Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 02:44
pienie
ik vraag me echt iets af...

vergeef me als ik het mis heb, ik vind het erop lijken dat op de zeldzame keren dat ik op dit stukje forum ben, dat het net lijkt of het een of andere mode verschijnsel is om psychisch niet in orde te zijn...

Ik heb zo ook mijn buien, de ene keer zie ik het niet meer zitten, en de andere keer huppel ik weer vrolijk over straat, maar dat hoort er gewoon bij...

Alles wat je meemaakt is menselijk, op een klein aantal dingen na...vaak vergeten mensen dat, en denken ze dat hun de enige zijn, das gewoon NIET waar...

Wat ik me ook af vraag is van die medicijnen, wat ik ook al in een ander topic heb vermeld, word dit medicijn geslikt omdat het noodzakelijk is of is het een diepe makkelijke vlucht?...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 08:02
Marc S
Marc S is offline
Zie het zo: 90% van de mensen die hier een topic openen zitten even in een dipje. 't is geen modeverschijnsel, maar gewoon een uitlaatklep. De overige 10% zijn echt depressief (dit zijn ook degenen die seroxat e.d. slikken)..

Ik behoor regelmatig tot de 90%
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 10:08
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ik vindt "mode verschijnsel" wel een heel raar woord.
Als ik een topic open hier (wat maar iets van 3 keer is gebeurd ofzo) doe ik het omdat het er ff uit moet.
Maar niet omdat het nou de "mode" zou zijn om depri te zijn,wat volgens mij al helemaal niet klopt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:39
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik denk ook niet dat "modeverschijnsel" hier het juiste woord voor is. Sommigen voelen zich ff kut en dat moeten ze kwijt. En dan schrijven ze gewoon t eerste wat in ze opkomt en als dat op dat moment uit woede of wat dan ook zelfmoord en dergelijke is, betekend dat niet dat ze dat ook meteen gaan doen en dat ze dat zeggen omdat dat "hoort" ofzo.
Oud 10-03-2002, 18:42
Verwijderd
'Modeverschijnsel' vind ik een groot woord..'aandachttrekkerij' past hier IMO beter. Ik lees soms dingen van mensen die blaten over zelfmoord, dat ze zichzelf van kant gaan maken e.d. Dan denk ik: als je écht in de stront zit en écht een eind eraan wilt maken, dan ga je toch niet op een forum meelevende replies oogsten? Dat soort topics zijn IMO alleen bedoeld om jezelf aan op te trekken..'kijk mij zielig zijn, ik heb aandacht nodig..'
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 19:09
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
nare man schreef:
'Modeverschijnsel' vind ik een groot woord..'aandachttrekkerij' past hier IMO beter. Ik lees soms dingen van mensen die blaten over zelfmoord, dat ze zichzelf van kant gaan maken e.d. Dan denk ik: als je écht in de stront zit en écht een eind eraan wilt maken, dan ga je toch niet op een forum meelevende replies oogsten? Dat soort topics zijn IMO alleen bedoeld om jezelf aan op te trekken..'kijk mij zielig zijn, ik heb aandacht nodig..'

jup, maar soms is dat aandacht trekken dan ook wel beter... als je aandacht nodig hebt dan heb je aandacht nodig en hier krijg je dat... al dan niet positief.

verder denk ik niet dat het een modeverschijnsel is. jongeren voelen zich over het algemeen slechter, weet ik veel waarom, maar het is iig aangetoond, heb het hier al vaker voor bij zien komen. op dit forum (en elk ander) kunnen ze hun ei kwijt, aandacht vragen, whatever... ze komen hier gewoon om te posten. niet iedereen hier is depressief.
Oud 10-03-2002, 22:40
Mef
Mef is offline
het is denk ik geen modeverschijnsel, maar een gevoel dat je hier je verhaal kunt doen, het van je af kunt 'schrijven' en om aandacht te krijgen, dat ook, denk ik.

als je serieus denkt over zelfmoord, zal je dat inderdaad niet op een forum gaan zetten, maar als je gewoon met bepaalde dingen in je hoofd zit waardoor je je klote voelt is er nix mis mee om die hier te plaatsen. dat gevoel is wel echt en als je je klote voelt denk je gewoon minder snel aan anderen...
Oud 12-03-2002, 20:40
QuietNoise
QuietNoise is offline
mischien is t omdat supergelukkige mensen niet zo snel op t psygologie forum rond gaan hangen, dan lijkt t dus net alsof iedereen depri is, maar dit is eigenlijk meer een verzamelplaats voor depri people (om t ff heel kort door de bocht te zeggen)

offtopic
wat betekent de afkorting imo/imho?
Oud 12-03-2002, 20:41
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:

offtopic
imo = in my opinion
imho = in my humble opinion
Oud 12-03-2002, 21:20
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
DEN HAAG(ANP) - Nederland wordt psychisch niet zieker. Dat de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) overspoeld wordt met hulpvragen, heeft meer redenen. Zo worden mensen niet5 meer langdurig opgesloten, maar krijgen ze vaker korte behandelingen. Wel is er een 'inhaaleffect', omdat de drempel van de GGZ is verlaagd. En mensen vertalen hun problemen sneller in psychische klachten.

In de vraag aan te kunnen, moet de GGZ volgens de onderzoekscommissie Geestelijke Volksgezondheid samenwerken met de algemene- en welzijnszorg. De GGZ is nu een te gesloten domein, concludeert de commissie in haar aan de minister Els Borst van volksgezondheid overhandigde advies.
Stukje uit de leeuwarder Courant.

Waarheid is hard.

Citaat:
Drizzt schreef: Het is dus echt zo dat dit een soort van cultureel fenomeen is. Nederlanders vertalen gevoel van onvrede (hier: op het werk) veel meer naar psychische klachten dan naar lichamelijke klachten. Er werd tijdens dat college een staafdiagram laten zien en ik geloof dat zeker 90% van de mensen in NL zijn klachten op psychische wijze uit, waar dit in andere landen misschien maar 20% is.
Groetjes
Ben(die er dus ook zo over denkt
Oud 13-03-2002, 09:19
pienie
Citaat:
QuietNoise schreef:
mischien is t omdat supergelukkige mensen niet zo snel op t psygologie forum rond gaan hangen, dan lijkt t dus net alsof iedereen depri is, maar dit is eigenlijk meer een verzamelplaats voor depri people (om t ff heel kort door de bocht te zeggen)

offtopic

Mneej, dat denk ik niet, ik ben toch ook niet altijd depri, en waarom kunnen hier geen wat leukere psycho topics geopend worden?, niet alles gaat over zelfmoord and stuff...

Oja, waarom geeft niemand antwoord op mijn prozac vraag?...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Kan best zijn, maar iemand die op die manier aandacht trekt heeft ook problemen!
Oud 13-03-2002, 13:18
Verwijderd
Mensen zoeken altijd lotgenoten en het merendeel zal wel een tijdelijke dip hebben zoals je al zei...
grtn en xie je nog wel eens op school..
oja was nou je emailadres?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 20:45
QuietNoise
QuietNoise is offline
Citaat:
pienie schreef:

Mneej, dat denk ik niet, ik ben toch ook niet altijd depri, en waarom kunnen hier geen wat leukere psycho topics geopend worden?, niet alles gaat over zelfmoord and stuff...

Oja, waarom geeft niemand antwoord op mijn prozac vraag?...

ik zei al, is heel kort door de bocht, ben zelf ook redelijk gelukkig, toch hang ik vaak op psygologie rond

en ik antwoord nie op je vraag omdat ik er niks vanaf weet
Oud 14-03-2002, 16:57
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ben ut vollendig met je eens
Oud 14-03-2002, 22:08
PiNoW
PiNoW is offline
ik vind 'modeverschijnsel' zo vaag klinken..
maar je hebt misschien wel gelijk

Oud 15-03-2002, 17:32
QuietNoise
QuietNoise is offline
Citaat:
PiNoW schreef:
ik vind 'modeverschijnsel' zo vaag klinken..
maar je hebt misschien wel gelijk

neuh, denk t niet, jongeren hebben altijd al met zichzelf in de knoop gelegen, dit is alleen een verzamelplaats waar je je verhaal ff kwijt kunt, en waar je maastal er nog zinnige reacties op krijgt ook
Oud 18-03-2002, 18:46
pienie
waar blijven mijn prozac antwoorden nou?!...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:12
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Tja, dat gevoel had ik eerst ook.
Maar ik denk dat dat best meevalt.
Het is nu gewoon zo dat er makkelijk over gepraat kan worden.
Ik heb al 6 jaar problemen, en toen het net begon, toen kon ik er echt niet over praten. Als ik er iets van zei dan keken ze me aan alsof ik van een andere planeet kwam, bij wijze van spreken.
En als je naar de cijfers kijkt van 'probleem' jongeren, om het maar ff zo te noemen, dan valt het heel erg mee ook.

Dus 'modeverschijnsel' vind ik een erg overdreven woord.
Oud 18-03-2002, 23:06
punk mae
punk mae is offline
het is idd mode om depresief te zijn, teminste wat ik allemaal hoor en zie, mensen krijgen zo aandacht, maar de jongeren die het echt zijn worden daardoor vertrapt en niet gezien. het is niet leuk om de trend te volgen, ik waarschuw de mensen die dat wel doen,
je krijgt er later zoveel spijt van dat je alles zo zomber hebt gezien, alleen maar om de mode trend te volgen. als je bv snijd omdat het mode is, daar krijg je dus echt heel veel spijt van.

daarom zeg ik nu tegen al die mensen:
doe pleace niet met die mode mee, leef een gelukkig leven als je dat kan!!!!
grijp elke kans, nu je die nog hebt
PLEACE!!!!
Oud 20-03-2002, 11:38
pienie
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Tja, dat gevoel had ik eerst ook.
Maar ik denk dat dat best meevalt.
Het is nu gewoon zo dat er makkelijk over gepraat kan worden.
Ik heb al 6 jaar problemen, en toen het net begon, toen kon ik er echt niet over praten. Als ik er iets van zei dan keken ze me aan alsof ik van een andere planeet kwam, bij wijze van spreken.
En als je naar de cijfers kijkt van 'probleem' jongeren, om het maar ff zo te noemen, dan valt het heel erg mee ook.

Dus 'modeverschijnsel' vind ik een erg overdreven woord.

Kijk dan ook effe naar de reply van Demon of fire A.U.B....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten