Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 20:17
Seb4
Seb4 is offline
Ik bedoel hiermee het gevoel dat eigenlijk bij je heerst over de oorlog, de VS en Saddam. Probeer dit te scheiden van je rationele standpunt, zover dat mogelijk is. Gelukkig ben ik capabel genoeg om mijn rationele inizchten in bv discussies niet erg te laten beinvloeden door zulke emoties..al heb ik wel eens momenten waar ik me er geheel aan overgeef..

Bij mezelf vind ik dat ik emotioneel gezien verscheurd wordt door een soort anti-Amerikanisme, waarbij ik hoop dat landen als Frankrijk de overwinning boeken door oorlog te voorkomen, en aan de andere kant heerst bij mij toch vooral de hoop op een leuke, spectaculaire oorlog, waarin Saddam ofwel vernedert wordt, maar het liefst de VS keihard ten schande zet gezet en massa's soldaten dood ...
Want oorlog, dat is toch het coolste wat er bestaat, zolang je er zelf niet bij betrokken bent tenminste? Vette beelden...actie...strategie......en misschien esacaleert het well en gaat Saddam chemische wapens gebruiken...hmm ik hoop het...wat een spektakel zou dat zijn! Ik weet we wel te vermaken zodra de oorlog begint...

Dus vanuit een puur egoistisch standpunt kijk ik eigenlijk wel uit naar die oorlog, al was het enkel voor mijn eigen vermaak.
Feitelijk vind ik Saddam wel een coole gast..hehe hij trekt zich van niemand wat aan, is dik gruwelijk, weet van aanpakken...interesseert zich niet voor mensen levens...heh..ik kan daar wel om lachen eigenlijk..

Maareh...ben ik nou de enige die dat heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 20:20
sportbabe
sportbabe is offline
Ik hoop op oorlog, maar dan zonder dat ze burgerdoelen raken.. (als je snapt wat ik bedoel)
En nee, ik loop niet achter Bush' ass aan, maar volgens mij isset gewoon de enige manier om van die &%"$# (als we toch emotioneel worden) af te komen...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:21
Seb4
Seb4 is offline
Oh die burgerdoelen kunnen me eigenlijk niet eens verotten..als het maar spectaculair is!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:29
Verwijderd
Echt heel emotioneel? Helemaal niet onderbouwd, slecht beargumenteerd en puur uit primitieve gevoelens?

Dan hoop ik dat er oorlog komt waarbij HEEL VEEL Amerikaanse doden zullen vallen. Dat het echt een soort tweede Viëtnam wordt, waarbij voor elke dooie Irakees twintig dooie Amerikanen zullen vallen. En als Saddam nou echt stoer is, dan belt hij Kim Jong-Il en vraagt hem een atoombommetje op de westkust van Amerika te pleuren. Dat zal ze leren, die vuile Yanks!

Natuurlijk zou dit zorgen voor chaos op mondiaal niveau, maar ik had het ook alleen maar even over mijn persoonlijke ideetjes
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:29
sportbabe
sportbabe is offline
:-S van mij moeten ze gewoon hoessein en zn regime van de troon afhalen, en dat zonder (onschuldige) burgers te doden.

Maar tis wel eerlijk van je.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:31
DEChengst
DEChengst is offline
*shrug*
Oud 06-03-2003, 20:48
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Echt heel emotioneel? Helemaal niet onderbouwd, slecht beargumenteerd en puur uit primitieve gevoelens?

Dan hoop ik dat er oorlog komt waarbij HEEL VEEL Amerikaanse doden zullen vallen. Dat het echt een soort tweede Viëtnam wordt, waarbij voor elke dooie Irakees twintig dooie Amerikanen zullen vallen. En als Saddam nou echt stoer is, dan belt hij Kim Jong-Il en vraagt hem een atoombommetje op de westkust van Amerika te pleuren. Dat zal ze leren, die vuile Yanks! [/SIZE]
Je bedoelt als Baghdad een soort enorme vesting wordt
Oud 06-03-2003, 21:08
Seb4
Seb4 is offline
Nare man:

Ja zeker, daar hoop ik ook op. Ik heb dan ook enige hoop gevestigd op chemische wapens en grote gevechten in Baghdad...ik hoop zelfs dat de VS heel veel Iraakse burgers dood bombardeert, zodat de bevolking geen amerikaanse bezetting zal accepteren..wat leidt tot nog meer problemen voor de VS...heh..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:19
Verwijderd
Bring it on

En ik zie al de vette titels al in de winkel liggen: Baghdad Strike IV, Return to Iraq - Mercenary Mission, SimBush etcetera.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:21
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
pure choas is gaaf

neemt niet weg dat ik het eigenlijk liever allemaal niet zie gebeuren. Al is het alleen maar om de pax americana een halt toe te roepen!
Oud 06-03-2003, 21:42
k28
k28 is offline
ik krijg altijd een kick bij 'een zojuist binnengekomen bericht' of een 'breaking news' (en dan wel écht breaking news) op CNN, als toen op 11 september.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:47
k28
k28 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bring it on

En ik zie al de vette titels al in de winkel liggen: Baghdad Strike IV, Return to Iraq - Mercenary Mission, SimBush etcetera.
wat denk je dat CNN voor titel verzint? Nu is het 'standoff Iraq', dan is het 'fight for liberty' of 'enforcing humanity', 'civilization freedom' of gewoon 'fight for freedom' ofzo. Wij hebben hier hele wedstrijden over de CNN-titel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 23:24
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan hoop ik dat er oorlog komt waarbij HEEL VEEL Amerikaanse doden zullen vallen. Dat het echt een soort tweede Viëtnam wordt, waarbij voor elke dooie Irakees twintig dooie Amerikanen zullen vallen. En als Saddam nou echt stoer is, dan belt hij Kim Jong-Il en vraagt hem een atoombommetje op de westkust van Amerika te pleuren. Dat zal ze leren, die vuile Yanks!
Dat is ook wel zo'n beetje mijn mening ja.....in plaats van Kim Jong-Il mag ook Osama iets doen in Amerika...iets met vliegtuigjes en Witte Huizen en Capitol Hills enzo.

[utopie]Ik wil er dan ook nog aan toevoegen dat ik hoop dat Europa zich eindelijk eens eensgezind van Amerika afkeert, zodat Amerika er alleen voor komt te staan. Dan krijgen Bush en zijn consorten het ineens erg benauwd.[/utopie]
Oud 07-03-2003, 07:53
Boywonder
Boywonder is offline
hmmm, emotioneel, emotioneel gezien hoop ik op een aantal terroristische aanslagen van de grootte 11 september in de VS.
Ik hoop dat Hussein chemische wapens op Koeweit gooit en dat er ook in Irak een gigantische chaos ontstaat.

Een terroristische daad in Nederland mag ook wel, weer een stukje sensatie.
Oud 07-03-2003, 09:36
Anne
Anne is offline
Emotioneel gezien hoop ik helemaal niet op slachtoffers, zowel aan de kant van Irak als Amerika. Wel mag Amerika eens goed op zijn nummer gezet worden (als Amerika nou gewoon ophoudt met bestaan... of Bush in ieder geval ).
Emotioneel standpunt: géén oorlog, en Amerika moet eens leren luisteren. Ergo: ik ben dus best wel anti-Amerika geloof ik.
Oud 07-03-2003, 10:12
Gatara
Gatara is offline
Bij Internationaal Recht en de navolging daarvan
(als die geschonden wordt, word ik emotioneel )

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 10:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Seb4 schreef:
Oh die burgerdoelen kunnen me eigenlijk niet eens verotten..als het maar spectaculair is!
Ik wou dat Nederland gebombardeerd werd zodat ik gescheurde lijken op de straten kon zien liggen en keihard lachen dat ze weer een burgerdoel geraakt hadden.

Oud 07-03-2003, 10:21
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Mijn emotionele standpunt is aanvallen en daarbij proberen het maken van burgerslachtoffers zoveel mogelijk te beperken. Saddam is een hel voor zijn burgers.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 10:29
Gatara
Gatara is offline
Laat ik heel een heeeeeeeeel emotioneel worden dan;
Bouw een muur en zet daartegen:
Saddam, Bush, Loekasjenko, Pyongyang, en nog wat anderen.
Kalashnikov erop.
Klaar.

Mag ik nu weer rationeel gaan denken?
Oud 07-03-2003, 22:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Saddam, Bush, Loekasjenko, Pyongyang,
Pyongyang is de hoofdstad van N-Korea. Hun leider heet Kim Jong-Il en nog wat anderen.
Kalashnikov erop.
Klaar.
Goed idee.
Oud 07-03-2003, 23:48
D@mien
D@mien is offline
Ik ben het met nare man eens...alleen moeten dan ook nog de Iraakse burgers van de gelegenheid gebruik maken en in opstand komen (Als Saddam een anthrax bom in de woestijn pleurt ofsow) en in the process Saddam + kids(die zijn even erg) verscheuren....en Bush moet daarbij natuurlijk worden begroet door een Irakese potloodventer met Semtex om zn middel.....
[semi-rationeel]En Europa moet es zn bek open doen, want de vs moet es dimmen....de vs is nu de mondiale dictator...[/semi-rationeel]
Oud 08-03-2003, 01:14
Verwijderd
wreed! laat het vietnam II worden maar dan met 4.000.000 miljoen amerikaanse dooien, dat hadden ze nog tegoed.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 01:25
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
nare man schreef:
wreed! laat het vietnam II worden maar dan met 4.000.000 miljoen amerikaanse dooien, dat hadden ze nog tegoed.
Oud 08-03-2003, 01:31
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
*grin* Rambo.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 07:43
Isa
Isa is offline
Dan ben ik het eens met de moslims.
Weg met die kutkultuur van de VS en de westerse wereld. Tenminste dat deel dat genot verheerlijkt en zelfbeheesing belachelijk maakt en dat deel dat voor een naar mijn mening iets te vrije sex is. Hoeveel doden er moeten vallen? Ik wil helemaal geen doden. Ik wil gewoon veranderingen in mentaliteit, liefst met zo weinig mogelijk doden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 13:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Pyongyang,Pyongyang is de hoofdstad van N-Korea. Hun leider heet Kim Jong-Il
Je hebt gelijk

Wat een stomme fout Ben nog recent op de officiele pagina van Noord-Korea geweest en dat ik dan NOG die naam gemist heb, is ongelooflijk.....<grin>
Oud 08-03-2003, 13:50
NN
NN is offline
Mijn rationele standpunt is dat als de VN-VR vindt dat er een militaire ingreep in Irak moeten komen dat dan maar moet.

Mijn emotionele standpunt is dat ik absoluut geen oorlog wil, waar dan ook en waarom dan ook omdat dit altijd mensen treft die het niet zou moeten treffen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 15:07
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
nare man schreef:

Natuurlijk zou dit zorgen voor chaos op mondiaal niveau, maar ik had het ook alleen maar even over mijn persoonlijke ideetjes

JAAAAA dat vind ik een MAster idee
Oud 08-03-2003, 15:21
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
tuurlijk wel onderbouwd, zolang je het maar niet rationeel onderbouwd, maar puur emotionele redenen geeft.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 15:45
crcorp3
crcorp3 is offline
Nou tja... als we toch op de puur sensatie-tour zijn... doe het dan meteen goed.

Nemen we gelijk even aan dat Saddam kernwapens heeft. Bush wil Bagdad bezetten... laat Saddam dan maar eens wat atoombommen gooien op de Amerikaanse strijdkrachten (gewoon hun volledige marine uitroeien). Ook mag er dan meteen een einde worden gemaakt aan de na-weeën van het Engelse imperialisme... ruim Israel gewoon helemaal uit de weg (niet dat ik iets tegen joodse mensen heb, maar die staat hoort daar gewoon niet). Dus jah... uit puur sensationeel oogpunt zou ik zeggen: laat de temperatuur maar flink oplopen (letterlijk en figuurlijk).

