Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2002, 22:30
eeh...?
eeh...? is offline
Ja, ik wil hier geen mensen aanvallen,want ik weet dat je in dit forum veel herkenning kan vinden op het gebied van bepaalde problemen zoals depressiviteit, snijden en andere zaken. Ik ben mezelf hier ook regelmatig 'tegengekomen' in verhalen van anderen.

Maar toch denk ik dat je door het lezen van dit forum niet echt vrolijk wordt. Ik bedoel, je voelt je niet helemaal top en dan ga je hierheen omdat je weet dat hier mensen zijn waar je je gevoelens mee kan delen. Ja, en dan lees je al die levensverhalen, snij verhalen en depri-verhalen,
ik heb bijmezelf gemerkt dat dit niet bepaald positief werkt.

Dus is dit forum dan eigenlijk wel nuttig??

(forumbazen, als jullie dit maar een nutteloze vraag vinden, verwijder hem dan maar hoor)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2002, 22:32
Nena21
Nena21 is offline
Tja als je depri word van die verhalen moet je het gewoon niet lezen vind ik.
Mensen die hier posten moeten meestal gewoon even hun verhaal kwijt,en hebben soms advies nodig.
Dus als je er niet tegen kan,tja gewoon niet lezen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 22:36
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Tja als je depri word van die verhalen moet je het gewoon niet lezen vind ik.
Mensen die hier posten moeten meestal gewoon even hun verhaal kwijt,en hebben soms advies nodig.
Dus als je er niet tegen kan,tja gewoon niet lezen

daar heb je gelijk in, en ik daarom ga ik hier denk ik ook minder komen. Ik kan er gewoon zelf niet goed tegen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 22:42
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eeh...? schreef:
daar heb je gelijk in, en ik daarom ga ik hier denk ik ook minder komen. Ik kan er gewoon zelf niet goed tegen denk ik.

Kan gebeuren,de een kan er beter tegen dan de ander...

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 23:19
dystopia
dystopia is offline
Als je er niet tegen kan, lees het dan gewoon niet! Pas ook op dat je hier niet teveel rondhangt. Ook kun je zelfs interessante psychologische vraagstellingen posten om op die manier het niveau op een positieve manier om hoog te helpen danwel een mogelijk vrolijke wending aan Psychologie te geven.
Oud 25-03-2002, 23:51
AtHell
AtHell is offline
t valt best wel mee vind ik, als het jou niet helpt om op te luchten dan moet je maar gewoon niet lezen
Oud 26-03-2002, 07:39
damaetas
damaetas is offline
ja smisschien wel waar. maar als ik iemand heb knn helpen, dan voelt dat wel goed hoor
Oud 26-03-2002, 07:55
Doc
Doc is offline
Het kan idd gebeuren, dit heet secundaire traumatisering, daarom adviseer ik je ook hier niet continu rond te hangen, want als je niet zo sterk bent kun je in een soort deprimerende roes komen en hier heb je natuurlijk niets aan.

Dus een topic lezen is niet erg, maar ga niet alles doorworstellen.

Er zijn ook mensen die dit forum met opzet mijden, daar heb ik begrip voor, als je denkt dat dit een betere oplossing zou zijn, dan adviseer ik je ook om dit te doen, want niet iedereen kan er tegen.

En nu moet je ook niet gaan denken: "Maar ik kan er wel tegen hoor", want uit onderzoek van St. Korrelatie is gebleken dat iedereen er last van heeft ook de hulpverleners van St. Korrelatie zelf (die ook een tijd een forum hebben gehad).

Kortom weest voorzichting....maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet op 't forum.
Oud 26-03-2002, 08:04
Anne
Anne is offline
Ik heb het zelf ook een tijd gehad. Dat ik me dan redelijk goed voelde (dat nog steeds slecht betekent ) en dat ik me dan, als ik hier was geweest, veel slechter voelde. Omdat al die verhalen van anderen zo confronterend werkten. Daarom ben ik hier ook een tijd niet geweest (onder andere omdat het van mijn ouders niet mocht en omdat er iemand alles wat ik schreef aan mijn zusje doorvertelde). Dat heeft me toch wel geholpen.
Waarom ik nu toch terug ben? Ik interesseer me voor psychologie, miste een aantal mensen hier en af en toe wilde ik mijn verhaal ook kwijt.
Ooit ben ik begonnen met snijden en krassen en ik weet (bijna) zeker dat ik dat niet had gedaan als ik niet op dit forum was geweest. Nu weet ik dat het geen zin heeft en als ik het weer zou doen, zou het niet door de berichten hier komen.

