Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 23:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 12-03-2003 @ 23:33:
Om toch maar weer even VOLLEDIG ON-TOPIC te gaan:

ik heb nogsteeds geen goede argumenten gehoord waarom de AEL een gevaarlijke partij zou zijn....??

zijn er ook niet echt

het is gewoon een beetje afwachten ipv vooroordelen te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 23:32
Atje85
Atje85 is offline
Geen banden AEL met fundamentalisme

BRUSSEL De Arabisch Europese Liga (AEL)
van Abou Jahjah onderhoudt geen banden
met moslimfundamentalisten.Belgische
veiligheidsdiensten schrijven dat in
een rapport voor het parlement dat is
uitgelekt naar Belgische kranten.

Volgens de militaire veiligheidsdienst
ADIV kan "geen enkel ideologisch of
organisch verband" worden aangetoond
tussen de Liga en extreme groeperingen,
maar "verwantschap" met een sji'itische
groep in Libanon is niet uitgesloten.

Abou Jahjah komt uit Libanon.Hij maakte
onlangs een toer door Nederland in het
kader van de oprichting van een
Nederlandse afdeling van zijn AEL.

Bron: teletekst NOS
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 07:06
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb zo'n beetje over het programma gelezen en vond t een prima partij. Niks gevaarlijks aan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:27
Fortuynist
Fortuynist is offline
Niks gevaarlijks aan? Nee, niet wanneer je niet tussen de regels mee leest.

De AEL wil de Islamitische identideit versterken, in plaats van zichzelf Nederlander te willen voelen. Dat lijkt mij een zeer slechte gang van zaken, het zal de kloof tussen Nederlanders en buitenlanders alleen maar verder verbreden in plaats van overbruggen. Daar hebben we wat aan!

Bovendien vertrouw ik Jajah voor geen eurocent. Maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Hoe dan ook, volgens mij komen Nederlanders en buitenlanders dankzij deze partij lijnrecht tegen over elkaar te staan.

Nu zullen er mensen zijn op dit forum die gelijk beginnen te roepen dat Pim Fortuyn ook hetzelfde zou hebben bereikt. En ja, het is inderdaad waar dat Pim Nederland 1 identideit wilde geven, in plaats van de tientallen die er nu zijn en dat lijkt mij ook niet meer dan terecht! Bovendien zorgt een land met één identideit voor veel meer harmonie dan het geval zal zijn met de AEL. Dus kom niet met dat soort onzin aan zetten!

Groet,

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 08:33.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-03-2003 @ 09:27:

De AEL wil de Islamitische identideit versterken, in plaats van zichzelf Nederlander te willen voelen. Dat lijkt mij een zeer slechte gang van zaken, het zal de kloof tussen Nederlanders en buitenlanders alleen maar verder verbreden in plaats van overbruggen. Daar hebben we wat aan!
De katholieken wilden in het verleden hun identiteit tussen de heersende protestante macht versterken (de Katholieke VolksPartij was hier het gevolg van). Dit leidde uiteindelijk tot een emancipatie van de katholieken in het protestante land Nederland.

Ik zie niet in waarom het nu niet anders (maar dan met islamieten) zou mogen zijn.
Oud 13-03-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-03-2003 @ 13:50:
Aangezien dit topic toch totaal niet meer on topic te noemen valt...

Ik zie het.

Verder is het leuk om te zien hoe je gaat steigeren als je ook maar de geringste indruk krijgt dat iemand de LPF van extremisme beschuldigd (ik vind de LPF overigens niet extremistisch, maar sommigen van hun aanhangers zijn het wel waardoor bij sommigen foutief de indruk ontstaat dat de LPF zelf extremistisch is), maar er totaal geen moeite mee hebt ideeen van sommigen stalinistisch te noemen terwijl het daar erg weinig mee opheeft.

dat noem ik maar onwetendheid, ik ben goed op de hoogte van het doen en laten van de SP en ken ook de plaatselijke (middelburgse) partijtop. Ook lees ik vele publicaties van partijleden. Het zijn allemaal ex-commuinisten in naam, maar hun doen laat zien dat ze die ideeën nog lang niet kwijt zijn. In de aanloop de laatste verkiezingen is wel duidelijk geworden hoeveel mensen hier niet van op de hoogte zijn. gelukkig (nouja....) stemden veel uiteindelijk "strategisch"op de pvda. Ook veel partijleden kennen niet eens de plannen van hun partijtop.

