Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 11:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
beter is het om de partij 'sociaal ontwrichtend' of iets dergelijks te noemen, want dat is wat het gaat doen. een partij als deze zal nooit bij de Nederlanders sympathie weten op te brengen voor de marokkaanse cultuur. Dingen als agenten achtervolgen om te controleren of ze niet discrimineren vind ik geen blijk geven van vertrouwen, en er is zoiezo helemaal geen aanleiding toe in Nederland ![]() Verder stellen dat de problemen van marokkaanse jongeren voor het grootste deel te wijten zijn aan de nederlanders vind ik zeer brutaal, en ook heel erg onrealistisch. het is dan ook wel erg opvallend dat het bij andere groeperingen buitenlanders niet voorkomt. de hand in eigen boezem steken is deze partij ook vreemd. welk doel dient een dergelijke partij dan nog? een spreekbuis vormen voor de marokkanen is een argument. maar dan is dit toch wel een hele slechte vertegenwoordiger blijkt wel. en dan heb je nog het probleem dat deze partij de berbers niet vertegenwoordigt. samengevat zie ik niet welk nut deze partij zou kunnen dienen. misschien dat in belgië wel, alhoewel ik dat ook betwijfel. en jahjah lijkt beschaafd, maar achter die façade van beschaafdheid zit toch een fundamentalist verborgen. want een beschaafd man betoogt niet voor het opheffen van een land, inclusief zijn tien miljoen inwoners.... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aan de ene kant inderdaad versterken, maar daarmee bedoelt ie geen extremisme ofzo ![]() Aan de andere kant wilt hij dat iedereen goed integreert(goede taalbeheersing, normen en waarden, enz enz), maar hij zegt dat dat kan met (deels) behoud van je eigen cultuur. En inderdaad, dat is best mogelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja oke, de toekomst, maja dat kan je bij geen 1 partij/vereniging/whatever weten...dus voorlopig moet je geen vooroordelen hebben enzo(gewoon als persoon zijnde) en maar afwachten wat er gebeurt. |
![]() |
|
Ik citeer Atje:
"Aan de andere kant wilt hij dat iedereen goed integreert(goede taalbeheersing, normen en waarden, enz enz), maar hij zegt dat dat kan met (deels) behoud van je eigen cultuur. En inderdaad, dat is best mogelijk." De eigen cultuur hoeft heus niet verloren te gaan, zolang elke buitenlander die hier komt te wonen zich Nederlander voelt en/of graag Nederlander wil worden. Met andere woorden: take it or leave it! Groet,
||
![]() |
Citaat:
Wat lul je nou, dat zegt hij(en ik) toch ook ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja een sterkere positie... die 2 dingen kunnen dus echt wél samen. En dat er nou zoveel positiefs gezegd wordt hier in NL over de moslims...nou ![]() |
![]() |
|
@Fortuynist:
Niet alle moslims voelen zich thuis bij de AEL. Vrouwen hebben hun bedenkingen bij het standpunt van de AEL over vrouwen, in drugs handelende en in de prostitutie zittende Marokkanen zijn nogal argwanend over het atndpunt van de AEL over drugs en prostitutie, en veel Turken en berberse Marokkanen zien ook weinig in een Arabisch-Europese Liga. En zo'n 90 procent van de Nederlandse Marokkanen is van berberse afkomst. Het één en ander zou wel eens kunnen betekenen dat de invloed van de AEL nogal beperkt zal blijven.
||
Citaat:
Ik denk dat de immigranten zich voldoende "Nederlander voelen" als ze de taal goed beheersen en op een normale manier aan de maatschappij kunnen deelnemen... en dat is iets wat de AEL niet in de weg wil staan!
