Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 20:01
Boogie
Boogie is offline
AS Roma kan in het Champions League-
duel met Ajax (woensdag 19 maart) zeker
niet beschikken over Francesco Totti.
De spits kreeg dinsdag in het duel met
Arsenal rood voor een elleboogstoot en
is geschorst.

Roma kondigde aan bij de UEFA in beroep
te gaan tegen de rode kaart,maar dat
kan pas 21 maart,als de tuchtcommissie
voor het eerst weer zitting heeft.

bron: NOS Teletekst

Totti ging in de wedstrijd tegen Arsenal een kopduel aan met een speler van de Londense club, en gebruikte hierbij zijn armen. Echter, in een mate, die bij bijna ieder kopduel wordt gebruikt. Bijna altijd worden de handen gespreid in de lucht. De rode kaart was derhalve in mijn ogen een te zware beslissing. Hierdoor wordt Roma in meerdere opzichten zwaar benadeeld. Aanvoerder Totti kreeg in de 22e minuut de rode kaart. Hierdoor heeft Roma een groot deel van de wedstrijd met 10 man moeten spelen. Bovendien wordt hij automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd in de Champions League, tegen Ajax. Roma wil dus logischerwijs in beroep gaan, maar dat dient pas na de wedstrijd tegen Ajax, zodat Totti die wedstrijd mist, en Roma ook dan wordt benadeeld.
Oud 12-03-2003, 20:10
Tofke_H
Tofke_H is offline
De rode kaart was op de beelden idd overdreven, maar hij zou in actie's daarvoor ook al dat soort dingen gedaan hebben???

Anyway. De schorsingen is een logisch gevolg van een rode kaart, zo staat het in de reglementen. Niets aan te doen.
Oud 12-03-2003, 20:47
Verwijderd
ja mooi meegenomen dit.
En Walter Samuel is ook geschorst
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:10
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 12-03-2003 @ 21:10:
De rode kaart was op de beelden idd overdreven, maar hij zou in actie's daarvoor ook al dat soort dingen gedaan hebben???

Anyway. De schorsingen is een logisch gevolg van een rode kaart, zo staat het in de reglementen. Niets aan te doen.
In Nederland mag zo iemand meestal meedoen, tot de uitslag van het beroep er is, of hij vrijgesproken wordt of geschorst.
Oud 12-03-2003, 22:23
freggelfreak
freggelfreak is offline
ik moet zeggen dat ik ook de rode kaart zwaar overdreven vond, maar in de herhaling kon je zien dat totti echt eerst heel duidelijk keek waar de tegenstander was. ik bedoel dat hij dit deed of om te zorgen dat hij wist dat er iemand in zijn rug zat of om een elleboog te geven. ik denk dat hij gewoon keek, maar de de scheids dacht dat hij opzettelijk zo keek waar de tegenstander was, zodat hij hem kon raken.

ik gok ook maar wat
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 22:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-03-2003 @ 22:10:
In Nederland mag zo iemand meestal meedoen, tot de uitslag van het beroep er is, of hij vrijgesproken wordt of geschorst.
Rode kaart is gewoon onmiddellijk geschorst voor de volgende wedstrijd in europese wedstrijden. Zie maar naar het WK/EK, daar is dat ook zo van kracht.
Oud 12-03-2003, 23:02
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-03-2003 @ 22:10:
Is dat niet zo als diegene alleen in hogerberoep gaat?
Oud 13-03-2003, 15:45
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 12-03-2003 @ 21:10:
dan geef je hem in die actie daarvoor geel... en niet later in 1 keer rood! Geel is een waarschuwing...

Het was trouwens absoluut geen rode kaart...
Oud 13-03-2003, 15:56
Roberto15
Roberto15 is offline
het is wel te bot...

ik ben zowel Ajax als AS Roma-fan ... is er een wedstrijd tussen die 2, is je favo-speler (op zo'n manier!) geschorst!
Oud 13-03-2003, 17:03
karamba
karamba is offline
Wat een opluchting. totti lootste zijn ploeg ook al in zijn eentje langs valencia in spanje. zonder totti is as roma al een stuk minder. ik hoop dat ajax minstens een punt gaat pakken...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:04
Fritss
Fritss is offline
Als ajaks doorgaat hoor je nog jaren dat dat kwam omdat totti niet meespeelde
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:29
Bilbalf
Bilbalf is offline
Citaat:
Fritss schreef op 13-03-2003 @ 18:04:
neen.
Oud 13-03-2003, 20:46
Thomas
Thomas is offline
Lekker meegenomen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:58
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 13-03-2003 @ 16:45:
dan geef je hem in die actie daarvoor geel... en niet later in 1 keer rood! Geel is een waarschuwing...

Het was trouwens absoluut geen rode kaart...
Klopt heb je volledig gelijk in. Het was niet rood Maar de rode kaart is wel gegeven, en dan verplicht het reglement dat er een schorsing komt
Oud 13-03-2003, 22:55
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 13-03-2003 @ 21:58:
Klopt heb je volledig gelijk in. Het was niet rood Maar de rode kaart is wel gegeven, en dan verplicht het reglement dat er een schorsing komt
Dan ben ik het niet eens met het regelement.

Je geeft toch ook niet iemand de doodstraf voor het hoger beroep

Bovendien denk ik dat in Nederland de regels anders zijn, want er doen geregeld mensen mee die de wedstrijd ervoor rood hebben gehad maar die nog op hun 'veroordeling' wachten.
Oud 14-03-2003, 16:43
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Fritss schreef op 13-03-2003 @ 18:04:
en die bewering zal dan ook kloppen
Oud 14-03-2003, 17:23
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Hoezo? Ik vond Roma niet sterk spelen in de thuiswedstrijd in de Arena en toen speelde hij geloof ik wel mee? Ook met Totti kan Ajax op z'n minst een gelijkspel maken tegen Roma. Zo'n geweldige speler is hij nou ook weer niet, de gemiddelde Arsenalspeler is beter en daar was Ajax ook tegen opgewassen, dus Totti doesn't make the difference
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:10
Roberto15
Roberto15 is offline
Totti is nu in bloedvorm... en ik durf de stelling te verdedigen dat ie dan de beste speler van de wereld is!
Oud 14-03-2003, 20:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef op 13-03-2003 @ 23:55:
Dan ben ik het niet eens met het regelement.

Je geeft toch ook niet iemand de doodstraf voor het hoger beroep

Bovendien denk ik dat in Nederland de regels anders zijn, want er doen geregeld mensen mee die de wedstrijd ervoor rood hebben gehad maar die nog op hun 'veroordeling' wachten.
Dat kan, dat jij niet akkoord bent met de reglementen. Maar ze zijn ook zo. De bond kan ook niet een rode kaart ongedaan maken. Het woord van de scheidsrechter zal gevolgd moeten worden. Stel dat een scheidsrechter op een wedstrijd met gele en rode kaarten zwaait. 15 gele, 5 rode kaarten ofzo, dan kan geen enkele kaart ongedaan gemaakt worden. Minimumstraf bij rode kaart is 1 speeldag, en zal dus meteen ingaan. STEL dat men zegt "10 speeldagen geschorst" dan kan men daar wel in beroep, maar volledig kwijtschelden lukt normaal niet.

Ik zeg ook niet dat ik daar mee akkoord ben hoor Maar 3 gele kaarten door het seizoen heen, is ook automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd. Ben ik het ook niet mee eens, want nu pakken spelers met opzet een 3de gele kaart, om de belangrijke wedstrijd niet te moeten missen. Dat soort spelers zouden ze langer moeten schorsen.
Oud 14-03-2003, 21:40
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 14-03-2003 @ 19:10:
Totti is nu in bloedvorm... en ik durf de stelling te verdedigen dat ie dan de beste speler van de wereld is!
Kom maar op met je argumenten dan! Ben wel benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:32
Fritss
Fritss is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 14-03-2003 @ 17:43:
en die bewering zal dan ook kloppen
uhu.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 16:41
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 14-03-2003 @ 19:10:

Citaat:
Missy1234567890 schreef op 14-03-2003 @ 22:40:

Kom maar op met je argumenten dan! Ben wel benieuwd...
Totti is een speler die niet alleen zelf redelijk vaak scoort (dit seizoen 12x in de competitie, 3x in de CL) maar ook anderen vaak door zijn fantastische steekpasjes alleen voor de keeper zet.

Hij heeft bewezen wedstrijden te kunnen beslissen door AS Roma in het seizoen 00/01 na 18 jaar weer landskampioen te maken (en in 01/02 tweede). En ook tijdens EURO 2000 schitterde hij, mede door zijn toedoen bereikte Italië de finale.

[begin dit seizoen was hij vaak geblesseerd, prompt verloor AS Roma veel wedstrijden, ook een veeg teken!]
Oud 15-03-2003, 17:35
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Mooi zo, das gunstig voor Ajax!
Reageren

Regels voor berichten