(Mijn rationeel standpunt is wel heel wat anders btw.)
Oud 08-03-2003, 15:48
Isa
Isa is offline
Waarom atommbommen? Daar los je niks mee op want je krijgt er de komende 10000 jaar alleen maar extra straling mee.
Liever een gewone bom die alleen alles vernietigt, maar geen schadelijke straling achterlaat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 16:58
crcorp3
crcorp3 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Waarom atommbommen? Daar los je niks mee op want je krijgt er de komende 10000 jaar alleen maar extra straling mee.
Liever een gewone bom die alleen alles vernietigt, maar geen schadelijke straling achterlaat.
Als Saddam werkelijk zo'n goede wapen-verzamelaar is zal hij zijn uiterste best gedaan hebben om fusiebommen te krijgen. Als hij daarmee gaat gooien valt het allemaal reuze mee. Een fusiebom mag dan ook nog wel ontstoken worden met een kernsplijting, maar de straling die daarbij vrijkomt krijg je echt geen onleefbare gebieden, die straling is niet veel hoger dan normaal.
Oud 08-03-2003, 17:44
CraigDavid
CraigDavid is offline
echt emotioneel gezien hoop ik dat er veel amerikaanse soldaten om komen.
maar dan niet door saddam maar gewoon door een ÉNORME!!! blunder van de vs. dat bijv een groep van 1000 seals en 1000 normale soldaten elkaar tegenkomen on de nacht in de woestijn en elkaar gaan bevechten waarbij ze allemaal dood gaan.
een cameraman is hier natuurlijk bij en zendt deze blunder wereldwijd uit.

saddam komt niet meer bij van het lachen en terwijl hij op de grond valt van het lachen komt hij met zijn hand op de knop die bommen lanceert die op israel gericht zijn. een raket is per ongeluk gericht op NK en NK denkt dat het de amerikanen zijn en gooit al zijn kernwapens op washington.
Oud 08-03-2003, 22:47
theone87nl
theone87nl is offline
gewoon een atoombom opgooien zijn we ook weer van dat gezeik af en van een heleboel toekomstige asielzoekers!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 23:26
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef:
gewoon een atoombom opgooien zijn we ook weer van dat gezeik af en van een heleboel toekomstige asielzoekers!
Ik krijg steeds minder afkeer tegen experimenten met abc wapens op selecte groepen mensen...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
als er op welke plek dan ook een zware bom gegooid word zullen er denk ik 100 keer zoveel asielzoekers hier binnen komen dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:54
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Wat een vreselijk gruwelijke mensen lopen hier rond zeg
Oud 09-03-2003, 12:56
NN
NN is offline
Waarom hopen veel mensen hier dat er veel Amerikaanse soldaten gedood worden?

Die kunnen het ook niet helpen dat ze toevallig werken in een land met een oorlogsmaniak aan het roer. Dit zijn ook maar mensen die hun werk doen en geïndoctrineerd worden met de Amerikaanse propagandafabriek.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:09
KIM DE LA FOSSE
KIM DE LA FOSSE is offline
He mensen

Ik ben TEGEN een oorlog in Irak, maar VOOR de afzetting van Saddam Hussein. Hij is dom bezig geweest en het is idd dom en jammer dat de VS hem 10 jaar geleden niet hebben aangepakt. Als een oorlog kon voerden gevoerd zonder burgerslachtoffers ga je gang, maar zo werkt het tegenwoordig niet. Afgelopen week zijn er weer 7 burgers gestorven door onofficiële bombardementen in Irakeese NOFLY-zones; . Ik hoop echt serieus dat deze kwestie wordt opgelost zonder dat het teveel levens kost.
Ook vindt ik dat Amerika moet op houden met denken dat ze de heersers van de wereld zijn, het is niet voor niets dat er aanslagen waren op 11 september 2001. Het waren extremisten dat weet ik ook wel, maar die komen niet zomaar ergens vandaan,
Ik hoop dat Amerika wat geleerd heeft van Vietnam en de eerste Golfoorlog en dus niet dezelfde domme fouten maakt. In vietnam was het oorlog tegen Communisme en in nu Irak een oorlog tegen het Terrorisme.
Zolang Bush het Internationale Gerechtshof niet erkend staat het voor mij vast dat hij of anderen uit de V.S. oorlogsmisdaden hebben gepleegd en dat ze te bang zijn voor gerechtigheid....

Make love not war,

kus kim

btw: bommen lossen niks op er zullen altijd mensen op wraak uit zijn
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:20
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Kalashnikov erop.
Klaar.

Hè bah, hoe saai wil je 't hebben in de wereld?

Wat mij betreft, overigens, roeien ze elkaar uit en laten ze mij met rust. En dan over een jaartje komt er in het nieuws dat Irak en Amerika het op een akkoordje hebben gegooid. Want dát is pas vernederend, als niemand wint. Haha, dan heb je nog steeds niks. Wat mij betreft blijven ze eeuwig met deze onzin bezig, ik vind het zo hilarisch. Figuren als Saddam en Bush gaan niet dood of 'weg' in oorlogen; die mensen gaan dood door aanslagen van mensen die toch al niet teveel waarde hechten aan hun aardse leven. En zo hoort het ook, de macht ligt bij het volk. Ik wacht met spanning af. Verder is dat overigens zowel mijn emotionele als mijn rationele standpunt. Nou ja, oké... Veel verliezen aan Amerikaanse zijde klinkt ook wel grappig.
Oud 09-03-2003, 14:35
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Wat een vreselijk gruwelijke mensen lopen hier rond zeg
We kunnen niet allemaal zo goed en vredelievend als jij zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Nate schreef:
Hè bah, hoe saai wil je 't hebben in de wereld?
Saai? Denk jij sos dat leven in een oorlogsland een leuk avontuur is ofzo???
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:40
Seb4
Seb4 is offline
Ehm, "niet saai" staat niet gelijk aan "leuk".
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:43
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Kalashnikov erop.
Klaar.

Neej, ze op deze manier doden gaat te langzaam.. Laten we es gaan denken over een manier om ze allemaal op een zo'n langzaam mogelijke manier aan hun eind te helpen..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Neej, ze op deze manier doden gaat te langzaam.. Laten we es gaan denken over een manier om ze allemaal op een zo'n langzaam mogelijke manier aan hun eind te helpen..
Eh.....

Bij één van deze twee 'langzaams' bedoel je waarschijnlijk 'snel'. Welke?
Oud 09-03-2003, 19:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Stop ze met zn 20-en in een Russische gevangenis.
Oud 09-03-2003, 20:01
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Stop ze met zn 20-en in een Russische gevangenis.
Of zet ze vast op een Amerikaanse basis in Afghanistan
Oud 09-03-2003, 20:33
Nate
Nate is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Saai? Denk jij sos dat leven in een oorlogsland een leuk avontuur is ofzo???
:

Citaat:
Ehm, "niet saai" staat niet gelijk aan "leuk".
En daarnaast, diversiteit is de afwisseling tussen dingen die je meer en minder bevallen. Ieder heeft zijn voorkeur, maar als je niets te kiezen overlaat, dan hoeft 't van mij niet meer.
Oud 12-03-2003, 17:00
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Ik bent het met bush eens want saddag is echt een grote bedreiging voor de hele wereld maar ik ben bang dat Amerika Israel niet goed heeft voorbereid want als bush begint met aanvallen dan stuurt saddam ongetwijfeld een paar scuds naar Tel-Aviv
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:05
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Emotioneel gezien ben ik dat gezik in de media zo zat ben dat die amderikanen zo snel mogelijk een krater van dat land moeten maken.... Dan kunnen we daarna weer rustig verder met ons leven....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten