![]() |
|
AS Roma kan in het Champions League-
duel met Ajax (woensdag 19 maart) zeker niet beschikken over Francesco Totti. De spits kreeg dinsdag in het duel met Arsenal rood voor een elleboogstoot en is geschorst. Roma kondigde aan bij de UEFA in beroep te gaan tegen de rode kaart,maar dat kan pas 21 maart,als de tuchtcommissie voor het eerst weer zitting heeft. bron: NOS Teletekst Totti ging in de wedstrijd tegen Arsenal een kopduel aan met een speler van de Londense club, en gebruikte hierbij zijn armen. Echter, in een mate, die bij bijna ieder kopduel wordt gebruikt. Bijna altijd worden de handen gespreid in de lucht. De rode kaart was derhalve in mijn ogen een te zware beslissing. Hierdoor wordt Roma in meerdere opzichten zwaar benadeeld. Aanvoerder Totti kreeg in de 22e minuut de rode kaart. Hierdoor heeft Roma een groot deel van de wedstrijd met 10 man moeten spelen. Bovendien wordt hij automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd in de Champions League, tegen Ajax. Roma wil dus logischerwijs in beroep gaan, maar dat dient pas na de wedstrijd tegen Ajax, zodat Totti die wedstrijd mist, en Roma ook dan wordt benadeeld.
|
![]() |
|
![]() |
ik moet zeggen dat ik ook de rode kaart zwaar overdreven vond, maar in de herhaling kon je zien dat totti echt eerst heel duidelijk keek waar de tegenstander was. ik bedoel dat hij dit deed of om te zorgen dat hij wist dat er iemand in zijn rug zat of om een elleboog te geven. ik denk dat hij gewoon keek, maar de de scheids dacht dat hij opzettelijk zo keek waar de tegenstander was, zodat hij hem kon raken.
ik gok ook maar wat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het was trouwens absoluut geen rode kaart...
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Je geeft toch ook niet iemand de doodstraf voor het hoger beroep ![]() Bovendien denk ik dat in Nederland de regels anders zijn, want er doen geregeld mensen mee die de wedstrijd ervoor rood hebben gehad maar die nog op hun 'veroordeling' wachten.
|
Hoezo? Ik vond Roma niet sterk spelen in de thuiswedstrijd in de Arena en toen speelde hij geloof ik wel mee?
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik zeg ook niet dat ik daar mee akkoord ben hoor ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Hij heeft bewezen wedstrijden te kunnen beslissen door AS Roma in het seizoen 00/01 na 18 jaar weer landskampioen te maken (en in 01/02 tweede). En ook tijdens EURO 2000 schitterde hij, mede door zijn toedoen bereikte Italië de finale. [begin dit seizoen was hij vaak geblesseerd, prompt verloor AS Roma veel wedstrijden, ook een veeg teken!]
|
|