Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 12:40
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Het is te romantisch en onrealistisch om te geloven in een wereld zoals jij die wilt zien. Je moet het onder ogen zien: seks verkoopt.

En er gebruik van maken

Hmm misschien ben ik wel TE romantisch en onrealistisch ingesteld,onrealistisch omdat echte liefde niet meer lijkt te bestaan
Voor mij is liefde veel belangrijker als sex,en als ik moest kiezen kies ik dus voor liefde,en dus voor geluk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 12:41
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Nee vind ik niet.
Ik zie het zo:
je houd van iemand,je bent dus gelukkig,op een gegeven moment ga je met elkaar naar bed,en dan komt pas het genot,en daarna ben je nog gelukkiger...
(Haha,volgens mij heb ik een heel ander beeld op deze wereld dan de meesten hier )

Alleen al uit dit stukje blijkt dat jij de wereld, de emoties van de mens, de natuurlijke drang van de mens veel te rooskleurig ziet.

Denk je nou echt dat je met een relatie automatisch gelukkig bent? Toen ik 13 was dacht ik dat ook, heb het geprobeerd na te streven, maar 'geluk' (en daarmee ben ik het eens wb de boeddhisten) zit echt in jezelf, niet in een relatie.

Wat niet wegneemt dat je door een goede relatie dat geluk beter kunt bereiken.
Oud 02-04-2002, 12:41
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Ik geloof in one-night-stand seks: het zien van een knap iemand, hormonen die op hol slaan en de lust van het neuken.

Ik geloof in seks met liefde: het dicht bij je geliefde willen zijn + het willen genieten van de geilheid
Wat is het verschil tussen "lust van het neuken" en "genieten van de geilheid".

Bij mij niks namelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:43
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Eigenlijk wil ik beide

Ik denk dat geluk een beetje van alles is.
Genot, liefde, eigenwaarde, tevredenheid, lekker eten, goed weer.

Maar geluk is ook het kunnen omgaan met tegenslagen, regen, relatiedipjes. Een sort rotsvast vertrouwen in het leven.

Of is dit ook te romantisch?

..

Misschien ben ik diep in mijn hartje toch nog wel een romantisch meisje
Oud 02-04-2002, 12:45
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm misschien ben ik wel TE romantisch en onrealistisch ingesteld,onrealistisch omdat echte liefde niet meer lijkt te bestaan
Voor mij is liefde veel belangrijker als sex,en als ik moest kiezen kies ik dus voor liefde,en dus voor geluk

Waarom zie jij alles zo los van elkaar? Wat is jouw defenitie van 'echte liefde'. Waarom geef je geen eigen invulling aan het leven?

Heb ik ook gedaan. Ik vond de wereld ook niks, donker en saai en indoctrinerend. Toen heb ik gewoon een roze wereldje verzonnen. Werkt in noodgevallen prima.

Oud 02-04-2002, 12:46
Verwijderd
Jullie zoeken desperaat naar een verband dat er niet is geloof ik

Je hebt liefde en je hebt seks. De 2 kunnen elkaar aanvullen, maar hoeven niet per se iets met elkaar te maken hebben. En je kunt bij beide begrippen van genot spreken.

Seks is puur genot, verder niets, afgezien van een middel tot voortplanting dan. Als het met een geliefde is, kun je het misschien nog romantiseren .. maar het is in feite niks anders.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Alleen al uit dit stukje blijkt dat jij de wereld, de emoties van de mens, de natuurlijke drang van de mens veel te rooskleurig ziet.

Hmm misschien wel,maar ja ik hou het liever maar zo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:47
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Wat is het verschil tussen "lust van het neuken" en "genieten van de geilheid".

Bij mij niks namelijk.

'Bij' jou niet?

Seks voor seks is meer puur erin, eruit, klaarkomen, .. Seks voor liefde is veel meer gericht op samenzijn, vind ik.

Maar ja, je weet ook dat ik nog nooit seks voor de seks gehad heb.

Oud 02-04-2002, 12:48
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm misschien wel,maar ja ik hou het liever maar zo

Maar dan klopt er iets niet in jouw chemie: waarom heb je last van agressiviteit als je zo romantisch bent en zozeer het goede in de wereld ziet?

Oud 02-04-2002, 12:48
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Jullie zoeken desperaat naar een verband dat er niet is geloof ik

Je hebt liefde en je hebt seks. De 2 kunnen elkaar aanvullen, maar hoeven niet per se iets met elkaar te maken hebben. En je kunt bij beide begrippen van genot spreken.

Seks is puur genot, verder niets, afgezien van een middel tot voortplanting dan. Als het met een geliefde is, kun je het misschien nog romantiseren .. maar het is in feite niks anders.

Marc, zeur niet, jij bent nog maagd

Oud 02-04-2002, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Seks voor seks is meer puur erin, eruit, klaarkomen, .. Seks voor liefde is veel meer gericht op samenzijn, vind ik.
"erin, eruit, klaarkomen"

Eventueel foutje in de chronologie?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:51
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
'Bij' jou niet?

Maar ja, je weet ook dat ik nog nooit seks voor de seks gehad heb.
Dus vanmorgen hield je gewoon niet genoeg van me?

(Tja, die had je kunnen verwachten, maar ondersteunt wel mooi mijn punt )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:51
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Marc, zeur niet, jij bent nog maagd
Niet pesten!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:53
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Maar dan klopt er iets niet in jouw chemie: waarom heb je last van agressiviteit als je zo romantisch bent en zozeer het goede in de wereld ziet?

Nou agressiviteit is misschien n beetje een zwaar woord,zo vaak gebeurd dat ook niet.
Maar goed,ik weet niet
Soms lijkt het erop alsof ik twee hele verschillende kanten heb.
Aan de ene kant soms erg fel,gauw boos etc.
Aan de andere kant weer te romantisch ingesteld.
Weet het zelf ook niet te verklaren,ben een ingewikkeld persoon
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:53
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
"erin, eruit, klaarkomen"

Eventueel foutje in de chronologie?

*zucht*, moet ik er een plaatje bij tekenen?

Oud 02-04-2002, 12:56
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Dus vanmorgen hield je gewoon niet genoeg van me?

(Tja, die had je kunnen verwachten, maar ondersteunt wel mooi mijn punt )

Wat gemeen!

Vanmorgen had ik pijn aan mijn ***, was ik moe, had ik slijm in mijn mond, had ik gewoon zin in mijn boek te lezen en jouw armen om me heen te voelen.

En het is juist een teken van liefde, want je weet ook hoe vervelend ik het vond dat ik je niet .. ja .. je weet wel!
Oud 02-04-2002, 12:57
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Nou agressiviteit is misschien n beetje een zwaar woord,zo vaak gebeurd dat ook niet.
Maar goed,ik weet niet
Soms lijkt het erop alsof ik twee hele verschillende kanten heb.
Aan de ene kant soms erg fel,gauw boos etc.
Aan de andere kant weer te romantisch ingesteld.
Weet het zelf ook niet te verklaren,ben een ingewikkeld persoon

*gaat vliegeren*
Oud 02-04-2002, 12:58
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
*gaat vliegeren*

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:59
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
geluk...zou ik irder kiezen....daar komt genot van om dat je gelukkug bend en...ja geluk dus
Oud 02-04-2002, 13:01
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Wat gemeen!

Vanmorgen had ik pijn aan mijn ***, was ik moe, had ik slijm in mijn mond, had ik gewoon zin in mijn boek te lezen en jouw armen om me heen te voelen.

En het is juist een teken van liefde, want je weet ook hoe vervelend ik het vond dat ik je niet .. ja .. je weet wel!
Dat je het vervelend vond, had eigenlijk niks met seks te maken. Maar das niets voor de oogjes van de kinderkes hier.

En wat heeft slijm, zin en weet ik veel wat, te maken met jou liefde voor mij?

Ik kan me voorstellen dat je niet geil word van slijm en pijn aan je *** die ge***** word, maar dat heeft dus niks te maken met liefde, en die vlieger gaat bij jou dus niet op.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:05
Marcade
Marcade is offline
.. *zou toch zweren te zien dat Celesta ijsje ging eten* .. (Wat zorgt voor genot, wat Celesta dus eigenlijk nutteloos vind. )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:05
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Dat je het vervelend vond, had eigenlijk niks met seks te maken. Maar das niets voor de oogjes van de kinderkes hier.

En wat heeft slijm, zin en weet ik veel wat, te maken met jou liefde voor mij?

Ik kan me voorstellen dat je niet geil word van slijm en pijn aan je *** die ge***** word, maar dat heeft dus niks te maken met liefde, en die vlieger gaat bij jou dus niet op.

We gaan dus samen vliegeren

(Niet onder gaan sneeuwen nu he): Ik vond/vind het razend vervelend dat ik je je zin niet kon geven. Als dat geen teken van liefde is? Het heeft dus en met liefde, en met seks te maken. Omdat we geen seks hadden, voelde ik me schuldig, omdat ik van je hou wil ik je graag seks geven en dus werd ik droevig.

En als jij slijm in je mond hebt wil je ook nie zoenen met mij!

En je 'rukt' de dingen uit zijn verband lieverd: ik had pijn aan mijn *** en slijm > geen zin in seks > schuldgevoel want wilde jou je zin geven > = teken van liefde.

a^2+b^2=c^2

Oud 02-04-2002, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
*zucht*, moet ik er een plaatje bij tekenen?
Graag
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:06
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. *zou toch zweren te zien dat Celesta ijsje ging eten* .. (Wat zorgt voor genot, wat Celesta dus eigenlijk nutteloos vind. )

?
Oud 02-04-2002, 13:08
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Graag

http://www.sex-contact.nl

Kies maar uit
Oud 02-04-2002, 13:11
Marcade
Marcade is offline
.. sneeuw .. sneeuw .. sneeuw .. sneeuw .. sneeuw ..

Citaat:
Sister Bliz schreef:
We gaan dus samen vliegeren

(Niet onder gaan sneeuwen nu he): Ik vond/vind het razend vervelend dat ik je je zin niet kon geven. Als dat geen teken van liefde is?

Dit heeft dus niks met seks te maken, toch? Zoals je zelf zegt 'mijn zin niet kon geven'. Omdat je mij 'iets' niet kon geven, voelde jij je vervelend. Of dat nou seks is, of chocola.

Citaat:
Het heeft dus en met liefde, en met seks te maken. Omdat we geen seks hadden, voelde ik me schuldig, omdat ik van je hou wil ik je graag seks geven en dus werd ik droevig.
Nu vul je de 'variablen' van de stelling die ik net hiervoor beschreef, in.

Citaat:
En als jij slijm in je mond hebt wil je ook nie zoenen met mij!

Ja maar ik ben het dus niet met jou eens! Ik zie seks als seks, als voldoening van genot! Ik geniet niet, als ik met je kus met een klodder slijm in m'n kanus.

Citaat:
En je 'rukt'

Genot, niet liefde.

Citaat:
de dingen uit zijn verband lieverd: ik had pijn aan mijn *** en slijm > geen zin in seks > schuldgevoel want wilde jou je zin geven > = teken van liefde.

a^2+b^2=c^2
Geen zin? 'Zin' heeft toch niks te maken met 'liefde'.

Seks uit liefde, komt toch niks van 'zin' in voor? Jou liefde voor mij is toch continue?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:14
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Seks uit liefde, komt toch niks van 'zin' in voor? Jou liefde voor mij is toch continue?

*word verpletterd door sneeuwbal*

Oud 02-04-2002, 13:21
dystopia
dystopia is offline
Genot is tijdelijk, Geluk niet. Geluk is Goddelijk. Lust vloeit alleen maar voort uit ontevredenheid, liefde is veel meer dan dat. Liefde is meer specifieke aantrekkingskracht. Want: sex kan met iedereen, liefde niet.
Oud 02-04-2002, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
http://www.sex-contact.nl

Kies maar uit
Nou ja, moet je geld voor betalen *snik* ik ben maar een arm ventje hoor

En trouwens, foto's vertellen nauwelijks iets over de chronologie, filmpjes zijn daar veel beter voor geschikt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:28
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Genot is tijdelijk, Geluk niet. Geluk is Goddelijk. Lust vloeit alleen maar voort uit ontevredenheid, liefde is veel meer dan dat. Liefde is meer specifieke aantrekkingskracht. Want: sex kan met iedereen, liefde niet.

Ik zeg ook niet dat geluk en genot hetzelfde zijn, of uberhaupt dat lust en genot overeenkomen. Ook vergelijk jij appels met peren > seks met liefde.

het zijn veel meer gevolgen ..

Lust > seks
Liefde > genot?/geluk?
Ontevredenheid > ongeluk
Genot > geluk ???
Oud 02-04-2002, 13:29
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Nou ja, moet je geld voor betalen *snik* ik ben maar een arm ventje hoor

En trouwens, foto's vertellen nauwelijks iets over de chronologie, filmpjes zijn daar veel beter voor geschikt

Dat noem ik geen filmpje hoor

Oud 02-04-2002, 13:32
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Mark wilt seks > Maureen is moe, voelt zich vies. OMDAT ze van Mark houdt voelt ze zich hierover schuldig. Heeft dus met liefde te maken, is niet seks gebonden (in andere situatie zou het zo ook zijn > chocolade). > Seks uit liefde = seks uit lust + diepere genegenheid + geestelijke invulling.

en ja, heb er een plaatje bij getekend

Oud 02-04-2002, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Dat noem ik geen filmpje hoor
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:39
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Genot is tijdelijk, Geluk niet.
Dat zei ik ook al!

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:41
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Hahaha uh???

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:44
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
Marcade schreef:

Hahaha uh???

*ziet haar topic afglijden tot de outback*
Oud 02-04-2002, 13:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

sorry,maar ik reageerde alleen op Marcade.
*"Zegt" al niks meer*

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:48
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
Sister Bliz schreef:

sorry,maar ik reageerde alleen op Marcade.
*"Zegt" al niks meer*

Uhuh.
Oud 02-04-2002, 16:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Ik zeg ook niet dat geluk en genot hetzelfde zijn, of uberhaupt dat lust en genot overeenkomen. Ook vergelijk jij appels met peren > seks met liefde.

het zijn veel meer gevolgen ..

Lust > seks
Liefde > genot?/geluk?
Ontevredenheid > ongeluk
Genot > geluk ???

Seks en liefde kunje niet vergelijken, je kunt ze wel naast elkaar zetten. Sommige dingen zijn niet goed te vergelijken, daar zijn ze te complex voor. Je kunt het echter wel proberen

Als je tevreden bent wil je geen verandering. Dan wil je stabiliteit.
Oud 02-04-2002, 16:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Dat zei ik ook al!
Uwwwps.. niet gelezen, jouw chats heb ik meestal iets bij van: "da's toch prive met Marc"
Oud 02-04-2002, 16:39
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Seks en liefde kunje niet vergelijken, je kunt ze wel naast elkaar zetten. Sommige dingen zijn niet goed te vergelijken, daar zijn ze te complex voor. Je kunt het echter wel proberen

Als je tevreden bent wil je geen verandering. Dan wil je stabiliteit.

Je hebt wel een punt, maar het heeft verder niet veel met mijn 'vraag' te maken

Ik ben meer gericht op de vraag of genot mede hulpzaam kan zijn bij het streven naar geluk.
Reageren

Regels voor berichten