Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 19:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
doyou schreef op 14-03-2003 @ 14:37:
wat houdt gothic of wicca eigenlijk in?
Gothic en Wicca zijn 2 hele verschillende dingen. Over Gothic durf ik niet zo veel te zeggen want daar heb ik me nooit in verdiept. Ik zie het meer een beetje als kledingstijl, maar er zal vast iets achter zitten.

Wicca is een aftakking van de hekserij uit 1950. 1 van de oudste geloven op aarde waren het Sjamanisme, paganisme en Hekserij. Toen sloeg ik even een stukje over en kwam ik bij de inquisitie terecht, groot drama, veel doden etc etc.
In 1950 kwam mijnheer Gardner met een nieuwe stroming heksen op de proppen. De Wicca. De wicca zijn geen traditionele heksen, Gardner heeft aspecten genomen van de traditionele hekserij (zoals de rituelen, feestdagen en gebruiken) en daar nog wat regeltjes en andere dingetjes aan vastgeplakt en het geloof wat daaruit kwam noemde hij Wicca.
Het heeft net als bij de traditionele hekserij niks te maken met kinderoffers en sex met de duivel en naakt op een bergtop staan dansen(al is wicca iets meer sexueel georienteerd dan traditionele hekserij, maar doet er niet toe), shapeshiften etc etc. Bij zowel de traditionele hekserij als bij de wicca gaat het erom om harmonieus met jezelf, anderen en vooral met de natuur te kunnen leven.
Wat men 'magie' noemt, is vaak niets anders dan een ritueel waarin de heks of de wicca of wicce of van mijn part wocco, met de god(en) en/of godin(nen) contact probeert te krijgen om of om een zegening te vragen, of om een gunst of wat je ook maar kan bedenken. Dit kan in verschillende vormen zijn: Runen leggen, Tarot, Cirkels, Chanten, Candle Magick etc etc.

Dus het houd wel iets meer in dan gewoon, ik ben een heks en ik zeg hocus spocus en nu ben je een kikker. Wat ik hier verteld heb is ook nog niet een kwart van wat het helemaal inhoud, maar het geeft een globaal idee.
Oud 15-03-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 13-03-2003 @ 17:52:
*zucht diep* Zie je nou niet dat je net zo goed niet dat ritueel kunt doen, omdat de kans dat je die baan krijgt helemaal NIETS verkleind of vergroot wordt? Het zou pas magie zijn als je ALLE banen krijgt waarvoor je solliciteert telkens als je dat ritueel doet.
Ik snap je punt wel..... maar het is alleen maar om de kans te vergroten.. of je het idee te geven dat je wordt bijgestaan door de godin/god.. beetje zelfvertrouwen kan toch nooit kwaad.. maar als jij daarin niet gelooft zal ik je niet over kunnen halen.. beetje jammer dat je het niet snapt.. Maar ik geef niet op..

Stel je voor: je hebt een probleem en je wilt een oplossing maar je komt er zelf niet op... je kunt dan een ritueel doen waarin je een oplossing vraagt.. dan heb je een grote kans dat er na een tijdje iemand naar je toekomt waardoor jij een oplossing ziet.. Het gaat dus niet van *plop* ik heb een idee.. maar gewoon via allerdaagse dingen.. ander voorbeeld.. je hebt dringend geld nodig.. je doet een ritueel en een paar dagen later zie je een advertentie van iemand die zijn kat kwijt is... en die kat loopt al een paar dagen in je tuin.. als je dan die kat naar de persoon toebrengt blijkt dat die persoon veel geld er voor over heeft, of een baantje voor je weet... Snap je? het gaat dan dus op een indirecte manier..

magie wat jij bedoelt is dat je bijvoorbeeld je ogen een andere kleur geeft.. ritueeltje en *poef* je ogen zijn blauw.. dat is een beetje teveel het 'Charmed/Buffy/Sabrina the teenage witch' effect.. denk ik..
Oud 15-03-2003, 15:54
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Blair Witch schreef op 14-03-2003 @ 13:44:
Ik hoorde via via dat er over mij geroddeld werd,
en dat ging dan over dingen; dat ik mensen zou offeren en dat soort rare zaken....
echt idioot!!!!!
*Proest*, ach, daar zou ik niet te hard aan trekken meisje. je weet zelf dat dat bullshit is, en die mensen DIE het geloven, zijn goed dom. Mja, het schijnt ook dat ik kinderen lok
Oud 15-03-2003, 19:13
Insatiable
Insatiable is offline
he

ik begrijp dat dit heel moeilijk voor je is
een van mijn klasgenoten had vroeger het zelfde probleem...okee nu op het mbo doen ze ook wel eens flauw maar dat meer jongens die irritand willen doen en "hokus pocus " roepen de hele dag. zelf vind ze dit niet zo erg als vroeger.
ik vind het wel moeilijk om een tip te geven omdat ik zelf ook nooit wist wat ik moest doen als ik werd gepest..
blijf wel lekker wie je bent en geloof lekker wat je zelf wil...
je kan het ook aan ze uitleggen en vergelijken
je gaat de andere toen ook niet pesten omdat ze katoliek zijn of moslim?
misschein gaan ze het dan wat anders zien (hoop ik)

gr. vampire
Oud 16-03-2003, 15:06
Merrow
Merrow is offline
Citaat:
Daarom worden veel veertienjarige scholiertjes 'wicca'... "Yay ik mag toveren!" Wat er verder allemaal bij komt kijken weten ze niet eens. Ja, ze noemen de Godin en dat was het.
Die kinderen verpesten het dus voor de serieuze wicca's van 14 of jonger. Dat zijn dan meteen weer wannabee's
Ik ben een wicca in de leer, en ik noem mezelf pas wicca als ik m'n 1ste ritueel gedaan heb. Ik volg ook geen tradities enzo, ik volg wat ik zelf geloof
Greetz,
Merrow
Oud 16-03-2003, 16:19
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Merrow schreef op 16-03-2003 @ 16:06:
Die kinderen verpesten het dus voor de serieuze wicca's van 14 of jonger. Dat zijn dan meteen weer wannabee's
Ik ben een wicca in de leer, en ik noem mezelf pas wicca als ik m'n 1ste ritueel gedaan heb. Ik volg ook geen tradities enzo, ik volg wat ik zelf geloof
Greetz,
Merrow

Niet iedereen is zo snugger als jouw of zo slim om allles eerst te leren , om het op morgan's manier te zeggen dat zijn idd fluffbunnies (wannabe's)

Jij bent goed bezig, bedenk wel dat je 1e ritueel niet perfect hoeft te zijn of heel lang en groot een Blessing Ritueel is al voldoende genoeg OK ??

Greetz, Outdated Spirit, Wiccan
Oud 16-03-2003, 16:25
Merrow
Merrow is offline
Citaat:
Niet iedereen is zo snugger als jouw of zo slim om allles eerst te leren , om het op morgan's manier te zeggen dat zijn idd fluffbunnies (wannabe's)

Jij bent goed bezig, bedenk wel dat je 1e ritueel niet perfect hoeft te zijn of heel lang en groot een Blessing Ritueel is al voldoende genoeg OK ??
Ik doe gewoon een heel klein ritueel, gewoon buiten. Ik doe poging tot cirkel trekken en stel me voor aan de Godin.
Thnx voor je advies
Greetz,
Merrow
Oud 16-03-2003, 16:40
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Merrow schreef op 16-03-2003 @ 17:25:
Ik doe gewoon een heel klein ritueel, gewoon buiten. Ik doe poging tot cirkel trekken en stel me voor aan de Godin.
Thnx voor je advies
Greetz,
Merrow

You're very welcome.

Blessed Be & Merry Part,

Outdated Spirit
Oud 16-03-2003, 17:34
Verwijderd
OMFG! ROFLOL!
De vent die Wicca heeft bedacht (Gardner, rond 1950) heeft dat later ook bekend. Volgens mij is Wicca gewoon voor meisjes die toveren wel spannend vinden en zich schamen om Harry Potter te lezen.

ps. ze nemen het wel serieus he?

Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 17:39.
Oud 16-03-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 15-03-2003 @ 15:23:
Ik snap je punt wel..... maar het is alleen maar om de kans te vergroten.. of je het idee te geven dat je wordt bijgestaan door de godin/god.. beetje zelfvertrouwen kan toch nooit kwaad.. maar als jij daarin niet gelooft zal ik je niet over kunnen halen.. beetje jammer dat je het niet snapt.. Maar ik geef niet op..

Stel je voor: je hebt een probleem en je wilt een oplossing maar je komt er zelf niet op... je kunt dan een ritueel doen waarin je een oplossing vraagt.. dan heb je een grote kans dat er na een tijdje iemand naar je toekomt waardoor jij een oplossing ziet.. Het gaat dus niet van *plop* ik heb een idee.. maar gewoon via allerdaagse dingen.. ander voorbeeld.. je hebt dringend geld nodig.. je doet een ritueel en een paar dagen later zie je een advertentie van iemand die zijn kat kwijt is... en die kat loopt al een paar dagen in je tuin.. als je dan die kat naar de persoon toebrengt blijkt dat die persoon veel geld er voor over heeft, of een baantje voor je weet... Snap je? het gaat dan dus op een indirecte manier..

magie wat jij bedoelt is dat je bijvoorbeeld je ogen een andere kleur geeft.. ritueeltje en *poef* je ogen zijn blauw.. dat is een beetje teveel het 'Charmed/Buffy/Sabrina the teenage witch' effect.. denk ik..
Je vergroot je kansen helemaal niet, dat denk je misschien... Wat je zegt, je vergroot hoogstens je zelfvetrouwen, MAAR DAT IS GEEN MAGIE.
Oud 16-03-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 16-03-2003 @ 18:47:
Je vergroot je kansen helemaal niet, dat denk je misschien... Wat je zegt, je vergroot hoogstens je zelfvetrouwen, MAAR DAT IS GEEN MAGIE.
Nou laat maar jij wil het gewoon niet snappen
Oud 16-03-2003, 21:54
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
wouszer schreef op 16-03-2003 @ 18:34:
OMFG! ROFLOL!
De vent die Wicca heeft bedacht (Gardner, rond 1950) heeft dat later ook bekend. Volgens mij is Wicca gewoon voor meisjes die toveren wel spannend vinden en zich schamen om Harry Potter te lezen.

Wat lul je nou?

Allereerst zijn er grof geschat evenveel mannelijke als vrouwelijke Wiccan's en waar slaat die generalisatie van schamende Harry Potter lezers op? Doe ff normaal
Oud 16-03-2003, 23:22
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
hell's fairy schreef op 26-02-2003 @ 15:05:
Vriendelijk terug lachen en het opvatten als een compliment. ze zijn jaloers omdat zij er niet mee bezig mogen zijn als je er ook uitziet als "goth" of "wicca".. is het meestal dat ze je uitschelden omdat zij zelf niet van hun ouders zich zo mogen kleden, of dat ze zich niet zo durfen te kleden, als het je echt de keel uit gaat hangen gewoon naar de mentor stappen.
ehh...of ze vinden het gewoon belachelijk en zielig dat mensen 'wicca' zijn omdat ze naar within temptation luisteren en zwarte jurken dragen...vind het eerlijk gezegd ook de meest sneue rage die ik heb meegemaakt.
Oud 17-03-2003, 07:22
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
empyrian schreef op 17-03-2003 @ 00:22:
ehh...of ze vinden het gewoon belachelijk en zielig dat mensen 'wicca' zijn omdat ze naar within temptation luisteren en zwarte jurken dragen...vind het eerlijk gezegd ook de meest sneue rage die ik heb meegemaakt.
Dat zijn geen Wiccans maar Gothics en dat is heel wat anders!
En niet iedereen luisterd naar Within Temptation
Oud 17-03-2003, 07:23
Black Dragon
Black Dragon is offline
damn, hoe kan je eigenlijk een mening vormen als je niet eens weet wat wiccan of gothic zijn inhoud?????
Oud 17-03-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 16-03-2003 @ 22:07:
Nou laat maar jij wil het gewoon niet snappen
JIJ wil het niet snappen.
Oud 17-03-2003, 13:24
wicce
wicce is offline
Citaat:
wouszer schreef op 16-03-2003 @ 18:34:
OMFG! ROFLOL!

ja, nu dus een hele grote DUH!
Deze man heeft wicca bedacht, gecreert. Wicca betekent niet hetzelfde als magie en het bewijst ook niets, het is slechts een geloof dat is begonnen door een persoon. dat geloof bestond allang aangezien het afstamt van de natuurgeloven van vroeger maar gardner heeft zijn eigen visie eraan toegevoegd. waarom zou je het dan ontkennen????
wicca is een geloof, net als alle andere geloven.
Oud 17-03-2003, 14:09
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 06-03-2003 @ 08:56:
da's een heel verhaal.
ik ben ook verder niet tegen t geloof, alleen ben ik tegen de koran. daar stond namelijk in dat alle andere religieen slecht zijn slaat toch nergens op? dat hoorde ik van iemand die moslim was. nou christenen doen toch ook niet zo tegen andere geloven....ik vin t onzin van die moslims
in de bijbel staat (voor zover ik weet) ook dat alle andere religies slecht zijn... dus??? bovendien probeerden christenen veel meer mensen te bekeren. Ze hebben zelfs geloofsoorlogen gehad en mensen afgeslacht omdat ze niet bekeerd wouden worden...... ik vin t onzin van 'die christenen'
Oud 17-03-2003, 14:13
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
*is geen christen en heeft r geen verstand van*
Oud 17-03-2003, 18:19
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Black Dragon schreef op 17-03-2003 @ 08:22:
Dat zijn geen Wiccans maar Gothics en dat is heel wat anders!
En niet iedereen luisterd naar Within Temptation
OwZ SjEEzUsZ SoRRiEj!!!11

ze zien er in ieder geval niet uit allemaal, dus lul niet dat ik geen mening heb.
Oud 17-03-2003, 19:02
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
wicce schreef op 17-03-2003 @ 14:24:
ja, nu dus een hele grote DUH!
Deze man heeft wicca bedacht, gecreert. Wicca betekent niet hetzelfde als magie en het bewijst ook niets, het is slechts een geloof dat is begonnen door een persoon. dat geloof bestond allang aangezien het afstamt van de natuurgeloven van vroeger maar gardner heeft zijn eigen visie eraan toegevoegd. waarom zou je het dan ontkennen????
wicca is een geloof, net als alle andere geloven.
k had t zelf niet beter kunnen zeggen en voor diegene die ervoor worden gepest; gewoon niet op reageren, mensen gaan zoiets doen wanneer ze misschien zelf wel gefrustreerd zijn en dat op een anders wilt afreageren nee maar zo'n mensen zijn n beetje zielig ze weten niet beter, het zou voor iedereen een stuk aangenamer zijn als iedereen elkaar in z'n eigen waarde zou laten.
Oud 17-03-2003, 23:56
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 17-03-2003 @ 19:19:
OwZ SjEEzUsZ SoRRiEj!!!11

ze zien er in ieder geval niet uit allemaal, dus lul niet dat ik geen mening heb.
Nee ja je hebt echt heeeelemaal gelijk, alle christenen zien er ook niet uit, net als alle boeddhisten en alle moslims en alle andere gelovigen...
Oud 18-03-2003, 00:13
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-03-2003 @ 00:56:
Nee ja je hebt echt heeeelemaal gelijk, alle christenen zien er ook niet uit, net als alle boeddhisten en alle moslims en alle andere gelovigen...
mooie vergelijking maak je daar, zei ik dat alle gelovigen er niet uit zien? nee, ik zei dat al die sneue kindertjes die in zwarte jurken rondlopen en hun haar zwart verven omdat ze dan denken dat ze 'gothic' of 'wicca' zijn, er niet uitzien. daarnaast vind ik het bullshit dat je deze onzin uberhaupt vergelijkt met een religie...een religie heeft fundamenten, in tegenstelling tot deze identiteitscrisis-hype.
Oud 18-03-2003, 07:25
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
empyrian schreef op 18-03-2003 @ 01:13:
mooie vergelijking maak je daar, zei ik dat alle gelovigen er niet uit zien? nee, ik zei dat al die sneue kindertjes die in zwarte jurken rondlopen en hun haar zwart verven omdat ze dan denken dat ze 'gothic' of 'wicca' zijn, er niet uitzien. daarnaast vind ik het bullshit dat je deze onzin uberhaupt vergelijkt met een religie...een religie heeft fundamenten, in tegenstelling tot deze identiteitscrisis-hype.
Ik heb je net geprobeerd uit te leggen dat Gothic wat anders is dan Wicca.

Gothic is een levensstijl
Wicca is een levensovertuiging (religie)

Wiccans kleden zich niet in zwarte jurken en met zwart geverfde haren. Daarnaast is dit geen bullshit of onzin

Ik durf te wedden dat je niet eens weet wat Wicca of Gothic zijn inhoud
Oud 18-03-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 18-03-2003 @ 01:13:
Jij beweert dat ze er allemaal niet uit zien. Dat is dus dikke onzin want heus niet alle wicca's hebben zwarte jurken en pentagrammen om hun nek... (en andersom, niet iedereen met een pentagram om zijn nek is wicca.) Ik mag het dan ook in de meeste gevallen een sneu gebeuren vinden, maar niet alle wicca's zijn zo.
Oud 18-03-2003, 13:06
AngelLena
AngelLena is offline
Sjonge wat een bull allemaal. Wat maakt het uit wat voor kleding je draagt? Dat ligt helemaal aan je eigen smaak. Er zijn genoeg heksen en wicca's die 'goth' jurken gewoon mooi vinden en ze daarom dragen, en niet omdat ze denken dat het bij het geloof hoort ofzow...
En er zijn ook genoeg meiden die vinden die 'goth' jurken gewoon mooi en dragen ze en zijn geen wicca of heks.
Kleding is helemaal naar eigen smaak, heeft niks met geloof te maken. Laat iedereen lekker zijn eigen smaak qua kleding houden alsjeblieft en veroordeel ze er niet op voor de mensen die de neiging hebben dat te doen.
Oud 25-03-2003, 15:39
Burning Demon
Burning Demon is offline
Citaat:
Gothic en Wicca zijn 2 hele verschillende dingen. Over Gothic durf ik niet zo veel te zeggen want daar heb ik me nooit in verdiept. Ik zie het meer een beetje als kledingstijl, maar er zal vast iets achter zitten.
jaja ahum zelf ben ik een aanhanger van de True (Black)metal cultuur en draag graag gothic-kleding kzie het niet graag als iemand die geen metal ofzo luistert wel de kleding draagt, hoe raar dat ook mag wezen.
Gothic kleding is vooral door en voor metal liefhebbers ontstaan, en om dan te zien dat het populair wordt? "WALCH" loop je in R'dam en zie je in de winkeltjes allemaal van die gothic achtige shit hangen, dan denk ik,LAAT ME!!!, IK wil apart zijn en anders zijn dan anderen dan moet het niet zo zijn dat hetr in de mode komt, want ik verafschuw de trends!!
dit's nie echt een antwoord ofzo maar ik wou het effe kwijt denk ik
gegroet, burning
Oud 25-03-2003, 15:45
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Burning Demon schreef op 25-03-2003 @ 16:39:
jaja ahum zelf ben ik een aanhanger van de True (Black)metal cultuur en draag graag gothic-kleding kzie het niet graag als iemand die geen metal ofzo luistert wel de kleding draagt, hoe raar dat ook mag wezen.
Gothic kleding is vooral door en voor metal liefhebbers ontstaan, en om dan te zien dat het populair wordt? "WALCH" loop je in R'dam en zie je in de winkeltjes allemaal van die gothic achtige shit hangen, dan denk ik,LAAT ME!!!, IK wil apart zijn en anders zijn dan anderen dan moet het niet zo zijn dat hetr in de mode komt, want ik verafschuw de trends!!
dit's nie echt een antwoord ofzo maar ik wou het effe kwijt denk ik
gegroet, burning
jij bent zelf nu dus ook een trend-volger, aangezien het in is om 'anders' te zijn.
Wen er maar aan, je kunt er niets aan veranderen.
We hebben tenslotte hier in Nederland nog altijd vrijheid van klederdracht
Oud 25-03-2003, 16:22
Burning Demon
Burning Demon is offline
dat zou best kunnen maar ik ga ervan uit dat het niet al 15 jaar zo is dat het een trend is om anders te zijn toch?
eraan wennen zal ik nooit denk ik maar we dwalen wel erg af van het onderwerp, ik wou nog even stukkie les geven zeg maar:
De gothic kleding heeft even veel met wicca te maken als een kapoentje met auto's!!
En netzo veel met metal als Aussi's met Gabber en dat zoort "muziek?"
ik denk dat het een stukje ingelijfde traditie is, ga maar eens naar waldrock ofzo de meeste metalfestivals zitten vol van mensen die Zwart gekleed zijn en of gothic het hoort min of meer bij de muziek die je luistert, kweet niet wat voor kleding het beste bij wicca hoort, maar sommige mensen leggen de connectie tussen wicca en Metal, de gothic kleding wordt wel eens in de metal gedragen omdat de metal heel erg neigt naar de vroegere tijden de middeleeuwen en die van de "RIdders" daarvandaan is ook de kleding hier terecht gekomen
gegroet, burning
Oud 27-03-2003, 18:15
Lord D!M
Lord D!M is offline
wgaf wat je draagt... ik draag altijd zwart. kben geen goth, ben geen wiccan, ben geen staanist, geen christen misschien nie eens een atheïst.

"All I know is that my Soul is free and my only God is ME!"

en ik raad iedereen aan hetzelfde in het leven te staan. Je hetb helemaal geen rituelen nodig omzelfvertrouwen te krijgen. Je hebt geen God nodig als je in de put zit. Alles wat je ooit nodig zult hebben zit allemaal al in je hoofd.

Aan de wiccans: Begrijp dat andere mensen jullie zien als een stelletje mafkezen, dat is tog begrijpelijk? Jullie religie is vrij klein. Aannemende dat Jezus bestaan heeft, denken jullie dan dat hij meteen werd geaccepteerd? Mooi nie! Die gast werd gewoon gekruisigd! Als mensen je uitlachen om hoe je eruit ziet, om waar je in geloofd, geloof dan dat je beter dan hun bent, omdat jij hun NIET uitlacht. Het enige wat je nodig hebt in het leven is je trots en je waardigheid. Hieruit zal vanzelf alles vloeien wat je nodig hebt. Als je in de put zit, vraag je af waarom, en doe er gewoon wat aan ipv te klagen en te janken.

Aan de anti-wiccans: fok jullie kortzichtige honden!
Oud 27-03-2003, 23:18
Burning Demon
Burning Demon is offline
aan de ene kant ben ik het wel een beetje met je eens, D!M.
maar aan de andre kant wil ik gwoon niet gloven dat er niets anders is in dit stelsel dan wij als "vlees en bot".
het akn toch niet zo zijn dat wij als "de mensheid" deze wereld naar de klote helpen, er zelf aan onderdoorgaan en dat er vervolgens niks meer is..... dat het daar gwoon bij ophoudt?
of denk jij dat men alleen maar God en al die crap verzint omdat men bang is dat het ophoudt??het leven?? gewoon zonder sequel?? BAM STOP DOOD .. DOOD??
gegroet(think about it).

PS als dat zo is wat is dan in (HEMELS, GODS)naam je doel op deze gore aardkloot?wat doe je nou eigenlijk hier? als enig beseffende diersoort? NIKS? je leven uitleven? en er geen doel aan hebben ?? nou ik geloof daar sterk in, na je leven houdt het allemaal op en kom je erachter dat het licht het laatste is wat je ooit zult beleven,dat kleine beetje geluk voor je deze wreede wereld verlaat.. zucht.. gegroet.
Oud 28-03-2003, 13:51
Lord D!M
Lord D!M is offline
Citaat:
Burning Demon schreef op 28-03-2003 @ 00:18:
aan de ene kant ben ik het wel een beetje met je eens, D!M.
maar aan de andre kant wil ik gwoon niet gloven dat er niets anders is in dit stelsel dan wij als "vlees en bot".
het akn toch niet zo zijn dat wij als "de mensheid" deze wereld naar de klote helpen, er zelf aan onderdoorgaan en dat er vervolgens niks meer is..... dat het daar gwoon bij ophoudt?
of denk jij dat men alleen maar God en al die crap verzint omdat men bang is dat het ophoudt??het leven?? gewoon zonder sequel?? BAM STOP DOOD .. DOOD??
gegroet(think about it).

PS als dat zo is wat is dan in (HEMELS, GODS)naam je doel op deze gore aardkloot?wat doe je nou eigenlijk hier? als enig beseffende diersoort? NIKS? je leven uitleven? en er geen doel aan hebben ?? nou ik geloof daar sterk in, na je leven houdt het allemaal op en kom je erachter dat het licht het laatste is wat je ooit zult beleven,dat kleine beetje geluk voor je deze wreede wereld verlaat.. zucht.. gegroet.
Als we toch aan het afdwalen zijn van het eigenlijke onderwerp, wil ik mij idd wel even toelichten

ff heel bot gesteld: wat dacht jij dan? dat er een of andere maker is van alles, of een hoofdgodin die alles een beetje in de gaten houdt ofzow? er is niks volgens mij. De enige reden waarom de mens op aarde is is een fout in de evolutie. Als er een groots wezen is dat had kunnen kiezen, had hij niet de mens gekozen om zijn planeet/zonnestelsel/dimensie/heelal te verminken. De mens is een fout, een virus, zoals ze in de Matrix zeggen.

Het leven heeft nul inhoud. Je komt uit niks en als je sterft heb je nog steeds niks. En ook: heb je wel eens nagedacht over bv reïncarnatie? Reïncarnatie kan niet kloppen, want er is maar een bepaald aantal zielen dan toch? dan kan de bevolking niet groeien right? Dat zou de precious balans verstoren. mja daar ging het niet over.

Je vraag was of ik denk dat er hoger doel is om naartoe te leven.

antwoord: nee ik denk van niet. Ik denk dat de enige inhoud die er aan je leven is, wordt toegevoegd door jezelf (over toevoegen: dimmumortis@hotmail) .
Verder: het lot. Het lot bestaat niet. Het enige lot wat er is heb je zelf onder controle.

Mijn mening kort samengevat: ik vind dat iedereen 100% door moet hebben dat er niets of niemand is die het wel ff voor ze zal fixen. Geloven zijn begonnen in de steentijd oid, toen mensen onverklaarbare verschijnselen zagen, en toen maar even aannamen dat er maar een god oid achter zit. Is de mens nu niet slim genoeg om op eigen benen te staan? We zijn inmiddels onze eigen goden.

vb: SARS, die nieuwe ziekte, ik weet er niet veel van mar ik zal proberen iets zinnigs erover te zeggen. Deze ziekte weerstaat alle pogingen om het te genezen. Sommige mensen zouden kunnen argumenteren dat dit een daad van een god is, omndat we te veel macht zouden krijgen op deze planeet, dat we alles zelf wel kunnen. Mij zul je horen zeggen dat dit gewoon weer een obstakel is om te overwinnen. Overwinnen maakt sterk, verliezen sterker. Dus als we zouden verliezen tegen die ziekte, dan zouden alleen de resistente mensen overwinnen. En zij hebben het verdient.
Beken het maar, God is dood, de mens zegeviert op eigen kracht.
(ik ben het niet eens met god spelen oid, maar als je dood bent ben je dood. PUNT)

goed genoeg geantwoord? voor meer uitleg meel maar ofzow. ik zou er graag meer over kwijt willen.

grtz
D!M
Oud 28-03-2003, 23:22
Burning Demon
Burning Demon is offline
Ja kon het toch niet laten...

je hebt best wel glijk moet ik zeggen wil alleen iets toevoegen van mijn eigen idee erover,
ik denk zelf over dat SARS gedoe: het is niet erg dat er zoiets gebeurt, als er niet zulke ziektes zouden zijn was de wereld allang overbevolkt!!
Het is gewoon het werk van "Moeder Natuur" om weer een poging te wagen om de natuur in evenwicht (balans) te houden
elke keer als er ergens oorlog is ofzo gaat iedereen zeggen van"al die dode mensen , zielig blablabla" ik vind dat die factoren alleen maar zorgen voor meer leefruimte op deze planeet!!
zo gaat de aarde weer een stukje langer mee omdat de mineralen enzo wat minder snel worden uitgeput!!
genoeg over dit onderwerp denk ik, we begonnen bij wicca en eindigden bij plek op aarde jaja oke
gegroet
Oud 29-03-2003, 13:26
drumster
drumster is offline
Ik ben ook een wicca maar bijna niemand die ik ken weet het. Degene die het wel weten denken alleen dat ik het leuk vind er iets over te lezen. Zo word je er ook niet mee gepest. Ik ben ook gothic maar vind dat iets anders dan een wicca. Gothic gaat meer om je kleren en je uitstraling. Als je gothic bent hoef je niet meteen een wicca te zijn.
Oud 30-03-2003, 17:28
Lord D!M
Lord D!M is offline
Citaat:
Burning Demon schreef op 29-03-2003 @ 00:22:

je hebt best wel glijk moet ik zeggen wil alleen iets toevoegen van mijn eigen idee erover,
ik denk zelf over dat SARS gedoe: het is niet erg dat er zoiets gebeurt, als er niet zulke ziektes zouden zijn was de wereld allang overbevolkt!!
Het is gewoon het werk van "Moeder Natuur" om weer een poging te wagen om de natuur in evenwicht (balans) te houden
elke keer als er ergens oorlog is ofzo gaat iedereen zeggen van"al die dode mensen , zielig blablabla" ik vind dat die factoren alleen maar zorgen voor meer leefruimte op deze planeet!!
zo gaat de aarde weer een stukje langer mee omdat de mineralen enzo wat minder snel worden uitgeput!!
genoeg over dit onderwerp denk ik, we begonnen bij wicca en eindigden bij plek op aarde jaja oke
gegroet

ok dan
ben blij dat je mn positie begrijpt. ik ben het ook emt je eens dat da SARS nie zo erg is, net zo min als oorlog. het is niet leuk amar dat is wat anders.

