Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 12:05
gung-ho
gung-ho is offline
ik dat spelers 5 minuten het veld uitgestuurd kunnen worden in het profvoetbal als waarschuwing
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 12:21
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
gung-ho schreef op 13-03-2003 @ 13:05:
ik dat spelers 5 minuten het veld uitgestuurd kunnen worden in het profvoetbal als waarschuwing

Geen enkele regel alleen wel dat er een scheidsrehter bij een TV zit die overtredingen / buitenspel enzo in de gaten houdt of als het op andere manieren (dus zonder tvbeelden) kan dat ook.
Maar verder geen nieuwe regels of regels afschaffen.
Voetbal moet zo blijven als het is.
Oud 13-03-2003, 12:47
Desiderius
Desiderius is offline
De keeper mag de bal niet in de handen pakken bij alle bewuste terug-speel-ballen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:57
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
Desiderius schreef op 13-03-2003 @ 13:47:
De keeper mag de bal niet in de handen pakken bij alle bewuste terug-speel-ballen

ook kopbal bedoel je dus??
Oud 13-03-2003, 15:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dat een scheidsrechter in cruciale situaties (bijv. iemand wordt neergehaald in het strafschopgebied) naar de zijlijn kan lopen en op een scherm de herhaling van die actie van terug zien, zodat-ie een goede beslissing kan nemn. Geldt ook voor buitenspelsituaties, dit kan eventueel de grensrechter doen.
Het nadeel hier van is dat het tijdverspilling met zich meebrengt. Dan kan men 2 dingen doen: 1. de stadionklok stilzetten of 2. een vaste tijd invoeren voor dit soort dingen en dit dan als blessuretijd erbij tellen (zoals een wissel 30 seconden blessuretijd met zich meebrengt). Als je voor optie 1 kiest, zou je deze regel dan ook voor alle situaties moeten invoeren (dus ook bij ingooien, corners, doeltrappen en dergelijke) en zal je dus als regel moeten invoeren dat een helft maar 35 minuten duurt (dus dat de bal 35 minuten in het spel is). Optie 2 lijkt me het beste, wat wel soms gevolgen heeft dat we soms in plaats van de veel voorkomende 2 of 3 minuten 5 of 6 minuten bij de reguliere speeltijd erbij krijgt.
Oud 13-03-2003, 15:47
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
tim taylor schreef op 13-03-2003 @ 15:17:
dat de schreidsrechters een keer niet triest doen tegen rbc. bij elke wedstrijd is de scheids weer tegen ze.
en tegen AS Roma... met name Totti
Oud 13-03-2003, 17:38
Steefjuh
Steefjuh is offline
ik heb wel niet zo'n verstand van voetbal maar ik weet wel een goeie nieuwe regel:

Dat die mannen niet meer zo goor mogen spugen op het veld!!!!

Oud 13-03-2003, 18:38
Bilbalf
Bilbalf is offline
dat er veel harder wordt opgetreden tegen al die gore nep schwälberaars en oplichters, vooral de italiaanse. en dan heb ik het zeker niet alleen over in het strafschopgebied.

en deze:

Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-03-2003 @ 13:21:
Geen enkele regel alleen wel dat er een scheidsrehter bij een TV zit die overtredingen / buitenspel enzo in de gaten houdt of als het op andere manieren (dus zonder tvbeelden) kan dat ook.
Maar verder geen nieuwe regels of regels afschaffen.
Oud 13-03-2003, 19:03
moonchild
Dat vrouwen ook op goede velden mogen spelen
Wat al eerder is gezegd iets met een tv scherm waarop kan worden na gekeken of het buitenspel was.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:34
Thomas
Thomas is offline
Ik wil wel eens een proef zien met de afschaffing van de buitensspelregeling. Het komt de attractivitieit van het spel zeker ten goede omdat er hoogstwaarschijnlijk meerdere doelpunten worden gemaakt. Ik zie het niet gebeuren en het is onrealistisch, maar wel leuk om eens te proberen oid.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 01:59
Point of View
Point of View is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-03-2003 @ 16:27:
Dat een scheidsrechter in cruciale situaties (bijv. iemand wordt neergehaald in het strafschopgebied) naar de zijlijn kan lopen en op een scherm de herhaling van die actie van terug zien, zodat-ie een goede beslissing kan nemn. Geldt ook voor buitenspelsituaties,
Ik heb wel eens proef op tv gezien.. was op studio sport geloof ik.. zat john blankenstein ergens boven in een hokje met tv.. en had de scheidsrechter een oortje in.. als er bijvoorbeeld een twijfel buitenspel geval was kon blankenstein dat op het scherm beoordelen (met van die evenwijdige lijnen op het scherm in de breedterichting van het veld) en zo aan de scheids vertellen of het buitenspel was of niet.. snel en simpel..

tis eigenlijk belachelijk dat de FIFA electronische hulpmiddelen niet toe wil staan.. het gaat bv in de champions league om miljoenen, die je soms door de neus worden geboord door een foute beslissing van de scheids.. terwijl het heel simpel kan worden opgelost.. de reden dat de FIFA het niet toestaat is omdat ze het voetbalspel gelijk willen houden voor iedereen.. een wedstrijd uit de tweede divisie in Botswana zou hetzelfde spelletje moeten zijn als pakweg de finale van het WK.. in principe een goed punt.. maar als je kijkt naar belangen dan lijkt me een wel-of-niet-over-de-lijn doelpunt van Engeland in 1966 toch even wat belangrijker dan eenzelfde situatie in Botswana.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-03-2003 @ 16:27:
Dat een scheidsrechter in cruciale situaties (bijv. iemand wordt neergehaald in het strafschopgebied) naar de zijlijn kan lopen en op een scherm de herhaling van die actie van terug zien, zodat-ie een goede beslissing kan nemen. Geldt ook voor buitenspelsituaties, dit kan eventueel de grensrechter doen.
En voor situaties waarbij de grensrechter en scheidsrechter niet weet of de bal over de lijn is of niet
Maar vind idd dat er zoiets moet komen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 20:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 15-03-2003 @ 08:55:
En voor situaties waarbij de grensrechter en scheidsrechter niet weet of de bal over de lijn is of niet
Maar vind idd dat er zoiets moet komen.
Dat ook ja!
Die was ik ff vergeten
Oud 17-03-2003, 08:45
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-03-2003 @ 13:21:

Oud 17-03-2003, 08:56
Verwijderd
zo'n ding als ze bij ijshockey hebben... een zoemer of een zwaailicht ofzo als de bal over de doellijn is. nooit twijfel dan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 09:52
besje
besje is offline
dat ze niet meer op de grond mogen spugen
Oud 17-03-2003, 09:56
Gadje
Gadje is offline
ze moeten op hun kop gaan voetballen das pasleuk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 10:57
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
vijf schreef op 17-03-2003 @ 09:56:
zo'n ding als ze bij ijshockey hebben... een zoemer of een zwaailicht ofzo als de bal over de doellijn is. nooit twijfel dan

Alsjeblieft geen zoemer of zwaailicht.
Ik kan niet precies uitleggen waarom maar dta lijkt me echt vreselijk.
Oud 17-03-2003, 11:39
karamba
karamba is offline
De gele kaart in zijn huidige vorm mist vaak zijn doel. De volgende tegenstander profiteert er van en dat is onzinnig. Een gele kaar zou een tijdstraf van bijvoorbeeld tien minuten betekenen. Daarna mag de speler het veld weer in. Gele kaarten hebben geen schorsingen tot gevolg. Ze worden ook niet geregistreerd en opgesteld, waarna er een schorsing volgt. Een gele kaart heeft alleen directe gevolgen. Waarom zou de tegenstander van volgende week profiteren van het feit dat speler A tegen drie andere teams geel heeft gekregen?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:43
karamba
karamba is offline
Een suggestie is dat elke trainer 1 keer per wedstrijd recht heeft op een time-out. Die man hoeft toch niet machteloos langs de kant te zitten, terwijl hij de hele week heeft toegewerkt naar een bepaalde tactiek? Een trainer moet toch kunnen corrigeren als blijkt dat zijn spelers het niet oppakken? In die ene minuut dat het spel is gestopt wordt de spanning opgevoerd. Het publiek denkt: wwat gaat er nu gebeuren? Een andere tactiek? Een wissel? Vol verwachting wordt het spel hervat!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:47
karamba
karamba is offline
Verdwijnt de snelheid niet uit het spel als de wedstrijd twee tot tien keer met 15 a 30 seconden wordt stilgelegd? Naar mijn mening niet. Hoeveel tijd kost soms een uitbal, een achterbal of een vrije trap niet? Bovendien: het voordeel (eerlijkheid)weegt veel zwaarder dan het nadeel (het eventjes stilleggen van de wedstrijd). En: bij twijfel gaat de aanval door en dat betekent spektakel; pas achteraf kan het eventuele doelpunt worden afgekeurd. Nu is het zo dat mooie aanvallen (ten onrechte) worden afgefloten omdat de assistent-scheidsrechter (die er staat om zijn vlag te gebruiken, dus zal hij dat in de regel ook sneller doen) meent dat het buitenspel is. Schoonheid word in de kiem gesmoord - en dat is DOODZONDE!!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:52
karamba
karamba is offline
Een regel die al bestaat, dat het afhouden van de tegenstander verboden is, moet heel dringend in de praktijd worden gebracht. De situatie is: bij de achterlijn wil de aanvaller de bal afpakken van de verdediger, maar die doet van alles met zijn lichaam om de aanvaller van de bal af te houden; uiteindelijk rolt de bal achter. Elke scheidsrechter wacht tot de bal achter is gerold of geeft een vrije trap TEGEN de aanvaller. Dat is kwalijk. De verdediger veroorzaakt zo'n vrijworstelpartij en word beloond. De aanvaller heeft de intensie iets constructiefs te doen, maar word BESTRAFT met een vrije trap tegen. Dat is oneerlijk!!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:59
karamba
karamba is offline
De oplossingen voor de overvolle kalender waardoor vele topspelers snel overbelast raken moeten nog komen. Daar heb ik nog niet zoveel oplossingen voor. In de Champions Leage helemaal geen poules meer lijkt me al mooi. In een knock out systeem is de spanning er wekelijks voor ALLE ploegen en zijn er bovendien minder westrijden. De competitie's zouden beter verdeeld kunnen worden zodat ze kleiner gaan worden (supporters zul je toch weinig trekken bij een topclub als ze tegen een degradatieclub strijden). Bij een kleinere competitie wordt de spanning bovendien veel groter omdat het krachtverschil kleiner zal worden.
Verder zal ik daar nog eens diep over na moeten denken. Door minder wedstijden zullen de spelers ook beter naar een wedstijd kunnen leven en raken ze ook minder snel overbelast. Zo komen er zeker mooiere wedstrijde
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:14
karamba
karamba is offline
Benieuwd naar de reacties.......!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:20
Spoeleh
Spoeleh is offline
na 60 minuten 2 ballen in het spel gooien
na 75 minuten mag de keeper zijn handen niet meer gebruiken
strafschoppen na ieder gelijk spel

ag man, het spelletje is prima zo toch?
why altijd wat veranderen aan iets wat al mooi is
Oud 17-03-2003, 18:04
sTiN¥
sTiN¥ is offline
Helemaal eens met MR. Oizo.. coole avatar trouwens..
the flatbeat is relax
Oud 17-03-2003, 18:42
karamba
karamba is offline
Citaat:
Spoeleh schreef op 17-03-2003 @ 17:20:
na 60 minuten 2 ballen in het spel gooien
na 75 minuten mag de keeper zijn handen niet meer gebruiken
strafschoppen na ieder gelijk spel

ag man, het spelletje is prima zo toch?
why altijd wat veranderen aan iets wat al mooi is
Het is juist vreemd dat de spelregels de laatste tijd niet of nauwelijks zijn gewijzigd. Vergelijk dat eens met Amerikaanse sporten als bijvoorbeeld basketbal en ijshockey. De regels van die sporten zijn voortdurend aangepast aan de eisen van de tijd. In het voetbal heerst conservatisme. Zelfs grote voetballers uit het verleden houden het liefste vast aan de bestaande maar verouderde regels, zou blijkt. Misschien durven ze het ook niet aam om veranderingen aan te brengen in een mondiale sport. Voetbal IS groot, maar het spel is niet heilig. Het spel en de spelers zijn sneller geworden. Zonder de invloed van de televisie kan voetbal niet. Het voetbal vraagt hier en daar nou eenmaal om nieuwe regels, bestaande regels MOETEN worden aangepast. Maar er is amper discussie over. Dood en doodzonde vind ik dat Want die veranderingen komen het spel alleen maar ten goed. En daar ben ik stellig van overtuigt!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:46
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
addy schreef op 17-03-2003 @ 19:42:
Het is juist vreemd dat de spelregels de laatste tijd niet of nauwelijks zijn gewijzigd. Vergelijk dat eens met Amerikaanse sporten als bijvoorbeeld basketbal en ijshockey.
Deze regels staan me NIET aan.
In Amerika heten ook een aantal compeitie's World Series.
Die amerikanen zijn zo arrogant als de pest dus daar hoeven we absoluut niet naar te kijken.
We hoefen tog niet achter de kont van die amerikanen te kruipen ofwel

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:53
karamba
karamba is offline
Ik hoop dat de komende grote toernooien zoals een EK, WK, CL, Uefa Cup en Copa Libertos in ieder geval eerlijker, schoner EN spectaculairder zullen verlopen dan de toernooien van de afgelopen jaren zoals het WK 2002. Met name dankzij het gebruik van elektronische hulpmiddelen en nieuwe spelregels. Die veranderingen zouden zo snel mogelijk moeten worden ingevoerd. Eerst bij de CL en offciele interlands, later bij de uefa cup, de grote competities in Europa en ten slotte het volgende WK.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:36
karamba
karamba is offline
Al dat gezeur dat er geen verandering moet zijn vind ik maar gek hoor. De vraag was bovendien niet OF er wat veranderd moest worden maar WAT er eventueel veranderd moest worden. Bovendien vind ik het vreemd hoe er tegen de Amerikaanse sport zoals in mijn voorbeeld word gekeken!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:23
karamba
karamba is offline
Jammer dat er zo weinig discussie over is...
Het is anders een heel intressant onderwerp!!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:06
Verwijderd
Zelf vind ik dat idee van camerahulp goed. Nu wordt er nog veel te vaak gewoon 'door' de scheidsrechter. En dan voel je je lekker genaaid, als je bijv. niet de Champions League wint, door een schwalbe van de tegenpartij in de 16 meter. En op een 'valse' manier winnen is ook nooit echt geweldig. (behalve 93e minuut buitenspelgoal bekerfinale ) Dan heb je achteraf toch zo'n slechter gevoel, omdat je niet op de 'voetballende manier', eerlijk hebt gewonnen.
Gele kaarten systeem mag ook wel veranderd worden. Wat al gezegd wordt: de volgende tegenstander profiteert daar pas van. 10 Minuten er uit voor geel vind ik een goeie regel.

En dan ff een reactie op anderen:
Timeouts: geen goed idee vind ik. Ten eerste kun je dan de snelheid uit het spel gaan halen als de tegenstander een aantal minuten heel erg dringt op de goal van de ander. Ten tweede is het irritant voor het publiek als het spel een aantal keer gestopt wordt voor een paar minuten. En ten derde kan een trainer ook nog gewoon wat schreeuwen naar spelers. Time-outs zijn alleen maar irritant.

Andere competitie-opzet: Champions League alleen knock-out ben ik ook zeker voor. Doe je het vanaf de eerste ronde (desnoods de eerste ronde nog poules en dan de 2e ronde k.o. Scheelt ook nog altijd 4 wedstrijden) dan scheelt het toch 8 wedstrijden met nu. Dat betekent minder belasting. En veel meer spanning. Want als je gisteren nou even naar de wedstrijden hebt gekeken. Geen enkele was nog écht spannend.
Ook kan je het aantal vriendschappelijke oefeninterlands verminderen. Die wedstrijden slaan in 90% van de gevallen nergens op en zijn ook saai. Dus oprotten met die onzin!
Maar competities heb ik liever niet kleiner. Dat is ten eerste al niet meer nodig als je de bovenstaande ideeën doorvoert. Overbelasting is met die ideeën wel al weggehaald. En ten tweede speel je dan bijvoorbeeld nog maar 26 wedstrijden. Beetje weinig vind ik.

Zuivere speeltijd: 70 Minuten per wedstrijd bijvoorbeeld. Hier ben ik flink op tegen. Het verandert het voetbal wel iets te veel. Je weet bijvoorbeeld precies wanneer de wedstrijd is afgelopen. Dat haalt een deel vande spanning uit de wedstrijd. Nu is het altijd maar de vraag hoeveel minuten extra tijd er bij komt en of 'die laatste aanval' in de wedstrijd nog door mag gaan. Ook hoort tijdrekken wel een beetje bij het voetbal, hoewel het wel vervelend is als je achter staat. Maar toch, het zou het voetbal wel te veel veranderen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:31
karamba
karamba is offline
Ik vind de eigen competities eigenlijk vergelijkbaar met het grote prestigetoernooi; Champions Leage. Toen de Champions Leage een aantal jaren geleden kleiner was en er minder wedstijden waren was EN de spanning EN het niveau hoger. Waarom? Nu vind ik de eerste ronde van de Champions Leage nix aan en aangezien clubs (en dus ook het publiek)weinig tijd krijgen om naar de wedstijd toe te leven vind ik de spanning ook al kleiner.
Dus ik pleit zeker voor een kleinere competitie. De nieuwe degradatiekandidaten bij bv een competie van 12 clubs zullen van een hoger niveau zijn en de spelers krijgen ook meer tijd om zich te concentreren op mooiere en wedstijden die dan ook veel meer spanning zullen hebben.

Bovendien ben ik ook zeker voor een time out. Tijdrekken hoort nu eenmaal bij voetbal maar niet te veel. Je kunt je eraan ergeren of je vind het mooi. Maar ik geniet altijd als de clubs dan gaan tijdrekken in blessuretijd. Dat hoort er nu eenmaal bij. Dan halen ze even het tempo eruit door middel van een wissel.
Door de lawaai in de grote stadions kan een coach bovendien zo hard schreeuwen als hij wil maar met een stel fanatieke supporters komt de boodschap toch niet over. Bovendien zal het wel mooi zijn voor het publiek. Die zullen in alle spanning afvragen wat er zal gebeuren. Bij hockey was er wel al een keer een experiment met oordopjes maar dat is geloof ik niet doorgegaan. Uiteindelijk zeg ik dus: Elke ploeg 1 time out, maar er moeten wel regels opgesteld worden (moet worden onderzocht) op welk moment de time out mag worden ingezet...

Dat was het voorlopig wel, later zal wel meer volgen, als me weer iets te binnen schiet!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:39
Ketjing
Ketjing is offline
Niks veranderen
Oud 21-03-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
addy schreef op 21-03-2003 @ 11:31:
Ik vind de eigen competities eigenlijk vergelijkbaar met het grote prestigetoernooi; Champions Leage. Toen de Champions Leage een aantal jaren geleden kleiner was en er minder wedstijden waren was EN de spanning EN het niveau hoger. Waarom? Nu vind ik de eerste ronde van de Champions Leage nix aan en aangezien clubs (en dus ook het publiek)weinig tijd krijgen om naar de wedstijd toe te leven vind ik de spanning ook al kleiner.
eens
Citaat:
Dus ik pleit zeker voor een kleinere competitie. De nieuwe degradatiekandidaten bij bv een competie van 12 clubs zullen van een hoger niveau zijn en de spelers krijgen ook meer tijd om zich te concentreren op mooiere en wedstijden die dan ook veel meer spanning zullen hebben.
12 Clubs = 22 wedstrijden per jaar maar. Dat is veel te weinig. En niet alleen voor de supporters niet leuk. Maar ook zal er minder geld kunnen worden gekregen uit sponsorinkomsten.
En dat je dan meer naar wedstrijden gaat leven, ben ik niet met je eens. Ajax - RKC wordt er echt niet veel interessanter op hoor.

Citaat:
Bovendien ben ik ook zeker voor een time out. Tijdrekken hoort nu eenmaal bij voetbal maar niet te veel. Je kunt je eraan ergeren of je vind het mooi. Maar ik geniet altijd als de clubs dan gaan tijdrekken in blessuretijd. Dat hoort er nu eenmaal bij. Dan halen ze even het tempo eruit door middel van een wissel.
Door de lawaai in de grote stadions kan een coach bovendien zo hard schreeuwen als hij wil maar met een stel fanatieke supporters komt de boodschap toch niet over. Bovendien zal het wel mooi zijn voor het publiek. Die zullen in alle spanning afvragen wat er zal gebeuren. Bij hockey was er wel al een keer een experiment met oordopjes maar dat is geloof ik niet doorgegaan. Uiteindelijk zeg ik dus: Elke ploeg 1 time out, maar er moeten wel regels opgesteld worden (moet worden onderzocht) op welk moment de time out mag worden ingezet...
Supporters zullen tijdens een time-out denk ik niet in spanning af gaan wachten wat er gaat gebeuren. Zoveel verschil zal het waarschijnlijk niet uitmaken. Misschien dat een paar spelers bijv. iets aanvallender moeten spelen, maar dat dat nou zo spannend is.. Bovendien kan dat ook wel door de coach geroepen worden.
En verder is het juist móói dat supporters er voor kunnen zorgen dat trainers moeilijker hun spelers kunnen bereiken. Op die manier hebben ze op de tribune ook nog wat invloed op de wedstrijd. Dat hoort gewoon bij het voetbal.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
sTiN¥ schreef op 17-03-2003 @ 19:04:
Helemaal eens met MR. Oizo.. coole avatar trouwens..
the flatbeat is relax
thank you
Oud 23-03-2003, 17:18
karamba
karamba is offline
[/b]12 Clubs = 22 wedstrijden per jaar maar. Dat is veel te weinig. En niet alleen voor de supporters niet leuk. Maar ook zal er minder geld kunnen worden gekregen uit sponsorinkomsten.
En dat je dan meer naar wedstrijden gaat leven, ben ik niet met je eens. Ajax - RKC wordt er echt niet veel interessanter op hoor.

RKC zal zich ook gaan uitbreiden en het zal voor andere spelers intressanter zijn naar RKC te komen omdat die dan op het hoogste niveau blijven. Het niveau van de wedstrijden zal dus ook hoger en mooier zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:39
orange
orange is offline
De keeper mag bij een strafschop zijn handen niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:49
Lopez & Milano
Lopez & Milano is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 21-03-2003 @ 18:43:
Supporters zullen tijdens een time-out denk ik niet in spanning af gaan wachten wat er gaat gebeuren. Zoveel verschil zal het waarschijnlijk niet uitmaken. Misschien dat een paar spelers bijv. iets aanvallender moeten spelen, maar dat dat nou zo spannend is.. Bovendien kan dat ook wel door de coach geroepen worden.
[/B]
Kijk naar bijvoorbeeld American Football daar werken ze ook met zo'n systeem en naar mijn mening maakt dit het een stuk interessanter. Gewoon een vast aantal maximale time-outs per helft krijgen. Dan zullen ze keer op keer hun techniek wijzigen wat voor een fantastisch verrassings effect zorgt....
Dat maakt het gewoon veel interesssanter...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:49
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
orange schreef op 23-03-2003 @ 20:39:
haha
Ja das een goeie
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:39
karamba
karamba is offline
Citaat:
Lopez & Milano schreef op 24-03-2003 @ 10:49:
Kijk naar bijvoorbeeld American Football daar werken ze ook met zo'n systeem en naar mijn mening maakt dit het een stuk interessanter. Gewoon een vast aantal maximale time-outs per helft krijgen. Dan zullen ze keer op keer hun techniek wijzigen wat voor een fantastisch verrassings effect zorgt....
Zoals ik al eerder zei : 'Het is juist vreemd dat de spelregels de laatste tijd niet of nauwelijks zijn gewijzigd. Vergelijk dat eens met Amerikaanse sporten als bijvoorbeeld basketbal en ijshockey.'

Als je ff terugkrijgt dan zie je hem nog wel staan. Er was zelfs nog iemand die hier op reageerde. Maar dit is MIJN mening en ik hoop dat jij daar ook achter zal staan want ik zelf blijf er voor 100 % achter staan. Ik snap niet wat er mis mee is. Dat vind ik verfrissing voor de sport!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:42
karamba
karamba is offline
Citaat:
orange schreef op 23-03-2003 @ 20:39:
De strafschop op zich vind ik niets mis mee. Maar de straf die word gegeven aan degene die een overtreding maakt vind ik VEEEEEEEL te zwaar. Tijdstraf zou op zn plaats zijn. Een rode kaar moet voor een harde overtreding worden gegeven en de overtreding op een doorgebroken speler is niet altijd een doodschop. Dus zou een tijdstraf beter op zn plaats zijn dan die rode kaart!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
addy schreef op 23-03-2003 @ 18:18:
RKC zal zich ook gaan uitbreiden en het zal voor andere spelers intressanter zijn naar RKC te komen omdat die dan op het hoogste niveau blijven. Het niveau van de wedstrijden zal dus ook hoger en mooier zijn.
RKC zal vast íets beter worden, maar niet zóveel, dat een wedstrijd Ajax - RKC heel spannend gaat worden.
En verder zijn 22 wedstrijden dus veel te weinig, zoals ik al zei.
Citaat:
Lopez & Milano schreef:Kijk naar bijvoorbeeld American Football daar werken ze ook met zo'n systeem en naar mijn mening maakt dit het een stuk interessanter. Gewoon een vast aantal maximale time-outs per helft krijgen. Dan zullen ze keer op keer hun techniek wijzigen wat voor een fantastisch verrassings effect zorgt....

Ja, maar American Football is geen voetbal en ik denk dat time-outs bij voetbal niet leuk zijn, omdat het spel irritant een paar minuten stilligt. Ik vind die 15 minuten in de rust wel genoeg hoor. As je dan in de 70e minuut nog iets anders wilt spelen, dan roep je dat maar tijdens de wedstrijd of tijdens een blessurebehandeling. Dan heeft het publiek er ook geen last van, omdat de wedstrijd dan niet onnodig door time-outs stilligt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:43
karamba
karamba is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 24-03-2003 @ 14:04:
Ja, maar American Football is geen voetbal en ik denk dat time-outs bij voetbal niet leuk zijn, omdat het spel irritant een paar minuten stilligt. Ik vind die 15 minuten in de rust wel genoeg hoor. As je dan in de 70e minuut nog iets anders wilt spelen, dan roep je dat maar tijdens de wedstrijd of tijdens een blessurebehandeling. Dan heeft het publiek er ook geen last van, omdat de wedstrijd dan niet onnodig door time-outs stilligt.
Een time out is juist prachtig. De sport past zich er vanzelf bij aan. Bij een blessurebehandeling kun je lang niet alle spelers naar je toeroepen. De jongens moeten weten waar ze aan toen zijn en met zo'n time out zal dat heel goed lukken. Wat vind je van oordopjes dan?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:07
Arun
Arun is offline
Citaat:
addy schreef op 24-03-2003 @ 15:43:
Wat vind je van oordopjes dan?

Of Walkie-Talkies??

Sport is emotie en dat moet het blijven. Fouten horen bij sport, dat is charme. Maar bij ijshockey is er wel een vent die ergens in een kamertje kijkt of een puck de doellijn heeft gepasseerd, dat zóu ook moeten kunnen bij voetbal..
Oud 24-03-2003, 19:04
karamba
karamba is offline
Citaat:
Arun schreef op 24-03-2003 @ 16:07:
Sport is emotie en dat moet het blijven. Fouten horen bij sport, dat is charme. Maar bij ijshockey is er wel een vent die ergens in een kamertje kijkt of een puck de doellijn heeft gepasseerd, dat zóu ook moeten kunnen bij voetbal..
ZIE JE WEL. Neem nou eens een keer allemaal aan dat je amerikaanse sporten best als voorbeeld kan zien!!! Natuurlijk niet alles, maar toch... Nieuwe spelregels MOETEN er toch komen, anders komt er in de loop van de tijd alleen maar meer gezeik en dreigementen op de scheidsrechters. De sport is nu echt toe aan verfrissing!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:14
Lopez & Milano
Lopez & Milano is offline
Eindelijk een verstandig persoon... Amerikaanse sporten zijn vele malen beter... Duidelijke regels... Geen gedoe met schwalbes...
Het blijven mijn favo sporten tenslotte... Met Voorop American Football...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:32
Arun
Arun is offline
Citaat:
Lopez & Milano schreef op 24-03-2003 @ 20:14:
Het blijven mijn favo sporten tenslotte... Met Voorop American Football...
IJshockey voorop!!
Oud 24-03-2003, 20:47
Verwijderd
Ik vind dat ze weer terug moeten naar een oude regel. Die van niet meer dan drie buitenlanders in elftal. Dan krijgt de Nederlandse jeugd meer de kans en dat is alleen maar beter voor het nederlandse voetbal. En ik vind ook dat je tot een bepaalde leeftijd niet naar het buitenland verkocht mag worden, ook weer voor het niveau van het nederlandse voetbal en voor die spelers zelf is het denk ik ook beter want in Nederland wordt minder hard gespeeld dan in bijvoorbeeld Italíë. Minder kans dat ze op hun 25e al niet meer kunnen voetballen omdat ze helemaal kapot geschopt zijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:49
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Citaat:
Arun schreef op 24-03-2003 @ 20:32:
IJshockey voorop!!

ja idd Ijshockey voorop....alleen jammer dat A'dam kampioen is khad liever nijmegen....en nog liever de eaters........
Reageren

Regels voor berichten