Respect moet van twee kanten komen.

kheb respect voor de mensen (een maat van me is lid van de sp) maar ik veracht hun ideeën.

Als mensen (dit geldt zowel voor links als rechts) wat meer open-minded zouden zijn, zou het er een stuk beter met de wereld aan toe gaan. :/
ja mooie one-liner om mee te sluiten. alleen is het niet nodig die op mij toe te passen..

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 11-03-2003 @ 19:32:
En even over jouw objectiviteit:

Allemaal jouw persoonlijke visie. Dat kun je natuurlijk nooit objectief noemen.
wel realistisch
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 12-03-2003 @ 23:33:
Om toch maar weer even VOLLEDIG ON-TOPIC te gaan:

ik heb nogsteeds geen goede argumenten gehoord waarom de AEL een gevaarlijke partij zou zijn....??
gevaarlijk is misschien ook niet het juiste woord, alhoewel er natuurlijk de mogelijkheid bestaat dat fundamentalisten meer voet aan de grond weten te krijgen binnen de partij.

beter is het om de partij 'sociaal ontwrichtend' of iets dergelijks te noemen, want dat is wat het gaat doen. een partij als deze zal nooit bij de Nederlanders sympathie weten op te brengen voor de marokkaanse cultuur. Dingen als agenten achtervolgen om te controleren of ze niet discrimineren vind ik geen blijk geven van vertrouwen, en er is zoiezo helemaal geen aanleiding toe in Nederland

Verder stellen dat de problemen van marokkaanse jongeren voor het grootste deel te wijten zijn aan de nederlanders vind ik zeer brutaal, en ook heel erg onrealistisch. het is dan ook wel erg opvallend dat het bij andere groeperingen buitenlanders niet voorkomt. de hand in eigen boezem steken is deze partij ook vreemd.

welk doel dient een dergelijke partij dan nog? een spreekbuis vormen voor de marokkanen is een argument. maar dan is dit toch wel een hele slechte vertegenwoordiger blijkt wel. en dan heb je nog het probleem dat deze partij de berbers niet vertegenwoordigt.

samengevat zie ik niet welk nut deze partij zou kunnen dienen. misschien dat in belgië wel, alhoewel ik dat ook betwijfel. en jahjah lijkt beschaafd, maar achter die façade van beschaafdheid zit toch een fundamentalist verborgen. want een beschaafd man betoogt niet voor het opheffen van een land, inclusief zijn tien miljoen inwoners....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 13-03-2003 @ 12:28:
gevaarlijk is misschien ook niet het juiste woord, alhoewel er natuurlijk de mogelijkheid bestaat dat fundamentalisten meer voet aan de grond weten te krijgen binnen de partij.

Citaat:
Atje85 schreef op 13-03-2003 @ 00:32:
Geen banden AEL met fundamentalisme

BRUSSEL De Arabisch Europese Liga (AEL)
van Abou Jahjah onderhoudt geen banden
met moslimfundamentalisten.Belgische
veiligheidsdiensten schrijven dat in
een rapport voor het parlement dat is
uitgelekt naar Belgische kranten.

Volgens de militaire veiligheidsdienst
ADIV kan "geen enkel ideologisch of
organisch verband" worden aangetoond
tussen de Liga en extreme groeperingen,
maar "verwantschap" met een sji'itische
groep in Libanon is niet uitgesloten.

Abou Jahjah komt uit Libanon.Hij maakte
onlangs een toer door Nederland in het
kader van de oprichting van een
Nederlandse afdeling van zijn AEL.

Bron: teletekst NOS
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-03-2003 @ 19:35:

Dan interpreteer je dat verkeerd! Ik zou helemaal niet willen dat het zo geinterpreteerd werd, want zelf heb ik een enorme hekel aan het plaatsen van mensen in hokjes naar aanleiding van 1 enkel idee.
Veel nationalistisch denkenden personen (en dat is niet hetzelfde als nazis) pleiten voor een behoud van hun cultuur (whatever that is). En fijn, als ze dat vinden. Daar doen ze niemand kwaad mee.
Pas als ze de ander als minderwaardig gaan bestempelen of behandelen, wil ik ze nazis noemen.
Maar dat kan ik in dit geval absoluut niet zeggen.

formuleer je dan in het vervolg beter
en mijn excuses als je er werkelijk zo over denk

Hmm.. da's vaker in het verleden gebeurd. Vaak in hopeloze situaties. En gezien dit conflict bevinden de Palestijnen zich in een hopeloze situatie. Of denk jij dat je makkelijk tegen het Israelisch leger aankan?
Ik keur het niet goed (absoluut niet!), maar ik kan begrijpen dat ze dit als enige uitweg zien.

ik heb al zo vaak gesteld, als de palestijnen nooit burgerdoelen hadden aangevallen hadden ze allang een eigen land gehad. wij Nederlanders hebben toch ook geen duitse vrouwen en kinderen vermoord in de 2de wereldoorlog? maargoed hier is een andere topic over.

Die oudere generatie heeft weinig opvang gehad, imo, omdat ze als "gast" hier waren.
Die jongere generaties spreken Nederlands e.d. en zitten vaak tussen twee culturen in. Nahja.... ik denk dat het probleem ingewikkelder is dan dat Pim liet voorkomen.

ook iets voor een andere topic, maar ik zie wel dat je het deels met me eens bent

Maar wat als hun hoge diploma's bv. niet gewaardeerd worden en ze van onderaf moeten beginnen? Da's al een punt dat ontzettend demotiverend werkt.
Misschien dat de eisen soms juist te hoog liggen.

dat is iets waar de nederlandse overheid iets aan zal moeten doen. en nee, ik vind de lat absoluut niet te hoog liggen. om maar een paar voorbeelden te noemen: een buitenlandse startende ondernemer krijgt veel meer belastingvoordeel dan een nederlander. en zo gaat het ook met de uitkeringen. ik sprak laatst twee neo-nazies, en één vertelde dat hij geen extra uitkering kon krijgen voor zijn dochtertje (hij was zelf 23 en werkloos) maar dat de surinamer die binnenkwam direct werd geholpen. ik ben het absoluut niet eens met zijn ideeën, maar ik snap heel goed hoe het komt dat hij er zo over denkt.

Als dat zo zou zijn zou die Marokkaanse jongen bij mij op de faculteit een probleemjongere zijn en dat is deze absoluut niet.

je snapt het niet, hij heeft enkel dezelfde culturele achtergrond als die probleemjongere, en cultuur is iets wat je met zn allen maakt.

Dus als een gabber van 20 zich misdraagt is iedere gabberjongere hier indirect verantwoordelijk voor?
als zijn daad voortkomt uit zijn culturele achtergrond, wel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-03-2003 @ 09:27:

Aan de ene kant inderdaad versterken, maar daarmee bedoelt ie geen extremisme ofzo
Aan de andere kant wilt hij dat iedereen goed integreert(goede taalbeheersing, normen en waarden, enz enz), maar hij zegt dat dat kan met (deels) behoud van je eigen cultuur. En inderdaad, dat is best mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 13-03-2003 @ 12:39:
geen banden met fundamentalisten blablabla....
ja en? ik heb het over de toekomst voornamelijk. en dat de aivd niet zo zorgvuldig te werk gaat weten we wel inmiddels
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 13-03-2003 @ 12:42:
ja en? ik heb het over de toekomst voornamelijk. en dat de aivd niet zo zorgvuldig te werk gaat weten we wel inmiddels

ja oke, de toekomst, maja dat kan je bij geen 1 partij/vereniging/whatever weten...dus voorlopig moet je geen vooroordelen hebben enzo(gewoon als persoon zijnde) en maar afwachten wat er gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:58
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Atje:

"Aan de andere kant wilt hij dat iedereen goed integreert(goede taalbeheersing, normen en waarden, enz enz), maar hij zegt dat dat kan met (deels) behoud van je eigen cultuur. En inderdaad, dat is best mogelijk."

De eigen cultuur hoeft heus niet verloren te gaan, zolang elke buitenlander die hier komt te wonen zich Nederlander voelt en/of graag Nederlander wil worden. Met andere woorden: take it or leave it!

Groet,
Oud 15-03-2003, 00:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-03-2003 @ 20:58:
Ik citeer Atje:

"Aan de andere kant wilt hij dat iedereen goed integreert(goede taalbeheersing, normen en waarden, enz enz), maar hij zegt dat dat kan met (deels) behoud van je eigen cultuur. En inderdaad, dat is best mogelijk."

De eigen cultuur hoeft heus niet verloren te gaan, zolang elke buitenlander die hier komt te wonen zich Nederlander voelt en/of graag Nederlander wil worden. Met andere woorden: take it or leave it!

Groet,

Wat lul je nou, dat zegt hij(en ik) toch ook
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 13:06
Fortuynist
Fortuynist is offline
De man wil de Islamitische cultuur een sterkere positie geven. Lijkt mij niet hetzelfde als jezelf Nederlander proberen te voelen!
Oud 15-03-2003, 19:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 15-03-2003 @ 14:06:
De man wil de Islamitische cultuur een sterkere positie geven. Lijkt mij niet hetzelfde als jezelf Nederlander proberen te voelen!

Ja een sterkere positie... die 2 dingen kunnen dus echt wél samen.
En dat er nou zoveel positiefs gezegd wordt hier in NL over de moslims...nou dus t mag wel wat beter ja!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:52
naam onbekend
naam onbekend is offline
@Fortuynist:
Niet alle moslims voelen zich thuis bij de AEL. Vrouwen hebben hun bedenkingen bij het standpunt van de AEL over vrouwen, in drugs handelende en in de prostitutie zittende Marokkanen zijn nogal argwanend over het atndpunt van de AEL over drugs en prostitutie, en veel Turken en berberse Marokkanen zien ook weinig in een Arabisch-Europese Liga. En zo'n 90 procent van de Nederlandse Marokkanen is van berberse afkomst.

Het één en ander zou wel eens kunnen betekenen dat de invloed van de AEL nogal beperkt zal blijven.
Oud 15-03-2003, 22:54
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 15-03-2003 @ 14:06:
Wanneer voel je jezelf nou nederlander?? Zou je dat misschien eens uit willen leggen?

Ik denk dat de immigranten zich voldoende "Nederlander voelen" als ze de taal goed beheersen en op een normale manier aan de maatschappij kunnen deelnemen... en dat is iets wat de AEL niet in de weg wil staan!
Oud 15-03-2003, 23:20
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 01-02-2003 @ 19:37:
De AEL (Arabische Europese Liga) lijkt mij nogal een gevaarlijke partij, daar deze mensen de Islamitische positie in onze samenleving wil verstreken. Mijn angst is niet alleen dat ik denk dat deze partij zo'n 6 à 10 zetels zullen halen, want we leven (indien ik mij niet vergis) met 800.000 moslims in dit land, maar mijn grootste vreze is dat hiermee de kloof tussen Nederlanders en buitenlanders dusdanig verbreed wordt, dat ze onoverbrugbaar is geworden.

Groet,
Ik ben allang blij dat de discussie over de heersende problemen nu weer verder gaat door deze partij. Ik weet nog niet precies waar ze voor staan, maar daar komen we vanzelf wel achter !!
Kijk als er een grote groep komt die vind dat bijv. de MArokkanen meer rechten moeten krijgen (en als VOLWAARDIGE Nederlanders moeten worden gezien) krijgen ze automatisch ook meer PLICHTEN.. PRIMA..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 23:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-03-2003 @ 20:52:

Het één en ander zou wel eens kunnen betekenen dat de invloed van de AEL nogal beperkt zal blijven.
Idd, die zal echt wel klein blijven, tenzij er weer een soort LPF achtig iets verschijnt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 15-03-2003 @ 23:54:
Wanneer voel je jezelf nou nederlander?? Zou je dat misschien eens uit willen leggen?

moet ik mezelf gaan quoten?

Ik denk dat de immigranten zich voldoende "Nederlander voelen" als ze de taal goed beheersen en op een normale manier aan de maatschappij kunnen deelnemen... en dat is iets wat de AEL niet in de weg wil staan!

ik denk dat niet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 17-03-2003 @ 14:55:
ik denk dat niet
wat niet
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 17-03-2003 @ 18:00:
wat niet
wat daar gesteld wordt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 14:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 18-03-2003 @ 11:21:
wat daar gesteld wordt
Citaat:
Ik denk dat de immigranten zich voldoende "Nederlander voelen" als ze de taal goed beheersen en op een normale manier aan de maatschappij kunnen deelnemen...
Dit?

Nou, ik denk het wel en gelukkig is het niet aan jou om dat te bepalen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:45
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Mhm,

Ik heb al menig topics gezien over de AEL maar heb nog geen enkele keer gereageerd. Laat ik dat nu maar wel is gaan doen.

Ik ben zelf van Marokkaans-Arabische afkomst, (die 90% klopt trouwens niet, eerder iets van 60 a 70% maar dat terzijde) en ik kan me best vinden in enkele standpunten van de AEL.

Ik citeer het volgende wat door een zekere Kenny McCormick eerder hier werd neergezet:
''De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet."

Ik ben me zeer bewust van mijn Arabische-Islamitische identiteit, ik zal deze dan ook nooit verlochenen.
Mits ik mij hier in Nederland aan de regels houd en meedraai in de samenleving zie ik het probleem niet.
Wat is er mis mee dat ik thuis Arabisch spreek en op school Nederlands spreek? Of dat ik 5 keer per dag kniel voor Allah? Niets lijkt mij. Ik ben toch goed geintegreerd en draai net zo goed mee in deze maatschappij als dat Anita van de overkant doet.

Toch denk ik niet dat ik in 2006 op de AEL zal gaan stemmen. Ja ik ben moslim en ben arabisch. En ja ik voel me dan ook wel aangetrokken tot deze partij, maar ik denk eigelijk niet dat zij iets zullen bereiken.
Daarom stem ik liever op een partij waarvan ik weet dat zij echt iets kunnen, een partij als Groen-Links of de SP, daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Dan neemt niet weg dat ik het belangrijk vind dat ook die mensen die wel op de AEL zullen gaan stemmen een geluid krijgen. Daar komt nog bij dat de Islam inmiddels de 2e godsdient in Nederland is en ook nog is de snelstgroeiende godsdient ter wereld is.
Als er politieke partijen bestaan als het CDA, de SGP en de Christenunie, waarom zou er dan geen islamitische groepering mogen komen? Er wordt immers zoveel gesproken over de Islam dat het misschien wel een verrijking zou zijn voor de politiek in NL. (Dit betwijfel ik overigens ten zeerste omdat naar mijn idee de AEL-NL bestuursleden een stelletje amateurs zijn, Aboe Jahjah daarentegen vind ik wel toppie.)

Verder vind ik t standpunt wat door velen extreem wordt genoemd, namelijk de ontmanteling van Israel, ook een beetje te ver gaan. Ik ben niet voor de ontmanteling van deze staat, ik ben er wel voor dat de de Palestijnen een eigen staat krijgen, dat de Israelies zich terugtrekken uit de bezette gebieden, dat alle vluchtelingen recht op terugkeer krijgen en dat Palestina wordt opgebouwd door de Israelis (zij zijn immers degenen die alles hebben verwoest).
Ik ben teleurgesteld in het feit dat de grote partijen nog steeds niet tot nauwelijks aandacht besteden aan deze issue, terwijl het bij velen mensen in Nederland een erg gevoelig punt is. (Zo ook bij mij), en dit standpunt van de AEL kan er dus misschien voor zorgen dat mensen om deze reden op hun zullen stemmen.

Maar ik zal ophouden met speculeren, het is overigens al laat.

Goeie nachtrust allemaal en moge vrede met jullie allen zijn.

Miss Maroc

Even gekopieerd uit topic: Jahjah legt onbehagen Marokkaanse jongeren bloot.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:13
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Miss Maroc:
"Wat is er mis mee dat ik thuis Arabisch spreek en op school Nederlands spreek? Of dat ik 5 keer per dag kniel voor Allah? Niets lijkt mij. Ik ben toch goed geintegreerd en draai net zo goed mee in deze maatschappij als dat Anita van de overkant doet."

Is niks mis mee, zolang het binnenshuis gebeurt. Wat jij doet achter de ramen gaat mij niets aan.
Maar de islam is wel een geloof waarin sommige cruciale normen en waarden haaks staan op de Nederlandse. Vrouwen worden maar al te vaak onderdrukt en homo's zijn minder dan varkens. Ben jij het daar dan ook mee eens?
Oud 19-03-2003, 18:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-03-2003 @ 19:13:
Vrouwen worden maar al te vaak onderdrukt en homo's zijn minder dan varkens. Ben jij het daar dan ook mee eens?

Hoeveel %?

T is maar een klein deel en ik heb liever dat t 0% wordt, maar denk je echt dat alle Nederlanders nix tegen homo's hebben? Of dat ze allemaal zo vriendelijk zijn tegen hun vrouw??

Dacht t ff niet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:44
Fortuynist
Fortuynist is offline
Maar de islam staat het toe, legitimeert het!
Oud 19-03-2003, 20:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Wat jij doet achter de ramen gaat mij niets aan.
...
Oud 19-03-2003, 20:51
Fortuynist
Fortuynist is offline
Wat is daar zo vreemd aan? Wat iemand thuis doet gaat mij niets aan.
Oud 19-03-2003, 20:56
Verwijderd
Hij doelt op ''achter de ramen'' --> weleens van raamprostitutie gehoord, mijn waarde Pim-adept?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 10:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-03-2003 @ 20:44:
Maar de islam staat het toe, legitimeert het!

SCHIJT! Het gaat er om dat t in de praktijk bij lange na niet altijd gebeurt. Je hoeft toch niet alles uit een boek na te leven ofzo.

En waar staat dan dat je je vrouw mote onderdrukken en dat homo's varkens zijn? Weer 1 van die gare sites van je zeker met die nepvertalingen

En denk ff na, dat boek is al zooo oud, toen accepteerden ze homo's nog niet eens in de maatschappij. Weten wij veel hoe t vroeger allemaal zat. Beetje scheef om dat met nu te gaan vergelijken he.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 20-03-2003 @ 11:43:
SCHIJT! Het gaat er om dat t in de praktijk bij lange na niet altijd gebeurt. Je hoeft toch niet alles uit een boek na te leven ofzo.

En waar staat dan dat je je vrouw mote onderdrukken en dat homo's varkens zijn? Weer 1 van die gare sites van je zeker met die nepvertalingen

En denk ff na, dat boek is al zooo oud, toen accepteerden ze homo's nog niet eens in de maatschappij. Weten wij veel hoe t vroeger allemaal zat. Beetje scheef om dat met nu te gaan vergelijken he.
wil je misschien voor de verandering is degene waarmee Fortuynist in debat/discussie was (miss maroc) de kans kunnen geven om haar mening te ventileren? ik begrijp dat jij paranoïde bent wat betreft de islam, maar misschien geeft zij wel een stuk intelligentere reply......
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 20-03-2003 @ 12:46:
wil je misschien voor de verandering is degene waarmee Fortuynist in debat/discussie was (miss maroc) de kans kunnen geven om haar mening te ventileren? ik begrijp dat jij paranoïde bent wat betreft de islam, maar misschien geeft zij wel een stuk intelligentere reply......
Ik reageer op wie ik wil.
En als zij met elkaar willen discussieren doen ze dat toch? Kan t moeilijk verbieden he (laat staan dat ik dat niet eens wil)

Ik begrijp dat t geen zin heeft om met jou te discussieren, want je luistert toch niet. Wil ik es wat dingen duidelijk zeggen Dat je met sommige dingen fout zit, maar soms ook goed maja... Je blijft maar t zelfde denken, dus waarom zou ik dan met je discussieren. Vind je t gek dat door mensen zoals jou die niet open staan voor andere dingen en niet luisteren, de integratie mislukt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:31
Verwijderd
De AEL is NIET gevaarlijk... En heeft het volste recht te bestaan. Daar zijn gewoon geen normale argumenten tegen te verzinnen. De tegenstanders van de AEL zijn in dit topic ook niet overtuigend... Hoe mooi het ook klinkt wat Fortuynist allemaal brult: het heeft geen zin het te verbieden, te willen verbieden of wat dan ook: waarom zou een partij als de LPF wel mogen bestaan en een partij (intussen in Belgie wel een pol. partij: doen mee met verkiezingen) als de AEL niet???
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:40
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Atje:

"En denk ff na, dat boek is al zooo oud, toen accepteerden ze homo's nog niet eens in de maatschappij."

Welnu, dan wordt het misschien eens tijd voor een herziene versie!

Ik citeer KurtYo:

"Hoe mooi het ook klinkt wat Fortuynist allemaal brult: het heeft geen zin het te verbieden, te willen verbieden of wat dan ook."

Ik zeg helemaal niet dat je het moet verbieden.

En ja, ik weet wel een leuk onderschrift voor je: Fortuynist is een aardige gozer.
Oud 20-03-2003, 18:19
Marlena
Marlena is offline
De AEL is naar mijn mening niet gevaarlijk, het lijkt me eerder een antwoord op de LPF en vlaams blok, die nogal iets tegen moslims schijnen te hebben. Vind je het gek dat er dan zo'n Partij ontstaat.
Oud 20-03-2003, 21:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-03-2003 @ 18:40:
Ik citeer Atje:

"En denk ff na, dat boek is al zooo oud, toen accepteerden ze homo's nog niet eens in de maatschappij."

Welnu, dan wordt het misschien eens tijd voor een herziene versie!

Ik citeer KurtYo:

"Hoe mooi het ook klinkt wat Fortuynist allemaal brult: het heeft geen zin het te verbieden, te willen verbieden of wat dan ook."

Ik zeg helemaal niet dat je het moet verbieden.

En ja, ik weet wel een leuk onderschrift voor je: Fortuynist is een aardige gozer.

Moeten ze de Bijbel ook maar vernieuwen dan
En vervolgens maar t volk dicteren? Hou je wel van he
Simplistisch geblaat zeg.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:30
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Is niks mis mee, zolang het binnenshuis gebeurt. Wat jij doet achter de ramen gaat mij niets aan.
Maar de islam is wel een geloof waarin sommige cruciale normen en waarden haaks staan op de Nederlandse. Vrouwen worden maar al te vaak onderdrukt en homo's zijn minder dan varkens. Ben jij het daar dan ook mee eens?
De Islam staat voor de ontplooing van de vrouw. Het is jammer dat in de praktijk vooral de plichten van de vrouw aan het licht worden gebracht, maar de rechten van de vrouw minder aan bod komen. De vrouw van de profeet Mohammed, vzmh, was Khadija, vzmh. Zij was een onderneemster, regelde haar eigen zaken en heeft een leger aangevoerd. Zij dient niet voor niets als een groot voorbeeld voor vele moslima's.
De onderdrukking van de vrouw is niet islamitisch. Het is het misbruiken en het verkeerd interpreteren van de Islam om als man de vrouw onder de duim te houden.
Verder wil ik jou, en anderen, er ook nog ff op wijzen, dat er niet bij elk meisje dat een hoofddoekje om haar haren heeft geknoopt, moet worden gedacht aan een onderdrukt moslimmeisje..

Homo's zijn niet minder dan varkens. Homo's zijn mensen, net als jij en ik. Homo's worden erkend in de Islam, het praktiseren van homosexualiteit daarentegen (sexuele omgang hebben met hetzelfde geslacht) is onbespreekbaar en onacceptabel. Dus gevoelens hebben voor hetzelfde geslacht (homo zijn) is niet haram (verboden). Het praktiseren ervan wel.

Je vroeg mij dus wat mijn mening is omtrent homo's en vrouwenonderdrukking. Mijn mening verschilt daarin in geen enkel opzicht van met dat van de Islam. En wat dat is kan je hierboven lezen.

Kijk altijd verder dan je neus lang is.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Marlena schreef op 20-03-2003 @ 19:19:
De AEL is naar mijn mening niet gevaarlijk, het lijkt me eerder een antwoord op de LPF en vlaams blok, die nogal iets tegen moslims schijnen te hebben. Vind je het gek dat er dan zo'n Partij ontstaat.
Idd was te verwachten...

Je moet wel blind zijn als je dat niet zag aankomen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:16
Karin18
Karin18 is offline
De AEL is wel gevaarlijk.

Ik zag ze net nog een israelische vlag in de fik steken in den haag. Ook is een bestuurslid van hun opgepakt. bron: www.nu.nl
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:19
aap777
aap777 is offline
AEL moet opfucken waar ze vandaan komen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
webjunk schreef op 20-03-2003 @ 23:19:
AEL moet opfucken waar ze vandaan komen
Wat een geweldige argumentatie

En bovendien: als ze moeten 'opfucken naar waar ze vandaan komen', dan moet een groot deel dus 'terug' naar Nederland of België.

Laatst gewijzigd op 20-03-2003 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Karin18 schreef op 20-03-2003 @ 23:16:
De AEL is wel gevaarlijk.

Ik zag ze net nog een israelische vlag in de fik steken in den haag. Ook is een bestuurslid van hun opgepakt. bron: www.nu.nl
En hieruit concludeer jij maar meteen dat de hele AEL gevaarlijk is?
Oud 20-03-2003, 23:57
Karin18
Karin18 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-03-2003 @ 23:44:
En hieruit concludeer jij maar meteen dat de hele AEL gevaarlijk is?
Ja, want ik vind dat een bestuurslid verantwoordelijkheid draagt voor de partij en dus ook het goede voorbeeld moet geven aan zijn aanhang. Dit bestuurslid heeft niet ingegrepen tijdens de vlagverbranding en dat vind ik een slechte zaak.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 00:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Karin18 schreef op 21-03-2003 @ 00:57:
Ja, want ik vind dat een bestuurslid verantwoordelijkheid draagt voor de partij en dus ook het goede voorbeeld moet geven aan zijn aanhang. Dit bestuurslid heeft niet ingegrepen tijdens de vlagverbranding en dat vind ik een slechte zaak.
Er steken wel meer mensen vlaggen in de fik Alleen omdat die niet bekend zijn komen ze niet in de media.

Maar opzich ben ik t met je eens dat hij niet goed gehandeld heeft.

had dan de VS vlag in de fik gestoken ofzo

Voor de rest zegt 1 incident niet veel over een partij.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:01
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Atje:
"Maar opzich ben ik t met je eens dat hij niet goed gehandeld heeft."

Zeg maar gerust buitengewoon slecht.
Oud 21-03-2003, 15:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-03-2003 @ 13:01:
Ik citeer Atje:
"Maar opzich ben ik t met je eens dat hij niet goed gehandeld heeft."

Zeg maar gerust buitengewoon slecht.
Nee.

Dat ene is mijn mening, dit is jouw mening.
Respecteer t maar, en anders heb je pech
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben er absoluut tegen!

De AEL is een extremistische, fundamentalistische groepering die verboden moet worden.
Ze willen de vernietiging van mijn volk!

Laten we hen vernietigen, en niet andersom!

Nooit meer slachtoffer zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten