Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 08:36
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 20-03-2003 @ 08:57:
dat is niet wat ik zeg... er zijn gewoon heel erg veel pubers die het wel doen dat jij nou in kringen verkeerd waar dit niet zo is is een ander verhaal.
Er zijn ook heel veel pubertjes die sporten, er zijn heel veel pubertjes die topatleten zijn. Er zijn heel veel slimme pubertjes, er zijn heel veel domme pubertjes. Zo kan je alles wel gaan indelen.

Maarja ik blijf bij mijn standpunt, zoiets doe je voor jezelf en niet voor anderen: je mag mensen iets niet 'opdringen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 08:44
StarGlitter
StarGlitter is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 20-03-2003 @ 09:19:

Ben al zo'n twee jaar sXe om het zo maar te noemen. Niet dat ik er per se een labeltje op wil hebben maar het klinkt toch een stuk makkelijker dan dat je moet uitleggen wat je allemaal laat staan.
*knikt* Zelfde hier.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 08:52
DirtyGirl
DirtyGirl is offline
Hoort geen sex voor het huewlijk ook bij straight edge?
Ik dach dat dat Hardline was.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 08:54
PieterB
PieterB is offline
geen sex voor het huwlijk is onzin...
alleen sex met je vaste vriend(in) is het..
Oud 20-03-2003, 09:04
DirtyGirl
DirtyGirl is offline
Aha, nou ik ben het niet hoor, maar ik was er gewoon benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 09:29
Verwijderd
Ik heb geen probleem met sXe maar ben het zelf ECHT niet en zou het ook nooit worden.
Ben wel geminderd met drinken en rook al twee maanden niet meer! Ik heb wel een probleem met hardliners, sXe'ers die hun ideeen op je proberen te drukken, heb eens een klootzak neer geslagen omdat hij eerst zijn X liet zien, toen naar mijn bier wees en daarna het uit me hand sloeg. Dat vind ik te ver gaan!
Ik ram hem toch ook geen fles vodka door ze keel!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 09:38
Hukkie
Hukkie is offline
De ene sXe-er is de andere niet, overal lopen losers rond.
Oud 20-03-2003, 09:46
PieterB
PieterB is offline
achja, je hebt ook zotten die bier door de zaal gaan gooien bij rowen heze...
je hebt inderdaad overal wel gekken witte wel...
Oud 20-03-2003, 14:48
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 20-03-2003 @ 09:36:
Er zijn ook heel veel pubertjes die sporten, er zijn heel veel pubertjes die topatleten zijn. Er zijn heel veel slimme pubertjes, er zijn heel veel domme pubertjes. Zo kan je alles wel gaan indelen.

Maarja ik blijf bij mijn standpunt, zoiets doe je voor jezelf en niet voor anderen: je mag mensen iets niet 'opdringen'.
er zijn nou eenmaal HEEL erg veel vervelende dronken pubertjes loop in het weekend maar eens over het leidseplein.... en ik zie het niet als opdringen ik zie het als een mening uiten, er zit helemaal geen bekerend id achter het is gewoon een X van ik ben sXe net zoals een punker een hanekam heeft, en een kakker polotjes draagt...
Oud 20-03-2003, 15:15
Roos
Roos is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 20-03-2003 @ 15:48:
er zijn nou eenmaal HEEL erg veel vervelende dronken pubertjes loop in het weekend maar eens over het leidseplein.... en ik zie het niet als opdringen ik zie het als een mening uiten, er zit helemaal geen bekerend id achter het is gewoon een X van ik ben sXe net zoals een punker een hanekam heeft, en een kakker polotjes draagt...

Geen probleem als iemand zo'n X op z'n hand heeft. Maar wel als hij iemands biertje uit zijn handen slaat ofzo. Dat is wel opdringen en dat is absoluut ongewensd. Beetje raar om wel te verwachten dat jij (niet jij persoonlijk maar een sXer) geaccepteerd wordt als sXer maar vervolgens andere niet accepteert.

Beetje hetzelfde idee als vegetariers die hele betogen afsteken als je een broodje ham besteld.

Nogmaals geen persoonlijke aanval maar een aanval op opdringerige mensen.
Oud 20-03-2003, 15:20
DeadNation
DeadNation is offline
Heb een tijdje "geflirt" met straight edge zijn. Een jaar zonder drinken en blowen etc en daarvan een klein half jaar zonder roken. Paar weken terug helaas weer begonnen met roken(daar stop ik nog wel mee, want t is fucked) en een week geleden weer begonnen met gematigd drinken. Ik besloot dat straight edge niets voor mij is......desalniettemin heb ik enorm veel respect voor mensen die t wel zijn(ken wel redelijk wat mensen die t zijn). Ik luister gek genoeg veel sXe bands terwijl ik zelf niet edge ben. Ik kan me wel vinden in de teksten over dat je je leven niet weg moet gooien etc etc.

Ik kom helaas alleen wel veel kortzichtige SXE'ers tegen die hun hele identiteit eraan ontlenen en mensen die niet sXe zijn veroordelen/afdoen als sukkels etc. Dat stoort me. En daarom...ook al was ik sXe zou ik mezelf die titel nooit geven.

Ps: Het is overigens niet nieuw dude zoals je in je stukje schreef.
Oud 20-03-2003, 16:52
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik ben praktisch wel sxe ja, maar om er nou een labeltje aan te hangen...neuh.
Oud 20-03-2003, 17:03
AtHell
AtHell is offline
Ik vraag me af waar dat respect voor sXe'ers vandaan komt. Het is geheel iemands eigen keuze om ergens mee te beginnen of juist niet dus ik zie het bijzondere er niet van in. Misschien is het weerstaan van bepaalde verleidingen goed voor je gezondheid en het getuigd ook zeker wel van enige wilskracht maar het uitroepen ervan tot een statement zie ik meer als het niet respecteren van anderen en hun keuzes.

In ieder geval, ik drink etc. en voel me daar ook goed bij en respecteer iemands keuze om dit soort dingen niet te doen.
Oud 20-03-2003, 17:09
Stevill
Stevill is offline
2 gay or not 2 gay
Oud 20-03-2003, 17:12
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 20-03-2003 @ 18:09:
2 gay or not 2 gay
"Oh Steveo where art though"

Ja Shakespeare quoten is de poep .
Oud 20-03-2003, 18:42
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 20-03-2003 @ 18:09:
2 gay or not 2 gay
kan jij ook normaal reageren? je semi grappige reply`s beginnen mij een beetje te vervelen...
Oud 21-03-2003, 09:38
Gadje
Gadje is offline
das idd irri
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 20-03-2003 @ 15:48:
Dan blijf ik het een rare manier van je mening uiten vinden. Bovendien draagt iemand die een polo draagt volgens mij niet echt een statement uit. Terwijl iemand met een X op zijn of haar hand dit wel doet.

Je loopt toch ook niet met een "ik-ben-tegen-mobiele-telefoons-stikker" op je kop als je tegen mobiele telefoons bent...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 21-03-2003 @ 10:44:
Dan blijf ik het een rare manier van je mening uiten vinden. Bovendien draagt iemand die een polo draagt volgens mij niet echt een statement uit. Terwijl iemand met een X op zijn of haar hand dit wel doet.

Je loopt toch ook niet met een "ik-ben-tegen-mobiele-telefoons-stikker" op je kop als je tegen mobiele telefoons bent...
kom op, kan je dan echt niet begrijpen dat mensen er trots op zijn dat ze geen drugs en drank nodig hebben. Ik ben ook sXe en er staan x-en rond mijn nick omdat de edge zeker wel iets is waar ik trots op ben. En het is voor mij ook n statement, ik kan zo dus aan andere jongeren laten zien dat drank/drugs niet nodig is om het ergens leuk te hebben.. iets wat veel jongeren tegenwoordig denken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:11
Hukkie
Hukkie is offline
Idd, als je die X niet wil zien, dan kijk je maar mooi een andere kant op, het is geen hakenkruis oid
Oud 21-03-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
X Belle X schreef op 21-03-2003 @ 11:09:
kom op, kan je dan echt niet begrijpen dat mensen er trots op zijn dat ze geen drugs en drank nodig hebben. Ik ben ook sXe en er staan x-en rond mijn nick omdat de edge zeker wel iets is waar ik trots op ben. En het is voor mij ook n statement, ik kan zo dus aan andere jongeren laten zien dat drank/drugs niet nodig is om het ergens leuk te hebben.. iets wat veel jongeren tegenwoordig denken.
Je doet zoiets toch voor jezelf? Waarom moet je andere laten zien dat jij dat bent. Bovendien generaliseer jij hier de boel ook weer. Heus niet alle jongeren drinken om het drinken en om plezier te hebben. Dat is echt pure onzin. En degene die het wel doen? Nou en. Wat kan jou dat schelen, zij hebben op hun manier plezier en jij op jouw manier.

Ik rook bijvoorbeeld niet, simpelweg omdat ik mijn longen niet wil verkloten. Maar ik ga niet met grote tekens rondlopen om te verkondigen dat ik niet rook. In mijn ogen is dat waanzin.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:42
DeadNation
DeadNation is offline
Je begrijpt niet hoe straight edge is ontstaan en daarom snap je die symboliek niet. Straight edge is ontstaan in een tijd waarin de jeugd over t algemeen destructief bezig was(hardcore begin jaren 80) en er waren kids die daar tegenin gingen en t zat waren dat iedereen strak stond van de speed of laveloos in de goot lag door alchoholmisbruik.

De "pridefactor" is misschien wat overdreven de laatste jaren en tis meer een soort subcultuur binnen een subcultuur geworden en die symboliek(Xen en allerhande zaken) hoort daarbij. Dat is gewoon eens soort van traditie ook.

Verder vind ik t alleen maar positief dat jongeren aan t denken worden gezet, want er zijn genoeg jongeren die hun leven vergooien met drugs etc. Natuurlijk slaat de aversie jegens bv bierdrinkers en blowers nergens op. De aversie jegens misbruikers kan ik begrijpen......

En toch heb ook ik kritiek op de straight edge subcultuur. De nadruk word teveel gelegd op geen druppel van dit en dat ipv van dat de nadruk word gelegd op de controle houden en positief bezig zijn met je leven. Wat natuurlijk ook kan al drink je af en toe een biertje. Dat is m'n enige punt van kritiek. Het hele edgebreakers verhaal slaat totaal nergens op iniedergeval, omdat t ten eerste een persoonlijke keus is.....Mensen moeten meer naar Ian Mckaye luisteren en wat minder naar militante kneuzen die niets beters met hun leven te doen hebben dan rechtertje spelen en na 5 jaar zelf in de goot liggen.

Voor de rest : More power to the Straight Edge kids.
Oud 21-03-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 21-03-2003 @ 11:29:
Je doet zoiets toch voor jezelf? Waarom moet je andere laten zien dat jij dat bent. Bovendien generaliseer jij hier de boel ook weer. Heus niet alle jongeren drinken om het drinken en om plezier te hebben. Dat is echt pure onzin. En degene die het wel doen? Nou en. Wat kan jou dat schelen, zij hebben op hun manier plezier en jij op jouw manier.

Ik rook bijvoorbeeld niet, simpelweg omdat ik mijn longen niet wil verkloten. Maar ik ga niet met grote tekens rondlopen om te verkondigen dat ik niet rook. In mijn ogen is dat waanzin.
Precies. Ik dacht dat straigtedge iets was wat je voor jezelf deed. Het heeft immers totaal geen objectief nut om niet te roken, niet te drinken, blablabla...je moet het dus zien als een soort persoonlijke overwinning op lusten (correct me if I'm wrong). Waarom zou je daar dan de hele wereld van laten meegenieten? Als iedereen die gestopt was met roken of drinken met een groot bord om z'n nek zou lopen zouden we helemaal gek worden als we de straat op gingen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:09
Hukkie
Hukkie is offline
Als het je niet aanstaat kijk je de andere kant maar op. Met een X trap ik niemand op zijn/haar zieltje.

