Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vereniging Tegen Verengelsing der Nederlandse Taal Stond er eerst ook bij, maar past er nu niet meer op ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anyway: mooi. Die bond ga ik ook bij, hoewel mijn computernerd-gedeelte het daar dan weer niet mee eens is. Computertermen mogen wel engels blijven toch? ![]() * Type past zijn sig zodadelijk aan...
||
Citaat:
En nee, je hoeft die vereniging totaal niet serieus te nemen, heb hem helemaal zelf verzonnen maar het gaat om het feit dat ik tegen Verengelsing ben, snap je? *is eigenlijk ook wel tegen Engelse computertermen*
|
![]() |
we waren dik stoned op curacao onder een palm boom toen belde we een tv programa op om aan een quiz mee te doen en we waren met zn 2 en toen ze voor onze naam vroegen omdat we zo fucked up waren zeiden we DjukuBluku en RastaFanga
Djoe Koe Bloe Koe spreek je het uit ![]()
|
Mijn naam is een vervoeging van Irene. Dus Irene -> reen -> dreen.
![]() Wel moet je het op z'n engels uitspreken, want op z'n nederlands klinkt het echt belachelijk. Dus meer als drien zeg maar ![]() Hoe ik aan Irene kom weet ik niet, want ik heet zelf Sandra, en het zit ook niet in de familie of één van m'n andere namen ![]() Maar tis dus een soort bijnaam ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zal je net zien, heb ik dit helemaal bedacht, blijkt LUH-3417 straks iets heel anders te bedoelen.
||
Citaat:
![]() Het punt is dat er altijd wel woorden zullen zijn die al zó ingeburgerd zijn, dat je het niet meer kan veranderen. Wat je wel kan doen is een computermuis geen mouse noemen, geen weekend, maar weekeinde, geen bench maar kamerkooi, geen voice-mail maar stempost.... Computer is denk ik net iets te hoog gegrepen ![]()
|
![]() |
mijn nickname is EDGAAR om dat we vroeger altijd heel veel blowden en dan zij ik : wow ik ben echt gaar, en dan zeiden maten van me nee je bent edgaar en ikbenookgaar dus ik ben edgaar ookgaar en 5000 is een leuke toevoeging vond ik dat maakt het zo'n beetje krakkemikkerig spacey future vijfduizend enzo. dus.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik probeer een andere uitleg voor mijn opmerking te vinden, Robserver, maar het lukt me niet.
![]() Monrath, gelukkig ben je geen belachelijke taalpurist die de taal af wil bakenen als iets wat eigen aan een land moet blijven en die alle vreemde vormen uit de taal wil bannen. Daarmee verklaar je haar namelijk dood. Ik ben het volledig met je eens en om maar een slotzin van een betoog van een dame aan te halen die, ook al bleek ze niet al te slim, ook deze strijd streed: "Buitenlandse woorden horen überhaupt niet thuis in onze taal." LUH-3417 - Mijn cursief, zij had het zelf niet door. |
![]() |
|
weenie, gedichtje uit een der donkere dagen des verledens -->
Egged "..." Is anybody out there ? Hello ! Everyone is egged Alone, trapped Tell them all to wake up Hahaha Try it as many did before you You fool Can't you see Your words are being screamed every day I feed on their eternal echo's Your words are being carved by thousands I grow as I absorb their fears "..." het is nog veel langer, maar irrelevant ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het feit dat ik een 3,8 voor Engels sta speelt ook mee ![]()
|
Hi
![]() Mijn nickname is Insatiable. Het is engels voor onverzadigdbaar... ![]() Allereerst wilde ik de nickname vampire nemen, maar helaas bestond die al! (ben een grrrrrroooooooote vampier freak!) maar goed>>>>uitleg: Insatiable is de titel van mijn favorite nummer....ik had altijd veel liedjes die ik mooi vond, maar op de dag (26 maart 2002) hoorde ik om 6 uur de priemeur van de nieuwe singel van darren hayes (ex- zanger van savage garden) op radio 538.....(k geloof niet dat ze hem daarna ooit weer gedraaid hebben ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gr. vampire ![]()
|
Ik en een vriendin wilde es een site gaan maken bij clubs.nl over leuke voetballers. We hebben ons toen aangemeld als sportbabes, omdat het wel wat met sporten te maken moest hebben, en omdat we meer dan 1 voetballer een site hadden gemaakt, konden we niet smolareklovers heten ofzo.. En toen kon ik geen leuke nick verzinnen. Toen maar het enkelvoud van sportbabes genomen...
![]() |
![]() |
|
't Is eigenlijk niet heel boeiend. Ik heet in t echt Laura (tsja, hoe kan t ook anders...), en een vriendin had allemaal bijnamen bedacht. Het ging van Laura naar Laoera, vond ik niet zo geweldig, klonk n beetje als La Hoera(klemtoon op Hoe), naar laoela, maar dat vond ik er zo stom uitzien, dat ik er maar laula van gemaakt heb.
Waarom ik geen hoofdletters gebruikt heb, weet ik zelf eigenlijk ook niet... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In het dagelijks leven heet ik Inge (niet echt blij mee, maar oke) Mijn forumnaam is fairyangel, omdat ik zo'n periode had dat ik elfjes en engeltjes heel leuk vond en toen mijn cu2 naam zo had gemaakt en vervolgens log ik overal eigenlijk zo in.
||
Citaat:
|
Eén van de redenen is dat het de naam van de kat van wijlen Lennaert Nijgh is, en die kennen we natuurlijk van zijn briljante teksten... Hij heeft onder meer bijzonder veel teksten voor Boudewijn de Groot geschreven.
Neem 'Vrijgezel'. Het lijkt een leuk verhaal, maar elke strofe is volgens een strikt rijmschema geschreven (o.a. binnenrijm), en het metrum klopt ook PRECIES... en dat vind ik érg knap ![]() |
![]() |
|
Leuk topic! Grappig om te weten hoe iedereen aan zijn/haar nickname komt...
![]() Hoe ik echt heet wil ik liever niet vertellen, ik heb niet zo'n vaak voorkomende naam, dus heb je dan nog wel eens de kans dat iemand hier op het forum je 'herkent', en dat hoeft niet zo nodig van mij... Mijn echte naam gaat wel, hij komt in ieder geval niet zo veel voor, maar of dat nu een voor of een nadeel is...?! Daar ben ik nog niet uit ![]() Hoe ik aan mijn nickname kom? Tja, vaag verhaal... Ik zat vorig jaar behoorlijk in de eindexamenstress, en zat toen behoorlijk zenuwachtig wat te surfen op internet. Ik las ik ergens iets over een haai die een mens aangevallen had, en diezelfde avond aten we pizza: pizza Hawaii. Toen ik me op een of andere site aan moest melden, wilde ik niet mijn 'oude' en afgezaagde nickname gebruiken, dus heb ik Haai en Hawaii samengevoegd... Hawahaai... Omdat ik ook nog wel eens de neiging heb van die karatekreten uit te stoten, vond ik het wel toepasselijk om iedere lettergreep met een hoofdletter te laten beginnen, als aparte kreet in feite... Oftewel: echt onzin ![]() |
![]() |
|
Mijn echte naam is Davine. Mijn nick hier is Davine, maar tegenwoordig heet ik overal Faith of Faithjuh.
Dat kwam door de serie Buffy the vampire Slayer, daar was een 2de slayer en die heettte Faith en die vinnik wel heel er kewl, vandaar. Maar toen ik me hier inschreef was Faith nog niet in Buffy geweest, dus wist ik geen naam, dus moest ik wat ander verzinnen. En aangezien Davine niet zo'n bekende naam is onder de mensen, d8 ik: What the hell. ![]() Ik vin me egte naam wel oke, maar jah, Faith is eigenlijk ook wel leuk he...Ik noem me kind wel zo, kluister nu al naar Davine ![]() ![]() |
![]() |
|
Zal ik ook maar dan?
In het echte leven (echte leven? wat is meer echt aan de wereld buiten internet? Laat ook maar) heet ik Lotte, niet zo'n heel bijzondere/leuke naam maar ook niet slecht. Briseïs (Spreek uit: Brie-see-ies en niet Brie-sij-ies of Brie-suh-ies of iets dergelijks). Een hele tijd geleden las ik het boek Lied van Troje (Colleen McCullough), waar een Briseïs in voorkwam, de geliefde van Achilles ten tijde van de Trojaanse oorlog. Ik vond de naam prachtig, de vrouw in het verhaal was sympathiek en het betekent ook nog iets interessants (zij die overwint). Later kwam ik haar ook nog tegen in Stormen over Troje (Marion Zimmer Bradley), maar in dat boek was ze lang zo sympathiek niet... Jammer. Ik heet ongeveer overal op internet Briseïs (heel soms verandert in Briseis of Briseis_ en een keer zelfs Briseis_s) en mijn emailadres en msn adres ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik moest laatst een prakische opdracht maken over Sterke vrouwen uit de oudheid, en toen heb ik vrouwen uit de Trojaanse Oorlog gekozen: Helena, Andromache en Penelope. Ik wilde Cassandra doen, maar dat mocht niet. Toen heb ik ook allebei de boeken nog maar ns een keer gelezen... Dat maakt nu al een stuk of 4 keer ![]()
|
simpel,
Cheops behoort tot het plateau van Gizeh, waar drie piramiden staan, waarvan Cheops(genoemd naar de farao die daar begraven is..) de grootste is.. http://members.lycos.nl/guiver/newpage0.html voor heel het verhaal... het komt er op naar dat Cheops ook een plaats was om mensen haar mysteriën te laten ondergaan... ik heb gewoon een grote affiliteit tot piramiden en de oude Egyptische beschaving, het heeft me altijd al aangetrokken, maar ik heb me er nooit echt helemaal in verdiept , (behalve in het verhaal van Cheops) zal ik maar eens keer gaan doen ![]()
|
IRL heet ik Cathelijn. Maar mensen noemen me dagelijks catje en... Cattus.
Dat laatste komt doordat ik samen met een vriend grappige naampjes aan het verzinnen waren voor elkaar en toen kwamen we op Cattus en Chiel (die vriend heet michiel) en die namen hebben we erin gehouden. Later had ik mensen in m'n omgeving ervan verteld en langzamerhand noemde iedereen me zo. En laatst ben ik zogenaamd 'gedoopt' als Cattus vandaar deze nickname! ![]()
|
![]() |
Mijn echte naam kom je niet zo vaak tegen, namelijk 'Leandra'. Het is btw Grieks voor 'vrouw van het volk' of iets in die richting.
![]() Ik vind het op zich wel een leuke naam, alleen om de een of andere reden meld ik me nooit ergens aan met m'n echte naam. Vandaar dus dat ik me hier ook heb aangemeld als Zussy. Iets meer dan een jaar geleden chatte ik wel eens op 538, en ook vaak met een bepaald meisje. We zijn hele goeie vriendinnen geworden en spreken elkaar ook vaak op msn enzo. Op een gegeven moment gingen we uit verveling mensen voor de gek houden en zeggen dat we zusjes zijn, en dat bleef er zo'n beetje in. Dus toen zij haar chatnaam veranderde in ChilllayD, werd die van mij Chillzussy. Ondertussen kom ik nooit meer op die chatbox (ik spreek ChillayD nog wel ![]() ![]() |
![]() |
|
In het echt heet ik Saskia. Ben ik op zich wel blij mee....ik bedoel, het kan erger
![]() M'n nickname hier is booh, omdat een gaztje op msn altijd standaard als msn naam *booh* of *likj* had. En toen ik hier een nick moest kiezen is het *booh* geworden omdat ik op dat moment met hem aan het chatten was, en ik zelf niet echt iets beterz kon bedenken....en het leek me beter dan *likj* omdat jullie dan mayB 'rare' ideeen van mij krijgen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn achternaam omgedraaid, alleen klonk kjidnav niet dus is het kydnav geworden, ik had eerst op de chat altijd bird-egg geen idee hoezo ik mezelf vogel-ei noemde maarja. Toen werd ik scorpio1989 (is ook op het forum, gebruik ik niet meer) scorpio, is mijn sterrenbeeld en die was al gebruikt dus mijn geboortejaar erachter 1989.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Logica. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
sex puber-8 | 3 | 16-11-2011 14:48 |