Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 14:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Aaaaaarrrg!!!! Ik zit goed in de penarie. Het begon vanochtend. We hadden Engels en moesten een boektoets maken. Nou, een toets is een toets dus hoort het stil te zijn, toch? Nou, vergeet het maar. ik zal vertellen wat er gebeurde: we zaten in het lokaal, maar de lerares kwam 5 min te laat (onze lessen duren maar 45 min, dus wat toetsen betreft is 5 min een eeuwigheid), en vervolgens duurde het maar liefst 15 min. voor het eindelijk stil was, wat haar eigen schuld was omdat ze niet gewoon "stilte! we gaan beginnen" zei, maar omdat ze eerst iedereen kalmeerde, en vervolgens heel erg hard (ze word niet voor niets de misthoorn genoemd) en heeeeeeeeel eeeeerrrrrgggg laaaangzaaaaaammmm begin uit te leggen hoe de toets in elkaar zat, terwijl het maar 5 vragen waren en we die elk in 100 woorden moesten beandwoorden, je hoeft geen einstein te zijn om dat te begrijpen. toen we vervolgens begonnen, zei ze nog even snel dat je in het engels moest andwoorden, maar dat als je een woord niet wist, je dat aan haar kon vragen. Nou werd 'ie helemaal mooi! IK moest dus lijden 9kon me totaal niet concentreren) omdat ANDEREn slecht waren in engels! daar komt bij dat ze ons ook gewoon had kunnen vragen een woordenboek mee te brengen, of in het nederland te andwoorden, want zeg nou zelf: wat heeft het voor zin om engels te andwoorden als zij alles voor je gaat vertalen? Dan kun je net zo goed nederlands andwoorden, toch? Maar wacht even, het word nog leuker. Zwaar geïriteerd omdat ik me niet kon concentreren waardoor ik de toets verknalde, zat ik achter m'n tafeltje, terwijl er een heel vervelende jongen met z'n pen begon te klikken (heel snel achter elkaar, echt vreselijk irritant) en met z'n voet begon te "tappen", en óók nog eens met z'n toel ging wiebelen wat een enorm kabaal maakte. Er werd niets van gezegd, en terwijl de martelgang van tappen, klikken, wiegen en praten doorging werd ik steeds geïriteerder en geïriteerder. "het was een toes! dan hoort het toch stil te zijn? Als dit nog één minuut zo doorgaat..."
En toen gebeurde het: onze lerares begon een uitgebreid gesprek met die irritante jongen, over exameneisen. ze bléven maar doorpraten, en opeens had ik er genoeg van. er knapte ergens iets.

"SORRY MEVROUW, MAAR IK PROBÉÉR ME HIER TE CONCENTREREN!!!!!!!"

Ik kon het niet geloven, zij kon het niet geloven, de klas kon het niet geloven, zo ongelofelijk was het. Ik, Sanne, Mietje van het Jaar en genomineerd voor Deurmat van de Eeuw, was uitgevallen tegen een lerares.
Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan, want als ik haar dinsdag weer zie vermoord ze me, en zet ze mijn hoofd op een stok voor het lokaal als waarschuwing voor de andere leerlingen. Ik ben namelijk niet zomaar uitgevallen tegen een leraren, nee, ik ben uitgevallen tegen de meest autoritaire, schreeuwerigste en onredelijkste lerares Aller Tijden. Ik sta bij alle leraren in een goed blaadje (ik ben het zogenamde studiebol type, je weet wel het soort dat NOOIT iets tegen de regels zal doen al werd er een pistool tegen haar hoofd gehouden). Zeker omdat ik, als ADHD'er me heel "normaal" gedraag. ik haal hoge cijfers, heb veel vrienden en kom nooit in de problemen. Maar volgens mij leeft dat mens nog steeds in de oertijd, waar mensen dachten dat alle ADHD'ers hyperactieve, asociale monsters waren, die je vooral moest laten zien wie er de baas was. Elke leraar heeft namelijk een faciliteitenkaart van me gekregen waarom staat wat ik heb, en wat voor rechten ik heb zoals bijvoorbeeld het recht op extra tijd vanwege m'n concentratiestoornis. Elke andere leraar vind me een modelleerling en kan goed met me overweg, maar dat mens heeft volgens mij van het begin al een idee gehad van "oei!!! een ADHD'er!!! Die moet ik gauw onder de duim zien te houden, voor ze op hol slaat!!!". Ik heb geen bewijs, en m'n moeder denkt dat ze het beste met me voor heeft, maar het voelt gewoon zo, ze straalt iets uit waar ik bijna misselijk van word, zo erg is het. Ze laat me bijvoorbeeld nooit uitpraten. Elke keer als ik m'n hand opsteek, roept ze meteen heel ongeduldig (en dan ook echt METEEN) "ja, Sanne, ik kom zo bij je, even gedult", en als ze dan bij me komt, mag ik precies drie woorden zeggen en dan hebben we het wel weer gehad. een voorbeeldje: We moesten iets maken voor ons handelingsdeel. dat moesten we inleveren bij de BOA's (begeleidend Onderwijs assistenten), en die zouden het dan weer aan haar geven. maar op de Dag des Doems was mijn handelingsdeel spoorloos verdwenen! ze vroeg namelijk aan me waarom ik het nog niet had ingeleverd, en toen ik heel rustig zei "ik heb het wel ingeleverd, bij de BOA's", sloeg ze meteen helemaal op tilt en ging het van "maak je nou niet druk (voel aan arm), we vinden het heus wel (voel aan schouder), maak je nou maar geen zorgen hé?", ze praatte op een toon alsof ik een soort wandelende tijdbom was1 vanaf dat moment kreeg ik er geen woord meer tussen want dan praatte ze gewoon door me heen (in de kiem smoren die hap!) en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Wat moet ik nou doen?????
Oud 06-03-2003, 15:02
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Jeemig he wat een dom mens zeg! En ik ben het helemaal met je eens, als het er zo in een klas aan toe gaat, zeg ik er ook wat van.
Bij ons werd er een keer een leraar kwaad op een jongen omdat er maar 20 toetsen in dat lokaal waren en in het andere lokaal de rest. Nou was hij net de 21e maar dat wist hij niet, hij kwam pas binnen toen die leraar al gezegd had dat er maar 20 in mochten. Nou, toen was het gedonder! Tijdens een SchoolExamen! De hele klas werd hardstikke boos, we moesten tot 3 keer toe boos worden omdat die leraar elke keer weer begon!
Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, ik bedoel het was toch je goed recht? En als ze wel moeilijk gaat doen ga je naar de rector met dit verhaal want ik vind dat jij helemaal gelijk hebt hoor!

Liefs, Alpha

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 15:35
M@rco
M@rco is offline
Zéker als dat mens gewoon wéét dat jij een concentratiestoornis hebt (ze heeft immers die faciliteitenkaart?) lijkt het me gewoon logisch dat je er wat van zei (en je zei er toch niks verkeerds mee?). Lijkt me dus ook niet dat ze ook maar énig recht heeft om het jou dan kwalijk te nemen.

Maar als die vrouw ook maar de hersencapaciteit van een dooie goudvis heeft zal ze dat ook heus wel begrijpen... en als ze er toch moeilijk over begint te doen moet je gewoon naar je coördinator/mentor/whatever stappen.

Dus idd... maak je er maar niet te druk om.
Oud 06-03-2003, 15:38
Verwijderd
Ik vind dat je goed hebt gehandeld. Naar mijn mening is het je goed recht om om stilte te vragen bij een toets, zeker als de surveillant de rust verstoort. Ik zou het wel rustig zeggen en niet beginnen te schreeuwen, maar ik snap het best dat je knapte.
Enne, misschien is het goed om met die lerares te praten over het feit dat je geen wandelende tijdbom bent en dat je je daar ontzettend aan stoort. Mocht je dit niet willen doen, bijvoorbeeld omdat je 100% zeker weet dat je niet zult worden begrepen, dan kan je altijd naar je mentor/decaan/conrector/andere leraar gaan. Misschien heeft die lerares gewoon het beeld van ADHD'ers zoals jij beschreef en moet ze even van dat vooroordeel af worden geholpen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:57
Balance
Balance is offline
Ach, dat van het wachten op stilte zonder erom te vragen (waardoor het erg lang duurt) dan ken ik en ook het langzaam uitleggen lijkt iets te zijn van docenten. In dat geval vraagt er meestal wel iemand of de docent niet wat sneller kan uitleggen en uitdelen.
Verder had je zelf ook wat van dat tikken kunnen zeggen (zou je even willen stoppen?) en vind ik het best aardig dat je een woord dat je niet snapt mag vragen. Wanneer jij een woord niet kende vond je dat toch ook fijn? Om het nou 'lijden' te noemen...
En dat ze zegt dat je je niet druk moet maken enzo (met dat handelingsdeel) is inderdaad overdreven, maar ook ik denk net als je moeder dat dat goed bedoeld is. En doet ze echt alleen bij jou zo of ook bij anderen? Mensen die bij alle docenten in een goed daglicht staan op één na, willen nog wel eens de neiging hebben om het dan extra erg te vinden van die ene docent en denken dat het speciaal op hen gericht is. Soms blijkt dat best mee te vallen, maar zijn ze het gewoon niet gewend dat een docent niet altijd aardig is. Ik vraag me overigens af of ze zo tegen je doet (wanneer het speciaal op jou gericht is) om je adhd, ik denk het eigenlijk niet.
Maar goed, ik ken het mens niet en ik ken ook jou niet. Maar het verhaal doet me alleen niet zo heel erg schrikken, aangezien ik wel erger ben gewend. Maar als je het toch heel vervelend vindt, zou ik je aanraden het er eens met je mentor over te hebben.
Oud 06-03-2003, 17:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb er wel een tijdje op gelet hoor, en ze doet het echt alleen bij mij, en dat vragen vond ik onzin, ze had ons toch ook kunnen vragen een woordenboek mee te nemen? voor mensen met een concentratiestoornis is echt elk geluidje al hinderlijk, dus kun je je voorstellen hoe mijn humeur eraan toe was toen (nogmaals: tijdens een tentamen!) de hele klas ging praten! Ik probeerde me in te houden, ik probeerde het écht, maar door mijn brave gefrag heb ik een hoop moeten opkroppen en dat kwam er in één keer uit. Maar het punt blijft toch, dat het tijdens een tentamen stil hoort te zijn, ADHD of niet. Ik ga wel naar m'n mentrix toe. Goed, ze zal naar die lerares gaan, dus dit word waarschijnlijk mijn laatste weekend op aarde, maar dan ben ik in ieder geval in de strijd gesneuveld. Ooit zal ze moeten bezwijken, en met een beetje geluk zullen dankzij mijn heldhaftige optreden (deurmat, hé? dat zullen we nog wel eens zien...) toekomstige examenklassen gespaard. Het levert me vast wel een monument op, al heb ik daar dan niet veel meer aan...
Oud 06-03-2003, 17:48
Verwijderd
Of je probeert te eisen dat je de toets over mocht doen. Er zijn vast meerdere mensen die zich er aan irriteerden. Dus ga naar je decaan (met een groepje kinderen, desnoods met de hele klas) en zeg dat die lerares niet voor stilte kon zorgen tijdens de toets. Als je maar lang genoeg door zeikt krijg je heus wel een herkansing.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik heb er wel een tijdje op gelet hoor, en ze doet het echt alleen bij mij, en dat vragen vond ik onzin, ze had ons toch ook kunnen vragen een woordenboek mee te nemen?
ja maar dan zijn er weer mensen die het zijn vergeten of die het niet wisten en die worden dan weer benadeeld.

en daar kon zij ook niet zo veel aan doen.. kijk als jouw echte engelse lerares niet zegt dat je een woordenboek mag meenemen mag dat ook niet.. zij porbeert jullie dan nog te helpen door woorden te laten vertalen.. ok voor jou is het meer een last maar anderen kunnen er wel veel aanhebben
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:58
@Moon
@Moon is offline
Wat een verhaal
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
ja maar dan zijn er weer mensen die het zijn vergeten of die het niet wisten en die worden dan weer benadeeld.

en daar kon zij ook niet zo veel aan doen.. kijk als jouw echte engelse lerares niet zegt dat je een woordenboek mag meenemen mag dat ook niet.. zij porbeert jullie dan nog te helpen door woorden te laten vertalen.. ok voor jou is het meer een last maar anderen kunnen er wel veel aanhebben
Het gaat erom dat ze het een week van tevoren het al had kunnen zeggen, zodat het voor iedereen duidelijk is. Ook kan je woordenboeken uitdelen. Het is echt belachelijk dat je tijdens toetsen dingen kan laten vertalen door een docent. Dat is dan jammer dan zetten ze het Nederlandse woord maar neer of rekenen ze wat soepeler....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:17
Verwijderd
wat een mens zeg, als ik jou was zou ik er eens ernstig met je coordinator gaan praten, en idd om een herkansing vragen
zo hoort het volgens mij niet te gaan.
Mn broertje had de afgelopen drie jaar ook zo'n irritante lerares, maar die hadden, met een paar ouders, de coordinator en die lerares, een goed gesprek gehad, en toen ging het weer veel beter.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:32
Thomas
Thomas is offline
Coordinator opzoeken en eens vertellen wat er gaande is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik heb er wel een tijdje op gelet hoor, en ze doet het echt alleen bij mij, en dat vragen vond ik onzin, ze had ons toch ook kunnen vragen een woordenboek mee te nemen? voor mensen met een concentratiestoornis is echt elk geluidje al hinderlijk, dus kun je je voorstellen hoe mijn humeur eraan toe was toen (nogmaals: tijdens een tentamen!) de hele klas ging praten! Ik probeerde me in te houden, ik probeerde het écht, maar door mijn brave gefrag heb ik een hoop moeten opkroppen en dat kwam er in één keer uit. Maar het punt blijft toch, dat het tijdens een tentamen stil hoort te zijn, ADHD of niet. Ik ga wel naar m'n mentrix toe. Goed, ze zal naar die lerares gaan, dus dit word waarschijnlijk mijn laatste weekend op aarde, maar dan ben ik in ieder geval in de strijd gesneuveld. Ooit zal ze moeten bezwijken, en met een beetje geluk zullen dankzij mijn heldhaftige optreden (deurmat, hé? dat zullen we nog wel eens zien...) toekomstige examenklassen gespaard. Het levert me vast wel een monument op, al heb ik daar dan niet veel meer aan...
oh, lullig als het echt speciaal richting jou is.
Maar ik zou me maar niet teveel zorgen maken over dat die mentrix naar de docente toestapt. Soms worden docenten dan juist aardiger. Maak je d'r maar geen zorgen om, zo erg was het niet wat jij deed. Ik denk dat je mentrix dat maar al te goed begrijpt en dat die docente je niks kan maken!
Oud 07-03-2003, 18:26
Verwijderd
antwoorden is met een t

Sorry hoor, maar ik heb het idee dat je hier een beetje overdrijft.
Je hebt duidelijk wel een probleem, maar het komt gewoon een beetje opgeblazen over.

Je moet gewoon eens goed met haar gaan praten, of anders naar je mentor/conrector stappen, desnoods met je ouders.
Eerst je ouders overtuigen natuurlijk.

En anders ga je toch gewoon lekker dingen naar haar hoofd gooien.

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
Het is in m'n larakter om me snel druk te maken en dingen op te blazen, maar dit zat echt, echt, echt fout. Ik ben trouwens al naar m'n mentrix geweest en die ging meteen door het lint, ik wacht met spanning af...

offtopic: ik schrijf and...oeps...antwoord altijd met een "d", is een soort gewoonte van me, ik vergeet het altijd...
Oud 08-03-2003, 12:56
marlies
marlies is offline
Als je bekent staat als een lief meisje dat nooit voor problemen zorgt, dan zijn ze eerder geneigd dingen door de vinger te zien.

Ik vind dat je gelijk hebt en het zal wel met een sisser aflopen of je moet naar de afdelingsdirecteur gaan en netjes je verhaal vertellen.
Reageren

Regels voor berichten