ISP (Verio) had hen eraf gepleurd na een klacht van een artiest (een onbekende, geen popartiest -red) die klaagde dat Soulseek haar muziek niet blockde. Toen heeft Verio hen er meteen afgeplemd. Nogal drastisch imo. Gisteren in het nieuws, een betaald P2P netwerk: The Honest Thief.
||
![]() |
Citaat:
Mijn visie op mp3spelers + verkoop daarvan: Mp3spelers worden op de markt gebracht omdat ze inspelen op de populariteit van mp3 onder de massa. Dat deze mp3speler-handelaars daarmee de populariteit van het illegaal kopieren iig niet onderdrukken kan hun niet interesseren - zolang het maar verkoopt en ze winst maken; dat is hun doel. Zelfde geldt voor de cd brander. Tegenwoordig krijg je zo'n ding al zo'n beetje standaard bij een gemiddelde desktop pc. De verkoper van een winkel weet dondersgoed dat dat ding niet alleen gebruikt wordt om legale, persoonlijke copies te maken. Boeit hem geen donder, zolang het maar verkoopt en blijft verkopen maakt hij winst.
|
Verwijderd
|
Ik heb niet alles doorgelezen, dus het kan zijn dat ik dingen zeg die al gezegd zijn ;D
Maar in principe is het inderdaad onzin om het downloaden op deze manier aan te pakken (hoewel ik het me wel kan voorstellen). Natuurlijk is niet alleen de gebruiker/downloader schuldig, maar het gaat nu om hen en niet om die rijke managers met jacuzzis (??) of/en 10 miljoen op de bankrekening. Het word echter wat anders als er echt handel gaat ontstaan. Als je zelf download en het op cd zet ben je individueel bezig en is het voor eigen gebruik. Maar ik ken vele mensen ;D die dus cd's branden en verkopen (wie niet...). En ik kan me heel goed voorstellen dat ze die mensen aan willen pakken. Ik hoorde laatst twee voorbeelden: de ene verdiende 2500 a 3500 euro in de maand met cd's verkopen, hij is jonger dan ik ben (ik ben 18) en dit is niet eens zn normale baan ;D En in Vlissingen zijn laatst twee mannen opgepakt met honderdduizenden mp3 cd's en films en gewone illegale audiocd's e.d. die verdienden 60.000 euro in een jaar met die cd's./.. vind je het gek dat die wel aangepakt worden? Ik pleit er voor om de 'onschuldige' individuele gebruiker te sparen en de grote illegale cd-maffia aan te pakken... ;D |
![]() |
|
dus je moet alleen betalen voor wat je shared? nou, als iedereen dan slechts een paar cd's blijft sharen (zoals iemand al zei, 16 euro is nog altijd goedkoper dan bij de FRS) en de rest in een andere map zet, dan kan je én blijven downloaden én je bent niet zo heel vee kwijt (die paar cd's had je waarschijnlijk anders ook gekocht, maar dan duurder).
nou, daar kan ik niet over inzitten hoor. ALS ze alles al zover krijgen dat ze de Kazaagebruikers idd kunnen gaan aanpakken.
|
In KaZaA is er een opties menuutje waar je bestanden naartoe moeten. Als je die bestemming nou verandert en niets in je shared folder zet....
![]() Trouwens, in je shared folder mogen ze wel kijken want zodra er iets instaat geef je automatisch toestemming dat mensen er informatie vandaan halen.
||
![]() |
Citaat:
zie bijv m'n sig 100% gratis muziek je kunt zelfs samples gebruiken om te remixen! __________vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
|
hmm die popsterren maar zielig doen, maar als je een keer naar cribs kijkt op mtv zie je wel dat ze totaal niet zielig zijn
![]() trouwens voor de mensen die zich toch bedreigd door die zogenaamde controleurs, de nieuwste versie van kazaa lite heeft een optie dat niemand zomaar al je files kan zien ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[P2P] KaZaA wil niet opstarten DaBoY | 12 | 01-05-2004 10:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Buma/Stemra verliest zaak van Kazaa Gatara | 49 | 23-12-2003 21:04 | |
Software & Hardware |
kazaa lite 1.6.0 1234remco | 4 | 06-04-2002 12:12 | |
Software & Hardware |
Kazaa is terug... voor lang ? Edwin uit Kaasstad | 3 | 24-01-2002 17:46 | |
Software & Hardware |
kazaA zegt gebruikers niet te kunnen stoppen Verwijderd | 3 | 02-12-2001 19:09 | |
Software & Hardware |
KazaA moet binnen 2 weken stoppen van de rechter Verwijderd | 19 | 02-12-2001 13:57 |