*drop the subject!!!!*
"best...."

grtz
D!M
Oud 30-03-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Burning Demon schreef op 29-03-2003 @ 00:22:

gegroet
Eh... de wereld is allang overbevolkt, hoor

Maar ik ben het wel eens met je standpunt - zolang het hier maar niet is. En zo denkt iedereen.
Oud 08-04-2003, 12:00
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Dat is egoistische
Ik bedoel dat kun je toch niet menen .
Wens de andere maar de dood zodat jij nog langer van de hemel kan genieten.
Als het mij overkomt dan heb ik er vrede mee hoor ik was dan ten minste niet de enige .
IK zie het meer als het opheffen van een schuld .
Het leven was goed voor mij dus er hangt een prijskaartje eraan en dit is het dood gaan door sars b.v.
Oud 08-04-2003, 13:17
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Fijn dat je je vermaak exo
Oud 08-04-2003, 16:05
Punkie1988
Punkie1988 is offline
doe de smiley na en glimlach ze vriendelijk toe:] en zeg dan: pas maar op, ik verander je zo in een lelijkerd! en dan: *oeps* dat was je al!
Oud 08-04-2003, 16:08
pepijn 14
pepijn 14 is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef op 26-02-2003 @ 14:45:
ik wordt wel heks enzo genoemd, maar dar treek ik me niet zo veel van aan. Wat ik irritanter vind (ik zit op een christelijke school) is dat je aan iedereen uit moet leggen, waarom je niet 'gewoon' ( ) in hun god geloofd mijn lerares verzorging vorig jaar:"En wat kan jouw God wat die van mij niet kan?" onuitstaanbaar...
wat een kutlerares
Oud 09-04-2003, 12:51
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
urbanprotocol schreef op 08-04-2003 @ 13:00:
Dat is egoistische
Ik bedoel dat kun je toch niet menen .
Wens de andere maar de dood zodat jij nog langer van de hemel kan genieten.
Als het mij overkomt dan heb ik er vrede mee hoor ik was dan ten minste niet de enige .
IK zie het meer als het opheffen van een schuld .
Het leven was goed voor mij dus er hangt een prijskaartje eraan en dit is het dood gaan door sars b.v.

Je kan het misschien beter zo zien: niks gebeurt voor niks. Ik wil niet zeggen dat alles voorbestemd is, want daar geloof ik niet in. Maar als iets gebeurt dan heeft het een reden. Als er te veel mensen op de aarde komen, tja, de natuur moet z'n balans wel houden dus krijg je SARS of een Tsunami, of een Tornado of een andere ramp. Alles om de natuur in evenwicht te houden. Hierdoor is er weer ruimte om te ademen, onze ogen worden geopend voor dingen waar we boven dachten te staan wat niet zo blijkt te zijn. De mensheid wordt weer even op zijn plek gezet. Wij zijn niet almachtig, alwetend etc etc. Wij zijn een onderdaan van onze moeder. Alleen wij proberen constant haar macht te grijpen. Pas als wij begrijpen dat dat niet gaat lukken, kunnen we allemaal een normaal leven lijden en hoeft de natuur alleen nog in te grijpen als het noodzakelijk is. Het is jammer dat het moet gebeuren, echt waar, vind ik echt, maar het is niet anders.
Oud 15-04-2003, 20:43
Quendi
Quendi is offline
sinds een paar dagen noemen ze me ook heks. vooral nu omdat ik mijn haar zwart heb geverft. Ik probeer me zo min mogelijk van ze aan te trekken. Wat ook zo debiel is., als de deur van de klas op een kier staat en wat kraakt zeggen ze dat ik dat doe. zielig hoor. Die jongentjes zitten nog in hun ik-mis-mijn-kindertijd fase....
Oud 16-04-2003, 19:25
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Citaat:
hell's fairy schreef op 26-02-2003 @ 15:05:
Vriendelijk terug lachen en het opvatten als een compliment. ze zijn jaloers omdat zij er niet mee bezig mogen zijn als je er ook uitziet als "goth" of "wicca".. is het meestal dat ze je uitschelden omdat zij zelf niet van hun ouders zich zo mogen kleden, of dat ze zich niet zo durfen te kleden, als het je echt de keel uit gaat hangen gewoon naar de mentor stappen.
jaja maar nu ga je ervan uit dat mensen juist wicca enz willen zijn!
Ik ben nioet tegen jullie, doe je ding, ik respecteer iedereen die zijn ding doet ook al worden ze gepest, maar je moet niet meteen beginnen over jaloers enz.

ze zijn onzeker, die nerds, halls fairy, ik ben het wel met je eens, als je het anders bekijkt, ze zijn jaloers, omdat zei zelf niet het zelfvertrouwen hebben om iets anders te zijn dan de massa nerds, bv hiphopper, gorhic, wicca, hardcore rocker enz enz

je moet ze gewoon negeren, zoals ik altijd zeg, van alle kritiek die je krijgt is er maaer 5% gegrond, van mensen waar je je wel wat van moet aantrekken
Oud 16-04-2003, 19:28
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Citaat:
Quendi schreef op 15-04-2003 @ 21:43:
sinds een paar dagen noemen ze me ook heks. vooral nu omdat ik mijn haar zwart heb geverft. Ik probeer me zo min mogelijk van ze aan te trekken. Wat ook zo debiel is., als de deur van de klas op een kier staat en wat kraakt zeggen ze dat ik dat doe. zielig hoor. Die jongentjes zitten nog in hun ik-mis-mijn-kindertijd fase....

ik ben met zwart haar geboren *trots trots*

leuk , juist als ze jou de schuldgeven van een krakende deur,
alleen daardoor al kan je ze gewoon uitlachen, idd, ze zitten in hun 'ik wil pokemon maar ben te oud fase' en zijn onzeker, zitten niet lekekr in hun vel, blijf recht lopen met zelfvertrouwen, ze zijn jaloers omdat zij dat nog niet kunnen

*oei wat ben ik wijs vandaag, effe douchen*
Oud 20-04-2003, 20:11
OceanSoul
OceanSoul is offline
mij noemen ze ook heks op school
of ze vragen: mevrouw kunt u ook toveren?
en dat soort rariteiten

trek me er niks van aan verder
heb zat vrienden die me nemen zoals ik ben

het boeit me verder ook niet wat mensen die ik niet ken van me vinden

ik ben wie ik ben als je er problemen mee hebt is dat jou probleem en niet het mijne.

dus mijn advies: trek je er helemaal niks van aan. ze vinden jou blijkbaar anders en dat mag niet.. terwijl als ze hun medemens niet accepteren zelf anders zijn...
Oud 24-04-2003, 09:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
OceanSoul schreef op 20-04-2003 @ 21:11:
mij noemen ze ook heks op school
of ze vragen: mevrouw kunt u ook toveren?
en dat soort rariteiten

trek me er niks van aan verder
heb zat vrienden die me nemen zoals ik ben

het boeit me verder ook niet wat mensen die ik niet ken van me vinden

ik ben wie ik ben als je er problemen mee hebt is dat jou probleem en niet het mijne.

dus mijn advies: trek je er helemaal niks van aan. ze vinden jou blijkbaar anders en dat mag niet.. terwijl als ze hun medemens niet accepteren zelf anders zijn...

Heb laatst een tekst moeten lezen over hoe de jeugd zich wil onderscheiden van de massa wat de schrijver ook wel noemde: de denim-massa-konijnen.
Men wil apart zijn, maar niet uitgelachen worden, men wil daarbij ook nog eens origineel zijn, maar da's al bijna niet meer mogelijk.

Tekstje sloeg wel ergens op. Kon het er wel aardig mee vinden. Maar de manier waarop iemand beoordeeld kan worden door bijvoorbeeld klederdracht, haarstijl, levensstijl etc., daar kan ik het niet mee eens worden. Iedereen komt in alle soorten, kleuren en maten. Dan neemt niet weg dat wij allemaal kinderen zijn van de natuur. Wij zijn allemaal een deel van de natuur. Daar staan we niet boven. En als je dat beseft, samen met een paar andere dingen natuurlijk, pas dan kan jij je gaan verdiepen in het heks-zijn.

Als men tegenwoordig al zo laag gezonken is dat men al iemand voor heks uitmaakt als deze zijn haar zwart verft, waar moet het dan heen met de mensheid. Ik ben persoonlijk een positief denker dus ik denk dat ook dit maar een fase is van angst voor het onbekende. Persoonlijk vind ik het altijd een groot compliment als iemand mij een heks noemt, dan mag ik die persoon ook altijd graag uitvoerig bedanken.

En ik schaam me er ook absoluut niet voor dat ik het ook ben. Ik zie er precies hetzelfde uit als anderen, draag een spijkerbroek met sportschoenen en een doodnormale trui of een shirt, ik heb bruin haar waar ik eens in de zoveel tijd een kleurtje doorheen gooi omdat ik het saai vind worden, dat 1tonige bruin. Nu zie ik er zo uit, niemand zegt een woord, maar trek ik morgen een gothic jurk of iets waarmee ik me kan onderschieden van de denim-massa-konijnen aan:
"Satanist!"
"Heks!"
etc etc. Dat vind ik dan laag. Je bent niet anders dan een ander omdat je je wilt onderscheiden van de massa.

Nou heb ik die behoefte niet zo, maar sommigen hebben dat wel. Toon een beetje respect in plaats van hen meteen voor van alles uit te maken waar ze misschien helemaal niet blij van worden, alleen omdat jij zo nodig mee moet lopen met een massa en er niet over kan als iemand anders het lef heeft om dat niet te doen.
Oud 24-04-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 24-04-2003 @ 10:32:
Ik ben persoonlijk een positief denker dus ik denk dat ook dit maar een fase is van angst voor het onbekende.
Helaas, de mens is en zal altijd bang zijn voor het onbekende, dat is geen fase. De enige fase is dat men hekserij nog niet kent....
Oud 27-04-2003, 20:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-04-2003 @ 13:04:
Helaas, de mens is en zal altijd bang zijn voor het onbekende, dat is geen fase. De enige fase is dat men hekserij nog niet kent....
Dat bedoel ik...zolang als hekserij nog onbekend is blijft het eng, dan is het iedereen duidelijk wat het inhoudt, en is het niet eng meer....
Oud 27-04-2003, 20:21
itsonlymagic
itsonlymagic is offline
Bij mij op school weten ze ook wel dat ik me daar mee bezig hou, maar ik word er niet om gepest!
Ik heb duidelijk uitgelegd dat daar mijn intresses zitten, net zoals een ander gaat lezen ofzo!
Sommige vragen er na wat het inhoud en zelf leraaren! Nou, gaat goed!
Oud 01-05-2003, 12:31
dysera
dysera is offline
misschien een domme vcraag maar zijm wicca`s die mensen met die velle veters rare sokken alles felle kleuren die zichzels snijden enzo?????????????????????????????
Advertentie

Regels voor berichten