||
Citaat:
Kijk als er een grote groep komt die vind dat bijv. de MArokkanen meer rechten moeten krijgen (en als VOLWAARDIGE Nederlanders moeten worden gezien) krijgen ze automatisch ook meer PLICHTEN.. PRIMA.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat niet ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Nou, ik denk het wel en gelukkig is het niet aan jou om dat te bepalen. |
![]() |
|
![]() |
Mhm,
Ik heb al menig topics gezien over de AEL maar heb nog geen enkele keer gereageerd. Laat ik dat nu maar wel is gaan doen. Ik ben zelf van Marokkaans-Arabische afkomst, (die 90% klopt trouwens niet, eerder iets van 60 a 70% maar dat terzijde) en ik kan me best vinden in enkele standpunten van de AEL. Ik citeer het volgende wat door een zekere Kenny McCormick eerder hier werd neergezet: ''De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet." Ik ben me zeer bewust van mijn Arabische-Islamitische identiteit, ik zal deze dan ook nooit verlochenen. Mits ik mij hier in Nederland aan de regels houd en meedraai in de samenleving zie ik het probleem niet. Wat is er mis mee dat ik thuis Arabisch spreek en op school Nederlands spreek? Of dat ik 5 keer per dag kniel voor Allah? Niets lijkt mij. Ik ben toch goed geintegreerd en draai net zo goed mee in deze maatschappij als dat Anita van de overkant doet. Toch denk ik niet dat ik in 2006 op de AEL zal gaan stemmen. Ja ik ben moslim en ben arabisch. En ja ik voel me dan ook wel aangetrokken tot deze partij, maar ik denk eigelijk niet dat zij iets zullen bereiken. Daarom stem ik liever op een partij waarvan ik weet dat zij echt iets kunnen, een partij als Groen-Links of de SP, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Dan neemt niet weg dat ik het belangrijk vind dat ook die mensen die wel op de AEL zullen gaan stemmen een geluid krijgen. Daar komt nog bij dat de Islam inmiddels de 2e godsdient in Nederland is en ook nog is de snelstgroeiende godsdient ter wereld is. Als er politieke partijen bestaan als het CDA, de SGP en de Christenunie, waarom zou er dan geen islamitische groepering mogen komen? Er wordt immers zoveel gesproken over de Islam dat het misschien wel een verrijking zou zijn voor de politiek in NL. (Dit betwijfel ik overigens ten zeerste omdat naar mijn idee de AEL-NL bestuursleden een stelletje amateurs zijn, Aboe Jahjah daarentegen vind ik wel toppie.) Verder vind ik t standpunt wat door velen extreem wordt genoemd, namelijk de ontmanteling van Israel, ook een beetje te ver gaan. Ik ben niet voor de ontmanteling van deze staat, ik ben er wel voor dat de de Palestijnen een eigen staat krijgen, dat de Israelies zich terugtrekken uit de bezette gebieden, dat alle vluchtelingen recht op terugkeer krijgen en dat Palestina wordt opgebouwd door de Israelis (zij zijn immers degenen die alles hebben verwoest). Ik ben teleurgesteld in het feit dat de grote partijen nog steeds niet tot nauwelijks aandacht besteden aan deze issue, terwijl het bij velen mensen in Nederland een erg gevoelig punt is. (Zo ook bij mij), en dit standpunt van de AEL kan er dus misschien voor zorgen dat mensen om deze reden op hun zullen stemmen. Maar ik zal ophouden met speculeren, het is overigens al laat. Goeie nachtrust allemaal en moge vrede met jullie allen zijn. Miss Maroc Even gekopieerd uit topic: Jahjah legt onbehagen Marokkaanse jongeren bloot. |
![]() |
|
Ik citeer Miss Maroc:
"Wat is er mis mee dat ik thuis Arabisch spreek en op school Nederlands spreek? Of dat ik 5 keer per dag kniel voor Allah? Niets lijkt mij. Ik ben toch goed geintegreerd en draai net zo goed mee in deze maatschappij als dat Anita van de overkant doet." Is niks mis mee, zolang het binnenshuis gebeurt. Wat jij doet achter de ramen gaat mij niets aan. Maar de islam is wel een geloof waarin sommige cruciale normen en waarden haaks staan op de Nederlandse. Vrouwen worden maar al te vaak onderdrukt en homo's zijn minder dan varkens. Ben jij het daar dan ook mee eens?
||
![]() |
Citaat:
Hoeveel %? T is maar een klein deel en ik heb liever dat t 0% wordt, maar denk je echt dat alle Nederlanders nix tegen homo's hebben? Of dat ze allemaal zo vriendelijk zijn tegen hun vrouw?? Dacht t ff niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
SCHIJT! Het gaat er om dat t in de praktijk bij lange na niet altijd gebeurt. Je hoeft toch niet alles uit een boek na te leven ofzo. En waar staat dan dat je je vrouw mote onderdrukken en dat homo's varkens zijn? Weer 1 van die gare sites van je zeker met die nepvertalingen ![]() En denk ff na, dat boek is al zooo oud, toen accepteerden ze homo's nog niet eens in de maatschappij. Weten wij veel hoe t vroeger allemaal zat. Beetje scheef om dat met nu te gaan vergelijken he. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als zij met elkaar willen discussieren doen ze dat toch? Kan t moeilijk verbieden he ![]() Ik begrijp dat t geen zin heeft om met jou te discussieren, want je luistert toch niet. Wil ik es wat dingen duidelijk zeggen Dat je met sommige dingen fout zit, maar soms ook goed maja... Je blijft maar t zelfde denken, dus waarom zou ik dan met je discussieren. Vind je t gek dat door mensen zoals jou die niet open staan voor andere dingen en niet luisteren, de integratie mislukt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De AEL is NIET gevaarlijk... En heeft het volste recht te bestaan. Daar zijn gewoon geen normale argumenten tegen te verzinnen. De tegenstanders van de AEL zijn in dit topic ook niet overtuigend... Hoe mooi het ook klinkt wat Fortuynist allemaal brult: het heeft geen zin het te verbieden, te willen verbieden of wat dan ook: waarom zou een partij als de LPF wel mogen bestaan en een partij (intussen in Belgie wel een pol. partij: doen mee met verkiezingen) als de AEL niet???
|
![]() |
|
Ik citeer Atje:
"En denk ff na, dat boek is al zooo oud, toen accepteerden ze homo's nog niet eens in de maatschappij." Welnu, dan wordt het misschien eens tijd voor een herziene versie! Ik citeer KurtYo: "Hoe mooi het ook klinkt wat Fortuynist allemaal brult: het heeft geen zin het te verbieden, te willen verbieden of wat dan ook." Ik zeg helemaal niet dat je het moet verbieden. En ja, ik weet wel een leuk onderschrift voor je: Fortuynist is een aardige gozer.
||
![]() |
Citaat:
Moeten ze de Bijbel ook maar vernieuwen dan ![]() En vervolgens maar t volk dicteren? Hou je wel van he ![]() Simplistisch geblaat zeg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De onderdrukking van de vrouw is niet islamitisch. Het is het misbruiken en het verkeerd interpreteren van de Islam om als man de vrouw onder de duim te houden. Verder wil ik jou, en anderen, er ook nog ff op wijzen, dat er niet bij elk meisje dat een hoofddoekje om haar haren heeft geknoopt, moet worden gedacht aan een onderdrukt moslimmeisje.. Homo's zijn niet minder dan varkens. Homo's zijn mensen, net als jij en ik. Homo's worden erkend in de Islam, het praktiseren van homosexualiteit daarentegen (sexuele omgang hebben met hetzelfde geslacht) is onbespreekbaar en onacceptabel. Dus gevoelens hebben voor hetzelfde geslacht (homo zijn) is niet haram (verboden). Het praktiseren ervan wel. Je vroeg mij dus wat mijn mening is omtrent homo's en vrouwenonderdrukking. Mijn mening verschilt daarin in geen enkel opzicht van met dat van de Islam. En wat dat is kan je hierboven lezen. Kijk altijd verder dan je neus lang is. Groetjes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je moet wel blind zijn als je dat niet zag aankomen ![]() |
![]() |
|
![]() |
De AEL is wel gevaarlijk.
Ik zag ze net nog een israelische vlag in de fik steken in den haag. Ook is een bestuurslid van hun opgepakt. bron: www.nu.nl |
![]() |
||
Citaat:
![]() En bovendien: als ze moeten 'opfucken naar waar ze vandaan komen', dan moet een groot deel dus 'terug' naar Nederland of België.
Laatst gewijzigd op 20-03-2003 om 22:27. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar opzich ben ik t met je eens dat hij niet goed gehandeld heeft. had dan de VS vlag in de fik gestoken ofzo ![]() Voor de rest zegt 1 incident niet veel over een partij. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
Politieke Peiling (welke partij stem jij?) Skyrise | 500 | 21-09-2004 23:04 | |
De AEL word gevaarlijk voor de maatschappij Tox | 20 | 18-05-2003 21:39 | |
"AEL wil zelfmoordacties steunen'" Gatara | 321 | 06-05-2003 18:19 | |
Jahjah legt intens onbehagen Marokkaanse jongeren bloot BiL@L | 65 | 13-03-2003 21:31 |