Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 07:52
xxx_cutegirl
xxx_cutegirl is offline
hey iedereen,

Een jaar of wat gelede heeft mijn nicht zelfmoord gepleegd, ze was pas 17 en k had een hele goed band met d'r....
Ik ben toen naar haar begravenis geweest, en daar hebben ze toen een bepaald nummer gedraaid, als ik dat nummer nu weer hoor, moet ik natuurlijk weer aan haar denke, en voel ik me de rest van de tijd helemaal "down""...
Ik moet erg vaak aan haar denken, maar niet op een goede manier, ik kan niet met goeie herinneringen terugkijken op haar, alleen met verdriet en onmacht....

Zijn er miss mensen die dit herkennen of tips voor mij hebben?
Alvast heel erg bedankt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 08:03
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
xxx_cutegirl schreef op 11-03-2003 @ 08:52:
hey iedereen,

Een jaar of wat gelede heeft mijn nicht zelfmoord gepleegd, ze was pas 17 en k had een hele goed band met d'r....
Ik ben toen naar haar begravenis geweest, en daar hebben ze toen een bepaald nummer gedraaid, als ik dat nummer nu weer hoor, moet ik natuurlijk weer aan haar denke, en voel ik me de rest van de tijd helemaal "down""...
Ik moet erg vaak aan haar denken, maar niet op een goede manier, ik kan niet met goeie herinneringen terugkijken op haar, alleen met verdriet en onmacht....

Zijn er miss mensen die dit herkennen of tips voor mij hebben?
Alvast heel erg bedankt....
ja ik snap het. dat iemand zelf kiest voor de dood zorgt voor veel vraagtekens en heel veel onmacht. je wou waarschijnlijk dat je haar ha dkunnen helpen, of in ieder geval de reden wist... maar dat weet je niet, en daardoor krijg je gevoel van onmacht en voel je je down.

probeer misschien wat leuke foto's of filmpjes van jullie samen op te zoeken, of schrijf dingen op die julli ehebben meegemaakt. Zo denk je ook aan de leuke dingen.

En je moet proberen als je aan je nicht denkt niet meteen te denken aanzelfmoord. Das lastig, maar je kan die "keuze" maken in je hoofd....

succes!
Oud 11-03-2003, 10:24
Verwijderd
Een vriend van mij heeft 4 jaar geleden zelfmoord gepleegd en nog steeds voel ik me verdrietig als ik bepaalde nummers hoor die me aan de begravenis doet denken, maar dat gaat over. Het is nu al stukken minder, eerst moest ik altijd huilen als ik het nummer hoorde, nu niet meer.

Maar met 1 nummer heb ik helemaal moeite als ik die hoor, want die hebben ze op de begravenissen gedraaid van 2 vrienden, vlak na elkaar. Dat vond ik nog het ergste, dat ze dat nummer ook op de 2e begrafenis draaiden. Ze zaten met zn 4-en in de auto en die is door onbekende oorzaak van de weg geraakt, 2 waren op slag dood, 1tje lag in zware coma en de ander had haast niks. Met de jongen die in coma lag gaat het nu beter.

Tuurlijk mis ik ze nog, maar mijn leven gaat ook door. En ik weet dat ze het goed hebben...

Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:49
Verwijderd
Probeer te denken aan de leuke dingen die jullie samen gedaan hebben.
Ik heb bijvoorbeeld echt absoluut geen goede band met mijn vader en ook niet zoveel positieve herinneringen van hem, bijna alleen maar negatieve, maar nu hij op het punt staat elk moment te overlijden, probeer ik vooral aan de positieve dingen te denken.
bijvoorbeeld de avonden dat hij altijd verhaaltjes ging voorlezen aan ons en hoe graag we dan wilden dat hij verder vertelde enzo.. dat soort dingen.. gewoon proberen. misschien heb je foto's of voorwerpen die je aan de leuke dingen doen herinneren. zo heb ik ook een boekje dat me aan die avonden doet herinneren.. en een beer.
misschien dat je een keer met haar bent gaan winkelen en dat jullie toen heel veel lol hadden en dat je een voorwerp of kledingstuk ofzo wat je toen gekocht had in de buurt houdt en dat je dan daar naar kijkt en dan die dag weer ophaalt in gedachten.
heel veel sterkte en succes,
kus,
ilona
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:58
** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
Tuurlijk moet je bij dat liedje aan haar denken....Het iz ook heel moeilijk alz iemand zelfmoord pleegt....het iz zo definitief.....probeer de leuke en fijne dingen die je met haar hebt mee gemaakt te onthouden....je kan ze ook op schrijven ofzo...

Heel veel sterkte
Lieve
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:43
soffietje
soffietje is offline
Ik heb het pas nog mee gemaakt, een goede vriend maakte een einde aan z'n leven. Ik voelde me machteloos waarom had hij het niet besproken met mij? en vlak daarvoor had m'n broer een heel ernstig ongeluk gehad dus het kwam echt heel hard aan. Ik ben ook echt ingestort..ik ging niet meer naar school, ik deed niks meer...at haast niks meer...en ik wou echt geen hulp. Maar wat wel helpt is gewoon pen en papier pakken en alle leuke dingen die jullie samen hebben gedaan opschrijven en wat misschien heel stom klinkt...maar praten tegen diegene..doe ik wel gewoon alsof hij er nog is. En ja zo "sleep"ik mezelf er een beetje doorheen. En dat je een liedje hoort wat je aan hem/haar doet denken is haast niet te vermijden..ik had het zaterdag nog...Your song van Elton was altijd al ons liedje en toen werd het bij idols gezongen...toen voelde ik me wel kut ja. Maar ok dat heb je nou eenmaal.
Oud 11-03-2003, 16:02
Andora
Andora is offline
Het is normaal dat je je nog verdrietig bent om je nichtje. Zolang is een jaar niet.
Een vriend van me heeft zm gepleegd, 2 jaar terug, en ik moet nogsteeds aan hem denken. Gelukkig heb ik het wel een plaatsje kunnen geven, maar soms voel ik me ook nog machteloos *ookal weet ik dat ik niets had kunnen doen*
Bij mij hielp het wel om af en toe bepaalde nummers te draaien die me aan hem deden denken en dan lekker uit te huilen. Of brieven terug te lezen enzo. Gewoon mezelf toestaan dat ik er verdrietig om was. een kaarsje brand ik ook wel eens voor hem en dan denk ik ff terug enzo.
ik denk dar je voor jezelf uitvinden hoe je het beste het kan verwerken en toestaan dat je er verdriet om hebt (dus niet alles opkroppen)

sterkte
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:11
xxx_cutegirl
xxx_cutegirl is offline
Heel erg bedankt iedereen!
Oud 11-03-2003, 17:46
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik denk ook dat je het nog moet verwerken... Dus krop het niet op, sta jezelf gewoon toe om te huilen, en heb het met veel anderen over haar. Denk indd ook aan de leuke dingen, en het verdriet wordt na een tijdje vast wel minder
Oud 12-03-2003, 12:06
Dashja
Dashja is offline
Ik heb zelf wat mensen verloren aan zelfmoord.
Het heeft tijd nodig om het te verwerken. Ik ben mijn vriendje
(5 jaar geleden) verloren aan zelfmoord, maar nog steeds kan ik
er erg verdrietig om zijn.
Laat het verdriet er ook maar zijn, het hoort bij het verwerken.
Het wordt wel minder, maar het hoort erbij..
Denk idd terug aan de leuke en fijne momenten die jullie gehad
hebben. Die zijn erg waardevol.
Ik begrijp de gevoelens van onmacht en verdriet ook erg goed.
Waarschijnlijk heb je ook veel vragen waar je mee achter gebleven
bent..
Maar probeer te beseffen, dat de gevoelens van onmacht en verdriet
haar niet terug kunnen brengen..
Alleen door de fijne momenten te behouden en te 'herleven'
kan je haar een beetje levend houden voor jezelf...

Sterkte!
Dashja

Oud 21-03-2003, 22:11
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi,

Ik wil je eerst veel sterkte wensen...Het moet heel moeilijk voor je zijn vooral omdat je geen fijne herinneringen meer aan haar hebt....Dat vermoeilijkt het wel denk ik...

Ik heb verder geen ervarig ermee met zelfmoord...
Niet in mn naaste omgeving in ieder geval...

Wel heb ik geen fijne herinneringen meer aan mn vader....
Hij werd psychisch ziek toen ik 10 was en zoals je ziet ben ik nu 15....

Ik kan me hem niet meer herinneren zonder zijn ziekte en dat doet verschrikkelijk veel pijn!

Misschien heb je hier wat aan....ik heb het geschreven toen ik me heel klote voelde en er zijn mensen die zich erin kunnen vinden misschien kan jij dat ook....Voor meer info; Vechtend om mijn tranen (gedicht) das mijn eigen topic over het gedicht...

Vechtend om mijn tranen.

Vechtend om mijn tranen
Bijt ik zachtjes op mijn onderlip

Vechtend om mijn tranen
Knijp ik zachtjes in zijn hand

Vechtend om mijn tranen
zet ik een glimlach op

Vechtend om mijn tranen
doe ik alsof het allemaal goed is

Vechtend om mijn tranen
Huil ik....

Ik hoop dat je um mooi vind...
Oud 22-03-2003, 07:27
Bright Halo
Bright Halo is offline
Ik moest er gelukkig nog nooit mee omgaan Kan je dus ook niet vertellen hoe ik ermee zou omgaan.

Sterkte aan iedereen die het wel meegemaakt heeft. Het lijkt me echt rot. Vooral wanneer je het niet ziet aankomen.
Reageren

Regels voor berichten