Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 11:50
Roxy
Roxy is offline
Ik vraag me al ruim een jaar serieus af of het in mijn hoofd wel allemaal klopt, ik doe allerlei dingen die ik niet wil doen, ik verander van de ene op andere dag totaal van mening... Het ergste is dat ik mensen pijn doe door zo te zijn... Dat wil ik niet meer, ik ben er een tijdje een beetje depressief doorgeweest en ik voel van mezelf dat ik nou weer op dat randje loop... Ik vermoed de laatste tijd dat het een lichte vorm van scizofrenie is... Maar misschien oowk nie...

Waar is de grens dat je hulp moet gaan zoeken? Hoe weet je van jezelf hoe slecht je in elkaar zit? Zijn er hier misschien tests voor te vinden online? Want zo graag ga ik nie naar een psych eigenlijk Liever nie....
Oud 02-04-2002, 11:55
lithium
lithium is offline
het irritante is is dat het meestal door de psychiater oid dergelijks moet worden vastgesteld, je kan met online test niet voor jezelf zeggen van 'ik heb dit of dat'.

naja, ik weet wel een test, maar das complete onzin http://www.zenhex.com/tests/psych/psych.html
Oud 02-04-2002, 11:58
Nena21
Nena21 is offline
Tests via het i'net zijn idd meestal niet betrouwbaar,je kan beter toch een keer naar een psychiator gaan,die kan precies zeggen wat je hebt,of je hulp nodig hebt,zo ja wat voor hulp je nodig hebt etc.
Ik heb vroeger ook 'n keer zo'n gesprek gehad,niks engs aan,en je bent dan tenminste af van de onzekerheid,omdat je nu niet weet wat het is!
Sterkte....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:08
Roxy
Roxy is offline
Mjah misschien moet ik inderdaad sowieso gaan maar ik zou het fijn vinden als ik dan weet wat het (waarschijnlijk) is en dat ik daarover informatie gezocht en heb gelezen enzow
Oud 03-04-2002, 20:49
Roxy
Roxy is offline
Okeej dan had ik nog wat vraagjes hoe ik het best een psycholoog kan uitzoeken, want ik heb totaal geen ervaring met die dingen... Gewoon bellen en een afspraak maken of moet je eerst langs de huisarts? Ennuh als ik dr zelf een moet uitzoeken hoe kan ik dat het beste doen, ik vind het toch wel een belangrijk iets om zomaar een naam uit het telefoonboek te kiezen...

En ik ben 18 dus ik heb mn eigen ziekenfonds gebeuren, kan ik het dan regelen buiten mn ouders om? moet ik bijdokken of dekt de verzekering dit?

thanks, sorry dak zo vervelend ben...

En nog een laatste vraag denken jullie dat het nodig is dat iemand die niet depri is maar een psychische stoornis heeft naar een psycholoog moet of denken jullie dat je er mee moet leren leven...
Oud 03-04-2002, 21:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Roxy schreef:
Okeej dan had ik nog wat vraagjes hoe ik het best een psycholoog kan uitzoeken, want ik heb totaal geen ervaring met die dingen... Gewoon bellen en een afspraak maken of moet je eerst langs de huisarts? Ennuh als ik dr zelf een moet uitzoeken hoe kan ik dat het beste doen, ik vind het toch wel een belangrijk iets om zomaar een naam uit het telefoonboek te kiezen...

En ik ben 18 dus ik heb mn eigen ziekenfonds gebeuren, kan ik het dan regelen buiten mn ouders om? moet ik bijdokken of dekt de verzekering dit?

thanks, sorry dak zo vervelend ben...

En nog een laatste vraag denken jullie dat het nodig is dat iemand die niet depri is maar een psychische stoornis heeft naar een psycholoog moet of denken jullie dat je er mee moet leren leven...
Je kunt eventueel aan je huisarts vragen of hij of zij je kan doorverwijzen naar een psycholoog, maar je zou zelf ook een psychologenpraktijk kunnen benaderen door telefonisch een afspraak te maken voor een intakegesprek. Wat vergoeding van de kosten (en in welke mate) betreft kun je het beste informatie opvragen bij je ziektekostenverzekeraar. Je bent nu 18 en dus volgens de wet volwassen, dus kun je het, als je dat wilt, inderdaad buiten je ouders om regelen.
Als je een psychische stoornis hebt is het in ieder geval verstandig dat je er met iemand over kunt praten die jou kan helpen om er vertrouwd mee te raken, dus wat dat betreft is contact met een psycholoog zeker aan te bevelen.
Oud 03-04-2002, 21:44
Nena21
Nena21 is offline
Uhm je laten doorverwijzen door een arts ja....lijkt me...
Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten