Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je kan het beste eerst een VWO-diploma gaan halen omdat je dan echt goed wordt voorbereid op het academisch onderwijs. Het HBO is veel praktischer, er zit een heel groot verschil tussen deze onderwijsvormen. Als je je een beetje wilt handhaven op een universiteit en helemaal als je een moeilijke studie als psychologie wil doen is het veel makkelijker als je dat beetje extra opleiding al hebt. Tuurlijk is een HBO-P halen makkelijker dan een VWO-diploma als je HAVO hebt afgerond, maar op de universiteit krijg je het wel zwaar.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik zou vwo doen, dat is niet voor niet voorbereidend wetenschappelijk onderwijs en bereid je dus voor op de universiteit. Op heb hbo is men veel meer gericht op de praktijk en op een universiteit veel meer op theorie dus ik denk dat vwo een betere voorbereiding is. Ik denk ook dat de verleiding groot is om je sph af te maken als je er eenmaal aan begint en dat je psychologie dan te veel vind dus dat het er niet meer van komt. (weet ik natuurlijk niet zeker want ik weet niet hoe jij bent maar ik zou wel zo zijn denk ik)
|
![]() |
Het is altijd moeilijk om hier tussen te kiezen. Ga je VWO doen dan doe je er 1 jaar langer over, vergeleken met de weg via HBO-P.
Als je heel zeker weet dat je psychologie wilt gaan studeren dan zou ik via het HBO gaan, maar dan moet je het echt zeker weten. Vooral omdat het gewoon een jaartje korter is en omdat je dan meer ervaring hebt in de vakken die je zult krijgen op de uni. Je weet er dan iig meer vanaf dan de gemiddelde student omdat die net van het VWO afkomen. Mijn advies: ben je er zeker van dan zou ik via het HBO gaan. |
![]() |
||
Citaat:
En daar hebben veel havo leerlingen toch nog genoeg moeite mee.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Tis een moeilijke keuze denk ik.
Ik denk dat je twee dingen moet afwegen. Of je het aankan om 1 jaar Luzac te gaan doen. En uitzoeken hoe goed de overstap is van hbo naar wo. Dat eerste omdat het me best zwaar lijkt om één jaar lang zo ontzettend druk te zijn met school. En dat laatste omdat ik niet precies weet hoe die overstap is. Over het algemeen is het beter om vwo te gaan doen, want zo is het bedoeld (eerst vwo -> dan wo)
|
Verwijderd
|
VWO. Duidelijk.
Als je de route via het VWO neemt, krijg je langer en dieper onderwijs in de 'basis'vakken, zoals Nederlands en Engels. Je ziet dan ook dat de beheersing van de Nederlandse en Engelse taal onder studenten over het algemeen beter is bij mensen die van het VWO komen, dan mensen die via het HBO komen (onderzoek: KUN-Vox). Je hebt gewoon een stabielere basis. Het bezwaar tégen de Luzac-VWO route zou kunnen zijn: je moet keihard werken omdat het de stof van twee jaar in één is. Bovendien zit je bij allerlei vreselijk verwende, arrogante, walgelijke kwallen van kneusjes die te dom zijn om voor de duivel te dansen, maar wiens pa toevallig geld genoeg heeft om ze tot hun 21e op de middelbare school te laten zitten. Als je je daar voor kunt afsluiten, is er niets aan de hand, als je makkelijk te beïnvloeden bent zou ik het niet doen ) |
![]() |
|
denk dat je beter vwo kan gaan doen. Hbo P geeft geen garantie dat ze je toelaten. En meestal zijn er dan nog extra vakken die je moet doen. tevens moet je ook weer wennen aan alles op het hbo en dat kost ook weer tijd.
|
![]() |
als ik jou was zou ik ook eerst VWO doen.. ik zit nu op HBO en wil dit jaar mn P halen en dan naar de Universiteit.. maar ik baal er wel van dat ik niet eerst mn VWO gewoon heb gehaald, dit is een heel gedoe, net op nieuwe school, nieuwe mensen leren kennen en ik moet al weer gaan.. jammer..
en inderdaad, men zegt dat HBO-ers het veel zwaarder hebben op de universiteit.. ik hoop dat dat niet voor mij geldt.. ![]()
|
![]() |
|
|