Ik denk dat ik nu sterk genoeg ben om mijn eigen weg in te slaan en me niet te laten beïnvloeden door alle berichten op dit forum!

Liefs, Anne
Oud 26-03-2002, 13:12
eeh...?
eeh...? is offline
bedankt voor jullie reacties!
fijn dat ik niet de enige ben die zich soms zo kan laten beinvloeden door de berichten hier.
Maar ik heb besloten dat ik hier nu alleen nog maar kom als ik het nodig heb!
maar bedankt iig!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:18
Verwijderd
hmmm ik word hier ook down van dus kom hier niet te vaak...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:41
Eva*
Eva* is offline
Om eerst antwoord te geven op je vraag: Dit forum is voor sommige mensen wel nuttig, omdat het de enige plaats is waar ze hun verhaal kwijt kunnen. En omdat mensen er herkenning kunnen vinden en weten dat ze niet de enige zijn die er mee rondloopt.

Een poos geleden kwam ik dagelijks op Psychologie en las alles wat er gepost werd. Rond die periode voelde ik mij vaak slecht, waardoor ik juist weer behoefte had aan dit forum. En zo kom je in een cirkel terecht.

Toch ben ik 'n tijd niet meer op Psychologie geweest. Ik ben me in die tijd beter gaan voelen en heb positieve veranderingen bij mezelf waargenomen.

Dat ik mij een periode vrij slecht voelde, kwam volgensmij voor een groot deel door dit forum.
Stom maar waar.

Beperk het bezoeken van dit forum!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 22:31
eeh...?
eeh...? is offline
WOW, ik dacht dus cht dat het aan mij lag, en dat ik niet zo stom moest zijn! maar er zijn er dus meer die zo denken.

Ja bij mij was het ook zo, vorig jaar voelde ik me best kut, kwam dit forum tegen en vond een hoop herkenning. Maar na een tijdje merkte ik dat ik door alle verhalen te lezen me alleen maar rotter ging voelen. Ja, en nu kom ik hier weer regelmatig, maar probeer het weer 'af te bouwen'.
Maar ik wil hier dus niet zeggen dat dit forum onnuttig is, dat vroeg ik me alleen maar af. Ik weet dat het niet zo is

Bedankt voor jullie reacties!
(sorry, beetje onsamenhangend verhaal!)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:53
Hannibal
Hannibal is offline
Volgens mij is dit forum (het héle forum) een erg goed psychologisch experiment.
Samen komt een percentage van de Nederlandse jeugd in grote lijnen tussen de 14 en 21 jaar. Ze besteden veel tijd aan de computer. Rare vriendschappen en liefdes ontstaan door meetings, of gewoon door een msn gesprek dat volgt uit een topic. Op het forum worden alle frustraties en alle shit van de bezoekers uitgestald. De drempel op het internet is lager en tientallen mensen hebben hier al hun diepste geheimen ten toongesteld, zij het anoniem.
Deze concentratie van openheid, en uitlaatklep van filosofische denkbeelden lijkt me sowieso niet bevorderend voor de geestelijke gezondheid. Je wordt opgezadeld met meer problemen dan je had. Er worden waardeoordelen over je problemen uitgesproken. 'Lees datendat topic maar eens, das nog veel erger' enz.
Daarbij bots je tegen een hoop mensen aan die veel verdriet hebben opgekropt en het er hier uit laten komen. Door middel van het toetsenbord communiceer je direct je geestesleven zonder lichamelijke blokkades.
Depri door het forum.
Briljante titel. En er maar allemaal over praten, dan worden we nog depressiever.

Kusje voor Renée
Oud 27-03-2002, 15:59
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Volgens mij is dit forum (het héle forum) een erg goed psychologisch experiment.
Samen komt een percentage van de Nederlandse jeugd in grote lijnen tussen de 14 en 21 jaar. Ze besteden veel tijd aan de computer. Rare vriendschappen en liefdes ontstaan door meetings, of gewoon door een msn gesprek dat volgt uit een topic. Op het forum worden alle frustraties en alle shit van de bezoekers uitgestald. De drempel op het internet is lager en tientallen mensen hebben hier al hun diepste geheimen ten toongesteld, zij het anoniem.
Deze concentratie van openheid, en uitlaatklep van filosofische denkbeelden lijkt me sowieso niet bevorderend voor de geestelijke gezondheid. Je wordt opgezadeld met meer problemen dan je had. Er worden waardeoordelen over je problemen uitgesproken. 'Lees datendat topic maar eens, das nog veel erger' enz.
Daarbij bots je tegen een hoop mensen aan die veel verdriet hebben opgekropt en het er hier uit laten komen. Door middel van het toetsenbord communiceer je direct je geestesleven zonder lichamelijke blokkades.
Depri door het forum.
Briljante titel. En er maar allemaal over praten, dan worden we nog depressiever.

Je kiest er toch zelf voor of je het leest of niet?
Je weet via de titel al vaak waar het over gaat en dat het heftig kan zijn.
Nou als iemand daar niet tegen kan,dan leest hij/zij het toch gewoon lekker niet?

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 18:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik snap sowieso niet waarom je je grootste angsten en geheimen hier op het forum knalt, maar goed.

Je bent wel heel erg vatbaar voor emoties als je depri wordt door andermans leed. Ik kan er echt niet mee zitten hoor. Dan maar iets minder sociaal ingesteld.
Oud 27-03-2002, 21:09
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Je kiest er toch zelf voor of je het leest of niet?
Je weet via de titel al vaak waar het over gaat en dat het heftig kan zijn.
Nou als iemand daar niet tegen kan,dan leest hij/zij het toch gewoon lekker niet?

Het forum is bovendien verslavend.
Oud 27-03-2002, 22:34
Mef
Mef is offline
ik word er niet echt depri van, maar als ik mij goed voel, kom ik hier niet zo vaak, omdat ik geen zin heb om mijn humeur door andermans problemen te laten verpesten (klinkt hard). als ik mijzelf daarentegen rot voel, vind ik het soms fijn om het forum als uitlaatklep te gebruiken, te reageren op andermans verhalen enz. dan voelt het toch als opluchting ofzo

ik denk dat ieder voor zichzelf moet bekijken wat voor effect dit forum op hem/haar heeft, maar het is iig imo wel nuttig.
Oud 27-03-2002, 22:54
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Hannibal schreef:

Tja maar als je weet dat je er niet tegen kan ga je niet steeds bij psychologie kijken lijkt me,er zijn nog genoeg forums hier buiten psychologie om die veel vrolijker zijn,dus als je merkt dat je extra depri ervan word kijk je gewoon niet meer hier.
Tja en dat het misschien verslavend is pech.Als ik weet dat ik ergens alleen maar meer depressief van word kom ik er niet meer hoor....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 23:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Idd, maar, niet per definitie. Het is een tijdverdrijf dat verslavend kan werken wanneer je geen regelmaat of discipline kunt vergen.

Er zijn zoveel zat leukere dingen te doen waardoor je dit complete forum vergeet. Kwestie van o.a. je tijd nuttig indelen.
Oud 28-03-2002, 13:30
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Depri door het forum.

Kusje voor Renée

dank je daan! Hee, onder deze naam heb ik je leren kennen volgens mij!
leuk, fijn dat je me begrjipt
kus terug

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
eeh...? schreef:
Ja, ik wil hier geen mensen aanvallen,want ik weet dat je in dit forum veel herkenning kan vinden op het gebied van bepaalde problemen zoals depressiviteit, snijden en andere zaken. Ik ben mezelf hier ook regelmatig 'tegengekomen' in verhalen van anderen.

Maar toch denk ik dat je door het lezen van dit forum niet echt vrolijk wordt. Ik bedoel, je voelt je niet helemaal top en dan ga je hierheen omdat je weet dat hier mensen zijn waar je je gevoelens mee kan delen. Ja, en dan lees je al die levensverhalen, snij verhalen en depri-verhalen,
ik heb bijmezelf gemerkt dat dit niet bepaald positief werkt.

Dus is dit forum dan eigenlijk wel nuttig??

(forumbazen, als jullie dit maar een nutteloze vraag vinden, verwijder hem dan maar hoor)

Ja inderdaad,hier herken ik wel het een en ander in ,had het er laast nog met een vriendin van mij over die ook wel eens op dit forum komt,en zijn hier gewoon teveel mensen die depressief zijn en dat aan de hele wereld willen vertellen,je zou er haast bijna zelf ook niet goed van worden .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten