![]() |
|
![]() |
Naar aanleiding van deze topic op de Kantine. Denken jullie dat het veel uitmaakt in de ontwikkeling van een kind als het niet of nauwelijks op de kleuterschool zat?
*moet hier ineens aan denken* ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb daarnet een verhelderend gesprek met mijn moeder gehad over hoe ik vroeger was. Ik weet niet echt of ik er blij mee moet zijn, maar goed
![]() Volgens haar was ik de eerste 5 a 6 jaar van mijn leven erg stil en terughoudend. Ik speelde niet met andere kinderen en gedroeg me ook anders dan de meeste jongens van mijn leeftijd en ging vreemd genoeg vooral stilletjes met meisjes om ![]() ![]() Ik heb de kleuterklassen niet helemaal overgeslagen trouwens. De eerste paar maanden van de 1e was ik wel aanwezig, maar de rest van het eerste jaar wou ik volgens haar absoluut niet meer erheen. Ze heeft me ook verteld dat de kleuterleidster het toen vreemd vond dat ik geen verlatingsangst had, terwijl ik toch het eerste kind was. Het waren volgens haar vooral de jongens die schreeuwden om hun moeder, terwijl de meisjes rustiger waren en dat ik daarom vooral met meisjes omging, omdat ze minder afschrikten dan die luidruchtige jongens... Oh god, wat klinkt dit vreemd ![]() ![]() ![]() Het was pas op mijn 7e a 8e levensjaar, nadat we naar Sliedrecht verhuisd waren, dat ik mij normaler gedroeg en meer met anderen omging en dat iedereen daar helemaal verrast over was. Ook blijkt dat ik op school vroeger met verscheidene dingen grote problemen had. Ik kon niet goed lezen en schrijven; schreef met links in spiegelschrift bijvoorbeeld ![]() Maar daarentegen kon ik vergeleken tot de anderen zeer goed (hoofd)rekenen en dat terwijl ik toen nog steeds niet goed schrijven kon ![]() Ze zei dat ik vooral tussen mijn 9e en 14e levensjaar "normaal" leek op te groeien. Ik ging nu meer met andere jongens om en deed normaal mee met hutten bouwen, voetballen, stoeien en alles wat erbij hoorde. Toch leuk, zo'n stuk nostalgie ![]() Wat nu vreemd is; het lijkt wel in een soort 7-jaars cyclus te gaan. De eerste 7 jaar was ik heel stil, die 7 jaar daarna best normaal, maar vanaf mijn 15e verdween ik weer op mijn kamer :/ Nu had ik er allemaal verschillende theorieen over en het pesten speelde zeker wel een rol, maar normaal vindt mijn moeder het nog steeds niet. Ik was vroeger volgens mijn moeder dus wel degelijk anders :/ Ze heeft me nog verschillende andere dingen verteld die nogal gek klinken ![]() Toch vreemd, zelf weet ik daar niets meer van ![]() Na ja, het maakt nu niet meer veel uit, maar ik ben mijn jeugd een beetje aan het onderzoeken. Ik zie namelijk soms beelden van vroeger voor me die ik nergens kan plaatsen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, geintje, maar 'k zit via tel te inetten, dus alles beetje snel doen, snappie. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Chrisje Angeles | 17 | 29-01-2003 19:29 |