Bovendien: hoe aanwezig is een x nou helemaal
Oud 21-03-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef op 21-03-2003 @ 12:09:
Als het je niet aanstaat kijk je de andere kant maar op. Met een X trap ik niemand op zijn/haar zieltje.

Bovendien: hoe aanwezig is een x nou helemaal
Agreed. Zeiken over iemands nickname is sowieso een doodlopende weg.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:21
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 20-03-2003 @ 19:42:
kan jij ook normaal reageren? je semi grappige reply`s beginnen mij een beetje te vervelen...
nee kannik niet vooral niet in voorgaande posts (lees hint pag 1 daar staat wat)

't is alleen zo dat er soms over dit soort dingen zo doorgezeurd word om kleine dingen en daar kan ik me aan ergeren en uit me zo met een ongeplaatste opmerking in het echt ben ik exact zo,
en het is tevens een mooi voorbeeld het is een uiting net als bv dat biertje uit andermans handen slaan ieder mens doet wel iets ongepast daar hoef je niet per se een lifestyle aan vast te knopen wat vaak wel word gedaan het had ieder ander kunnen zijn alleen heeft elke lifestyle z'n extreem goede kanten en extreem slechte ik snap niet dat daar continu over gediscusseerd moet worden.
Oud 21-03-2003, 11:57
DeadNation
DeadNation is offline
Lezen jullie niet ofzo? geez zeg.....Jij koopt toch shirts van bands of draagt een horloge ofzo omdat je t mooi vind? Same thing. Alleen dekken die Xen een lading....net zoals bv een shirt met een leus politieke lading kan dekken.

Trek er niet zo hard aan....
Oud 21-03-2003, 11:59
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-03-2003 @ 12:57:

Trek er niet zo hard aan....
Oud 21-03-2003, 12:06
DeadNation
DeadNation is offline
En discussieren is ok so shut up grapjas.
Oud 21-03-2003, 12:10
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-03-2003 @ 13:06:
En discussieren is ok so shut up grapjas.
Vanwaar dan je vorige post?
Een beetje tegenstrijdig niet waar?
Discussieren is inderdaad ok maar om van die kleine dingen steeds maar aan te halen schiet het niet veel mee op.

Shut me up
Oud 21-03-2003, 12:13
DeadNation
DeadNation is offline
Daar bedoelde ik uiteraard mee dat je niet zo hard moet trekken aan die Xen etc.
Oud 21-03-2003, 12:16
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-03-2003 @ 13:13:
Daar bedoelde ik uiteraard mee dat je niet zo hard moet trekken aan die Xen etc.
En wat zou dat uit maken??
Dat was ook een discussie nietwaar?
Oud 21-03-2003, 12:35
DeadNation
DeadNation is offline
Ja en in een discussie probeer je een ander te overtuigen van jouw mening. Dat is t hele punt snap je
Oud 21-03-2003, 12:38
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-03-2003 @ 13:35:
Ja en in een discussie probeer je een ander te overtuigen van jouw mening. Dat is t hele punt snap je
Dat snap ik inderdaad en volgens mij zijn we het stiekum ook deels met elkaar eens, het "mierenneukerij" mag van mij wel een wat minder om het zo te noemen vaak worden er voorbeelden genomenen waar gelijk het onderwerp bij zwart word gemaakt, das jammer vinnik.
Oud 21-03-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 20-03-2003 @ 18:02:
Mmm ik vind het heel knap moet ik zeggen. Zelf ben ik zwak, maar daar heb ik verder geen moeite mee.
Same.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:53
chipmunk
chipmunk is offline
hm, voor ik op dit forum was had ik nog niet van straight edge gehoord, ik vind het wel ok. roken/drinken/drugs doe ik zelf ook niet aan, drinken alleen een enkele keer op vakantie of op een feestje, maar dat is misschien een paar keer per jaar en dan word ik ook echt niet dronken ofzo, meestal is dat gewoon omdat ik die drankjes lekker vind. Ik doe dit toch echt voor mezelf omdat ik binnen mijn omgeving zie wat die dingen met mensen doen en daar heb ik zelf ook last van, daarom wil ik daar zelf echt niet aan beginnen. Maar ik ga dat echt niet aan andere opdringen ofzo of er mee te koop lopen, dat vind ik niet nodig, voor de mensen die dat wel doen, is ook prima zolang je anderen altij in hun waarde laat en ze niet onnodig gaat lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 21-03-2003 @ 11:29:

Het is OOK iets voor mijzelf, ik heb ervoor gekozen mijn lijf drugfree te houden. Maar waarom dan niet ook het 'goede voorbeeld' geven. En er zijn WEL veel jongeren die drinken of drugs gebruiken omdat ze denken dat ze anders geen plezier kunnen hebben als ze uitgaan, als je dat niet ziet ben je blind.

Met mijn levensstijl zet ik misschien anderen aan het denken, en dat is ook iets gaafs.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:36
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
waarom voor iets 10.000 woorden verzinnen wat je in 1 term kan zeggen

STRAIGHT EDGE!

"Carved in stone... two words bound
which sombolize the oath...
of purity and strenghth
remember those words
did it ever mean something?
all i see is another turncoat ready to fall
turncoat, you have no pride!"

en de pride hoort daarbij en die draag ik ook zeker uit

http://www.glorybound.tk demo out now! straightXXXedge!

true till death!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:37
DeadNation
DeadNation is offline
Dubieuze signature rosabelletje
Oud 21-03-2003, 19:38
DeadNation
DeadNation is offline
En arjan kom dan niet gelijk met een tekst over sellouts.....doe t imago van sXe geen goed hoor
Oud 21-03-2003, 19:38
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
zeker zeker!!!

explain!!!

Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:39
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
sellouts worden niet geaccepteerd hier!

nog heel even en er is een nieuwe edge band in NL geboren, kwestie van een drummer vinden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:40
DeadNation
DeadNation is offline
Wat dan arjan???
Oud 21-03-2003, 19:41
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
"There better be some changes
And it better happen today
Cause all the shit I see
There's got to be another way
We need some positive changes
There's been enough for the worst
You losers better watch your back
Because we're taking out the drunks first
When temptation, pressure come along
Just remember we're thousands strong
I've always been sincere,
For the scene is what I live
Get the fuck out,
If you have nothing positive to give
We need the kids who don't use that crutch
Put down that beer, is it asking too much?
I found the edge some nine years ago
I learned I don't need drugs
I learned to say no
It's all right to be different from your friends
Cause we'll always be there in the end!"
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:41
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
hoort u nog
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:43
DeadNation
DeadNation is offline
Wederom niet goed man....kom eens met een posi tekst die t niet over losers enzo heeft.
Oud 21-03-2003, 19:47
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Not gonna keep up my guard to prove I'm hard
or put on some act to earn your respect
cause that's not the type of life I want to live
and that's not the type of energy I want to give
I guess I'm not cool according to you
for having some friends who don't seem to fit in
well that's not the type of life I want to live
I guess you don't see cause you seem to be
real tough but living in misery
well that's not the type of life I want to live

hmmm ik moet beter op zoek ...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:59
Verwijderd
Waarom het topic verneuken arjan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:04
Verwijderd
FTT, met je posts verwoord je precies hetgeen waar ik me aan erger binnen de scene.. Wat een verschrikklijk triest gezeik
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:23
Verwijderd
Militant straight-edgers should die.
reacties?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten