Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 16:47
BeertjeM
BeertjeM is offline
Hallo,
de laaste tijd heb ik erg veel last van eczeem op mijn handen en in mijn gezicht. De verschijnselen in mijn gezicht had ik nog nooit eerder gehad (op mijn handen heb ik altijd al( ik heb er zalf voor gekregen en het is verdwenen. Nu heb ik rond mijn schaamstreek (onder mijn buik) een stukje huid kapot. Ik heb hier erg veel last van en ik vroeg me af of dit ook een soort eczeem kan zijn. Wat het eventueel ook zou kunnen zijn is van het scheren. Maar er komt een beetje vocht uit en ik krijg een soort van bultjes, het lijken puistjes..........Het plekje heelt niet snel want het is al 5 dagen kapot en er komt nog steeds geen korsje op.

Weet iemand wat het is of wat ik eraan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:15
poesiefox
poesiefox is offline
Eerst maar een stoppen met scheren. De zeep irriteert, het mes ook en de wrijving van je onderbroek tegen de huid ook.

Wat is er mis met je schaamhaar dat je het weg moet scheren. Na de overgang, als je een oud en afgelebberd verlept wijf bent, vallen ze vanzelf wel uit. Ben je ook kaal beneden.Bleeh.

Wees blij met deze tekenen van jeugd, vrouweijkheid, vruchtbaarheid.
Oud 12-03-2003, 21:06
BeertjeM
BeertjeM is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 12-03-2003 @ 18:15:
Eerst maar een stoppen met scheren. De zeep irriteert, het mes ook en de wrijving van je onderbroek tegen de huid ook.

Wat is er mis met je schaamhaar dat je het weg moet scheren. Na de overgang, als je een oud en afgelebberd verlept wijf bent, vallen ze vanzelf wel uit. Ben je ook kaal beneden.Bleeh.

Wees blij met deze tekenen van jeugd, vrouweijkheid, vruchtbaarheid.
Ja, ik scheer me nu ook niet. Ik vind het trouwens fijn om mijn schaamhaar een beetje weg te scheren, aan de zijkanten......Dus vandaar dat ik dat doe. Ik zal jou advies onthouden. Over de tekenen van jeugd, vrouwelijkheid en vruchtbaarheid.......

maar nogmaals, wat ik heb....zou dat vanzelf over gaan?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 23:28
poesiefox
poesiefox is offline
Behandel het als een wondje. Dutimonpoeder zorgt voor een kunstmatig korstje, waaronder het prachtig geneest. Het ontsmet ook nog. Eventueel een verbandgaasje erop. Je kunt ook betadinezalf nemen met een gaasje. Maar ja, waar plak je dan het leukoplastje? Draag katoenen ondergoed, waar geen wasverzachter in zit. Verzorg het wondje voor je gaat slapen. Slaap in je blootje, in een schoon bed. 's Nachts genees je het beste.

Je kunt ook zinkzalf gebruiken, uit dat blauwe blikje, want het lijkt wel op luieruitslag. Of sudocrem, maar dat is nogal prijzig.
Maar als er wondvocht uitkomt, dan hecht de zalf niet op dat plekje. Vandaar het Dutimonpoeder verhaal.
Oud 13-03-2003, 12:56
BeertjeM
BeertjeM is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-03-2003 @ 00:28:
Behandel het als een wondje. Dutimonpoeder zorgt voor een kunstmatig korstje, waaronder het prachtig geneest. Het ontsmet ook nog. Eventueel een verbandgaasje erop. Je kunt ook betadinezalf nemen met een gaasje. Maar ja, waar plak je dan het leukoplastje? Draag katoenen ondergoed, waar geen wasverzachter in zit. Verzorg het wondje voor je gaat slapen. Slaap in je blootje, in een schoon bed. 's Nachts genees je het beste.

Je kunt ook zinkzalf gebruiken, uit dat blauwe blikje, want het lijkt wel op luieruitslag. Of sudocrem, maar dat is nogal prijzig.
Maar als er wondvocht uitkomt, dan hecht de zalf niet op dat plekje. Vandaar het Dutimonpoeder verhaal.
Thanks! er komt inderdaad wondvocht uit en een gaasje heb ik er al op. Het probleem dan alleen is, als ik het er dan af wil halen zit het aan het wondje vast, doet dan erg veel pijn om het eraf te halen, misschien kan het daardoor ook wel niet helen.....Maar ik wil dat Dutimonpoeder wel eens proberen, ken het trouwens niet. Wie weet helpt het! dankjewel!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten