Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 06:17
Yamyam
Yamyam is offline
dat je verliefd wordt op een meisje/jongen die totaal ervaringsloos is wat betreft relatie/sex, is dat dan een probleem voor je of juist leuk of iets anders?

*vroeg ik me ineens af*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 06:54
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
hej leuke vraag!

Ik heb 4 maanden terug een hele lange relatie (zo konden we het wel noemen) achter me gesloten...Het ging niet meer tussen ons.We hebben in totaal precies 11 maanden gehad en ik heb dus al meer ervaring...

Nu heb ik een nieuwe vriend (mn ex was 3,5 jaar ouder als mij) die net zo oud is als mij...Ik denk dat dat wel meespeelt.Met mn ex is het te snel gegaan zie ik nu.Ook omdat hij al meer ervaring had.Ik was toen (toen was ik 14) nog nooit verder gegaan dan zoenen...

Nu ff ingan op je vraag...

Ik voel het een beetje dubbel.Ik weet dat hij nog geen ervaring heeft en ben best wel bang om ermee te beginnen maar das een ander verhaal...
Ik vind het niet erg dat er nog nix is gebeurt tussen ons want dat begrijp ik heel goed.Hij weet nog niet van mij dat ik wel ervaring heb en we zijn allebei 15...Ik vind het wel leuk hoe we nu een beetje naar elkaar toe groeien qua close-heid...Toen we uitgingen zat hij aan mn borsten onder het zoenen en hij kan soms niet van me afblijven...

Aan de andere kant weet ik hoe mooi het is als je met elkaar verbonden bent door middel van sex ( en dat hoeft nog niet eens echte sex te zijn) dus ik zou het ook wel weer graag willen!
Maar het heeft geen haast.Ik wil het pas als we er allebei 'klaar voor zijn'...

Beetje dubbel gevoel dus...
Oud 17-03-2003, 07:57
sas_andrea
sas_andrea is offline
ow, ik vind t eigenlijk wel leuk. zo was t bij mij en mn vriend ook wel een beetje. hij had nog nooit een vriendin gehad en pas met 1 meisje gezoend. ik vond dit alleen maar fijn aangezien ik toen nog een erg onzekere meid was. zo had ik bijna nooit t gevoel: ik doe wat fout. hij weet immers toch niet hoe t anders zou moeten. (niet dat ik zo vreselijk veel ervaring had, maar ik had wel al een paar vriendjes gehad) *gnagna*
ook vond ik t leuk vanwege t feit dat we samen konden experimenteren (sex) en dat dus niet 1 het de ander voordeed. (we zijn elkaars eersten)
Oud 17-03-2003, 08:32
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik vind het niet erg als ze geen ervaring hebben. Zou niet weten waarom dat erg zou zijn.
Tmaakt mij eigenlijk niet uit of ze wel of geen ervaring hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 08:34
Diovai
Diovai is offline
Ik zie dat niet als een nadeel. Iemand kan zijn ontwikkeling uitstekend zelf hebben voltooid zonder enige impuls uit oude relaties.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 08:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn vriend heeft totaal geen ervaring, ik ben zelfs de eerste met wie hij gekust heeft. Ik vind dat op zich best fijn, ik hoef me niet zo'n 'zorgen te maken' dat hij spontaan vreemdgaat met een ander meisje ofzo (op die manier ben ik dus van mijn ex afgekomen...), en dat vind ik wel een fijne gedachte.
Van de andere kant is het wel een beetje raar, hij 'durft' dus ook niet zoveel... Het merendeel moet van mijn kant uit komen, al moet ik zeggen dat het nu al steeds beter begint te gaan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 09:56
Hukkie
Hukkie is offline
Op het gebied van sex was ik ook mijn vriend z'n eerste vriendinnetje, maar dat was aan hem qua 'vaardigheden' totaal niet te merken. Hij was wel een beetje onzeker maar dat was natuurlijk ook wel logisch. Ik vond het eerlijk gezegd ook wel heel leuk om hem met dingen bekend te maken (niet dat ik zoveel heb meegemaakt maar jebegrijptwelwatikbedoel )
Oud 17-03-2003, 11:23
Thomas
Thomas is offline
Nee, wat mij betreft hoeft dat geen probleem te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:25
lieve
lieve is offline
Ik zou het wel leuk vinden en ook ergens best wel een beetje spannend!
Ik weet niet goed waarom, maar ik zou het wel spannend vinden!
Oud 17-03-2003, 18:29
Verwijderd
Mijn eerste vriend had nog helemaal geen ervaring op het gebied van relaties/sex, maar ja dat had ik ook nog niet... m'n huidige vriend had ook nog geen eerdere ervaringen, maar ik zie dat helemaal niet als een probleem
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:46
faith666
faith666 is offline
Ik zou er echt geen problemen mee hebben.....als hij er nog neit klaar voor is en alleen wat wil zoenen en knuffelen enzo vin ik dat ook wel fijn.....en verder vind ik het wle schattig als ik zijn eerste zou zijn......
Oud 17-03-2003, 18:50
poesiefox
poesiefox is offline
Ik heb net deze goed afgericht zeg, kan ik zeker weer helemaal overnieuw beginnen. Pfff.

Wij waren allebei nog redelijk groen, toen, en we hebben samen alles ontdekt. Met vallen en opstaan van onze fouten geleerd.

Ik ben nu zelf aardig door de wol geverfd, en ik laat onervaren jongens aan mijn onervaren zusters over.
Oud 17-03-2003, 19:05
lct
lct is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 17-03-2003 @ 09:32:
ik vind het niet erg als ze geen ervaring hebben. Zou niet weten waarom dat erg zou zijn.
Tmaakt mij eigenlijk niet uit of ze wel of geen ervaring hebben.
same opinion here...
Oud 17-03-2003, 19:34
framboosje
framboosje is offline
nou euhm, ik heb wel iets meer ervaring dan mijn vriendje op seksueeel gebied, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg!
eigenlijk is het zo, dat het met mijn vriendje nu véél intenser aanvoelt dan bij mijn ex-vriendjes en ook véél natuurlijker.... en dat hij eigenlijk iets minder ervaren is, kan me echt niet schelen... wij doen alles op ons tempo en da maakt me gewoon gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:51
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Ik heb geen idee.
Ik heb evenveel ervaring als mijn vriendin...
Maar dat bevalt ook goed!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:39
Iotje
Iotje is offline
qua realtie hangt het van de persoon af

qua sex wordt is dat een redelijk probleem (mits het om een relatie gaat en geen one-night-stand oid). Het is best leuk om iemand dingen te leren enzo, maar hmmmh...k hou toch wel van kerels die weten waar ze mee bezig zijn....
Oud 17-03-2003, 21:03
Verwijderd
Ligt eraan hoeveel ervaring je zelf hebt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:21
blacky
blacky is offline
Nou ja het is naar mijn idee geen nadeel. Kan je nog een hoop leren en experimenteren en zelf inderdaad niet zo vaak het gevoel hebben dat je wat verkeerd doet.
Oud 18-03-2003, 16:02
Tryptamine
Tryptamine is offline
Ik zou het niet erg vinden...in mn huidige relatie was dit ook het geval, mn vriendin was wat dat betreft best wel 'onervaren'.
Maar door schade en schande word je wijs en het is best leuk om dat te zien bij iemand
Oud 18-03-2003, 18:42
)Vampje(
)Vampje( is offline
Wat betreft seks: Ja, dat zou ik wel 'n probleem vinden. Ik hou niet van onervaren mannen.
Wat betreft liefde: Mijn vriend heeft voor mij geen serieuze relaties gehad, en dat ga je op een gegeven moment toch wel merken! Dus dat is eigenlijk ook wel een probleem.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:53
Verwijderd
lijkt me leuk , mag ik het is een ander leren
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:56
DEChengst
DEChengst is offline
Hoe ouder je wordt hoe meer het een probleem zal worden.
Oud 18-03-2003, 18:57
Verwijderd
Juist beter. Zit ik ook niet constant met de irritante gedachte dat meerdere anderen er al 'ns overheen zijn geweest.

Maar ff serieus, het maakt me niet uit. Ik heb het liefst dat ze net zo ervaren of iets minder is dan ik, dan loop je het minste risico dat één van de twee te snel gaat of zich juist ongemakkelijk voelt omdat het te traag gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 17-03-2003 @ 07:17:
dat je verliefd wordt op een meisje/jongen die totaal ervaringsloos is wat betreft relatie/sex, is dat dan een probleem voor je of juist leuk of iets anders?
Ik kan niet zeggen dat ik totaal geen ervaring had, maar verder als zoenen was ik nog nooit gegaan, en ik geloof mijn vriend ook niet. Ik vind het juist geen probleem als je allebei nog niet veel ervaring hebt. Dan is het voor allebei even nieuw, als je verder gaat. Ben je allebei even nerveus, en waarschijnlijk (bij mij iig) zal je vriend wel blijven vragen of je het wel goed vindt, of je het toelaat wat hij doet, of wil doen...

Ik ben bang dat ervaren jongens dit soms een beetje voor vanzelfsprekend aannemen. Ik heb 8 maanden verkering, maar heb snel ergens spijt van. Mijn vriend weet dat en die pusht me ook niet. Dat vind ik heerlijk...Weet niet of iedere jongen er rekening mee zou houden...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 08:33
steentje
steentje is offline
aangezien ik net een relatie van 1,5 jaar achter de rug heb, heb ik meer ervaring dan mijn vriend. Ik ben de eerste met wie hij naar bed is geweest. Dat is nu 3 weken geleden. Sindsdien hebben we geen enkele vorm van sex gehad....gewoon omdat IK niet weet hoe ik moet beginnen. Mijn ex begon altijd namelijk..ik heb zelf bijna nooit het initiatief genomen.

Maar ik vind het geen probleem dat mijn huidige vriend geen ervaring heeft...al wast ook fijn geweest als ie wist wat ie allemaal moest doen....nou moet ik m dat gaan uitleggen!
Ach ik zie wel....tijd genoeg..en die ervaring bij mijn vriend komt vanzelf wel
Oud 19-03-2003, 08:54
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2003 @ 19:57:
Juist beter. Zit ik ook niet constant met de irritante gedachte dat meerdere anderen er al 'ns overheen zijn geweest.

Maar ff serieus, het maakt me niet uit. Ik heb het liefst dat ze net zo ervaren of iets minder is dan ik, dan loop je het minste risico dat één van de twee te snel gaat of zich juist ongemakkelijk voelt omdat het te traag gaat.
Ik denk dat het lichamelijke aspect van ervarenheid er niet zoveel toe doet eigenlijk. Ik bedoel, een meisje dat jarenlang is misbruikt door haar vader en die haar tot allerlei seksuele handelingen heeft gedwongen, die kan je dan toch wel redelijk ervaren noemen, maar toch zou je met haar heel langzaam stap voor stap het op moeten bouwen.
Ik denk dat de geestelijke aspect er meer toe doet. Je kan lichamelijk nog hardstikke onervaren zijn, maar als je er wel klaar voor bent, dan is dat volgens mij veel belangrijker.

Ik ben het wel met je eens dat als je eenmaal iets hebt gedaan en dat het wel goed bevallen is, dat je het de volgende keer misschien sneller doet, maar toch vind ik het geestelijke aspect zwaarder wegen dan het lichamelijke ervaring
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:33
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Seks: moet eigenlijk wel spannend zijn om een jongen te ontmaagden (hoewel dat toch niet lang duurt )

Relatie: nee heb liever iemand ervaren
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:08
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 17-03-2003 @ 07:17:
Stel dat je verliefd wordt op een meisje/jongen die totaal ervaringsloos is wat betreft relatie/sex, is dat dan een probleem voor je of juist leuk of iets anders?

*vroeg ik me ineens af*
Mwa, een vrouw met een beetje ervaring is altijd leuk, maar als je die persoon echt leuk vindt dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Je kunt haar dan die dingen gaan leren. Het nadeel is wel dat je overal initiatief bij moet gaan nemen. Ik heb wel eens bepaalde vrouwen gehad waar ik echt ALLES voor moest kauwen naja, dat ging dus ook over op een gegeven moment omdat ik niet wist of ze wel of niet wilde.

Maar op zich hoeft het geen probleem te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten